/spanien/barcelona/forum/11856.aspx/spanien/barcelona/forum/11856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien OTBAG
2011-06-27 13:10
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!//

Här har du Cesc senaste uttalanden, och detta är till BBC - en av de få i brittisk media som inte slänger ut vad som helst:

"I am an Arsenal player. I have been very happy for eight years and I am very happy," he said.

"There have been no decisions. It doesn't always depend on the player and at the moment I don't know anything."

Fabregas added: "You can never say never in this life as so many things happen that you can never predict.

"But I am very happy where I am. Anything else would be speculation that is untrue."

"He is the boss, the one who makes the decisions - you should ask him," Fabregas said.

"But I was injured at the end of the season and I haven't seen him for about six weeks."

"A player who is not frustrated at not winning titles is either lying to himself or lacks ambition," he commented.

"But there is a good team and a good manager and one of the most faithful fanbases in Europe. With those I believe we can make progress and one day win an important trophy."

Hade postat in detta i förra inlägget om det fungerat att lägga in länktips när man editerar.

Väl mött.
Barcelona Katalano
2011-06-27 13:09
Shanghai

Ja han är fantastisk, men skulle kunna jobba på att utveckla det där skottet lite :P
Spanien OTBAG
2011-06-27 13:05
Hetfield - Thiago isn't going anywhere//

Att en Arsenal-fan kommer in och pratar om Cescs marknadsvärde och felaktiga påståenden om vad vi kräver för summa är ju inte alls konstigt. Det var ju knappast så att jag var ute efter att provocera när jag säger vad representanter från Arsenal själva har sagt.
Barcelona Shanghai
2011-06-27 12:59
Damn! killen är lik Kaka i spelstilen.

Länktips!
Spanien OTBAG
2011-06-27 12:58

Du ser ju vilket sätt du själv lägger fram dina argument. Att jag har mitt huvud i Wengers röv. Väldigt moget.
Sen att du ska håna Arsenal som klubb när diskussionen börjar med Cescs marknadsvärde är också fantastiskt.

Wenger har inte lovat att vi ska vinna titlar de 6 senaste säsongerna. När vi lämnade Highbury för Emirates så påbörjades en generationsväxling. Då sa Wenger att självklart satsar vi på att vinna titlar varje säsong eftersom vi är en så pass stor klubb som Arsenal men att det kan bli en titeltorka och det är säsongen 2010/11 som man kan kräva att hans "nya Arsenal" ska vara med på alla fronter. Vi vann ingenting i år, men framtiden ser ljus ut och personligen tror jag att vi vinner en titel nästa säsong.

Barcelona-fans bör veta hur det är att ha en titeltorka, det var inte allt för längesedan som ni själv hade en.

Van Persie som kapten skulle ingen Arsenal-fan klaga på, en av få karaktärsspelare i dagens lag som i media säger att han inte kan tänka sig någon annan klubb än Arsenal och att han har 110% Arsenal-hjärta. Han är en vinnarskalle utan dess like. Personligen hoppas jag att Cesc stannar ett par säsonger till och att Wilshere får ta bindeln sen.

Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!//

Cesc har inte kommenterat situationen den senaste veckan. Däremot sa han, den 15e juni, att han inte har något emot att stanna i Arsenal.

Jag tror precis som dig att Cesc vill vinna en titel med Arsenal innan han lämnar, i hans hjärta finns två klubbar och han vill inte lämna Arsenal på ett dåligt sätt. Därav tror jag han stannar i någon säsong till. Hade jag varit Barcelona-fan hade jag inte varit brydd om att få Cesc, ni har Thiago som enligt mig kan bli hur bra som helst och idag har ni världens mest fungerande mittfält så som det är.
Spanien truten
2011-06-27 12:54
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Du är tuff.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-27 12:51
OTBAG

Har Cesc kommenterat något om sin situation?
Man vill bara få ett avslut på hela sagan, hur grym än jag tycker han är som spelare är det inte rätt tid för honom att komma till klubben.

1. Han har oavslutade affärer med Arsenal, han vill säkert vinna en massa titlar innan han ens tänker tanken på att återvända till spanien.

2.Kommer han till klubben nu blir det ytterst få chanser får ynglingen Thiago som spås en lysande framtid i klubben. Inte så kul för honom ifall en superstjärna som Cesc kommer.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-27 12:47
OTBAG

Nvm. Det är lite drygt att så fort man skriver något om Cesc så kommer det direkt ett par gunners och ska dryga sig.

Väl mött.
Spanien OTBAG
2011-06-27 12:46

Suck.

Gazidis sa att ingen nyckelspelare ska lämna vid senaste mötet med Arsenal Supporters Trust.

Wenger har aldrig sagt att vi ska vinna trippeln inför en säsong. Sluta lek macho och lägg ner din översittarattityd, den vinner du ingenting på.

Tacka vet jag Les Rambles profiler så som "Rambla~", han kan åtminstone diskutera på en vettig nivå, utan att hoppa på klubben eller lägga ett in ett hån i diskussionen.
2011-06-27 12:43
OTBAG

Jag har sagt det förut och säger det igen: Wenger är en lögnare. Om allt det han lovade var sant så hade ni vunnit trippeln nu.

Ta allt Wenger säger med en nypa salt.

Förövrigt så tror jag inte att Arsenal har så mycket makt i frågan, om Cesc har bestämt sig för att lämna så kommer priset att sjunka rejält. Arsenal vill nog sälja innan financial fair play reglerna kommer in som stoppar de här megastora priserna.
Spanien OTBAG
2011-06-27 12:40

£31 miljoner för Cesc Fabregas kan du drömma om länge. Att vi kräver €40 miljoner stämmer inte heller eftersom det blir dryga £36-37 miljoner. Om han nu skulle säljas i sommar så kommer vi att kräva upp emot £50 miljoner, dock kommer han vara i den rödvita tröjan även nästa säsong. Sen kan du hänvisa till dina tidningar från Spanien, de snackar minst lika mycket skit som de engelska såhär i Silly-tider. Du kan istället läsa de uttalanden Ivan Gazidis och Wenger gjort på Arsenal.com.

"Ingen nyckelspelare kommer att lämna laget, speciellt inte Cesc."

Skulle vi då låta honom gå för £31 miljoner? Skulle inte tro det.

Källkritik.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-27 12:35
Kung Bore(ll)

Ditt favorit lag i england är Arsenal, Inter ifrån Italien och Real ifrån spanien stämmer verkligen det?

Det är verkligen motsatsen när det gäller spelet. Är det en slump att du valt de för att kunna kommentera, för det är just de 2-3 lagen som verkligen hatar Barcelona och vice versa. Vet inte om det är hat mellan Arsenal och Barcelona, men de andra lagen där Mou har härjat så är det minst sagt hat emellan.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-27 12:28
Jojo, men steget därifrån till att de skulle vara överens är ju minst sagt gigantiskt.
2011-06-27 12:24
Barcelona are preparing to make an improved offer of €35 million for Arsenal captain Cesc Fabregas, according to the Daily Telegraph.

There you go. Nu kan du vara tyst.
Barcelona barca_joe
2011-06-27 12:23
Visst är det kul att det skojas, men i en veckas tid samma saker är otroligt uttjatande enligt mig iaf. Hellre att ni länkar några roliga klipp/bilder efter ett tag istället för att mala på samma gagoskömt hela tiden.

Thiago, säljs han då är det det värsta bra länge. Ser han inte storheten i honom vet jag inte vad jag ska tro längre. Jag hoppas mer på Sanchez än Kun, bara för att jag vill att Kun stannar där han är vilket gör La Liga roligare på alla sätt och vis, och Sanchez känns bara väldigt intressant.
2011-06-27 12:23
Haha, sluta trolla. Gå tillbaks till Arsenal forumet nu så kan ni prata om hur ni ska vinna trippeln nästa år.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-27 12:11
Daily Mirror har åtminstone större trovärdighet än sport, riktig skittidning minst sagt.
2011-06-27 12:05
Ja, de engelska tidningarna är ju källan till sanningen.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-06-27 12:04
Hetfield

Nej Arsenal vill ha minst 60, så gränsen för det går vid 45. Tror inte man nöjer sig med 5 miljoner extra när man officiellt går ut och kräver det dubbla. Sport är ungefär lika trovärdiga som 500 mytomaner.
Barcelona Bästelona
2011-06-27 11:55
Fan ta o uppdatera silly season bloggen...
PedroRodriguez
2011-06-27 11:36
note: the daily mirror says that guardiola's brother pere is the agent of thiago. this is not true.

Kan de sluta trolla? Britterna har noll koll.
2011-06-27 11:31
Rambla

Det låter troligt, men det spelar ingen roll. Thiago kommer aldrig att säljas.

Sami

Kun. Enough said.
,Sami
2011-06-27 11:27
Vem väljer ni helst. Sanchez eller Aguero? Undra vem som kostar mest.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 11:24
Tror vi på det här? Jag är tveksam till det. Visserligen så läste jag här om dagen att Barca fått in ett bud på €18m från PL från en icke namngiven klubb. Summorna stämmer ju på ett ungefär.
Barcelona Rambla~
2011-06-27 11:21
TheNExTDeLPieRo

Det där har tagits tillbaka av Pastores agent. Varken han eller Pastore har sagt att de är i kontakt med Barcelona.

Ojdå, jäv...Abbe. :)
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-27 11:20
TheNExTDeLPieRo

Fast Pastores agenter har nu dementerat att spelaren i fråga ska ha uttalat sig om ämnet i media, så det hela är nog en bluff.

Vilket innebär i teorin att Barça kanske rör Agüero ;-).
Spanien TheNExTDeLPieRo
2011-06-27 11:06
The young Argentine star of the Italian Palermo, Javier Pastore, confirmed the information that his managers were negotiating with Barcelona.

For Pastorea are interested in many European clubs, notably Chelsea and Barcelona, and it appears that the Catalans were the fastest so far

"True, my agents are negotiating at present with Barcelona. But, if I end up there, I really can not tell yet," said Pastore, adding: "There are other clubs, but I would not have a name."

Bra... rör inte Aguero:P
2011-06-27 11:06
Enligt sport så är Cesc i Barcelona för att stanna.

Det ser ut som att Barcelona och Arsenal är överrens om 35 miljoner euro, vilket är gränsen mellan vad vi ville ge (30) och vad Arsenal ville ha (40).
Barcelona Pep - El Míster
2011-06-27 11:03
Men för att bidra med något så måste jag påpeka att det är rejält uselt av officiella hemsidan att inte ge, framförallt Thiago, en liten artikel om U-21 Em-guldet.

Känns som Thiago tagit ett ytterligare kliv efter säsongen tagit slut. Hans självförtroende lär ju vara på topp med ett EM-guld och ett A-lagskontrakt runt hörnet. Tror han slår igenom rejält nästa säsong redan. Hans talang är få förunnat.
2011-06-27 11:01
Det roliga är att de flesta som verkar ha en pinne i röven är de som sällan bidrar till forumet. Antingen så är man tyst och låter folk få ha kul, eller så startar man med en diskussion som man tycker är intressant.

Känns lite som att klaga på att barn i Afrika dör när man inte gör något själv.
Annons: