/spanien/barcelona/forum/11853.aspx/spanien/barcelona/forum/11853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-31 23:07
Alla är så säkra på att Rossi skulle få en Pedro/Villa-roll i Barca. Hur kan ni vara det? Har Pep ens uttalat sig? Ni har inte en susning.

Jag tror, nu spekulerar jag så klart, att Barca inte är beredda att gå över 25m.
Barcelona Rambla~
2011-05-31 23:05
Ghazza

Alla de affärerna gjordes under Laporta. Dessutom, Pep sitter aldrig vid förhandlingsbordet. Det gör Zubi och Bartomeu eller tom Rosell i slutändan om det är en svår förhandling och crack det handlar om.
Barcelona Barca4eva
2011-05-31 23:04
Hetfield

Ja, det var ganska kul att se Scholes bära tröjan :p

Men håller med, riktigt bra spelare var han. Och det där målet han satte mot oss i Champions League-semin, för inte så längesen, kan jag inte sudda bort.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-31 23:04
Rambla~

När det gäller summorna så bör de ligga på de siffrorna som media är inne på. En nyckelspelare i ett spanskt lag lär gå på den nivån som man är inne på i pressen. Men visst, en bra spelare med en fantastisk karaktär.
Atlético addeh
2011-05-31 23:02
Rambla

Jag tror ingen här inne tycker Rossi är en dålig spelare. Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv, men det jag anser gör italienaren så ointressant är att han inte är någon ytterforward och inte skulle kunna bidra med någonting nytt. Okej, han är bättre än våra nuvarande anfallsreserver, men ska vi punga €30 miljoner euro på ett nyförvärv ska det vara något som har potential att ta en startplats om några år och en spelare som förändra, Rossi uppfyller inte de kriterierna.

Jag tror inte du kan få fram något argument som kommer få mig på andra tankar.
Barcelona B-Guden
2011-05-31 23:02
Vad kan Rossi tillföra som inte redan finns ? Han är en spelare som Villa fast 100 gånger sämre kommer inte passa på kanten alls.
Villa och Bojan är centrala i Barca men där spelar Messi därför behöver vi nån som trivs på kanten...
Barcelona Hetfield
2011-05-31 23:01
Scholes lägger ner skorna på hyllan. Det är bara att hylla honom, när han var som bäst så var han helt magisk. Stenhårt skott och säkra passningar.

Rätt så coolt att Iniesta sprang till Scholes och bad om hans tröja :P Det var Iniestas tröja som Scholes hade på sig. Inte direkt en av mina favoriter sen han gjorde det där målet mot oss med distansskottet, men likväl en spelare och person man måste respektera. En spelare som gör sitt jobb oavsett läge.

Rambla

Han är säkert en trevlig grabb och en väldigt lojal spelare, men han är inte Barcelonamaterial, dessutom så är hans pris för mycket. Jag ryser varje gång jag hör att Bojan ska säljas eller inkluderas i ett byte för att finansiera Rossis köp.
Barcelona Ghazza
2011-05-31 22:59
Rambla~,

Det har väl att göra med de senaste årens rent ut sagt usla affärer. Jag menar, Chyg för €25M, Keirrison €14M, Cáceres €16.5m och Ibrahimovic för över €40m + Eto'o. Då den sistnämnda mycket väl kan ha varit den sämsta affär vi någonsin gjort.

Jag säger inte att en värvning av Rossi hade varit idiotiskt, det är trots allt en duktig spelare som kan Spanien utan och innan. Men med italienarens goda säsong bakom sig, samt Peps förmåga att betala överpris känns det bara fel. Speciellt när tanken är att han inte skall in i startelvan.

Jag hade blivit riktigt besviken om denna värvning går igenom, för jag kan inte tänka mig att han går för under €25m.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-31 22:58
Jag tror inte riktigt att Iker är kaptenen för politiska skäll. Det är han som har mest matcher i landslaget i den nuvarande truppen om jag inte har fel. Och för den anledningen, plus det att han är en sportslig figur, älskad av många spanjorer osv, så är han värd att ha bindeln på sig.

Sen kan det mycket väl vara så att del Bosque vill få lite balans mellan de oskrivna grupperna. Jag mena, han väljer Iker förre Puyol för att inte dramatisera landslaget helt och hållet som en Barca kopia. Det finns ju spelare från andra klubbar där. Men sånt kallar jag inte för politik. Jag kallar det för en social balans. Del B måste göra allt så att alla ska känna sig som en förenad grupp.

Och på tal om den här saken. Del B var riktigt nöjd med att en del Real spelare har gratulerat Barca för vinsten och att de har sagt att vi var värda och vinna finalen. Viktigt att få ihop laget och glömma den stora sprickan som uppstod efter alla fyra el Clasico. Han har inte så lätt uppgift egentligen.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 22:56
Barca4eva
Sant, men nu är det inte storyn om bambi jag ska förstå, utan det handlar om Sanchez vara eller icke vara i Barcelona. Skulle Sanchez, bli klar kan vi ju glömma rossi, stackaren kommer bli helt förkrossad då jag kan tänka mig att han varit helt överlycklig och kommit lite smått i byxan varje gång han läst ett nytt rykte om honom till Barca..
Sen leder det till att han börjar twittra om hur mycket han hatar barcelona som köpte Sanchez jag. Madrid snappar snabbt upp detta hat, och värvar Rossi kort därefter.=)
Haha hur härligt hade inte detta scenariot varit? Jag hade lätt kommit lite smått i byxan!

Nej, men ursäkta min humor, rökt på lite för mycket idag, svävar fortfarande bland rosa moln.. oj där kom den allmäktige Messi flygandes förbi
Barcelona Rambla~
2011-05-31 22:48
Jag förstår inte varför så många dissar Rossi. Det är en riktigt bra spelare som inte på något sätt är divig och verkligen en lagspelare. Många reagerar på priset, vilket pris? Barca har inte ens inlett några förhandlingar med Villarreal så därför kan ingen av er veta vad för summor Barca är beredda att betala för honom. Vad tidningarna skriver är ju bara spekulationer.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-31 22:45
Jag är inte ett dugg bekväm med tanken på att Barça ska spendera så oerhört stora summor på en spelare som Rossi. Inget ont om Rossi, men jag är inte ett dugg övertygad om han verkligen är Barçamaterial.
Barcelona Gabriel
2011-05-31 22:44
Hetfield

Orkar egentligen inte ge några argument till varför jag tycker som jag tycker men jag ville bara säga att det måste vara första gången vi håller med varandra (det är en stor sak haha).

Nej tack till Rossi!
Barcelona Hetfield
2011-05-31 22:42
Cataloniaboy

Nej, jag tycker att han är rätt så "average" som sagt. Inget märkvärdigt, jag kan nämna 10 anfallare som är bättre än honom.

Största problemet är väl priset, Rossi är inte värd i närheten av 30 miljoners området.

Gabriel

Det är en stor dag. Jag tycker att vi skålar det med tequila och mojitos :P
Barcelona Barca4eva
2011-05-31 22:38
Cataloniaboy

Jag vet att han är en ganska bra spelare. Men videon visar inte ett dugg av det jag har sett, förutom ett par mål.

En värvning av han vill jag dock helst inte kommentera,även om jag vet att du inte direkt krävde det,så priset och prestationerna får tala :p
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-31 22:36
Barca4eva
Den visar att det är en klasspelare. Jag tror du också har sett honom några matcher den här säsongen och då kan du inte annat än ha imponerats av honom.
Hetfield
Jag syftade mer på Rossi :) Hans mål mot Espanyol måste du iallafall ha imponerats av?
Barcelona Hetfield
2011-05-31 22:36
Cataloniaboy

Bögig musik och suddiga bilder. Jag kan få Gago att se som världens bästa defensiva mittfältare med youtube klipp :P
Barcelona Barca4eva
2011-05-31 22:33
Cataloniaboy

Ja, den videon säger ju mycket ;p
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-31 22:31
Hetfield
Jag håller inte riktigt med dig angående dina tankar om Rossi...
Barcelona Frodo
2011-05-31 22:27
Rambla~

Jo, vi blir alltid överkörda vid förhandlingsbordet och flera mindre klubbar jävlas med oss. Deportivo ville inte släppa Filipe Luis trots att de hade fått en massa spelare gratis och på lån men sålde honom trots det året därpå till Atletico för en ännu lägre summa.
barcarobin
2011-05-31 22:26
Tror det är du som inte förstår bättre bara men lägg du. Nog inte sista gången vi tycker olika om något.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 22:26
Rambla

Jag kan dock förstå att Rosell är lite konservativ, man kanske tänker "Äh, vad gör 1-1.5 miljoner till för skillnad?", men faktum är att om vi betalar 5 miljoner för Jose Angel så lär hans lön ligga på 2-3 miljoner, lägg till klausul vid vinst och då hamnar man på runt 5 miljoner.

Allt som allt lär bli 10 miljoner euro. Det är mycket pengar.
Barcelona Frodo
2011-05-31 22:25
barcarobin

Jag lägger ner. Du verkar ha svårt att förstå så det är ingen idé.
barcarobin
2011-05-31 22:22
Så Frodo, vi säger så här att den dag real madrid går om oss (inte fullt realistiskt dock) så ska det bantas på barca spelare då för att landslaget föredrar madrids spel?
Barcelona Rambla~
2011-05-31 22:22
Hetfield

Visst förstå jag att det är bra att man är sparsam med pengarna och inte bara strör dom omkring sig. Det är bara det att man blir lite besviken för att det inte händer något. :P

Jag tycker att det är småklubbarna som är värst att förhandla med, åtminstone har Barca svårt med det. De försöker så klart krama ur varje euro de kan, vilket man så klart får ha förståelse för då det är viktiga pengar för dessa klubbar.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-05-31 22:21
/popcorn
Barcelona Myrran
2011-05-31 22:20
barcarobin

Rossi är banbrytande, utveckla tack!
Barcelona Rambla~
2011-05-31 22:19
Jo, för han har ju verkligen revolutionerat fotbollen.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 22:19
Riiio!!

Jag skiter i hur någon stavar, hoppas att du inte tog åt. Jag retas bara med "barcarobin" då hans attityd är rätt så drygt när han ska klaga på alla.

Rambla

Jag hörde att Gijons president vill ha 4.5-5 miljoner för Jose Angel istället för det ursprungliga priset med 3 miljoner. Haha, snacka om att Rosell är konservativ med pengarna.
Barcelona Frodo
2011-05-31 22:18
barcarobin

Är du ett troll eller jävlas du bara? Skrev jag någonting om att Casillas inte är en av världens bästa målvakter? Spanien med Del Bosque i spetsen har gjort ett medvetet val att följa Barca-modellen. Man har alla möjliga spanska spelare från Barcelonas startelva förutom Valdes i sin elva. Varför? Casillas är en bättre linjemålvakt än Valdes och Reina och har förmodligen även mer ren talang. Men då man spelar possessionsfotboll där målvakten behöver göra en eller två räddningar per match är både Valdes och Reina ett bättre val med sina känsliga fötter.

Om man har koll på det spanska landslagets historia så förstår man att politiska val inte är så konstigt. En avdankad Raul fick spela alldeles för många matcher innan Aragones visade cojones trots att han fick hela Spanien emot sig. Varför fick Casillas kaptensbindeln trots att man hade en naturlig ledare i form av Puyol där?
Annons: