/spanien/barcelona/forum/11849.aspx/spanien/barcelona/forum/11849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-05-31 12:19
Dragon Blood

Det är inte Guantanamo vi pratar om, Wenger kan ju inte tvinga Cesc att stanna kvar om Cesc vill hem till Barcelona. Ja, det är ingen hemlighet att jag ogillar Wenger, det har ingenting med klubben att göra med, det är bara Wenger så ta inte illa upp.

Jag förstår inte ens varför ni vill ha kvar Cesc, hade ju varit bättre att ta pengarna och täppa hålen i laget istället. Wenger är ju bra på att ta talanger från andra lag för struntsummor, han lär hitta en ersättare till Cesc.
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 12:16
Dragon Blood

Spelar som sagt ingen roll vad Wenger säger... det va exakt samma sak då Henry skulle flytta. Känns som att Fabregas är vald som kapten i Arsenal mest för att Wenger skall kunna säga i media att "vi vill inte sälja vår kapten", "vi bygger laget kring vår kapten" mm. Ett desperat försök att locka kvar någon i bågot år genom att erbjuda kaptensbindeln. Aguero är andre kapten i Atletico herregud... wtf alltså. Dem har flera andra spelare som också spelar några år i laget och som är "kaptenstyper" som Forlan, Raul Garcia mf. Men dem väljer honom för att det är lockande både för honom och samtidigt svårare då att andra lag kniper honom..
Barcelona Pique<3
2011-05-31 12:14
Som folk tidigare sagt så tycker jag Rossi under 30 mj euro, däremot tycker jag att man inte borde involvera Botia i affären. Låna istället ut Bojan och ta tillbaka honom när han är mogen eller när Villa börjar gå neråt.

Sen tycker jag att pengarna som är kvar ca 30-35 mj (beroende på vad vi säljer) borde satsas på Pastore, Cesc kommer ändå komma tillbaka tillslut och de när Xavi lägger av eller inte orkar spela lika mycket.

Dessa två + Botia och José Angel vore helt perfekt. Bredd och spets för framtiden. Botia 22 år, Jose Angel 21, Pastore 21 och Rossi 23 alla har en lång framtid tilmötes.

Kul också med dubbla CL guld även om fotbollen kanske rankas högst ;)
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 12:14
Hetfield

Jag ifrågasatte inte din intelligens utan din mentala ålder, det gör jag fortfarande för att du fortsätter med din provocerande stil. Som sagt jag skrev lite för fort, det har mer att göra med att jag inte bryr mig nämnvärt om du tycker jag skriver bra eller inte. Det gör uppenbarligen du.

Hans "projekt" är inte klart än, hittils har det varit en del BS men i mitt tycke långt ifrån allt.

Där har du fel, Arsenal är inte i behov av pengar och kan hålla på Cesc om de så vill. Allt är inte upp till Cesc, han har så klart mycket inflytande i det men inte allt.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 12:09
Dragon Blood

Jag tyckte bara att det var ironiskt att du ifrågasätta min intelligens när du stavade fel till "groda", vilket även 1:or klarar av ;)

Han har å andra sidan sagt att hans så kallade "projekt" ska resultera i titlar, dvs. det han säger är BS.

Återigen, vad den där douchebagen vill spelar ingen roll, i slutändan så är det Cesc som bestämmer. Detsamma gäller för alla , om t.ex: Messi skulle vilja byta klubb en dag så kan inte klubben tvinga honom att stanna.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 12:06
Hetfield

Ursäkta, jag skrev lite fort. (Herregud...)

Han kommer med liknande uttalanden varje år ja, men han har ju också haft rätt varje år, eller? Fabregas är ju fortf. kvar...
,Sami
2011-05-31 12:05
Det bästa är juh om Fabregas säger om han vill stanna i Arsenal eller om han vill lämna för Barca. Så att det inte blir som förra året när Barca jagade han hela tiden.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 12:05
Du har nog rätt med att rossi är en pep-spelare, men det känns så tråkigt då vi vet vad vi får och det är något vi redan har.
Tänk vilken utveckling Sanchez kan få med backning av Messi, iniesta och xavi. Sen så verkar han ha en jävla vinnarskalle och det behövs mot tex real.

Hoppas verkligen inte på rossi
Barcelona Hetfield
2011-05-31 12:03
Dragon Blood

Lite ironiskt när du stavar fel till "grodätare"....

Wenger kommer med samma meningslösa uttalande varje år, han är som alkoholisten som pratar om att regeringen är ute efter honom och skriker om att alla är nazister. Just ignore that.

Det vore skönt om Cesc en gång för alla hade presskonferens och sa vad han ville så att vi slipper samma drama varje år.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 12:01
Hetfield

Gordätare? Vilken ålder ligger du på mentalt?

Det är fortfarande mycket möjligt att han flyttar till Barca, det jag tipsade om var bara det senaste uttalandet.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 11:57
Dragon Blood

Vad den där grodätaren säger spelar ingen roll så länge Cesc vill hit. Om Cesc vill hit så kommer att hamna här.

Simple as that.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 11:54
Hetfield :

(taget från länktips)

About the possible departures of Cesc Fabregas and Samir Nasir, Wenger said:

"Fabregas will not go this summer. Last summer,Barcelona made offers, but on this one there is no offers at all. He's the best midfielder in the world, we built the team with him around him. He's our captain, we want to keep him at any cost."
Barcelona Hetfield
2011-05-31 11:49
Det verkar som att årets värvningar blir Cesc och Rossi/Sanchez. Jag tror till slut att det blir Cesc och Rossi.

Pep gillar inte spelare som ska bryta mönstret, han gillar lojala spelare som gör det de ska göra utan att krångla till det för mycket, det är därför en spelare som Rossi är en typisk "Pep" spelare. Rossi gör det sällan krångligt och är en spelare som springer konstant, Sanchez är däremot en som ständigt utmanar och försöker.
Barcelona Myrran
2011-05-31 11:45
Verkar som vi ska möta Hajduk Split den 23 juli. Iaf enligt Hajduks hemsida.

Sorry för många poster, har så förbannad tråkig kurs att plugga till så blir lätt att man gör något annat :)
Länktips: hajduk.hr/
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 11:43
Det bästa är att klubben sagt att dem ska jobba med värvningar i hemlighet och de va ett tag sen de va snack om Sanchez elr neymar:-)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-05-31 11:40
Mycket pekar väl på en bredare trupp till nästa säsong. Kan inte hitta länken nu men sa inte Pep något i stil med att "jag har sett nästa säsongs preliminära spelschema och pga EURO 2012 så är otroligt tufft". Lägg dessutom till att man ska till Japan och spela klubblags VM också.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-05-31 11:37
Ryktas om att Vi vill köpa Rossi för 25milj euro + Botía.
Barcelona Myrran
2011-05-31 11:30
Att välja spelare är ju sjukt svårt, satt igår och fundera på det länge men kom inte fram till något klockrent.

Neymar är väldigt ung och spännande. Oprövad i Europa men målfarlig och går rakt på mål. Men ja, Keirrsson va väldigt lovande han också, målfarlig och det gick ju som det gick.

Sanchez är ruskigt snabb, dribbler som det skriker om det. Inte så målfarlig som de två andra men kan skapa mer utrymmen för andra pga. av att han är en dribbler och snabb som attan. Lär han sig att dribbla sin gubbe och sen värdera läget är han guldvärd.

Rossi kan ju spela på varje position i anfallet, mest van centralt i banan och Messi petar han absolut inte och Villa är en bättre forward centralt än Rossi. Är verkligen en Villla-light och skulle inte tillföra något nytt förutom en super-sub. Beprövad och rutinerad i la liga.

Aguero är grym enligt mig, kan mycket väl passa in snabbt på en av forwardsplatserna. Kan göra sin gubbe, kan passa om det är läge, kan göra mål när han får chansen. Nästan lite Messi-light om man ska gå på det spåret.

Mitt val är Aguero, känns som han har mest slagkraft och ger mest kvaliteter i anfallet om han kommer in som en super-sub. Slänga in en Aguero i 60 minuten skulle inte vara helt fel. Men ja, Sachez och Rossi är inte så dumma heller att slänga in i 60 minuten. Skitsvårt att bestämma sig för någon, får helt enkelt lita på Pep, Zubi och Rosell. Bara dem inte köper Neymar...
Barcelona Deulofeu
2011-05-31 11:27
Neymar för att han redan är brasiliens största stjärna och ännu inte 20 År ! OM Alves får hänga lite med honom är det ingen risk att han divar till sig.Han kan spela överallt i anfallet och komma in från bänken och förändra en matchbild.Vi har ingen spelare som honom i la cantera han är unik.Deulofeu påminner en del om honom men är inte redo ännu kanske för några inhopp ; ) Kommer inte han så sätter jag mina slantar på Sanchez speed och bra en mot en och assistkung serie a: s bästa spelare...Rossi är bra men ser honom som en Messi light och jag gillar orginalet.På mittfältet säger jag satsa på Thiago.Men är det Cesc som Pep vill ha i sin förmodade sista säsong så ska han få det så får han laborera bäst han vill men då ska Keita bort...I backlinjen blir jag glad för ynglingen från Sporting Jose Angel han är bra och kan bli riktigt bra i Barca.Jag vill gärna ha hem Botia men det verkar inte ske. Tänk er Botia och Pique två riktigt hårda torn som rankas som bland de bästa i la liga båda egna produkter...Köper vi Neymar innebär det slutet för Bojan vilket tycker är trist men Neymar är bättre så är det bara . Någon gång tar tålamodet slut och det är nu.Gärnas en option på honom dock men jag kan inte se hur han skulle bli bättre än Neymar eller Deulofeu i framtiden för strikerplatsen är Messis.Kan inte han vara med i en match eller två kan Villa få komma in i mitten...
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 11:23
Sant! Hade varit riktigt kul med Rossi och Fabregas men kan bli rena teatern med Pique,Puyol och Bojan som ofta jävlas med varandra o sånt haha. Rossi för under 30mille Euro är värt..
Barcelona B-Guden
2011-05-31 11:23
The Special Five

Att messi inte drubblar bättre en ronaldo är ett skämt OMG Ronaldo kan knappt dribbla flera spelare längre
Barcelona Myrran
2011-05-31 11:22
Riiio!!

Tror inte det spelar någon roll om de var där länge eller inte, båda är samma ålder och kom till Man U samma sommar 2004. Tror dem började prata med varandra då dem båda va nya i organisationen. Sen vid 2006/2007 blev ju båda utlånade så dem fick 2 säsonger med varandra iaf i Man U.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 11:14
1. Sanchez 2. Neymar 3. Aguero!
Vi behöver en spelare som kan komma in och ändra en matchbild. Sanchez med sin teknik och sjuka snabbhet kan göra det.
Var är real när man som mest behöver dem, köp nu rossi så vi slipper se honom ryktas hit..
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 11:04
Tydligen ska Barcas transferbudget kunna komma att utökas, beroende på om vi säljer spelare. De pengarna vi får in på Milito och Maxwell (om han säljs) adderas till de 50milj euro man redan hade för nyförvärv osv. Dessutom ska klubben ha "lärt sig sin läxa" efter alla skador i våras och väntas nu utöka truppen tills nästa säsong. Mer bredd alltså.

Spännande! Öppnar för både någon stor stjärna och spännande fynd.
Barcelona FCB_armin
2011-05-31 11:02
Rossi, A. Sáncez eller Neymar.
Vem föredrar ni?
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 10:52
Myrran
Tror ni inte behöver spekulera mer i Pique o vad han sagt....

Fan har inte ens tänkt på det med Pique och Rossi känner nog varandra bra sen tiden i United även om Rossi inte va där länge.

Hade varit skönt med en värvning nuuuuu!
Barcelona Akiljo
2011-05-31 10:49
Intressant video om hur Barcas taktik krossade Uniteds taktik
Barcelona Koeman_4
2011-05-31 10:29
Myrran , En sådan signerad boll från finalen i Rom har jag :)
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-05-31 09:52
fel.

Barcelona Myrran
2011-05-31 09:52
Haha, Thiago ställde två frågor när han fick 100 000 följare på twitter. Han utlovade även ett fint pris, idag visade han va priset va. Han har fixat en boll från CL-finalen och alla i laget har signerat den. Synd att man inte svara på frågorna, skulle varit lite speciellt att ha en sån boll!
Annons: