/spanien/barcelona/forum/11847.aspx/spanien/barcelona/forum/11847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 21:43
jag tycker det är jättekul att Malaga satsar. Dock hoppas jag deras intresse för Pastore inte är sant. Precis som det att Mourinho vill ha honom.. seriöst, de kan väl ändå inte köpa en mittfältare till? Jesus Christ...
Barcelona Hetfield
2011-05-30 21:40
addeh

Skillnaden är att Man C spelar i en liga där de har en chans att vinna ligan och ta sig till 4:e platsen. Malaga kommer aldrig att vinna ligan eller CL, varför ska då Pastore gå dit? Om han ska stanna i en klubb som inte vinner något så kan han göra det i Palermo.

Pff, hatar klubbar som tror att de är "vinnare" pga. ett par rika schejker.
Barcelona JohnGalt
2011-05-30 21:39
Summer Transfer Window 2011 - Club for Javier Pastore

Palermo 1,90
Inter 7,50
Barcelona 10,00
Manchester City 10,00
Roma 10,00
Manchester U 12,50
Chelsea 15,00
Juventus 15,00
Milan 15,00
Real Madrid 15,00

Marknaden inte upplagd för Malaga : /
Enligt oddsen är det ungefär 50/50 att Pastore byter klubb i sommar och runt 7-8 procents chans att han skriver på för Barca.
Atlético addeh
2011-05-30 21:37
Hetfield

Varför går spelare till City? Det är först nästa säsong man spelar CL, innan dess har det bara handlat om pengar. Málaga är en klubb med ambitioner, en klubb som vill nå långt ut i Europa. Palermo kommer aldrig bli någon större klubb än vad man redan är.
Barcelona haeger
2011-05-30 21:34
Det är inte första gången Willian ryktas till oss heller, jag kommer ihåg att han gjorde det för några säsonger sen.

Om han kan prestera i Barca som han presterar i Shaktar med speciellt sin snabbhet och teknik så skulle det vara ett lyckat nyförvärv, verkligen en kantspelare som kan göra sin gubbe. Men frågan är om han skulle lyckas.
Atlético addeh
Pastore, van Nistelrooy, Azpilicueta, Toulalan, Monreal, Camuñasm Capdevila, Cazorla, Lucho González, Otamendi, Piatti, Joaquín, Lúcio.

Namn över spelare som ryktas till Málaga. Vad ska man säga? Stora namn helt klart. Lyckas solkustlaget värva bara ett par-tre spelare av dessa kommer det höja klubben avsevärt. Man har redan fått in Buonanotte från River Plate ska tilläggas, en av Argentinas största talanger.
Barcelona Blaugrana91
Haha! Hittade en video från Shakiras konsert när hon tar upp några Barcaspelare på scenen!

Såg nu att den även finns att se på klubbens hemsida, med bättre kvalité dessutom.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 21:33
Den enda risken är ju att Malaga drar upp priset på Pastore.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-05-30 21:32
Om det är nån brasse som imponera på mig personligen och som spelar i Shaktar så är det nummer 20 Douglas Costa! Dessutom två år yngre än denna Willian.
Barcelona Hetfield
2011-05-30 21:31
Varför skulle Pastore byta till Malaga?! Haha! Stackars Malaga, snacka om hybris. Rika schejker eller ej, de är fortfarande mitten/bottenlag.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 21:26
Stay away, Malaga! Pastore ska ju hit :P
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-30 21:23
Malaga ska ha budat 35 miljoner euro för Pastore. Vad är oddsen på att han går dit?
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-30 21:21
Vilarrubi (vice-president): "We did our homework over the past months and today the club will start working on strengthening the team." [cr]

Skönt! Ser ut att bli en bredare trupp nästa år med andra ord. Konstigt dock att han säger att arbetet börjar idag. Vill man göra bra affärer ska man vara ute i god tid. Var säkert bara något ha sa.

----------------------

Måste erkänna att jag har väldigt dålig koll på den där Willian. Har bara sett han lira mot Barca. Någon som vet mer om honom, hur han är som spelare? Är han barcamaterial? Det jag minns om honom var att han var jävligt snabb...

Eftersom jag inte vet tillräckligt mycket om honom kan jag inte säga om jag hoppas han kommer hit eller inte. Men det verkar ju vara många klubbar som är ute efter han, så nått bra måste han ju göra. Vad kostar han?
Barcelona Éluc
2011-05-30 21:12
Åh vad jag avundas dem!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-30 21:12
Éluc

Det var Luiz Adriano som missade ett par chanser.
Willian har ett bra steg och fin teknik, men precis som Klint ifrågasätter jag om han är Barcamaterial.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-30 21:10
Klint

Precis. Dessutom är inte Shakhtar i behov av pengar, vilket gör att priset på spelaren lär vara högt. Som sagt, det är bara ta en titt på Chygrynskiy-affären.
Barcelona Ladinho
2011-05-30 21:09
Jaha Willian är bra men jag hoppas på Douglas Costa.. Han påminner mig om en vänsterfotad R10
Barcelonistas
2011-05-30 21:05
Shet, Kolla länktips
Barcelona Klint
2011-05-30 21:04
Willian är väl en bra spelare, men frågan är om han verkligen är Barcelona-material? Att värva spelare från just Shakhtar ger en dessutom kalla kårar, lex. Chygrynskiy.
Barcelona Myrran
2011-05-30 20:54
Barcelonistas

Läste det på twitter, BarcaStuff angav cdserra som källa.

Annat citat också:

Sacchi (ex-coach Milan): "I don't know if they're the best ever, but this Barça is a legendary team. I get emotional watching them play."
Barcelona Éluc
2011-05-30 20:52
Enlighten me, men är inte Willian samma spelare som sumpade ett flertal målchanser mot Barca på Nou Camp? Såg dock väldigt intressant ut trots det, ytter?
Barcelona Hetfield
2011-05-30 20:51
Marotta har tydligen pratat med Rossis agent. Låt oss hoppas på att Juventus tar Rossi!

Snälla Juventus, ta honom innan Pep för en "feeling".
Barcelonistas
2011-05-30 20:47
Myrran

kan du länka sidan du läste det på.
,Sami
2011-05-30 20:45
Sport skriver nu att Barcelona-representanter har talat med Willians dito om en eventuell övergång. Har en känsla att han blir klar på Onsdag.
Barcelona Rambla~
2011-05-30 20:42
Heh, Lippi är italienare och alla Serie A-älskare värderar honom väldigt högt. Det måste svida. :P
Barcelona Myrran
2011-05-30 20:35
Lippi (coach ITA): "As for what I have seen, this Barcelona is the best team of all times. No team played this good in the past."

Lippi: "There sure have been exceptional teams like Herrera's Inter, the Ajax of the 70s, Sacchi's Milan, but this is a unique phenomenon."
Barcelona haeger
2011-05-30 20:24
Rambla~

Ja det verkar lite konstigt, Barca kanske var desperata att få låna ut honom. :P

Sevilla kanske var den klubben som var riktigt seriöst intresserade och Caceres vilja kanske spelade in något. Äh, vad vet jag.
Barcelona Hetfield
2011-05-30 20:24
Caceres är å andra sidan rätt så medioker och överskattad, jag fattar inte varför man köpte honom för så högt pris till att börja med.

Pengarna som vi får lär användas till att få hit Jose Angel istället.
Barcelona Rambla~
2011-05-30 20:21
haeger

Ja kanske det, men man blir ju knappast gladare efter att ha läst det här:

"Barcelona had several offers for Caceres, one of them from an English club willing to pay 8M. Caceres joined Barcelona in 2008. [abc]"

Varför gå med på en så låg köpoption från första början? Sevilla är ju knappast en klubb som gjort sig känd för att själva pruta på priset när man förhandlar med dem.
Barcelona haeger
2011-05-30 20:19
Rambla~

Även fast det blir förluster, som man ändå får räkna med, så ska det bli skönt att bli av med alla utlånade spelare som man vet aldrig kommer få chansen i Barca.
Annons: