/spanien/barcelona/forum/11846.aspx/spanien/barcelona/forum/11846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2011-06-01 19:47
Allt handlar ju om vad Neymar vill, han har ju själv sagt att det vore en dröm att spela med Messi. Pressar han ledningen likt Aguero så kan vi nog få honom för rätt pris.

Jag läste någonstans att man skulle kunna undgå skatten om man betalade klausulen som är 45?
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:44
The Special Five

Chelsea fick ett bud på £25m nobbat på Neymar förra sommaren. Du kan ju själv räkna ut hur mycket det blir i euro.

Aguero för 40-45? Då har vi en jävla tur när alla i Atléticos ledning envist hävdar att det är hans klausul som gäller och inget annat. Till det kommer det även skatt. För dyr för oss, helt onödigt att investera så mycket i en spelare när man kan köpa in 3 spelare och täcka upp andra viktiga positioner för samma pengar.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-01 19:42
Det självklara valet borde vara Botia som gjort det mycket bra i Sporting. Han kan Barçastilen ut och in och har alla egenskaper som behövs för att vara en duktig mittback i dagens Barça. Med tanke på alla floppvärvningar som vi gjort i mittförsvaret under senare år så känns han som det säkraste valet.
The Special Five
2011-06-01 19:36
Hade velat gå tillbaka i tiden och värva Luiz från Benfica

Aldrig i livet att Neymar går för över 40, max 20-25. Aguero är värd varenda krona som spenderas, han vill lämna och Atletico vill inte att han ska gå till Real. Får vi honom för 40-45 är jag nöjd. Släng in Bojan också så kanske vi får ner det till 30-35
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:36
The Special Five

Du vill ha spelare som kostar minst €40m och uppåt. Det lär ju knappast bli av.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:35
Väldigt bra beskrivet Mojito om Kanoutes egenskaper.

Fast det vi alla borde diskutera är ju mittbacksfrågan. Nu när Puyi missar hela föräsäsongen kan man inte riskera att han ska vara 100% fit när säsongen startar. Även om Fontas flyttas upp så räcker inte det, han är ännu för grön i dessa sammanhang. Vem bör vi värva? Det får heller inte kosta för mycket. Mitt val faller på Vertongen i Ajax. En vänsterfotad mittback som även kan spela defensiv mittfältare, dessutom i värsta fall också vänsterback.
,Sami
2011-06-01 19:32
Äh ge mig Sanchez så blir jag glad:)
The Special Five
2011-06-01 19:32
Men Villa och Pedro kan inte lira varenda match eller hur? Dessutom så är varken Villa eller Pedro särskilt bra på att ta sig förbi sin gubbe, vi har Messi längst upp som kan dribbla 6-7 pers men är han skadad tappar vi enormt i genombrottskraft. Därför vill jag ha en riktig dribbler (läs Neymar/Aguero)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-01 19:31
...dessutom är kanoten en spelare som inte är främmande för att jobba i defensiven.
Hans främsta styrka ligger i att kunna ta emot bollen felvänd och spela den vidare, en utmärkt spelare att använda för en plan B om mittfältet kör fast - t ex när Keita, Masch och Thiago spelar (ihop).

Barca har ju ett bra samarbete med Sevilla sedan Keita/Alves och nu har ju även Adriano och Cáceres gått mellan klubbarna. Ny affär på G?

Det är i alla fall ingen risk att Kanouté blir en ny Esquerro, och bara det måste vara positivt i sammanhanget...!
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:29
Luis Enrique kommer att skriva på för Roma på måndag, vem ska ersätta Guardiola då när han försvinner?

Det vore snuskigt coolt om Guardiola försvinner (hoppas inte) och Villas Boas lämnar Porto, kommer hit och blir anställd. Villas Boas är ju nästa "Mourinho", minus douchebag attityden och att han spelar rolig fotboll.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:28
Den här säsongen har Kanoute ofta spelat i en annan roll. Nästan lite som Messi, då han går ner i planen och tar emot bollen upp från mittfältet, där han sen fördelar bollen ut till kanterna oftast.
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:27
Kanoute är långt ifrån en gammaldags "centertank", bara för att han är lång och kraftig så betyder det inte att man blir en centertank.

Faktum är att Kanoute är extremt målfarlig och spelintelligent, han är väldigt rörlig och bra på att skapa ytor åt andra. Lägg till att han är en väldigt osjälvisk spelare som dessutom serverar andra.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:25
"Vill ha en snabb, teknisk och målfarlig ytter till anfallet"

Det finns redan två stycken, Villa och Pedro. Räcker inte det? Kanoute har många andra kvalitéer än att vara en targetspelare. Det har han visat i Sevilla.
The Special Five
2011-06-01 19:23
Jag vill inte heller ha Drogba i laget, men hellre honom än Kanoute. Vill inte ha en centertank alls. Vill ha en snabb, teknisk och målfarlig ytter till anfallet, det är vad jag vill ha
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:22
Hur man kan vilja ha en douchebag som Drogba till Barca övergår mitt förstånd. Jag hade hellre tagit David Elm. :P
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:21
The Special Five

Ja, det tror jag. Vi får väl agree to disagree. Jag vill inte ha Drogba i närheten av Barcelona då han är en humörspelare och lite av en douchebag.

Jag tar hellre en cool och sansad person som Kanoute alla dagar i veckan.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:21
Ni som jämför Kanoute med Zlatan missar ju hela poängen. Kanoute är knappast en bättre spelare än Zlatan, det är nog alla överens om. Däremot skulle han inte kräva att vara centralpunkten i laget, där allting skulle kretsa kring honom som en viss stornäsa har en tendens att kräva. Därför hade Kanoute varit en bättre värvning för Barca än vad Zlatan någonsin blev. Kanoute hade smält in i kollektivet, nöjt sig med en mindre viktig roll och vara en bra inhoppare.
The Special Five
2011-06-01 19:18
För att Barca är en större klubb än Chelsea samt att han kanske är medveten om att han har större chans att vinna CL här än i London. På tal om lönekraven så vet ju ingen här vad Drogba hade krävt eller inte, fakta är ju att han tjänar mindre/i närheten av vad Kanoute gör. Skulle då Kanoute gå med på en lönesänkning för att spela i Barca menar du?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-01 19:17
Blaugrana91

Deulofeu spås ju bli en av världens bästa spelare så att han ska vara en rotationsspelare på en lång säsong funkar inte. Sen får vi ju se vad som händer med Pedro, Messi och Aguero, men skulle de tre bilda anfallstrio så har jag svårt att se att Deulofeu skulle greja att peta dem, hur bra han än blir.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 19:15
Hetfield

Haha, ja Agueros son ska väl vara ganska talangfull, var det inte nån video där han lekte lite med en boll eller nåt? :P
Barcelona basaric - Say no to Fabregas
2011-06-01 19:15
Är Messi med i Argetins trupp mot Nigeria?
2011-06-01 19:14
The Special Five

Grejen är ju att Zlatan var tänkt som startspelare vilket gjorde han till en stor flopp. Han hade säkert varit ett bra köp om han var billig och tänkt som avbytare, men nu var det ju inte så. en säger du själv att Kanouté är rörligare, vilket är en vikitg skillnad om man ska spela i Barca. Kanouté kommer att, om han blir värvad, vara en bra målskytt, erbjuda en bra teknik och han kan servera andra, plus att han skulle erbjuda bra huvudspel i fall det skulle behövas.
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:14
The Special Five

Du fattar väl hur korkat det är att köpa Drogba då hans prislapp lär ligga över 10 miljoner och att det är en humörspelare, om han inte accepterar en bänkplats i Chelsea, varför tror du att han skulle acceptera det i Barcelona? Drogba är Drogba, och han lär vara eftertraktad trots åldern, därav prislappen.
Tänk lite.
Dessutom så lär Drogba vilja tjäna minst lika mycket som Villa med tanke på hans ålder.

Kanoute är en ödmjuk person, det vet alla. Hans personlighet är som klippt och skuren för Barcelona, dessutom så är han otroligt spelintelligent och har bra teknik trots storleken.
Kanoute är ingen Köller eller Crouch som väntar på bollen, han skapar väldigt mycket på egen hand.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 19:12
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Nu tror ju jag att spelare som Bojan, Rafa, Deulofeu kommer få sin chans även om vi skulle värva in Sanchez eller Aguero, en säsong är alltid lång och det behövs alltid roteras för att undvika att spelarna blir skadade eller slitna.

Men jag förstår ändå hur ni tänker som vill ha in en äldre anfallare, men som sagt jag föredrar en yngre. :)
The Special Five
2011-06-01 19:11
Påstår du att Kanoute är en spelare av världsklass? För det är han ju verkligen inte och han hade inte passat in i Barca. Han är en 10 gånger sämre version av Zlatan, dock så är han är lite mer rörlig och bättre på huvudet.

Måste du ta allting så bokstavligt? Jag sa IFALL vi skulle köpa en target hade Drogba varit idealet. Monsterlön? Hahah Drogba tjänar faktiskt mindre än vad Kanoute gör:)
2011-06-01 19:10
Grymt bra om nyheten med Rossi stämmer. Hoppas Pep inser innan det är för sent att det kommer bli en flopp och backar ur i sista stund, vilket inte brukar vara Peps starka sida.

Rambla

Tycker i och för sig comprende har en poäng i att vi redan testat en stor anfallare och att vi inte ska spela med inlägg och nickmål. Dock så har Kanouté andra kvalitéer också, han har ett grymt målsinne och har även en hyfsad teknik. Tror både maliern och Forlán hade gjort det bra som inhoppare om de hade värvats.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:09
Seriöst, kan man ha Pinto i truppen som målvaktsreserv ska det heller inte vara några problem att ha en klasspelare som Kanoute som reserv. :P
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:08
Blaugrana91

I dagsläget så hade jag tagit Agueros lilla son före Rossi. No, I'm not kidding.
2011-06-01 19:07
Blaugrana91

Vilket som funkar för mig. En äldre anfallare skulle vara bra som rserv i två säsonger, efter tappar både han och Villa formen en aning och då kan spelare som Bojan, Rafa, Deulofeu få sin chans. Om vi värvar en yngre anfallare med större potential, t.ex Sánchez så hade han tampats med Villa och Pedro den första säsongen för att sedan ta över Villas position. Vi hade då haft anfallet spikat för 6-7 säsonger framåt vilket både skulle vara bra och dåligt, bra för att vi inte behöver oroa oss över förstärkningar på flera år men dåligt för att inte Deulofeu får en ärlig chans.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 19:06
Hetfield

Hoppas man går efter Aguero eller Sanchez då istället! ;)
Annons: