/spanien/barcelona/forum/11845.aspx/spanien/barcelona/forum/11845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-31 14:41
HugoBoss

20:45 kommer matchen att visas på Viasat Fotboll. Med svenska kommentatorer. ;) Tvivlar på att Viasat Fotbolls sändning finns ute på nätet. Men som sagt, ikväll 20:45. Repris på VF.

----

Rambla

Svarar drygt 24 timmar efter ditt inlägg, men visst jag håller med. Känslorna tog över lite grann. Ska försöka ha känslorna under kontroll nästa gång. ;)
Barcelona Hyder
2011-05-31 14:37
Hetfield

30 milj. för Cavani eller Pastore? Aldrig. Inte bara för att deras respektive presidenter aldrig kommer att gå med på en sådan låg prislapp men även för att det finns en sådan stor efterfrågan på dessa spelare. Det blir ett priskrig som pressar upp hur många euro vi i sådana fall behöver betala för någon av de två nämnda.

Kostar Rossí runt 25-30 är det väll logiskt att Pastore eller Cavani kostar en hel del mer. Skälet till att man är konservativ med Cesc prislapp är att den förmodligen är otroligt hög, då pratar vi summor i halvmiljardersklassen.

Barcelona HugoBoss
2011-05-31 13:59
Någon som skulle ge mig länk till CL-finalen där man kan ladda ner den, med svenska kommentatorer. Tack på förhand.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 13:44
Hetfield

För att Cesc skulle antagligen aldrig göra det eftersom det skulle skada hans karriär och rykte för mycket. För mig känns han inte som den personligheten heller.

Jag försökte inte bevisa något, alla är fri att tolka det uttalandet som de vill. Jag tror däremot att han stannar även om jag är osäker på om det är vad jag helst vill.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 13:43
Seriöst, klubben är konservativa när det gäller Cesc prislapp, men att punga ut 25-30 miljoner euro för en average spelare går ju bra. 30 miljoner skulle ge Sanchez, Pastore, Neymar eller Cavani.

Pep värvning i ett nötskal.
Barcelona Myrran
2011-05-31 13:40
Federico Pastorello (agent Rossi): "We have been in contact with Barça and he would be delighted to join them." [rac1]

Federico Pastorello (agent Rossi): "The transfer fee would be between 25M and 30M. We now wait for further news from Barcelona." [rac1]

Verkar bli Rossi som blir anfallsförstärkningen.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-31 13:21
Skön video där en polis misstar Adriano för en supporter på planen när han firar Uefacupen med Sevilla.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 13:16
Dragon Blood

Varför skulle Wenger vilja behålla en sur Cesc om det resulterar i att han spelar dåligt? Enligt kontraktet så kan Wenger tvinga Cesc att stanna kvar, även om det innebär läktaren för Cesc (i värsta fall), men få tränare i världen väljer den metoden.

Jo, men med tanke på att du citerade Wengers uttalande så lät det som att du ville bevisa för oss att Cesc stannar kvar, och jag säger att varje gång Wenger går ut och säger att Cesc ska stanna kvar så betyder det inget, även om han skulle sälja Cesc så går man aldrig ut och säger det så att priset går ner.
Barcelona Denyo
2011-05-31 13:14
Kollat igenom dem flesta forumen när det gäller transfer snack.

Men ingen har pratat om denna kille Douglas Costa.

Otroligt bra mittfältare som behandlar bollen riktigt bra det såg man i matcherna mot barcelona där han även hade lite lek stuga ibland med backlinjen. Hans position ligger någonstans mellan mittfält och anfall, tror även att man kan skola om honom till anfallare.

skulle hellre köpa in honom skola om honom en att köpa in neymar.
Douglas costa redan visat att han kan prestera i europa.
Barcelona Figeta
2011-05-31 13:05
Verkar som att vår ledning är ute efter både en mittfältare och en anfallare. Tycker ni inte att det lite för mycket med både Cesc/Pastore och Rossi/Neymar/Aguero/Sanchez/Willian.

Det tycker jag iallafall. Jag tycker det räcker med antingen en central mittfältare eller anfallare. Värvar vi båda betyder det ju att vi inte tror på de spelare vi har. Vad händer med Afellay om vi värvar in två spelare till? Jeffren och Bojan lämnar troligtvis och självklart behöver vi förstärka bänken. Men en spelare räcker då vi har många spelare som kan spela på olika positoner och även Thiago som flyttas upp.

Men måste jag välja två spelare att värva så väljer jag Cesc alla dagar i veckan som mittfältare och Neymar som anfallare. Jag tar hellre Aguero men han skulle aldrig acceptera bänken och eftersom Neymar är ung så skulle han nog vara nöjd ifall han agerar som inhoppare första säsongen.
Barcelona Myrran
2011-05-31 12:58
DM1982

Mark van Bommel, +6 mille
Yaya Toure, +12 mille

De enda spelarna, ej canteros, som vi gått plus på senaste åren.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-05-31 12:56
Myrran//

Håller helt med om Willian. Tror inte Shakthar släpper honom under €25-30m eftersom dom redan har så snuskigt mycket pengar.

Jag sitter själv just nu och väntar på någon form av uttalande från Milan att Zlatans lån blir permanent och att vi får våra €24m.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 12:53
Dm1982

Jag misstänker också att det vara så, under Laporta-eran. Tror dock inte att det kommer vara så under Rosell-eran.
Barcelona DM1982
2011-05-31 12:51
Jag misstänker att Barcelona är, bland storlagen, aboslut sämst på att göra vinster vid försäljningar. Det är inte många spelare som vi har fått bra betalt för, Zlatans prislapp är direkt pinsam. Sedan kommer vi göra förlust på alla spelare som ska säljas som har varit utlånade.

Det är våra egna produkter som vi kommer göra vinst på, resten är en förlustaffär. Yaya är den som jag på rak arm kan komma på att vi har gjort pengar på (möjligen Figo också, kommer inte ihåg).

Nu är det dags att börja ta betalt för spelare men framför allt att inte betala för mycket vid köp. Snack om 50 miljoner pund för Fabregas får mig bara att skratta men jag skulle inte bli chockad om Barcelona slänger upp pengarna. Det är tyvärr så det har fungerat under en lång tid, hoppas det blir ändring.
Barcelona KUNG MESSI
2011-05-31 12:49
Kom hem igår efter fått drömmen i uppfyllelse . på lördagen inför matchen hörde man bara baca fans överallt i wembley området . och inne i arena var det bara ett lag o en klack inne . vi krossade united och gav dom en lektion i hur fotboll spelas . man kan inte begära mer än så . sitta bakom målet där barca publik var och hördes mest
Tack barca
tack Messi för denna dröm
Barcelona Myrran
2011-05-31 12:44
1.70-ligan

Värvas Pastore så är han enligt mig uppe på forwardspostionerna. Ser han som för offensiv för att vara på vårat mittfält, visst det skulle gå att skola om honom till mittfältare med defensivt ansvar men det skulle ta ett tag tror jag och därav blir det meningslöst att värva han till mittfältet. Värvas Pastore så ska han vara i anfallet enligt mig.

Har heller inte sett så mycket av Willian om jag ska vara ärlig men vet att Shaktar tar höga priser för sina spelare och då blir det lite dumt att köpa honom då han troligen ligger en eller två nivåer under de andra som ryktas. Sen är jag inte så mycket för unga brassar, alla verkar gå samma bana för mig. Är väl försvarare och Kaka som hållt sig på banan när dem varit aktiva medans många har dippat väldigt mycket, speciellt överhypade talanger i Brasilien. Någon som kommer ihåg "nästa Pele" aka Kerlon?

EDIT: Varför har ALLA forum stängt? Tänkte posta den officiella länken för Caceres i Sevillas forum men det får man ju inte...
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 12:43
Helt sjukt vilket lågt pris vi släpper Caceres för. Bara att gratulera Sevilla för en bra värvning! Han passar bra där.
För det gjorde han ju faktiskt inte hos oss, så på så vis är det skönt att man blir kvitt honom och slipper låna ut killen mera. Även om man kunde begärt lite mer... Hoppas nu Hleb, K9 och Henrique också säljs nu. För varje år de lånas ut desto mindre pengar kan vi få för dem.
Vi bör kunna få runt 10 milj för alla dem tillsammans. Jätteförlust, javisst! But the damage has already been done, så att säga. Felköp
Barcelona Myrran
2011-05-31 12:39
Och där va det officiellt, Caceres blir köpt av Sevilla. Skriver på ett 4-års kontrakt.
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 12:38
Dragon Blood

Är lika osäker om vi vill ha in Fabregas just nu eftersom han har en kass säsong bakom sig och varit skadad men kommer man överens om ett bra pris och Fabregas (likt Nuri Sahin) kallar till presskonferens och förklarar att han kommer lämna så finns det ingen (Wenger) som kan stoppa honom.

Wenger borde i mitt tycke vara mer glad över att Fabregas inte väljer att gå till någon annan klubb i England och på så sätt minska ytterligare chanserna för Arsenal och ta Pengarna istället och hålla käft och investera i Hazard eller vem det nu än är dem är sugna på... sen kör vi vidareee! =)!
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 12:36
Låt Cesc stanna i Arsenal, köp hit Pastore istället som enligt mig kan bli ännu bättre. Och skulle passa in minst lika bra hos oss. Dessutom är han två år yngre.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 12:36
Hetfield

Det tror jag däremot. Att Wenger skulle kunna "tvinga" honom alltså. Om då Cesc skulle börja sura och spela dåligt, vem vill ha en sådan spelare? All makt är inte hos Cesc. Att det inte finns någon respekt för kontrakten längre är löjligt.

Självklart skulle Wenger inte säga det, vart du fick det ifrån vet jag inte.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 12:31
Dragon Blood

Jag tror knappast att Wenger tänker tvinga Cesc att stanna kvar om Cesc vill bort, då lär han istället fokusera på att förhandla så bra det bara går. Dessutom, varför skulle Wenger gå ut och säga "Jag vill sälja Cesc", tror du inte att priset skulle falla rätt så drastiskt?

Nej inte alls, jag dissar Wenger, inte Arsenal som klubb, därför är det meningslöst att du tar åt dig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 12:31
Myrran

Jag vet i ärlighetens namn inte särskilt mycket om Willan (vilket jag även skrev igår). Det enda jag har sett av honom är när han har spelat mot Barca... men han är ju väldigt eftertraktad av många klubbar i Europa så något rätt måste han göra :P Jag ser honom som en ytterforward. Det är även där han spelar i Brasiliens U21-landslag. Så han skulle inte konkurrera med Pastore som skulle komma hit istället för Cesc, och även erbjuda ett alternativ centralt i anfallet.

Tror han skulle kosta 15milj euro, det är i alla fall vad jag hörde. Det låter betydligt bättre än 30+ milj för Rossi. Då har vi gott om pengar till att få hit min favorit Pastore och förstärka defensiven.
... men allt är ju bara spekulationer! Skulle vi få hit Rossi för en liknande summa hade jag hellre sett honom än Willian. Han är en fantastisk spelare, det är bara priset som skrämmer mig lite.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 12:26
Hetfield

Fortfarande så är det Arsenal och Wenger som avgör om en flytt eftersom de inte är i behov av att sälja och för att de antagligen inte vill sälja deras bästa spelare. Gör Cesc sig omöjlig så kan det skada hans karriär oerhört, Wenger kan vara extremt vresig...

Jag är inte helt säker på om jag vill ha kvar Cesc eller ej, han har varit väldigt skadebenägen och dålig denna säsong. Kan vara värt att casha in, något Wenger är väldigt duktig på. Att få ut så mycket pengar som möjligt för sålda spelare.

Jag tar inte illa upp, det känns däremot som att du vill det.
Barcelona Myrran
2011-05-31 12:25
1.70-ligan

Tror du verkligen Willian är så mycket billigare än Rossi/Neymar/Sanchez? Shaktar är ju inte direkt beroende av pengar, se bara hur vi köpte Chyggy för. Hellre lägga 4-5 miljoner till på Rossi/Neymar/Sanchez än att köpa Willian i mitt tycke. Sen skulle väl Willian och Pastore spela på samma positioner? Behöver köpas en mittfältare och en anfallare.

Jose Angel och Botia vill jag gärna se i truppen dock, känns som det inte fick (som är mogna) uppbackning ur Barca B på de positionerna.
Spanien Dragon Blood
2011-05-31 12:22
Riiio!!

Jag menar inte att Wenger's uttalande är absolut sanning, som du säger så var det säkert en liknande situation när Henry lämnade. Jag bara meddelade det senaste uttalandet, sen får du tolka det som du vill.

Däremot så tror jag det ligger en del sanning i det, av olika anledningar så tror jag inte Cesc lämnar denna sommar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-05-31 12:19
IN: Pastore, Willian, Jose Angel och Botia
UT: Milito, Maxwell, Bojan (lån)

Vore en bra silly season. Inte omöjlig heller med tanke på att klubben har sagt att man vill bredda. Willian är ett billigare alternativ än Rossi/Neymar/Sanchez och Pastore blir den stora värvningen. Jose Angel och Botia förstärker defensiven och kommer hit till riktiga fyndpriser. Vill verkligen inte att den sistnämde åker med som delbetalning för att få hit Rossi!
Barcelona Hetfield
2011-05-31 12:19
Dragon Blood

Det är inte Guantanamo vi pratar om, Wenger kan ju inte tvinga Cesc att stanna kvar om Cesc vill hem till Barcelona. Ja, det är ingen hemlighet att jag ogillar Wenger, det har ingenting med klubben att göra med, det är bara Wenger så ta inte illa upp.

Jag förstår inte ens varför ni vill ha kvar Cesc, hade ju varit bättre att ta pengarna och täppa hålen i laget istället. Wenger är ju bra på att ta talanger från andra lag för struntsummor, han lär hitta en ersättare till Cesc.
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 12:16
Dragon Blood

Spelar som sagt ingen roll vad Wenger säger... det va exakt samma sak då Henry skulle flytta. Känns som att Fabregas är vald som kapten i Arsenal mest för att Wenger skall kunna säga i media att "vi vill inte sälja vår kapten", "vi bygger laget kring vår kapten" mm. Ett desperat försök att locka kvar någon i bågot år genom att erbjuda kaptensbindeln. Aguero är andre kapten i Atletico herregud... wtf alltså. Dem har flera andra spelare som också spelar några år i laget och som är "kaptenstyper" som Forlan, Raul Garcia mf. Men dem väljer honom för att det är lockande både för honom och samtidigt svårare då att andra lag kniper honom..
Barcelona Pique<3
2011-05-31 12:14
Som folk tidigare sagt så tycker jag Rossi under 30 mj euro, däremot tycker jag att man inte borde involvera Botia i affären. Låna istället ut Bojan och ta tillbaka honom när han är mogen eller när Villa börjar gå neråt.

Sen tycker jag att pengarna som är kvar ca 30-35 mj (beroende på vad vi säljer) borde satsas på Pastore, Cesc kommer ändå komma tillbaka tillslut och de när Xavi lägger av eller inte orkar spela lika mycket.

Dessa två + Botia och José Angel vore helt perfekt. Bredd och spets för framtiden. Botia 22 år, Jose Angel 21, Pastore 21 och Rossi 23 alla har en lång framtid tilmötes.

Kul också med dubbla CL guld även om fotbollen kanske rankas högst ;)
Annons: