/spanien/barcelona/forum/11843.aspx/spanien/barcelona/forum/11843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-31 22:02
Hetfield

Haha, petiga Hetfield.

----

Att Casillas är världens bästa målvakt är det inget snack om. Inte heller om hans plats i landslaget. Sedan kan man diskutera fram och tillbaka om vem som är andramålvakt i La Seleccion då det står emellan Valdes, Reina och Palop(?)

Men att Casillas ska vakta målburen i vilket lag han än spelar är en självklarhet.
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 22:01
Att man stör sig på att folk INTE TYCKER OM Google translate och borde använda det istället för o ställa en fråga om vad det står på en sida te,x men samtidigt själv hakar upp sig på någons stavning liksom när ma har ett litet "beef" med någon är bara jävligt roligt.

Alla vi som skriver här skriver för att det är kul o diskutera samt så tror jag att 90% av alla skriver på utav helvete. Om jag ska vara ärlig så ser jag ibland att jag skrivit något lite galet typ missat en bokstav eller något men pallar liksom inte sudda utan hoppas att FOLK FATTAR ÄNDÅ men tydligen är det en jävla viktig grej här.... Älskar er alla härinne ändå men chilla liksom vissa av er.... bara chiiiilla =)
barcarobin
2011-05-31 22:00
Och? skriver hur jag vill faktiskt. Om det inte passar dig, läs inte. Kan nog leta upp små fel som du skrivit med men känner att jag inte har någon större lust till det.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 21:58
Man har inte punkt efter utropstecken.
barcarobin
2011-05-31 21:56
Menade givetvis Casillas!.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 21:55
Vem är Casillias?
Barcelona Riiio!!
2011-05-31 21:53
Det är lite Italien stuk över det där med Målvakterna. Buffon är ju inte längre den Buffon han va och där finns te.x Abbiati, Viviano och speciellt han Salvatore Sirigu som varit hur bra som helst iår men inte fan tar man liksom bort Buffon som nr1. Nu har ju Buffon varit mestadels skadad iår o sånt men menar på de senaste åren samt om det va te.x VM eller EM nu iår så hade Buffon spelat 100% från start även om han missat mycket och varit allmänt kass.. Lite störande det där men va fan ska man göra.

Tycker Valdes och Casillas "stuckit ifrån" Reina lite senaste 2,3 åren. Synd att dem är samma ålder =)
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-31 21:51
Jag tycker att Casillas är världens bästa målvakt och hans startplats i det spanska landslaget är mer än befogad. Personligen ser jag ingen anledning att diskutera hans plats i startelvan. Sen tycker jag att han är bra kapten och ledare, även om jag själv tyckte att Puyol var det självklara valet efter att Raúl petades från landslaget. Men det verkar i alla fall utåtsett inte finnas några hard feeling från Barçaspelarna att Iker är kaptenen. Snarare tvärtom, många av de, som te.x. Xavi, har haft en bra relation med Madridkeepern sedan många år tillbaka.
Barcelona Barca4eva
2011-05-31 21:50
Trolls be trollin'.
,Sami
2011-05-31 21:49
Hetfield
Aha okej. Fan vad jag vill se Sanchez i Barca. Som du säger så hoppas jag inte på Rossi heller. Ge mig Sanchez eller Neymar.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-05-31 21:48
Men för helvete lär dig stava, du stavar för fan fel på varenda jävla ord samtidigt du gnäller på alla om allting.

Börjar bli lovligt trött på dig.
barcarobin
2011-05-31 21:47
Casillias är en av världens bästa målakter, kanske på topp 3 listan, valdes är grym som fan men inte bättre, en målvakts jobb är att rädda bollar och vara trygg och dominant i straff området, även solen har fläckar. Förstår att du vill se hela barca i spaniens Start 11a.
Barcelona Frodo
2011-05-31 21:44
barcarobin

Gör du något annat än talar om folk här på forumet att de inte kan något? Är du ett troll? Du har varit med ett tag men varje inlägg du skriver handlar om hur dåliga alla andra är här på forumet trots att du själv inte ens kan skriva ordentligt.

Skrev jag att Casillas är dålig? Jag är av åsikten att vissa i det spanska landslaget spelar pga politiska orsaker. Casillas är en sådan spelare i dagsläget. Spanien spelar mer eller mindre nästan exakt som Barcelona men ändå går Casillas före Valdes och Reina. Spelet bygger på possession och att bygga upp spelet bakifrån. Valdes och Reina är mycket bättre än alla andra målvakter i toppfotbollen med fötterna. Casillas svagheter ligger i spelet med fötterna.

Jag kan förstå att man inte vill peta honom men om man ändå ska använda sig av Barcelonas modell, varför inte göra det fullt ut? Det är för att Casillas är orörbar och det skulle skapa kaos i landslaget om han petas.

Vad gäller ren kompetens så tycker jag att alla 3 är på en hög och liknande nivå. Del Bosque försöker balansera Barcadominansen i landlaget med Realspelare som kanske inte passar till 100 %. Varför får exempelvis Xabi Alonso spela i mitten när man tydligt kan se att Spanien/Barcelona flyter på så mycket bättre utan honom?

Jag skulle uppskatta att du skriver ett svar med lite mer struktur och skippa det klassiska introt med att jag inte kan någonting. Läs tydligt och försök se helheten i min text istället för att haka upp dig på småsaker.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 21:39
Sami, tikitaka-GOOL

Det är kanske inte världens nyhet, men det står bara att Udineses president bekräftar att Barcelona är ute efter Sanchez. Varje lilla grej som styr bort oss från Rossi är bara positivt ;)
Barcelona Hetfield
2011-05-31 21:38
Casillas är en bättre målvakt än Valdes (även om avståndet börjar bli mindre), men det finns bara en anledning till att Iker är lagkapten i spanska landslaget: Politik.

Hur snyggt vore det för den spanska andan om SPANSKA landslaget hade Valdes i mål och om landslaget saknade madristas? Hur snyggt vore det med en katalan som lagkapten när han går runt och viftar med den katalanska flaggan vid varje EM/VM final?

Ta Real Madrid som exempel, de har väl bara Iker som är en madrista i startelvan. Arbeloa är så dålig att vi räknar bort honom, och han är knappast startmaterial. Om Real Madrid inte hade Iker så skulle de kunna byta namn till Real Internazionale.
,Sami
2011-05-31 21:36
Hetfield
Sanchez på väg till Barca?
Barcelona Barca4eva
2011-05-31 21:27
tikitaka-GOOL

Det räcker med att den översätter ett par ord så borde du fatta ungefär vad det handlar om :p

Helt värdelös är den inte
barcarobin
2011-05-31 21:26
Frodo : Att du ogillar real madrid ser jag men att du säger att casillias endast står för symbolens skull bevisar att du inte kan mycket om fotboll, om du såg våra 4 matcher mot real madrig kanske du du skulle förstå hur bra han är då han höll dom kvar i matcherna varje match.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 21:24
haha flippar du?

Goggle translate är värdelöst
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 21:17
tikitaka-GOOL

Använd google translate. ;)
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-05-31 21:16
Nu är det även så tydligen att Messi saknar ledaregenskaper. Så därmed kan han inte mätas med Maradona, Zidane mfl. Fascinerande. Det läggs tydligen hela tiden till nya aspekter och krav för att Messi verkligen ska erkännas av marängerna.

Om han vinner VM, vad ska han göra då? Ta död på aids och världshungern? Fred på jorden?
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-05-31 21:15
Hetfield

Vad skriver dem om honom? förstår inte spanska
Coach pep-
2011-05-31 21:11
Bra intervju med Tito länktips. Han nämner bland annat att han och Pep sade åt laget att börja skjuta mer från distans i andra halvlek, och vi vet hur det slutade med Messis och Villas mål. Tito nämner att långskott kan komma att bli en allt vanligare ingrediens i spelet i framtida matcher. Det var på tiden. :P
Intressant för övrigt hur hyperfarlig Villa blir så fort han befinner sig centralt. Mot United spenderade han en hel del tid centralt och han gjorde enligt mig en av sina bästa matycher i Barca.

Tito och Pep kompletterar varandra väl och jag skulle inte gråta om Tito tog över efter Pep. Vi kommer inte inse hur avgörande Pep är för det här laget förrän han försvinner. Med Tito kan vi åtminstone fortsätta på den inslagna vägen. Vår klubb har en speciell stil och det behövs folk som vet hur man handskas med saker och ting.
barca löver
2011-05-31 21:07
fcb i motgång och medgång haha !
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-05-31 21:03
barca löver

Börjar bli rädd..
Barcelona Hetfield
2011-05-31 21:02
Efter alla rykten om Rossi så sitter man och hoppas på Sanchez trots att han är långt ifrån en av de jag hoppas på.

Lite rykten om Sanchez.
Barcelona Frodo
2011-05-31 20:58
Spanien vann sin första match i U19-EM. Muniesa var lagkapten och han startade tillsammans med Gomez och Roberto från Barca. Deulofeu fick hoppa in 10 minuter från slutet efter att Real Madrids Sarabia utgick skadad. Rafinha var från en början med i truppen och hade varit starter men han är skadad och inte med i turneringen. Han hade behövts på mitten då Spaniens possessionsspel inte imponerar. Valencias anfallare Isco klantade upp flera anfall men likväl gjorde han ett mål.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-31 20:56
När det gäller den här diskussionen om huruvida detta upplagan av Barcelona är det bästa laget genom tiderna är jag helt ärligt ganska likgiltig. Jag har ju inte fått uppleva många av de andra storlagen som Barça jämförs med, inte ens Dream Team från början av 90-talet. Däremot tycker jag det är stort att flera veteraner, både journalister, förre detta stjärnspelare och tränare som gång på gång öser beröm över laget.

Vissa av de säger att det är det bästa laget de har sett, andra säger att det är det bästa genom tiderna, punkt slut. Som jag ser det är huvudpoängen inte om Pep Team är det bästa laget som någonsin funnits, meriten ligger i att ens nämnas i samma diskussion som Di Stéfanos Real Madrid, Cruyffs Ajax, Sacchis Milan, etc, etc. Bara det är stort nog i mina ögon.

Barcelona Frodo
2011-05-31 20:53
Myrran

Graeme Souness, en old-timer från Liverpool, har spelat mot Maradona och klassar ändå Messi som tidernas bästa. Flera av Maradonas lagkamrater från Argentina klassar också Messi som störst.

Det är knappast Messi själv som går och hypar upp sig själv vilket vissa haters försöker få det till. Det är andra som har varit med och sett fotboll länge som säger att han är bäst genom tiderna.
Barcelona Myrran
2011-05-31 20:45
Just Fontaine (all-time topscorer single world cup, in 1958): "You can only stop Barcelona by making fouls. Technically, they're perfect."

Just Fontaine: "Brazil 1958 or 1970 was immense, Cruyff's Ajax and Madrid 1950s too, but, as for football, this Barcelona is the best team."

Just Fontaine: "I thought Pele was the best, some talk about Di Stefano, but now I think Messi is superior." [l'equipe via efe]v

Just Fontaine, född 1933 och är den spelaren som har gjort mest mål i ett enda VM (13 stycken för Frankrike) och ligger 4a "overall" i antal mål i VM.
Annons: