/spanien/barcelona/forum/11840.aspx/spanien/barcelona/forum/11840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-06-02 14:08
-down-
Barcelona Hetfield
2011-06-02 14:05
Tänk dig Keita, men bättre och mer teknisk.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-02 14:02
Vad är Sergi Roberto för spelartyp?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 14:00
addeh

Keita kommer nog lämna när Pep gör det, och stannar vår tränare mer än en säsong till så stannar nog maliern också, men troligen får han mycket mindre speltid.

För mig känns Sergi Roberto som en spelare som hade kunnat starta brevid en spelmotor/spelgeni, dvs Xavi, Iniesta eller i framtiden Thiago. Om ynglingen ska ta en startplats blir det dock efter Don Andrés har tackat för sig, vilket vi förhoppningsvis får vänta många år på, för jag tror inte att han går om Thiago i hierakin. Tills dess får han troligen vara en duktig truppspelare.
Barcelona Gourmet
2011-06-02 13:59
En rätt ironisk grej här. Några av er under pratar om hat hit och dit, men vem är det som hatar vem? Nina för en seriös diskussion och säger inte ett ord till er. Och ändå håller ni på.

Och så säger ni att det är HON som hatar?
Atlético addeh
2011-06-02 13:57
Mourinhos dubbelgångare var tydligen på Wembley i lördags. Jösses vad likt!
2011-06-02 13:55
Figeta

Jag tycker också vi kan må bra av en klassvärvning, men då i anfallet då jag knappast tycker det behövs en till spelare till mittfältet. Alexis Sánchez har länge varit min favorit för Barcelona att köpa, och jag hoppas inte han blir för dyr. Om han vill till Barcelona mer än alla andra klubbar så kanske man kan förhandla sig till ett hyfsat pris?

Om inte den går igenom så bör man värva en mer äldre anfallare som spelar här i två säsonger som en reserv som alltid levererar. Förstavalet där är Forlán, men Kanouté går bra också. På så sätt öpnnar chansen för både Bojan och Deulofeu att ta en startelvan om några säsonger.
Atlético addeh
2011-06-02 13:52
LAM Nr 10

Konkurrensen är tuff kring mittfältspositionerna i Barça, såväl A-laget som B-laget, men just Sergi Roberto är en spelare med lite andra egenskaper vilket jag tror kan ta honom långt. Thiago flyttas upp och jag tror Jonathan dos Santos försvinner, antingen permanent eller på lån, vilket då ger Roberto en helt annan roll nästa säsong. Han komme då vara förstavalet på mittfältet och få ta mycket mer ansvar. Blir kul att se hur han hanterar det.

Keita stannar nog inte mer än en säsong till i Katalonien, passar det då inte bra att nästa sommar flytta upp Sergi Roberto till A-truppen permanent? Jag anser att det vore en utmärkt idé, lite beroende på hans prestationer nästa säsong givetvis.
Real Madrid Ponta87
2011-06-02 13:47
Tjenna nån som vet om dani alves är adidas spelare nu han spelade jhu cl final i umbro skit skor jhu
daacun
2011-06-02 13:45
Den texten som jag klistrade in nyss gör mig väldigt glad
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Figeta
2011-06-02 13:38
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Vet precis hur du menar. Sergio Roberto har jag sett för lite för att döma och hoppas verkligen han tar chansen när han får den. Men det kommer bli tufft som sagt eftersom vi är ute efter Cesc/Pastore osv..

Jag tycker iallafall att vi borde värva en crack värvning för att hålla motivationen uppe. Men samtidigt måste vi tänka att vi har unga spelare som väntar på sin chans och att dem kan blir framtida startspelare hos oss. Det är de som är den stora skillnaden mellan oss och Real. Dem värvar utan att tänka vilka dem har under sig.

Dem har därför tappat många intressanta spelare som Felipe(A.madrid), Jurado (Schalke) Mata(Valencia) som alla tre kunde varit startspelare i A-laget nu. Vill inte att detta ska hända oss heller. Det räcker med den förlorade sonen (Cesc) och därför stör jag mig på många här som vill värva 2-3 cracks.
daacun
2011-06-02 13:36
Satte målrekord – men petas av juryn Barça-stjärnan prisad som ligans bäste 12:16 Cristiano Ronaldo satte rekord med sina 40 mål på 34 spelade matcher i La Liga. Men när Madrid-tidningen Marca på torsdagens prisade ligans bästa spelare petades portugisen. Istället tog Barcelonas Leo Messi hem utmärkelsen för tredje året i rad. annons: Utmärkelsen bär namnet “Trofé Di Stefano” efter Real Madrids legendar Alfredo Di Stefano. Trots det har den inte blivit någon Real-succé. Raúl vann visserligen titeln när den infördes 2007/08 men efter det är det Leo Messi som “stulit” utmärkelsen tre år i rad. Detta trots den hysteriska säsong Cristiano Ronaldo hade i år. Capello i juryn Reals anfallare satte målrekord i La Liga med sina 40 mål under säsongen. Med det var 26-åringen nio mål före Messi i skytteligan men det var alltså ändå rivalen som var ligans bäste enligt juryn. Bland jurymedlemmarna som utser pristagare märks, förutom Di Stefano själv, Barcelonas sportchef Andoni Zubizarreta, förre Real-backen Fernando Hierro och Englands förbundskapen Fabio Capello. Barcelonas Xavi utsågs, för tredje året i rad, till ligans tredje bäste spelare bakom Messi och Ronaldo.
daacun
2011-06-02 13:36
Satte målrekord – men petas av juryn Barça-stjärnan prisad som ligans bäste 12:16 Cristiano Ronaldo satte rekord med sina 40 mål på 34 spelade matcher i La Liga. Men när Madrid-tidningen Marca på torsdagens prisade ligans bästa spelare petades portugisen. Istället tog Barcelonas Leo Messi hem utmärkelsen för tredje året i rad. annons: Utmärkelsen bär namnet “Trofé Di Stefano” efter Real Madrids legendar Alfredo Di Stefano. Trots det har den inte blivit någon Real-succé. Raúl vann visserligen titeln när den infördes 2007/08 men efter det är det Leo Messi som “stulit” utmärkelsen tre år i rad. Detta trots den hysteriska säsong Cristiano Ronaldo hade i år. Capello i juryn Reals anfallare satte målrekord i La Liga med sina 40 mål under säsongen. Med det var 26-åringen nio mål före Messi i skytteligan men det var alltså ändå rivalen som var ligans bäste enligt juryn. Bland jurymedlemmarna som utser pristagare märks, förutom Di Stefano själv, Barcelonas sportchef Andoni Zubizarreta, förre Real-backen Fernando Hierro och Englands förbundskapen Fabio Capello. Barcelonas Xavi utsågs, för tredje året i rad, till ligans tredje bäste spelare bakom Messi och Ronaldo.
Zaragoza Nina (Red.)
2011-06-02 13:35
addeh och H.Alavi - Magico!

Jag tror också det kommer bli tufft. Är inställd på det. Det blir en säsong liknande den förra och den dessförinnan och så kommer det förmodligen att fortsätta tills vi får ordning på ekonomin och lyckas återupprätta den kontinuitet som fanns i laget innan allt gick åt fanders (dvs 2005/06 då Agapito köpte klubben).

Men att Aguirre förlängt ger mig alltjämt ett visst hopp. Han har uträttat mirakel med små medel tidigare (Osasuna). Han ställde dessutom två krav på ledningen innan han skrev på för ytterligare en säsong.
Det ena var att styrelsen presenterade ett seriöst projekt, att det inte bara ska handla om överlevnad utan att det finns en långsiktig plan.
Det andra var att få större inflytande över truppens utformning. Han godkände tex Gabis flytt (det var för övrigt Aguirre som skickade bort Gabi från Atletico, då när han kom till Zaragoza 2006) så jag tro trots alltr han har ett par kort i rockärmen.
Litar på att han vet vad han gör mer än tex Antonio Prieto, vår sk sportchef.

2011-06-02 13:28
Figeta

Det där lilla extra är kanske inte alltid så nödvändigt. Både Busquets(som du nämnde) och Pedro har de sista åren tagit en plats i startelvan utan ha det där "lilla extra". De lyckas genom framförallt hårt arbete och att de är väldigt kompletta.

JDS hade med mycket speltid kunnat vara Xavis efterträdare. an spelar ju längre ner i banan än Thiago och har ett lugn i spelet, samt bra långpassningar. Thiago känns lite mer som en Iniesta-typ men kan även han styra spelet.

Sergi Roberto vet jag att han har en liten speciell stil, han är stark i närkamper och en bra bollvinnare men har även ett bra passningsspel. Fortsätter han att jobba hårt och få mycket speltid så har han chansen att ta en startplats i framtiden, men det blir svårt då det som sagt är en grym konkurrens på mitten.
Barcelona Rambla~
Jonathan Dos Santos borde vara den perfekta ersättaren till Ander Herrera i Zaragoza. Soriano däremot har nog mer lockande anbud skulle jag tippa. Inte helt omöjligt att han får följa med Luís Enrique till Roma.
Barcelona Unicef
Så svart eller vitt e de ju inte, tänk dig att ha messi, iniesta, xavi, villa, pedro, Cesc, affe, keita. thiago, hela & friska.
Det är nio spelare på våra fem offensiva positioner, att rotera på det är absolut inte för mycket...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-02 13:26
Nina

Hur ser det ut på tränarposten i Zaragoza? Håller med addeh, kommer bli extremt tufft nästa säsong om Gabi, Lafita och Ander lämnar. Speciellt den förstnämnda.
Barcelona Rambla~
2011-06-02 13:25
Abraham och Edo Oriol är två duktiga och dugliga spelare. De vet själva att de aldrig har någon framtid i A-laget. De var dessutom invärvade spelare för att bredda och ge lite erfarenhet till en en ung Barcelona B-trupp. Det är väl självklart att de tar chansen att spela i Primeran om den dyker upp.
Atlético addeh
2011-06-02 13:24
Nina

Vill inte sabba din dag, men det kommer nog bli jäkligt tufft för er nästa säsong. Tappar ni trotjänare som Gabi, Ander & Lafita för att värva en spelare som Edu Oriol, som inte varit ordinarie i Barça B, är känslan att ni har en tuff säsong att vänta. Hoppas på det bästa dock.

Den ekonomiska situationen i Zaragoza är väl långt ifrån den bästa men ska man fynda från Barça B borde Jonathan dos Santos & Jonathan Soriano eller Nolito ligga högt på önskelistan.
Barcelona Rambla~
2011-06-02 13:22
Mascherano

Du är inte den skarpaste kniven i lådan eller hur? Är alla barcafans rasiter när några häcklar Marcelo på Camp Nou?

Ordspråket: Tala är silver, tiga ä guld, får helt plötsligt en poäng.
,Sami
2011-06-02 13:21
Luis Enrique (41) will sign a 2-year contract as manager of AS Roma, with an option for a third year, and will earn 1.5M per season. [cds]
Varför bara 2 år?

2011-06-02 13:21
Mascherano

"Hela deras publik är rasister"

Nu drar du alla över en kam. Du drar speciellt ner Zaragoza i leran pga ett par idioter på läktaren. Jag tror inte att Zaragoza försvarar det som hände när fansen attackarade Samuel Eto´o.

Zaragoza är ett klassiskt, fantastiskt och fint fotbollslag som spelar grymt i sina bästa dagar. Dra inga förhastade slutsatser.

----

Barcelonistas & Trippeln

Jaha, vem orkar bry sig om vad ni tycker om Nina? Hon får tycka vad hon vill. Ni behöver inte spy galla över henne bara för att hon inte står på vår sida.
Barcelonistas
2011-06-02 13:20
Trippeln

Hon som tippa oss på en tredje plats i ligan. Och nu senaste i fuera de juego, att Barcelona spelar tråkig fotboll. fyfan va patetisk hon e...
Barcelona Figeta
2011-06-02 13:20
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Håller med dig att vi har intressanta namn i akademin och vissa här inne verkar inte bry sig om de du nämnde.

För Rafinha och Deulofeus del så måste dem spela i B-laget i 2 år innan de tar steget upp till oss. Vi får se hur dem utvecklas och vi kommer säkert på se dem någon match i A-laget.

Sergi Roberto och JDS har inte det där lilla extra som behövs känns de som. Jag har tidigare haft fel när tex Busquets flyttades upp. Jag sa exakt samma sak att han inte har något som extra som tex Thiago har. Jag fick äta upp mina ord som sagt :P
Zaragoza Nina (Red.)
2011-06-02 13:19
@ L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Nu har jag ingen överdriven koll på hur Barcelona B spelat (jag vet att de gjort bra ifrån sig men jag har inte sett mer än en match med dem den här säsongen) så jag kan väl inte säga så mycket egentligen.
Men jag har svårt att se dem som "nedköp". De är unga (23 respektive 24 år) , de kommer gratis och med många lovord.
Det finns säkert potential där.
Barcelona Rambla~
2011-06-02 13:19
Tripplen

Lägg ner nu.
Barcelona Mascherano
2011-06-02 13:18
Äh hur kan dom Barca spelarna vilja gå till äckliga Zaragoza klubben. Hela deras publik är rasister. Vem minns inte det här? Jag spyr när jag hör ordet Zaragoza.
Atlético addeh
2011-06-02 13:18
Rambla

Haha, ja sådana tavlor får man inte göra om man ska till CL-final. Han kommer nog ha mardrömmar efter det målet hela sin livstid. Hade Porteño vunnit med 3-2 hade dem gått vidare.

---

Läste nyss Batistas förtrupp till Copa América. Jag trodde verkligen på honom, men nu börjar jag tvivla igen. Att Gago & Garay är uttagna samtidigt som Tino Costa, Musacchio och framför allt Otamendi är utanför är för mig en stor gåta. Den sistnämnde är för mig självskriven i startelvan...
2011-06-02 13:17
21 of the 32 players who took part in an official Barcelona game this season came from the club's youth academy. [via fcbarcelona.cat]

Alltid lika skönt med statistik som denna.

-----

Rambla

Äh, det var nog bara vinden som sabbade bollbanan. ;)
Annons: