/spanien/barcelona/forum/11834.aspx/spanien/barcelona/forum/11834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-03 19:16
Mojito

Klara för Zaragoza? Nja, senast igår läste jag att Abraham tackat nej och vill stanna kvar i Barcelona.

Jag är däremot ganska så skeptisk till att Eusebio ryktas vara den som tar över tränaruppdraget efter Lucho. Jag vet inte, har fått intrycket att han är lite mesig. Kanske överdriver jag, men han gjorde ingen större succé i Celta precis.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-03 19:13
Rambla~

Det är just det som är knixet för Pep och klubben i allmänhet.
Nu när Barca B gått så bra så är spelarna sugna på en högre nivå.

Spelare som Abraham och Oriol är ju klara för Zaragoza, då borde Fontás och Bartra med flera vilja prova på spel i la Liga även de.

Det blir en tuff avvägning för klubben att besluta sig för vem som ska stanna, flyttas upp eller lånas ut.
Än svårare blir det eftersom Lucho lämnar, de som fick förtroende innan kanske inte får det på samma sätt med en annan tränare - vilket gör att de kanske inte vill riskera att få mindre speltid och därmed hämma utvecklingen.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 19:08
Yay, nu har jag bokat mitt flyg till Munchen och Audi Cup 26-27 juli. Lika bra och få det gjort annars drar man bara ut på det tills det knappt finns några prisvärda flyg kvar.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 19:06
Frodo

Xavi har alltid varit bra, men det var inte förrän runt 2006 som han blev "XAVI". Kom ihåg att en gång i tiden så blev han faktiskt petad av självaste Rijkaard, han var verklige ljummen under en lång period då han var väldigt mycket skadad, tror att det var problem med knät.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 19:04
Mojito

När det gäller Botía så har klubben till 15 juni på sig att bestämma om de tänker utnyttja sin köpoption. Oavsett vilket så tror jag han endast kommer att användas i transfersyfte.

Fontas lär få för lite speltid oavsett vilket, jag spekulerar då att Pep resonerar så, och därför lär han lånas ut. Annars kan det ju också bli så att Fontas stannar och Bartra lånas ut, då säkert båda är mindre sugna på Segunda nästa säsong.
Barcelona Frodo
2011-06-03 19:01
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Enligt mig har Xavi varit samma spelare med skillnaden att titlarna rullar in nu. Han var en grym possessionsspelare innan och är det även nu. Han var väldigt underskattad av folk innan på grund av lagkamrater som Ronaldinho etc. Visst har han utvecklats precis som Iniesta men båda var helt klart världsklass innan.

När Pep kom så sa han till Xavi att han var kuggen och byggde spelet ännu mer på honom. Det är enda skillnaden. Han har varit världsklass sen 2003. Han var exempelvis starter under Ronaldinho-eran då vi var hyllade och vann massvis så nog har han varit grym ett bra tag.

Att säga att han varit världsklass sen 2008 tyder bara på ignorans. Vi ser spelare som inte vinner någonting som kallas för världsklass så det är konstigt att kalla Xavi det sen endast 2008.

Det är som att säga att Cesc inte är världsklass för att han inte vinner något. Klart att han är världsklass vilket även Xavi och Iniesta var långt innan 2008. Det är bara att kolla på Iniestas prestationer i semifinalerna mot Milan 2006. Då hade Milan ett ruggigt starkt mittfält ledda av Pirlo.

Man behöver inte vara the main guy i klubbar som Barcelona, Real Madrid etc för att klassas som världsklass.
Barcelonistas
2011-06-03 18:59
Alexi Sanchez, Luiz style!.
Barcelona Éluc
2011-06-03 18:48
Jag hoppas hursomhelst att vi gör klart med Aguero eller Sanchez snart. Väntan är olidlig!
barcarobin
2011-06-03 18:47
Lutar mig bakåt och kollar in alla dessa forum coacher!. om någon tränare i världen får sparken borde dom ju kolla in detta forum där alla experter finns på ett och samma ställe :O
Barcelona Éluc
2011-06-03 18:47
Fast vill inte Atlético ha en ungefär lika stor summa för Kun?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 18:46
Förut var det mycket skriverier om Rossi, igår var det Aguero och idag verkar Alexis Sánchez vara rykternas man. Det har stått mycket om honom den senaste tiden och jag hoppas verkligen en sådan affär skulle gå igenom. För mig är han den bästa anfallaren vi kan värva.
Barcelonistas
2011-06-03 18:45
Sanchez vore ju en dröm men tror inte Barca betalar den summa som udino vill ha.
Barcelona Éluc
2011-06-03 18:42
"Arsenal won't accept players in a deal on Cesc Fabregas. Barcelona had planned to make a first offer of 25M plus a player. [el confidencial]"

I alla fall ingen Thiago i utbyte. Nu får man bara hoppas att Barca inte betalar de 40 miljoner euro Arsenal vill ha för Cesc.
2011-06-03 18:39
Kan man fixa till sig köpoptioner bara så där på spelare? Det känns knappast troligt att Barca skulle ha en sådan på Alexis Sánchez, men det skulle vara riktigt bra.
Barcelonistas
2011-06-03 18:38
Arsenal won't accept players in a deal on Cesc Fabregas. Barcelona had planned to make a first offer of 25M plus a player. [el confidencial]

Barcelona and Udinese could next week meet to discuss the situation of Alexis Sanchez and to decide if he'll join Barcelona. [sport]
2011-06-03 18:37
Xavi var ju knappast den spelaren han är idag innan 2008. Då var han enligt mig en bra mittfältare i ett ibland bra, ibland lite sämre lag. Nu är han världens tredje bästa spelare och tillsamans med Iniesta den bästa mittfältaren. Iniesta samma sak. Innan 2008 var han bra, men efter har han stundtals enligt mig varit världens bästa spelare.

Men ändå förstår jag Frodos poäng att de var grymma spelare även innan de böev världsspelare. De var trots allt oftast ordianrie i ett av världens bästa lag, så de var definitivt etablerade förut också.
Barcelonistas
2011-06-03 18:36
Barcelona has a first option on Udinese attacker Alexis Sanchez (22). If they pay as much as the highest bid, they can sign him. [sport]
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-03 18:28
Frodo

Jo du har nog rätt. Men poängen är fortfarande att de inte slog igenom när de var 20-21. De hade tålamod och blev till slut nominerade till guldbollen och har nu tagit fler titlar än jag orkar nämna.
Barcelona Frodo
2011-06-03 18:26
Capitan Puyi

Xavi har varit etablerad i bra många år nu. Killen har spelat nästan 600 matcher i Barcelona. Bara för att folk inte sett deras storhet förrän massa titlar ramlat in betyder det inte att de var bra. På samma sätt är Busquets och Pedro etablerade stjärnor nu även om vissa vill blunda för det.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-03 18:17
De var inte de etablerade världsstjärnorna de är idag. Xavi är utan tvekan den bästa spelfördelaren på jorden och att Iniesta är en av de bästa på sin position är de flesta också överens om.
Barcelona Frodo
2011-06-03 18:15
Capitan Puyi

Vad pratar du om? Xavi slog inte igenom när han var 28 och Iniesta slog inte igenom när han var 25. Xavi fick sitt stora genombrott säsongen 03/04 när Edgar Davids anlände till klubben. Iniesta säsongen 05/06 när Xavi var långtidsskadad.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 18:13
Tycker vi behöver en förstärkning per lagdel. Bara inte Thiago drar pga det. Vi behöver kanske inte köpa just Cesc. Lägg krutet på en anfallare/Pastore då och sedan ett billigare alternativ till försvaret och mittfältet.

Förresten, vad är det som har hänt med Hleb? Skadade han sig nyligen eller? Kommer vi inte kunna sälja han pga det?
2011-06-03 18:00
Glömde en sak ang Cesc.

Rosell har ju visat precis vad han tycker om Arsenals direktörer.
Blir överraskad om han vill sponsra dem över huvud taget ens för den förlorade sonens skull. Än mindre om man väljer att låta ytterligare en talang gå motsatta vägen.

Rambla~

Bättre att flytta upp Fontás än att låna ut honom, för om behovet uppstår måste i så fall en ny B-lagsspelare matchas in - och då förmodligen Montoya.
Fontás har ju ändå visat att han håller för spel i de normala matcherna.
Vad är det senaste om Botia och återköpsklausulen? Kommer den utnyttjas?

L.A.M

Därför att Barca är Barca, Pep är Pep och Cesc är Cesc. Bara därför.
Inget jag vill eller tror, men som sagt, inget förvånar mig längre.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 17:53
Rambla~

Botia har det väl pratats lite om? Han skulle vi kunna få väldigt billigt också. Dessutom är han väldigt duktig.

el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"

En säsong är lång och jag tror som sagt att båda skulle få speltid. Dock håller jag med dig om Cescs prislapp, men som sagt det finns ändå plats för båda OM nu klubbens skulle välja att köpa honom.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 17:46
Jag tror inte heller vi kommer att värva någon mittback trots att Gabi försvinner. Pep har fått svar under våren att i nödfall så fixar Masche och Busquets den biten. Även om det inte är något önskescenario så lär han vara nöjd med det. Att köpa in en bra och meriterad mittback blir bara så mycket fail det kan bli. Han kommer ändå inte att få spela något nämnvärt. Det blir Piqué, Puyi och Abidal med Masche som reserv om nöden kräver det. Jag är inte ens säker på att Fontas stannar. Kan komma att bli utlånad.
2011-06-03 17:41
Det är jförsvaret och anfallet som är i mest behov av förstärkningar, varför ska man lämna de lagdelarna och bara gå efter Cesc?

För mig känns det som alla i ledningen blivit helt beroende och bara måste köpa Cesc för att det hade varit så coolt att få hem den förlorade sonen. Faktum är att han för det första inte spelar på samma position som Xavi och Iniesta utan som 10:a och att han för det andra har haft en ganska usel säsong. Att köpa killen för 40 miljoner skulle vara så dumt det bara kan bli.
2011-06-03 17:32
Det jag inte riktigt får att gå ihop är hur många spelare som ska värvas.

Det pratas så klart om Cesc, men även om en eller till och med två anfallare.

Lägg till man redan varit ute efter en vänsterback, samt att mittbacksfrågan kvarstår då Milito kommer lämna.

Nästa fråga som dyker upp är då hur allt ska finansieras.
Kommer Cesc måste någon barcaspelare ingå i den affären åt motsatt håll för att kunna säkerställa att det finns pengar över till resten.

Det känns lite som att Pep kommer låta Fontás bli Militos ersättare och nöja sig med detta. Samtidigt stannar kanske Maxwell och försvarsbygget är klart.
Busi och Masch agerar ersättare vid behov.

Mittfältet håller bra klass, man vill ju gärna ha en ersättare till Xavi, men det är ju helt omöjligt att ersätta honom. Så varför inte nöja sig med att flytta upp Thiago?! Cesc bör prioriteras tillsammans med en mittback till säsongen 2012/13 i stället.

Anfallet är i behov av förstärkning. Jeffren har sina skadebekymmer, Afellay väntar ff på att smälta in i spelet och fungerar inte fullt ut som ersättare från start. Bojan letar form.
Det behövs alltså en etablerad spelare som kan gå in och fixa biffen från start vid behov.

En sista och lite lurig lösning är att strunta i en anfallare, lita på att MVP håller sig skadefria och att back-uperna hittar rätt bland skador, form och spelidé.
Och i stället gå all in för Cesc och flytta upp Iniesta vid behov som ytter.

Till sist måste jag bara skriva att jag har en känsla som säger att det ligger en del rökridåer ute. Förvånar mig inte, oavsett vad som händer. Nu är jag beredd på allt. Hör du detta Rosell: ALLT ;-)
Barcelona B-Guden
2011-06-03 17:31
Hetfield

Du har ju noll koll hur man utvecklas, bojan ahr stannat p pga av lite speltid och om Thiago får "ett lungt år" hur tror du hans utveckling bli ? OMG...
Barcelona Dani Alves=The King
2011-06-03 17:29
Något nytt om Kun ???????
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-03 17:27
1. Xavi och Iniesta
2. Cesc
4. Thiago
5. Affelay/Keita

Hade rangordningen sett ut såhär så hade alla fått gott om speltid. Affelay kan också spela på anfallet så den enda som skulle lida av de här är Keita. Tror alla utom Pep är överens om att det är skitsamma med Keita.

I vilket fall som helst är Keita gammal och han har nog max ett år kvar på topp nivå. Xavi har ca 2 år till på sig om han slipper svåra skador. Då står vi med Iniesta och Cesc sen Thiago. Thiago är då 21. Skulle han bli så enormt bra vid 21 så kan han konkurrera med de andra två men att han slår igenom så pass fort är inte troligt.

Tiden är på Thiagos sida. Han kommer att få mer och mer speltid och kommer nog kunna knipa en startplats om Iniesta skulle börja fallera (vampyren har skadehistoria). I värsta fall skulle vi ha tre super mittfältare som slåss om två positioner. Om Thiago fortsätter utvecklas och blir en världsstjärna så kommer han så småningom ta en startplats. Iniesta och Xavi slog inte igenom på allvar förän de var 25 respektive 28.
Annons: