/spanien/barcelona/forum/11833.aspx/spanien/barcelona/forum/11833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-01 21:09
B-Guden

Sluta nu, i stort sett varenda engelsk tidning skrev då att Cesc ville lämna och hade bett Wenger släppa honom. Han uttalade sig också någon vecka innan det i offentligt att lämnar han Arsenal är det Barcelona han vill till. Det bara är så, sa han då.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-01 20:48
Messi hade troligen gjort det riktigt bra på mittfältet då han alltid brukar gå ner där under matcherna. Tar han Iniestas eller Xavis position måste han dock alltid hålla sig till sin yta, vilket knappst är att föredra i stora matcher då man vill att Messi ska ha sin fria roll. Men det skulle säkert funka någon ligamatch då och då när Xavi eller Iniesta är borta.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-01 20:36
I värsta fall kan väl Messi spela mittfältare även om det inte är så värst troligt.
Men tror dock en värvning till mittfältet ändå kommer ske. Antagligen Cesc.
2011-06-01 20:33
Fabregas OCH Pastore? Seriöst, var ska båda två få plats. Jag och många andra tycker till och med det är onödigt med en av dem.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Mittfältet behöver inte förstärkas i sommar. Vi har den bästa uppsättningen gällande det defensiva med både Busquets och Mascherano. Xavi och Iniesta är trea och tvåa i världen. Bakom de finns Keita, Thiago och i värsta fall Afellay och Adriano. Thiago tycker jag i våras visade att han kan starta i, kanske inte de allra största matcherna men han blev man of the match mot Villarreal, så han kommer kunna fixa det om Xavi eller Iniesta är borta. Är det en lite svårare bortamatch startar Keita.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-01 20:31
När jag först läste nyheten om det påstådda bytet mellan Thiago och Cesc hade mindre än 1500 människor röstat MD:s hemsida och 96% föredrog brasse-spanjoren istället för katalanen. Nu, några timmar senare, är det nästa lite mer än 8800 som har röstat och 93% föredrar Thiago. Och om man läser på kommentarsfälten så är det även där en överväldigande majoritet som anser att det vore idiotiskt att hämta hit Fabregas på bekostnaden av Thiago.

The people has spoken; Thiago > Cesc.
Barcelona Messidinho_10
2011-06-01 20:20
Jag är också på den lijnen med Fabregas och Pastore borde vara cracken för den här sommaren, sen kan vi ta hit Àngel eler vad han heter.

Perfekt silly season!
2011-06-01 20:15
Rambla

Det är väl ändå inte bekräftat att Cesc pratat med Wenger? Tror det är mest spekulationer från media att han sagt att han vill lämna. Jag tror att han är lite sugen på en flytt, men han kan nog tänka sig att stanna i Arsenal också och vill inte gå ut och vara en "bad boy" som vill byta klubb och bryta kontraktet.
Barcelona B-Guden
2011-06-01 20:13
Rambla~

Va menar du ? Cesc har inte alls gått ut och sagt jag vill lämna Arsenal. Skit snack, Aftonbladet klass på den, vinklat som fan
2011-06-01 20:12
Mittbackssituationen borde man kunna lösa. Om Puyol inte är fit i början av säsongen så går Abidal in som mittback och Adriano spelar vänsterback. Med den backlinjen bör vi klara oss så länge vi inte möter tufft motstånd. Sen kommer Puyol i form till slutet av september.

Fontás ska förvisso inte få för mycket press på sig direkt men jag tycker han borde få ganska mycket speltid första säsongen. Speciellt på hösten borde han få spela många matcher på Camp Nou. Till säsongen 12/13 ska han kunna konkurrera om en plats i startelvan.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 20:10
Det är ju just det Cesc gjorde förra sommaren men nekades och övertalades sen att stanna av Wenger.
The Special Five
2011-06-01 20:06
Tyvär är det så, går Di Maria för 25 mille så är Neymar värd minst lika mycket.

Cesc har aldrig officielt gått ut och sagt att han vill lämna och gå till Barca, han har varit väldigt tyst i frågan. Han har ju inte gjort en Aguero och sagt det till ledningen o.s.v. Gör Neymar det så tror jag han kan få lämna billigare
Barcelona Pique<3
2011-06-01 20:04
Köp pastore till anfallet, cesc till mittfältet, botia och en vänsterback! perfekt silly plus att den är väldigt intressant både nu och i framtiden.

Prio ett få hit pastore tror hanskule göra succe!
Barcelona Pique<3
2011-06-01 20:04
Köp pastore till anfallet, cesc till mittfältet, botia och en vänsterback! perfekt silly plus att den är väldigt intressant både nu och i framtiden.

Prio ett få hit pastore tror hanskule göra succe!
Barcelona Rambla~
2011-06-01 20:03
The Special Five

Du är rolig du. Du tycker att 25m är ett rimligt pris, okej. Tror du att Santos president resonerar som du? Seriöst, tänk till lite.

Det samma kan väl sägas om Cesc, Barca har velat ha honom nu under 3 somrar. Är han fortfarande kvar i London? Har Arsenal ansett sig vara tvungna att släppa honom trots att han ville lämna förra sommaren?
The Special Five
2011-06-01 19:57
Dom kan inte behålla honom för evigt, märker dom att ingen klubb vill betala klausulen och att Neymar vill lämna är dom tvungna att släppa honom. 25 miljoner är ett resonligt pris (sett till dagens marknad) och bjuder vi ett öre mer än så, då vill jag inte ha Neymar. Vi bör dock vara medvetna om att Neymars pris kan stiga rätt rejält efter sommarens Copa America

Då är väl Aguero utesluten, synd det. Vill inte heller ha Sanchez då jag anser honom vara väldigt överskattad

Kommer inte på några andra alternativ till ytterforwards platsen isåfall. Jag behåller hellre Bojan och Jeffren än köper Rossi
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:50
The Special Five

Du ska nog inte lita på allt vad som sägs och skrivs. Neymar har också sagt att det vore en dröm att spela för Chelsea. Hur ska han ha det? Santos president hänvisar envist till hans klausul. Neymar kan pressa bäst han vill.

Nej, en spansk klubb slipper inte skatten. Den måste betalas enlig lag.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 19:47
Kun kommer inte gå till Real, då Atletico massor med gånger sagt att alla klubbar får buda på honom utom Real. (Haha lite mobbning nästan) ;)

Då står valet mellan Chelsea, Man City, Juventus och Barcelona.

Chelsea och City har ju sina rika ägare och dem kan nog slänga upp det Atletico kräver, frågan är om Kun själv vill till kalla England?

Juventus, har svårt att se att dem ska ha råd att betala det Atletico kräver. Dessutom spelar dem varken CL eller EL nästa säsong, dessutom läste jag någonstans att Kun tackat nej till dem.

Då är det bara Barcelona kvar, frågan är om vi är villiga att betala det Atletico kräver? Tveksamt.
Jag tror allafall Kun väldigt gärna skulle vilja komma till Barca.
The Special Five
2011-06-01 19:47
Allt handlar ju om vad Neymar vill, han har ju själv sagt att det vore en dröm att spela med Messi. Pressar han ledningen likt Aguero så kan vi nog få honom för rätt pris.

Jag läste någonstans att man skulle kunna undgå skatten om man betalade klausulen som är 45?
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:44
The Special Five

Chelsea fick ett bud på £25m nobbat på Neymar förra sommaren. Du kan ju själv räkna ut hur mycket det blir i euro.

Aguero för 40-45? Då har vi en jävla tur när alla i Atléticos ledning envist hävdar att det är hans klausul som gäller och inget annat. Till det kommer det även skatt. För dyr för oss, helt onödigt att investera så mycket i en spelare när man kan köpa in 3 spelare och täcka upp andra viktiga positioner för samma pengar.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-01 19:42
Det självklara valet borde vara Botia som gjort det mycket bra i Sporting. Han kan Barçastilen ut och in och har alla egenskaper som behövs för att vara en duktig mittback i dagens Barça. Med tanke på alla floppvärvningar som vi gjort i mittförsvaret under senare år så känns han som det säkraste valet.
The Special Five
2011-06-01 19:36
Hade velat gå tillbaka i tiden och värva Luiz från Benfica

Aldrig i livet att Neymar går för över 40, max 20-25. Aguero är värd varenda krona som spenderas, han vill lämna och Atletico vill inte att han ska gå till Real. Får vi honom för 40-45 är jag nöjd. Släng in Bojan också så kanske vi får ner det till 30-35
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:36
The Special Five

Du vill ha spelare som kostar minst €40m och uppåt. Det lär ju knappast bli av.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:35
Väldigt bra beskrivet Mojito om Kanoutes egenskaper.

Fast det vi alla borde diskutera är ju mittbacksfrågan. Nu när Puyi missar hela föräsäsongen kan man inte riskera att han ska vara 100% fit när säsongen startar. Även om Fontas flyttas upp så räcker inte det, han är ännu för grön i dessa sammanhang. Vem bör vi värva? Det får heller inte kosta för mycket. Mitt val faller på Vertongen i Ajax. En vänsterfotad mittback som även kan spela defensiv mittfältare, dessutom i värsta fall också vänsterback.
,Sami
2011-06-01 19:32
Äh ge mig Sanchez så blir jag glad:)
The Special Five
2011-06-01 19:32
Men Villa och Pedro kan inte lira varenda match eller hur? Dessutom så är varken Villa eller Pedro särskilt bra på att ta sig förbi sin gubbe, vi har Messi längst upp som kan dribbla 6-7 pers men är han skadad tappar vi enormt i genombrottskraft. Därför vill jag ha en riktig dribbler (läs Neymar/Aguero)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-01 19:31
...dessutom är kanoten en spelare som inte är främmande för att jobba i defensiven.
Hans främsta styrka ligger i att kunna ta emot bollen felvänd och spela den vidare, en utmärkt spelare att använda för en plan B om mittfältet kör fast - t ex när Keita, Masch och Thiago spelar (ihop).

Barca har ju ett bra samarbete med Sevilla sedan Keita/Alves och nu har ju även Adriano och Cáceres gått mellan klubbarna. Ny affär på G?

Det är i alla fall ingen risk att Kanouté blir en ny Esquerro, och bara det måste vara positivt i sammanhanget...!
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:29
Luis Enrique kommer att skriva på för Roma på måndag, vem ska ersätta Guardiola då när han försvinner?

Det vore snuskigt coolt om Guardiola försvinner (hoppas inte) och Villas Boas lämnar Porto, kommer hit och blir anställd. Villas Boas är ju nästa "Mourinho", minus douchebag attityden och att han spelar rolig fotboll.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:28
Den här säsongen har Kanoute ofta spelat i en annan roll. Nästan lite som Messi, då han går ner i planen och tar emot bollen upp från mittfältet, där han sen fördelar bollen ut till kanterna oftast.
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:27
Kanoute är långt ifrån en gammaldags "centertank", bara för att han är lång och kraftig så betyder det inte att man blir en centertank.

Faktum är att Kanoute är extremt målfarlig och spelintelligent, han är väldigt rörlig och bra på att skapa ytor åt andra. Lägg till att han är en väldigt osjälvisk spelare som dessutom serverar andra.
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:25
"Vill ha en snabb, teknisk och målfarlig ytter till anfallet"

Det finns redan två stycken, Villa och Pedro. Räcker inte det? Kanoute har många andra kvalitéer än att vara en targetspelare. Det har han visat i Sevilla.
Annons: