/spanien/barcelona/forum/11832.aspx/spanien/barcelona/forum/11832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-01 19:07
Blaugrana91

Vilket som funkar för mig. En äldre anfallare skulle vara bra som rserv i två säsonger, efter tappar både han och Villa formen en aning och då kan spelare som Bojan, Rafa, Deulofeu få sin chans. Om vi värvar en yngre anfallare med större potential, t.ex Sánchez så hade han tampats med Villa och Pedro den första säsongen för att sedan ta över Villas position. Vi hade då haft anfallet spikat för 6-7 säsonger framåt vilket både skulle vara bra och dåligt, bra för att vi inte behöver oroa oss över förstärkningar på flera år men dåligt för att inte Deulofeu får en ärlig chans.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 19:06
Hetfield

Hoppas man går efter Aguero eller Sanchez då istället! ;)
Barcelona Rambla~
2011-06-01 19:06
Jag håller inte alltid med Hetfield men när det gäller Kanoute så anser jag att han hade varit ett kanonköp. En grym spelare med en underbar personlighet och karaktär. Om Pep älskar Keite för den personen han är så hade han velat gifta sig med Kanoute. :P
2011-06-01 19:01
NoGo

Skönt att det gick bra men inte så kul att han verkar missa försäsongen, om han nu är borta i tre månader. Jag skulle gärna se honom spela några matcher innan ligan börjar så att han kan gå in i säsongen i bra form.

comprende

Forlán skulle bli riktigt bra tror jag. Skjuter hela tiden? Han kanske går mycket på avslut men går han till Barcelona kommer han få spela mycket för laget. Tror det skulle bli bra med honom som reserv till både Pedro, Villa och även Messi. Han har ett fint målsinne och vad jag har sett även ett bra passningsspel, dessutom jobbade han ritkigt hårt för laget i VM. Som sagt så tror jag en sådan värvning skulle kunna bli väldigt bra.
Barcelona Hetfield
2011-06-01 19:01
The Special Five

Kanoute är en medelmåtta? Han har gjort 21 mål och har varit Sevillas bästa spelare den här säsongen. Fråga vilken Sevilla anhängare som helst och den personen kommer att förklara för dig hur bra Kanoute verkligen är.

Jo, det är ju verkligen intelligent att köpa Drogba som är en humörspelare med monsterlön, han lär ju gladeligen acceptera bänken. Drogba har förövrigt gjort 14 mål.
The Special Five
2011-06-01 19:00
Hetfield

Ber till Gud att det där stämmer! Hade varit underbart
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 18:58
Visst en äldre anfallare blir billigare, men jag ser hellre att vi köper en spelare som i framtiden kan ta en startplats, t.ex. Sanchez, Aguero eller Rossi då.
Barcelona Hetfield
2011-06-01 18:58
Villarreal have not yet received an official offer from Barcelona for Giuseppe Rossi, according to the club's vice-president Fernando Roig Nogueroles.

"Rossi is a Villarreal player and our intention is not to sell him. There are no problems between the player and us, and until today, Villarreal have not formally received an offer. It is up to only us to assess the bid if any appears to be very important," Roig Nogueroles said to El Periodico Mediterraneo.

JAAAAAA!!!! :D
Barcelona NoGo™
2011-06-01 18:53
Puyols operation gick bra och han kommer vara borta mellan 2-3 månader. Skönt att det gick bra!
The Special Five
2011-06-01 18:51
Ska vi satsa på en riktig target spelare kan vi lika gärna köpa Drogba, killen är 33 år gammal och jag tror vi kan få honom riktigt billigt. Dock så anser jag inte att vi är i behov av en targetspelare, men ska vi köpa någon ska de fanimej inte vara en medelmåtta som Kanoute
Barcelona comprende
2011-06-01 18:50
Hur kan ni värdera Pastore till ett högre pris än Cesc? Tittar ni ens på fotboll :S
Barcelona Albiceleste
2011-06-01 18:49
Ser ut som om Argentina spelar med ett ú25 lag för att låta unga talanger visa upp sig som t.ex Tino Costa och Pablo Piatti. Skulel va kul att kolla på
Barcelona comprende
2011-06-01 18:48
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Forlan?! 33 år, som aldrig släpper bollen skjuter från alla jävla vinklar. För 15 miljoner? Pengar som man aldrig kommer få valuta för. Lika bra att betala 40 för Rossi då

Kanoute?! Vi har redan prövat att ha en storspelare där uppe, och Barca kommer aldrig utnyttja det. Bollen ska rullas inte fan ska den tjongas upp. Vi har en spelidé och den skall vi fullfölja fullt ut oavsett omständigheterna. Det har funkat tills nu vi behöver ingen jävla plan-B vi mal på !
Barcelona Pique<3
2011-06-01 18:47
Forlan/Kanoute om nödvändigt en extra bänkanfallare), Pastore (kan spela på alla 3 anfallspositonerna) tror han skulle vara mycket bra i messi rollen. Cesc (xavis ersättare), Botia (blivande storback nästan "gratis") Vänsterback (jose angel, monreal,) OM cesc kommer så kommer mascherano och busquets kunna spela som mittback vid behov.

(Kanoute/forlan) 10 mj
Pastore 35 mj
Cesc 30 mj
Botia 2 mj
vänsterback 5 mj
Dennis Bergkamp
2011-06-01 18:33
Spelar Messi idag?
Barcelona Albiceleste
2011-06-01 18:28
Argentina- nigeria idag ? Ingen kanal som visar ?
2011-06-01 18:23
En äldre anfallare skulle väl ändå vara det perfekta. En sådan som Kanouté har ett bra målsinne och grymt huvudspel. Han skulle vara perfekt att slänga in med 20 minuter kvar eller för att starta mot bottenlag. Problemet är att han knappst funkar som ytter och Messi måste då lämna sin favoritposition. Då är det kanske bättre med Forlán, en spelare som kan spela på alla anfallsplatser och kan acceptera bänken. Får man honom för 15 så tar jag det istället.
Barcelona emilio___
2011-06-01 18:22
Hoppas att villareal presidenten är så enviS som han var mot tottenhamn att han vill ha 30 euro för rossi!! Så slipper vi honom för vi alla vet hur rosell är. Då kan vi istället hämta sanchez, pastore eller fabregas som alla är värda minst 30 inte rossi. Ingen verkar gilla honom:p om han kommer måste han imponera!! Det luktar guardila värvning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-06-01 18:19
Någon som har Sky sports snack efter finalen som Rambla länkade för någon dag sen? Tacksam om någon kan hjälpa mig.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-01 18:16
Ge oss stålmannen, aka Forlan.

Milito ska ha erbjudit sig till Espanyol som ska ha tackat nej. Synd.
The Special Five
2011-06-01 18:02
Hellre köpa Nistelrooy framför näsan på Malaga än Kanoute:P
Barcelona Hetfield
2011-06-01 18:01
Det är ju knappast tänkt att Kanoute osv. ska peta MVP eller stanna kvar, de lär få 1-2 års kontrakt.
Barcelona Barca4eva
2011-06-01 17:53
Blaugrana91

Faktum är att en äldre, billig men samtidigt bra spelare är en väldigt bra lösning. Vi är inte ute efter att ersätta någon av MVP-trion, alltså blir en ny anfallare en bänkspelare...vilket Kanoute, bl.a, skulle passa som.

Annars hade man direkt gått till Aguero, så ung som han ändå är.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-01 17:51
Van Nistelrooy är i princip klar för Malaga. Ska bli intressant att se om Malaga kan slå sig in bland de 6-7 bästa i La Liga under nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-01 17:50
Vi ska inte köpa någon äldre anfallare...Så nej tack till Kanoute, Forlan och Guiza.
Väljer isåfall Rossi före alla dessa!
Barcelona basaric - Say no to Fabregas
2011-06-01 17:38
23 juli åker Barcelona ner till Kroatien för att spela en match mot Hajduk, Barcelona får 1,8 miljoner euro för den matchen.

Hela startelvan kommer finnas på plats, förutom Messi & Alves.
Barcelona Leopald
2011-06-01 17:30
Länktipset: Hyllningen till vårt älskade lag som inte når några gränser. FAN SÅ GÖTT ATT LÄSA. VISCA BARCA!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-01 17:29
Alltså, hade jublat om vi hade köpt Kanoute för 3-4 år sedan. Men nu..?
Barcelona Barca4eva
2011-06-01 17:23
En flytt för Thiago Silva är i stort sett omöjlig. Milan släpper aldrig honom, speciellt inte billigt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-01 17:22
Men se där, Tv4Sport har köpt rättigheterna till att få visa brasilianska Serie A i Sverige.

Första matchen som sänds på svensk tv kommer vara mellan Ronaldinhos Flamengo mot Corinthians. Inte illa Tv4Sport, inte illa. Ronaldinho mot Adriano. Söndag 21:00.
Annons: