/spanien/barcelona/forum/11828.aspx/spanien/barcelona/forum/11828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-03 13:57
addeh

Det klart att det finns flera faktorer till varför det gick så bra som det gjorde för Villarreal. Men Nilmar och Rossi där framme pumpade in bollar och när Rossi eller Nilmar inte spelade så märkte man en klar skillnad i anfallet. Löpningarna uteblev, förre mål och så vidare.

Jag tycker att du har fel i din beskrivning gällande hans egenskaper. Målfarlig är han både med sin höger- och vänsterfot. Han drar isär motståndarnas backlinje likt Pedro och är, som jag tycker iaf, en duktig spelare man-mot-man.

Sedan håller jag med om att priset på italienaren är ridiculous. Men det är bara media som spekulerar kring det. Hur ska vi, som följer media, veta om summan är sant eller falskt. Vi får helt enkelt vänta tills den dagen en spelare köps in och sedan se summan på den officiella hemsidan.

Men det klart, kräver han en hög lönecheck så vill jag personligen inte ha honom i klubben. Kun Agüero-ryktet igår kväll fick mig att dregla natten lång.

----

L.A.M

Om vi leker med tanken att Rossi blir klar så tror jag inte att Messi är den som kommer få "sota" för det. Han sitter Aldrig på bänken och byts aldrig ut. För det första har han den makten som ingen annan spelare i klubben har, nämligen att säga nej till ett byte under en spelande match. (Klipp finns på Youtube)

För det andra är Messi untouchable. Messi är Messi, en gåva från fotbollsguden.

Tror att det skulle bli Pedro och Villa som skulle få pendla mellan bänken och startelvan om Rossi/Agüero värvas in.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 13:54
Om (med starkt betoning på OM) Mazinho har börjat med krav med dittan och dattan så kan han go f*ck himself. Ingen är större än klubben, inte ens Thiago.

Jag påstår inte att Cesc kommer före Thiago, men Thiago ska inte heller börja kräva saker och hota klubben. Sådant beteende äcklar mig, det är därför GDS äcklade mig.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 13:54
Tråkigt också att läsa om Hleb. Hur usel han än var och hur dålig attityd han än hade i Barcelona så vara han en riktigt bra fotbollsspelare i Arsenal, tråkigt att hans karriär nu börjat gåspikrakt neråt. Två ganska dåliga år i Birmingham och Stuttgart lär inte göra honom attraktiv på marknaden, så blir väl antagligen en utlåning till ett lite sämre lag nästa säong för vitryssen.
2011-06-03 13:50
H.Alavi - Magico!

Med tanke på att han kommer konkurrera med Messi om startelveplatsen så kommer han knappast få starta så många matcher då argentinaren oftast spelar hela året om, förutom när han väldigt sälla är skadad. Jag tror inte heller det är många som vill se Messi och Rossi rotera mycket då man nästan hela tiden vill ha Messi på banan. Som inhoppare tror jag däremot han skulle göra det ganska bra, men frågan är om det är värt 30 miljoner euro.
Atlético addeh
2011-06-03 13:48
H.Alavi

Alla tror att det var Rossi som på egen hand tog Villarreal till CL-plats och semifinal i Europa League. Ser man matcherna inser man att så verkligen inte är fallet. Så klart är han en starkt bidragande roll då han gör mest mål, men Borja Valero & Santi Cazorla är två av ligans bästa passningsspelare och utan dem hade nog Rossi inte varit så hypad som han är just nu. Och med det menar jag egentligen inte överskattad, utan mest att folk tror han är allt i ubåtarna.

Hela Villarreals mittfält håller världsklass. Bruno Soriano är en av ligans bästa defensiva mittfältare och har gjort en kanonsäsong. Spelare man lätt glömmer bort.

Rossi skulle inte kunna tillföra något som vi inte har. Han är målfarlig, det har vi redan spelare som är. Han är inte överdrivet snabb, inget vidare på huvudet och inte bra man-mot-man. Finns det överhuvudtaget någonting han skulle tillföra mer än en fet lönecheck?

Kan inte klubben bara värva Neymar eller Agüero på stört och ge fyran till Thiago.
barcarobin
2011-06-03 13:44
H.Alavi - Magico!
Jag är oerhört posetiv av en värvning av Rossi!.
2011-06-03 13:43
Jag skiter fan på mig när jag läser om flyttrykten angående Thiago. Vafan, skit i Cesc. Thiago har potential att bli bäst i världen och man bör utnyttja det. Nästa säsong ska han helst få starta väldigt många ligamatcher på CN, precis som Fontás.
2011-06-03 13:42
Jag är tydligen ett av få här inne som är positiv till en Rossi-värvning. Varför? Jag tror att han kan tillföra något i startelvan såväl som en kraftig offensiv styrka på bänken. Jag tror inte att någon tycker att han är en överskattad spelare vilket han absolut inte är. Det är ju tack vare honom och Nilmar som Villarreal gick så långt som de gjorde i Europa League och fick en Europa-plats i La Liga.

----

Hetfield

Hm, inte bra. Inte bra alls. Vet inte hur mycket sanning det ligger i artikeln men visst, det ryktet har flygit runt i några månader nu. Thiago sade själv att hans chanser till spel minskar om Cesc kommer vilket kan, mer eller mindre, tvinga honom bort från klubben för sin egen skull.

Cesc före Thiago? Hell no.
Atlético addeh
2011-06-03 13:41
Hetfield

Hade jag varit Mazinho hade jag nog också övervägt en flytt om klubben värvade Cesc. Det skulle sända horribelt dåliga signaler till ynglingen och hans speltid skulle bli betydligt mindre.
2011-06-03 13:40
"Jag skulle inte ens vilja ha honom gratis, och det är inte för att jag ogillar honom, utan för att jag anser att vi inte behöver honom."

Precis hur jag känner gällande situationen.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 13:38
Det står även att Betis jagar efter Bojan, det tycker jag är härligt så länge det handlar om Betis. Jag har alltid gillat Betis, de har alltid spelat offensivt och fint.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-03 13:36
Hetfield

Okej, då förstår jag hur du menar. Dock så verkar det, åtminstone på Rosell och co, att man vill ha relativt unga spelare. De verkar inse att det är svårt att anpassa sig till Barças spel, och därför är man ute efter de som fortfarande har stor utvecklingspotential. Jag anser att Rossi är en sådan spelare, men samtidigt är jag, som tidigare skrivet, inte för ett köp av italienaren.

Edit: Angående ditt senaste inlägg så tolkar jag det som att det är Carazo som har skrivit "artikeln", och att han i regel publicerar texter som innehåller en del skit :-).
Barcelona Hetfield
2011-06-03 13:36
Hur ska man tolka den? Det står att Thiago kan gå till PL om Cesc kommer till oss pga. Mazinho.

Atlético addeh
2011-06-03 13:27
Det känns som det är för mycket rykten kring Rossi för att de verkligen ska vara sanna. Jag skulle inte ens vilja ha honom gratis, och det är inte för att jag ogillar honom, utan för att jag anser att vi inte behöver honom.
Barcelona comprende
2011-06-03 13:26
Hetfield

Visst när du lär dig vad fotboll är och hur det går till, och inte minst hur Barcelona spelar. Så har vi en deal!
Barcelona Hetfield
2011-06-03 13:22
Abbe

Jag syftar mer på att det är ett köp som Zlatan mer pga. att Pep suktar efter en spelare, sedan när spelaren gör en medioker säsong så är det "hejdå".

Jag är säker på att Rossi har en skön personlighet, men han skulle inte bidra med något nytt.

Comprende

Om du ska skriva till mig så får du lära dig att skriva ordentligt, tills vidare: Ignore.
2011-06-03 13:20
Enligt sport är Eusebio snart klar som Luchos ersättare som coach i B-laget. Det verkar som att Raul Agne förnyar sitt kontrakt med Girona vilket gör att Eusebios chanser till att coacha B-laget blir större. Cocu har också varit med i diskussionerna, än så länge verkar det inte som att Cocu är intresserad.

----

Och så fortsätter cirkusen kring Giuseppe Rossi. Maxwell sägs vara en nyckel i förhandlingarna då vänsterbacken kan ingå i en bytesaffär + en säck med pengar.
Barcelonistas
2011-06-03 13:08
Fernando Gago- King Of Barcelona

Jo men trodde han var typ 28-29.
Barcelona Barca4eva
2011-06-03 13:06
Barcelonistas

Med ung, menar du 18-20 eller typ 22-23 som Rossi ändå är?

Aha okej :p
Barcelona Afellay_20
2011-06-03 13:06
barca och santos kan möttas i club vm
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-03 13:04
Barcelonistas

Är inte en 23 åring ung? Är du seriös?
Barcelonistas
2011-06-03 13:02

En ung anfallare. vilket rossi är ochså lol. Trodde han var typ 28-29.

Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 13:02
Verkar som klubben vill ha TVÅ nya anfallare?? Så här står det i MD:

"In the planning of transfers, the Barça wants two strikers and the Chilean Udinese really like to be one of them."
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-03 12:55
AAntingen kun eller Sanchez.
Enligt goal idag så har Sanchez sagt att det skulle bli svårt att tacka nej till ett.erbjudande från Barcelona!.
Samtidigt har Chiles tränare gått ut och sagt att han vill se Sanchez skrivs på för Barca, att han hade passat perfekt i en klubb som anfaller så mycket.
Barcelona NoGo™
2011-06-03 12:54
Newly promoted Liga club Betis is interested in signing Bojan (20) on loan for next season, without a buy option. [diario de sevilla]

Skulle väj kunna vara bra för Bojan eller vad tror ni?

Angående Rossi så måste jag säga att jag tycker han är en bra spelare men som vissa har vart inne på så är han väldigt lik Villa i spelstilen och ska spela i mitten för kan inte se han göra så stor nytta ute på en kant men det trodde man inte om Villa heller så man kanske inte ska dissa det helt.
Barcelona comprende
2011-06-03 12:54
hetfield

Pöjk vem har lärt dig något om fotboll? För han måste ha vart bra hög den dagen.

En vänsterfotade på en högerkant är fel? Du vet att messi spelade där förr va?

Med tanke på att Dani Alves fyller på varje anfall så behöver vi ingen högerfotad där, med tanke på att vi sällan slår inlägg så behöver ingen högerfot där.

Utan det vi behöver där är en kvickspelare, med en magisk vänsterfot nämen där kom Rossi in i bilden !

Det är inget jävla skämt, att dom flesta nere i Barcelona vill ha Rossi efter omröstningen. ( Någon tidning, som har nämnts här tidigare)

Djupledslöpningar är inte Barcas melodi? Herregud, kollar du ens på matcherna. Förstår du ens vad som sker när Xavi har bollen och Pedro springer mellan mittback och ytterback och får bollen? Det kallas för djupledslöpning
Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 12:53
Rossi eller Aguero?
Valet är självklart Aguero!
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-03 12:52
Jag vill inte att Barcelona ska väva någon spelare som ska in till startelvan direkt, men om jag är tvungen att välja mellan Rossi och Aguero så skulle jag ta Kun.
Barcelona B-Guden
2011-06-03 12:49
Vi behöver en anfallare som gillar kanten...
Rossi är Precis om Villa och Bojan han trivs i straffområdet. Vi borde köpa en spelare som är en kantspelare...
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-03 12:45
Hetfield

Nja, Rossi har en helt annan personlighet än vad Zlatan har. Jag tycker nog han har en stil som överlag passar in i Can Barça, däremot är jag inte övertygad om jag tror att han skulle tillföra något som inte redan finns. Därmed är jag emot ett köp av italienaren.

Försök få loss Kanoute eller Forlán istället. Äldre spelare med mycket rutin och som skulle se det som en ära att få tillhöra Barça i slutskedet av karriären.
Annons: