/spanien/barcelona/forum/11826.aspx/spanien/barcelona/forum/11826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-06-15 13:45
addeh

"Jag må kanske ha en övertro"..nej min vän, du tror att Thiago bajsar ut guldklimpar. Det är inte övertro, det är nästan fanatism.

Thiago må vara en hypertalang, men han är långt ifrån liknande talanger runt om i världen när det gäller att bevisa att han tillhör världsfotbollen. Özil, Göetze, Banega, Pastore är liknande mittfältare som har spelat A-lagsfotboll och som spelar i landslaget (osäkert med Goetze).

Jag låter Thiago få övertyga mig istället för att hypa upp honom när han inte ens har presterat mycket i A-laget. Det du gör är att hypa upp honom när han inte ens har bevisat något i t.ex: CL.
Barcelona Frodo
2011-06-15 13:45
Dragon Blood

Att man är engelsman utesluter inte att man kan vara anglofil.

Hetfield

Nu snackade vi om engelsmännen som Rodwell nämnde. Vidic är inte från England.;)

Dessutom skulle inte Rooney platsa. Han är the top dog i United nu när Ronaldo är borta men han var långtifrån lika bra eller målfarlig när han spelade på kanten. Ingenting som han har gjort den här säsongen tyder på att han skulle tagit en plats i Barcas startelva. Dessutom har han knappast burit United den här säsongen utan det är snarare Ferguson som gjort det genom att använda hela truppen. Att Rooney varit bra 3 månader på slutet av den här säsongen efter ha vart fullständigt bedrövlig och bänkad tidigare under året visar på hur ojämn han är.

Och Beckham är den största bluffen i fotbollen. En bra spelare i sina goda stunder i United men enormt överhypad på grund av sin image i media och utseende. En sån som Scholes var mycket bättre men han hade inte samma status i media och sålde inte lika många tröjor.

I Madrid bar han aldrig laget. Han gjorde en halv bra säsong (sista säsongen) under sina fyra år och han blir hyllad som om han botat cancer. Att han var kapten i England säger mig inte så mycket då sånt har mycket med politik att göra. Hans konkurrent till högermittfältsplatsen var Shaun Wright Phillips. Enough said.
Barcelona Sano97
2011-06-15 13:44
Lite dåliga nyheter från eurosport.

Fabregas säger sig vara lycklig i Arsenal. "Jag är en Arsenalspelare. Jag har varit väldigt lycklig i åtta år och jag är lycklig nu", säger han när han får frågan om en eventuell Barca-flytt.

Lite bra nyheter från eurosport.

Alexis Sanchez: Jag vill bara spela i Barcelona". Det verkar vara en populär klubb.
Atlético addeh
2011-06-15 13:40
Hetfield

Läste du ens mitt inlägg? Jag skrev ju precis att jag är övertygad om att både Keita och Thiago skulle kunna gå in i Xavi eller Iniestas ställe och göra bra ifrån sig. Jag tar ingenting för givet.

Rotation på fyra mittfältare är väl ultimat? Plus Afellay som vid behov också kan spela där.

Jag må kanske ha en övertro på Thiago, men jag anser att han har visat tillräckligt redan och jag skulle kunna sätta in honom i en CL-match om Iniesta eller Xavi var trasig. Allt beror på vad för typ av match det är. Keita kommer vara nummer tre i hierarkin, i alla fall till en början, och han har gjort det bra förr i stora matcher då han har fått chansen. Varför är du så orolig?

För övrigt kan du lägga ned det där att Thiago inte vore mogen bara för att han är 20 år. Åldern har betydelse, men det betyder inte allt. Man utvecklas i olika takt och Thiago har visat upp ett helt otroligt lugn, oavsett vilken match han har spelat.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 13:34
addeh

Men kära nån, du tar för givet att Iniesta och Xavi klarar sig återigen utan skador i en hel säsong. Om någon av herrarna går sönder så måste man ha en ersättare som kan hoppa in och göra ett bra jobb, garanterat.
Rotation my friend, där är nyckelordet.

Herrejisses jag vet att du tror att Thiago är jultomten och påskharen i ett, men försök ha lite distans. Han må vara en hypertalang, men han har mycket kvar att bevisa. Han gjorde det bra i mötet mot Villarreal, men skulle han kunna axla Xavi/Iniesta under en längre period? Tveksamt. Han behöver utvecklas, inte bara slängas in sådär.

Vampiro

Jag pratar inte om enstaka tillfällen, jag pratar om Iniesta/Xavi skulle bli borta under en längre period. Då skulle vi vara f*cked. Tror du att vi hade vunnit CL och ligan om Xavi hade varit borta i 6 månader? Tveksamt.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-15 13:33
Hetfield:

Keite hoppade in i CL-semin borta mot Madrid istället för Iniesta och klarade det alldeles utmärkt. Sen så tror jag att även Thiago kommer mogna under sitt andra år med A-laget så han kan kanske också vara redo för tuffare uppgifter under kommande säsongen.
Atlético addeh
2011-06-15 13:30
Hetfield

Vi har ju för bövelen klarat oss med tre mittfältare hela säsongen, varför skulle vi inte klara oss med fyra + Afellay? Om Xavi eller Iniesta går sönder i en CL-semifinal, släng in Keita eller Thiago, inga problem. Keita gjorde en prickfri insats borta mot Madrid på Bernabéu i CL-semifinalen. Thiago gick in, i Xavi's frånvaro, och var bäst på plan borta mot Villarreal i sin första A-lagsstart i ligaspelet.

Dessutom gillar Pep små trupper så om ytterligare en mittfältare värvas tror jag någon annan lämnar.

Dragon Blood

Okej, you got me. Han är inte anglofil, men beter sig som en med den skillnaden att han faktiskt är engelsman. Han tror att engelska spelare är stört, bäst och vackrast och skulle kunna spela vart som helst.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 13:29
Frodo

Kom igen nu. Vidic hade lätt platsat i Barcelona, lägg även till Rooney. Rooney är en av världens bästa spelare när han är på bra humör, han springer otroligt mycket för sitt lag och är hyfsat ödmjuk. Lägg till att han har otroligt mycket ansvar på sina axlar, han bär Man U i många lägen.

Dessutom så vettefan om man ska kalla Beckham för en bluff, han har varit given i Man U, Real Madrid och engelska landslaget (även kapten), då är man knappast en bluff. Lägg till att det var mycket tack vare honom som de vann ligan i hans sista säsong i Real Madrid.

El Kaiser

Jag tycker att det är rätt så sorgligt att se en klubb som Arsenal behöva dras med en nolla som Wenger. Visst, det är kanske gulligt att han satsar på talanger, men när talangerna har noll klubbkänsla så är det värdelöst.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-15 13:24
Hetfield//

Grejen är ju att snart har Cesc-gate dragits så långt och blivit mer och mer infekterad att det börjar bli en prestigekamp från Wenger. Han kommer vägra förlora Cesc oavsett vad som händer.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-15 13:24
Frodo-

Oj, du var lite för hård mot de andra när du använder ett ord som bluff.
De är kanske överbetalade, kanske lite för hypade, men bluff vet jag inte.

Men jag loggar ut nu. "Syns".
Spanien Dragon Blood
2011-06-15 13:23
addeh

Du tycker inte det är lite konstigt med tanke på att Jack Rodwell är engelsk?
Barcelona Hetfield
2011-06-15 13:20
El Kaiser

Det är väl hela problemet med Arsenal, en bunt med legoknektar som inte brinner för klubben.

Cule-Messi

Där har du länken :)

addeh

Det är väl inte en smaksak, det är väl ren logik. Fyra mittfältare är helt sanslöst korkat när man ska slåss i en hel säsong, särskilt med ett lag som har ambitioner att vinna alla titlar.

Lägg till att bänken inte är precis "mogna". Keita gör ytterst lite nytta offensivt, Thiago är fortfarande grön och Afellay behöver anpassa sig. Man behöver ha en mittfältare med status som kan hoppa in och ersätta Iniesta/Xavi i t.ex: semifinal i CL.
Atlético addeh
2011-06-15 13:20
Hetfield

Vi tycker helt olika i frågan märker jag. Fyra mittfältare är enligt mig helt perfekt, fem blir för mycket, och när vi dessutom har Afellay som kan spela där också så har vi tillräckligt redan.

Dragon Blood

Ja, det säger jag.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-15 13:15
Dragon Blood//

Håller med dig. Tolkar själv också det Cesc på ungefär samma sätt som du.

Dock måste jag ifrågasätta Wenger här lite. Cesc må vara en absolut världsspelare och tillika kapten MEN är inte hans hjärta och huvud 100% Arsenal så tycker jag att det är fel att behålla honom. Det är alltså han i egenskap av kaptensrollen som ska lyfta resten av laget i de matcher som står och väger, som ska få laget att "walk the last mile".

Hur ska han kunna göra det när han inte ens själv är 100% närvarande?
Barcelona Frodo
2011-06-15 13:14
Gonzalez_Barca

Jag ser inte hur Rooney skulle gå in i vår startelva. Sämre tekniskt och mindre målfarlig än våra yttrar. Ojämn spelare som var bedrövlig i VM och bara varit bra i 3 månader den här säsongen. Spelar bäst som nr 10 bakom strikern i mitten men gör det mycket sämre på kanten. Hade han haft en annan nationalitet än engelsk så hade det inte varit lika mycket hype om honom även om han är världsklass.

De andra spelarna ska vi inte ens gå in på. Rooney har talang i världsklass men de andra är bara bluffar skapade av engelsk media precis som Beckham.
Culé - Messi
2011-06-15 13:14
Hetfield

"Solo quiero ir al Barça"

Har han sagt det? I så fall, länk tack. :P
Spanien Dragon Blood
2011-06-15 13:12
addeh

Så du säger att Jack Rodwell är en anglofil?
Barcelona Barcadinho.
2011-06-15 13:10
¡Barca! - Crèma Catalana.

Han är kanske galen kär i två "Kvinnor", utan att kunna välja. Han låter fruntimmer lösa situationen för hans del. Han är nöjd i vilken det än blir.
Den ena är en ungdomskärlek som finns kvar och den andra är en äldre relation.
(bägge är snygga och rika).

Neja, lite på skoj, men jag tror verkligen att han befinner sig i ett dilemma, ett lyx dilemma i o f sig.
Barcelona Hetfield
2011-06-15 13:09
addeh

Det må vara 2 matcher, men man ska trots allt till Japan (?) och spela. Det är en lång bit fram och tillbaks som sliter på kroppen.

Om vi inte köper en till mittfältare så har vi 5 mittfältare nästa säsong: Xavi (given), Iniesta (given), Keita, Thiago (fortfarande en ung talang, har mycket att bevisa), Afellay (fortfarande bambi på is, han behöver fortfarande anpassa sig).

Nej, det räcker inte för en hel säsong, speciellt om Xavi eller Iniesta blir skadade.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-15 13:09
Frodo

Haha! Den enda där som skulle gå in i vår startelva är Rooney.
Atlético addeh
2011-06-15 13:08
Frodo

Äh, det är bara skratta åt anglofiler som Rodwell. Det är bara löjligt och brist på kunskap.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-15 13:08
Glöm inte EM-kvalet.

Jag tror inte vi överlever med en liknande trupp som förra, nästa säsong.

Det blir för många matcher. Vi behöver få in en mittfältare och en anfallare till. Vi ska komma ihåg att vi hade tur med skador i år.
Atlético addeh
2011-06-15 13:06
Hetfield

Vi klarade oss galant med tre mittfältare i A-truppen den gångna säsongen. Det enda som tillkommer är Klubblags-VM som är två matcher, om vi nu når finalen det vill säga.

Fem offensiva mittfältare är för mycket.
Barcelona Frodo
2011-06-15 13:05
Fy fan vad korkad Rodwell är. Det är svårt att ta engelska spelare seriöst när de är så otroligt korkade och arroganta. Medelmåttiga spelare som får höra att de är bäst i världen gör att man får se uttalanden som Rodwells.

Sen undrar anglofiler och engelsmän varför de inte vinner VM. Kanske för att de inte har tillräckligt duktiga spelare? Ingen av spelarna han nämner skulle gått in i Barcas startelva. Killen tror väl säkert på att hans lagkamrater som gått för megasummor den här sommaren är bättre än Spaniens diton på de positionerna trots att matchen för några dagar visade den enorma skillnaden i kvalitet.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-15 13:02
Cataloniaboy.

Kontrakten kan se olika ut. Det kan t ex stå så att klubben har rätt att avbryta kontraktet, utan kompensation och särskilda anledningar.
Men oftast kan inte ett kontrakt rivas ensidigt utan kompensation. Arbetstagare måste vara skyddad på något sätt (och arbetsgivaren). Sakerna kan komma till en domstol om parterna inte är överens.
Om en ny klubb ska betala för spelaren eller inte bero också på hur kontraktet ser ut. Men så klart kan båda spelaren och klubben komma överens om nya villkor. klubben kanske är så missnöjd att den skiter i en inbetalning via transfer.
Spanien Dragon Blood
2011-06-15 13:02
Det verkar som att Cesc skulle vilja spela för Barca men om Wenger vill att han stannar så gör han det. Det är väl ganska uppenbart vad Wenger vill.
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-15 13:00
Klubblags VM är endast två matcher i december, om vi nu lyckas ta oss till final så det är knappast en "hel" turnering att spela om. Så annars är det buissness as usual, precis som det har varit under alla säsongerna med Pep och där har vi klarat oss med lika många mittfältare, i år lär även Thiago ta större plats så bara det är lite som ett nyförvärv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-15 12:59
Barcadinho - Om han nu trivs och inte vill gå till Barcelona så kan han väl säga det rakt ut så barca kan fokusera på andra spelare.. Nu så är det inte det ena eller det andra, han verkar själv inte veta vad fam han vill göra.. Vill du stanna i Arsenal så säg det! Vill du till Barca så får du öppna din käft!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-15 12:59
Möter vi Real en gång och Porto två gånger eller är det tvärtom?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-15 12:55
Hetfield

Glöm inte tre supercupmatcher mot Real och Porto innan säsongen ens dragit igång..
Annons: