/spanien/barcelona/forum/11823.aspx/spanien/barcelona/forum/11823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-06-03 15:47
Fernando Gago - King Of Barcelona

Någorlunda?! Inte 30-50 som Kun, Rossi, Sanchez
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-03 15:45
Billig? Shakthar kan väl ta ut exakt hur mycket de vill för honom då deras ägare är snuskigt rika. Under 20m för honom är nog inte möjligt.
Barcelona comprende
2011-06-03 15:44
Om man ska reflektera över vilken typ av spelare man vill ha så är William ( shaktar ) det enda som dyker upp i huvudet. Bra en mot en, jobbar för laget, ung, snabb, någorlunda billig och bra speluppfattning. Han har erfarenheter från Cl, han skulle acceptera en bänkplats.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 15:30
haeger

Jag tror att det råder en allmän överskattning när det gäller talanger. Om Xavi eller Iniesta skulle bli skadade när det är dags för CL eller t.ex: el clasico så är inte Thiago redo för det. Cesc är däremot en klar stjärna, en färdig produkt som kan prestera.

addeh

Jag ser det inte som antingen eller, båda kan spela i samma lag. Om Thiago är bra nog så kommer att han blomma ut, det kan jag garantera. Men om Thiago och hans pappa ska börja kräva dittan och dattan så kan de go f*ck themselves. Period.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-03 15:19
addeh/

Jag tycker inte att Rossi är enbart en bra avslutare. Han har mycket boll i sig och är en smart anfallare, både när det gäller att hitta ytorna bakom motståndarnas backlinje och hur man ska använda sig av sina lagkamrater för att komma till de rätta lägen. Nu kanske det låter som att jag dreglar över Rossi, men så är inte fallet. Säger bara att jag förstår syftet med ett sånt köp. Det viktigaste är dock att vi inte betalar överpris för varken Rossi eller någon av de andra anfallsalternativen.
Atlético addeh
2011-06-03 15:15
Hetfield

Om man har en juvel i ungdomsakademin som har potential att bli bättre än Cesc, är det då korkat att satsa på honom och strunta Fábregas? Nej, det är fullt logiskt och bättre på alla sätt och vis. Inte minst ekonomiskt men förhoppningsvis också i längden sportsligt.

Co-signar det haeger skrev om Cesc & Thiago.

el Flaco

Det låter som att du tror jag bara vill ha in en trollgubbe, vilket inte riktigt är fallet. Jag vill ha en anfallare som är duktig en-mot-en, men också, som du är inne på, är duktig i passningsspelet och kan kombinera med medspelarna. Rossi är sista länken i Villarreal, den som avslutar.
2011-06-03 15:09
haeger/

Co-sign.
Barcelona haeger
2011-06-03 15:06
Hetfield

Man ska ju inte resonera på det här sättet: "Vi köper inte en till mittfältare för Thiago's skull, han kanske blir sur".

Utan på det här sättet: "Vi köper inte en till mittfältare för att vi inte behöver en till eftersom vi har Thiago".

Förstår du?

Vad ska vi med Cesc till? Helt ärligt, Thiago kommer helt klart vara en bra backup till Xavi och Iniesta.

Och sen ni som klagar på Rossi ryktena, och hellre vill se en spelare som är en teknisk lirare som gör sin gubbe och som bryter mönstret.
Har ni aldrig tänkt på att Pep kanske inte vill ha en sån spelare? Han kanske vill ha en liknande spelartyp som Villa som kan gå in och göra hans jobb när Villa inte spelar.
2011-06-03 14:59
addeh/

Som du är inne på beror det på vilken typ av anfallare man vill ha in. Om du eftersöker en dribbler finns det betydligt bättre alternativ än Rossi. Jag däremot skulle vilja ha in en anfallare som kan kombinera med de övriga i laget, släppa bollen på ett tillslag, ta en ny position och gå på djupled. Där skulle italienaren vara bättre lämpad. Allt beror på vad Pep vill ha in.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 14:55
addeh

Det är väl fan minst lika korkat att klubben ska sluta värva mittfältare bara för lilla Thiagos skull, fattar du själv hur egoistiskt och korkat det låter? Nej fan, jag klarar inte av sånt.
Atlético addeh
2011-06-03 14:54
el Flaco

Får man Rossi för en tia (okej, lite mer) så vore det väl inte helt IQ-befriat, men jag kan fortfarande inte se logiken i en sådan värvning. Det jag eftersöker är en spelare som är målfarlig och som kan ta sig förbi sin gubbe. Visst, Rossi är målfarlig, även om han gör 30% av sina mål från straffpunkten, men någon dribbler än han inte och jag har svårt att se honom trivas ute på en kant.

Ska vi lägga upp mot €20-30 miljoner på en anfallare ska det vara någon som skulle passa in, inte någon som kanske skulle passa in. Naturligtvis går det inte säga säkert att någon skulle passa in, men chansen är betydligt större för en spelare som tidigare har spelat som ytterforward.

Om vi ska satsa billigt vore väl Piatti ett bra alternativ annars. Tror faktiskt han skulle fungera väldigt bra. Han vore inte särskilt dyr och skulle nog acceptera att sitta på bänken. Jag tror han är den bästa vi kan få sett till det billigaste priset.
2011-06-03 14:48
addeh/

Touré Yaya lirade mest som interior, offensiv mittfältare, i Monaco, men klarade av att spela som pivote för oss. Det går att anpassa sig till nya positioner. Dessutom är Rossi en väldig rörlig anfallare och bra på att kombinera med sina lagkamrater för att komma fram till mållägen. Jag tycker inte att en sådan värvning vore helt "IQ-befriat".

Men jag tycker vi ska vänta och se vem klubben köper in till slut. Man vet inte vad man ska tro på under dessa silly season tider, kommer fram nya rykten och spekulationer varje dag. Jag personligen hade kanske föredragit Forlán som ett anfallsalternativ. Pålitlig målskytt, rutinerad, lite äldre men i bra fysisk form. Läste att han är ett möjligt alternativ. Vi får se.
Atlético addeh
2011-06-03 14:41
Hetfield

Nu får du väl ge dig. Det har ju ingenting att göra med att Mazinho vill få det till att Thiago skulle vara större än klubben. Vilken idiot som helst förstår väl att det skulle sabba väldigt mycket för ynglingen om Cesc värvades. Speltiden skulle bli mindre och enligt mig vore det även tydliga signaler att man inte litar fullt ut på hans kapacitet.

Ditt argument att "det är inte antingen eller, det är både Thiago och Cesc" håller inte då Iniesta bara är 27 år och inte kommer lägga skorna på hyllan på väldigt många år. Xavi har inte visat några tecken på ålderdom han heller.
Atlético addeh
2011-06-03 14:38
el Flaco

Grejen är ju den att Rossi inte är snarlik varken Villa eller Pedro, speciellt inte den sistnämnde. Han är ingen ytterforward, that's it. Förstår verkligen inte hur klubben resonerar om man vill värva en spelare som i stort sett aldrig spelat ytterforward, till och med en IQ-befriad höna skulle inse hur dumt det låter.

Anledningen att Bojan inte spelat lika bra den här säsongen? Messi ligger som falsk nia och ynglingen tvingas ut som ytterforward. Samma princip.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 14:31
Abbe

Jag tror att du är inne på rätt spår när det gäller Hleb. En bidragande orsak till det är att hans lön till den kommande säsongen höjs tack vare en klausul i hans kontrakt.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 14:30
Hetfield

Gaaah. Det var fortfarande Giovani som började kräva saker och inte lillebror Jonathan. Han har hela tiden varit tyst som en mus. :P
2011-06-03 14:26
Abbe/

Har för mig att styrelsen hade sagt att vi kommer ha 45 miljoner att värva för, plus eventuella försäljningar. Läste igår, i Ricos kolumn, att pengarna vi kommer få från Sevilla för Cáceres inte kommer läggas till transferbudgeten, utan istället kommer den summan att gå till återbetalningen av hans prislapp.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-03 14:21
Vad har styrelsen sagt att transferbudgeten kommer ligga på? 40 miljoner Euro + pengar från diverse försäljningar?

Gällande utförsäljningar så bör Hlebs kontrakt brytas. Såg att man skrivit lite om han i "Silly Season"-artikeln, och eftersom han omöjligt kan gå igenom en läkarundersökning så blir det alltså omöjligt att få honom såld. Jag tvivlar på att man behåller honom och sedan säljer honom i januari. Nej, man kommer nog överens om en deal som båda parter blir nöjda över, och det innebär nog att hans kontrakt bryts.
2011-06-03 14:16
Off-topic, men Santos möter Peñarol i Copa Libertadores finalen. Första mötet spelas i Uruguay den 15 juni och returen i Brasilien en vecka senare. I de här finalmöterna räknas inte bortamål in så om det inte finns någon vinnare efter returmatchen går det till förlängning och sedan till straffar. Jag kommer hålla tummarna för Peñarol av naturliga anledningar.
2011-06-03 14:07
Att Rossi är snarlik Villa och Pedro när det gäller spelstilen ser jag snarare som en fördel om vi nu värvar honom. Om el Guaje eller kanariefågeln inte spelar kan vi bara slänga in italienaren utan att behöva ändra spelsättet. Återstår att se om det nu blir Rossi till slut. Enligt SPORT ska Guardiola ha sagt till Zubi att han vill ha en pålitlig striker, både när det gäller målskyttet och förmåga att anpassa sig till lagets system. Personligen är jag varken för eller emot en värvning av Rossi, det viktigaste för mig är att vi inte betalar ett överpris för honom. 20 miljoner euro, som det ryktas om att styrelsen ska ha erbjudit för honom, känns som ett vettigt pris.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-03 13:57
addeh

Det klart att det finns flera faktorer till varför det gick så bra som det gjorde för Villarreal. Men Nilmar och Rossi där framme pumpade in bollar och när Rossi eller Nilmar inte spelade så märkte man en klar skillnad i anfallet. Löpningarna uteblev, förre mål och så vidare.

Jag tycker att du har fel i din beskrivning gällande hans egenskaper. Målfarlig är han både med sin höger- och vänsterfot. Han drar isär motståndarnas backlinje likt Pedro och är, som jag tycker iaf, en duktig spelare man-mot-man.

Sedan håller jag med om att priset på italienaren är ridiculous. Men det är bara media som spekulerar kring det. Hur ska vi, som följer media, veta om summan är sant eller falskt. Vi får helt enkelt vänta tills den dagen en spelare köps in och sedan se summan på den officiella hemsidan.

Men det klart, kräver han en hög lönecheck så vill jag personligen inte ha honom i klubben. Kun Agüero-ryktet igår kväll fick mig att dregla natten lång.

----

L.A.M

Om vi leker med tanken att Rossi blir klar så tror jag inte att Messi är den som kommer få "sota" för det. Han sitter Aldrig på bänken och byts aldrig ut. För det första har han den makten som ingen annan spelare i klubben har, nämligen att säga nej till ett byte under en spelande match. (Klipp finns på Youtube)

För det andra är Messi untouchable. Messi är Messi, en gåva från fotbollsguden.

Tror att det skulle bli Pedro och Villa som skulle få pendla mellan bänken och startelvan om Rossi/Agüero värvas in.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 13:54
Om (med starkt betoning på OM) Mazinho har börjat med krav med dittan och dattan så kan han go f*ck himself. Ingen är större än klubben, inte ens Thiago.

Jag påstår inte att Cesc kommer före Thiago, men Thiago ska inte heller börja kräva saker och hota klubben. Sådant beteende äcklar mig, det är därför GDS äcklade mig.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 13:54
Tråkigt också att läsa om Hleb. Hur usel han än var och hur dålig attityd han än hade i Barcelona så vara han en riktigt bra fotbollsspelare i Arsenal, tråkigt att hans karriär nu börjat gåspikrakt neråt. Två ganska dåliga år i Birmingham och Stuttgart lär inte göra honom attraktiv på marknaden, så blir väl antagligen en utlåning till ett lite sämre lag nästa säong för vitryssen.
2011-06-03 13:50
H.Alavi - Magico!

Med tanke på att han kommer konkurrera med Messi om startelveplatsen så kommer han knappast få starta så många matcher då argentinaren oftast spelar hela året om, förutom när han väldigt sälla är skadad. Jag tror inte heller det är många som vill se Messi och Rossi rotera mycket då man nästan hela tiden vill ha Messi på banan. Som inhoppare tror jag däremot han skulle göra det ganska bra, men frågan är om det är värt 30 miljoner euro.
Atlético addeh
2011-06-03 13:48
H.Alavi

Alla tror att det var Rossi som på egen hand tog Villarreal till CL-plats och semifinal i Europa League. Ser man matcherna inser man att så verkligen inte är fallet. Så klart är han en starkt bidragande roll då han gör mest mål, men Borja Valero & Santi Cazorla är två av ligans bästa passningsspelare och utan dem hade nog Rossi inte varit så hypad som han är just nu. Och med det menar jag egentligen inte överskattad, utan mest att folk tror han är allt i ubåtarna.

Hela Villarreals mittfält håller världsklass. Bruno Soriano är en av ligans bästa defensiva mittfältare och har gjort en kanonsäsong. Spelare man lätt glömmer bort.

Rossi skulle inte kunna tillföra något som vi inte har. Han är målfarlig, det har vi redan spelare som är. Han är inte överdrivet snabb, inget vidare på huvudet och inte bra man-mot-man. Finns det överhuvudtaget någonting han skulle tillföra mer än en fet lönecheck?

Kan inte klubben bara värva Neymar eller Agüero på stört och ge fyran till Thiago.
barcarobin
2011-06-03 13:44
H.Alavi - Magico!
Jag är oerhört posetiv av en värvning av Rossi!.
2011-06-03 13:43
Jag skiter fan på mig när jag läser om flyttrykten angående Thiago. Vafan, skit i Cesc. Thiago har potential att bli bäst i världen och man bör utnyttja det. Nästa säsong ska han helst få starta väldigt många ligamatcher på CN, precis som Fontás.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-03 13:42
Jag är tydligen ett av få här inne som är positiv till en Rossi-värvning. Varför? Jag tror att han kan tillföra något i startelvan såväl som en kraftig offensiv styrka på bänken. Jag tror inte att någon tycker att han är en överskattad spelare vilket han absolut inte är. Det är ju tack vare honom och Nilmar som Villarreal gick så långt som de gjorde i Europa League och fick en Europa-plats i La Liga.

----

Hetfield

Hm, inte bra. Inte bra alls. Vet inte hur mycket sanning det ligger i artikeln men visst, det ryktet har flygit runt i några månader nu. Thiago sade själv att hans chanser till spel minskar om Cesc kommer vilket kan, mer eller mindre, tvinga honom bort från klubben för sin egen skull.

Cesc före Thiago? Hell no.
Atlético addeh
2011-06-03 13:41
Hetfield

Hade jag varit Mazinho hade jag nog också övervägt en flytt om klubben värvade Cesc. Det skulle sända horribelt dåliga signaler till ynglingen och hans speltid skulle bli betydligt mindre.
2011-06-03 13:40
"Jag skulle inte ens vilja ha honom gratis, och det är inte för att jag ogillar honom, utan för att jag anser att vi inte behöver honom."

Precis hur jag känner gällande situationen.
Annons: