/spanien/barcelona/forum/11822.aspx/spanien/barcelona/forum/11822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2011-06-04 02:59
1.70-ligan
Pastore kommer att vara betydligt dyrare än Sanchez då Palermos president är en psykiskt sjuk man =) Om än en ganska rolig sådan.
Vad ska vi med Pastore till? Han är alldeles för ojämn tycker jag och vi behöver inte fylla på mittfälltet med en stjärna till. Inte just nu iaf. jag vet att Pastore kan spela på olika positioner men vart ska han annars spela i Barca? På en kant hade han inte riktigt passat in då han inte är en jätte duktig djupledslöpare som Villa/Pedro.
Brassarna möter Holland idag 4/6 kl 21:30
Barcelona Siempre Barça
2011-06-04 02:38
asså kan nån här inne förklara åt mig att hur ska vi göra med alla dessa spelare som hålle rpå bli klara eller är på G.

Rossi. kun. sanchez, nytmar, cesc och silva .om om jag skulle va pep så skulle jag plocka tre av de 6 spelare och det kommer bli kun, sanshez och cesc och de kommer få alla tre kanske för en miljard.

vad tycker ni då vilka skulle vi behöva till nästa år
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 00:21
H.s.h var det mitt fel där, räknade med att tvåan också blev klar direkt. Och att endast två matcher återstod.

I might need some sleep after all.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-04 00:16
Barca4eva

Efter Finland matchen så har Sverige 4 matcher kvar, alltså 12 poäng så mycket kan fortfarande hända.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 00:16
Barca4eva

Men Sverige måste fortfarande bli bästa tvåa av alla grupper för att direkt till EM. Annars väntar play off.
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 00:13
EDIT: Såg att du skrev BÄSTA, glömde bort att det inte räcker med att hamna tvåa.

My bad :p
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-04 00:08
Barca4eva

"Även kul att veta att Sverige kan bli klara för EM redan mot Finland!"

Hur tänker du nu? Sverige måste vinna sina resterande matcher och sluta som bästa tvåa för att avancera direkt till EM-slutspelet. En vinst mot Finland tar förvisso Sverige ett steg närmare, men inte hela vägen.
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 00:03
Jag följer inte det svenska landslaget men man hoppas på att stämningen före,under och efter matchen blir bra när jag ändå är där.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 23:56
För övrigt, skulle inte Brasilien möta Holland snart?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 23:55
Gio Style

Tror inte Sanchez kommer till Barca. Av de som ryktas hit känns Kun/Rossi närmast till hands.. tror jag iaf. Sanchez kommer inte kunna komma för mindre än 35miljoner euro.
Fast jag är fortfarande inte säker på att någon av de som nämnts mest verkligen kommer att dyka upp. Vi vet hur Rosell jobbade förra sommaren och då förnekade man även kontakt med Mascherano in i det sista.

Personligen hoppas jag på Pastore och en lite billigare forward, typ Willian... fast egentligen är alla namn som spekuleras hit spännande och jag tror och hoppas Pep vet bäst vad som behövs :P
Barcelona Barca4eva
2011-06-03 23:50
Intressant. Matchbiljett till Audi Cup + flyg till Munchen i Juli kan kosta mindre än 1000 spänn, samtidigt fick jag reda på att jag har släkt där som man kan övernatta hos om det behövs.

We shall see.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 23:41
Tänte bara tipsa för dem som är intresserade att imorgon kl 22.25 på Tv10 så kommer man kunna se Usa-Spanien. :)

el Maestro!

Jo det var den artikeln jag pratade om förut , så det verkar ju vara något på gång trots allt.
Dessutom stod det väl i artikeln (Om jag inte fattat helt fel?) att Barca idag var i Madrid och träffade Kuns agenter.

Barcelona Gio Style
2011-06-03 23:38
Okej, det kommer lite nya grejer angående Sanchez och Barcelona.
Här citerar man återigen Sport vilka påstår att Barcelona har en överenskommelse med Udinese numera.
Överenskommelsen lyder: Barcelona ska informeras angående nya bud som dyker upp för att inte riskera att bli bortbudade OCH skulle Barcelona välja att matcha det högsta budet så har man förtur till Sanchez (då Sanchez helst vill till Barcelona).
Jag fortsätter att hoppas in i det sista :)

Edit: Såg att någon nämnt detta 3 sidor längre bak...
Barcelona Rambla~
2011-06-03 23:26
Usch, det är inga positiva vibbar jag har med Eusebio som ny tränare för Barca B. Han känns så menlös och tråkig. Inte var han speciellt lyckosam i Celta Vigo heller. Nåja, jag kanske är lite orättvis nu som dömer honom på förhand men ska jag vara ärlig hade jag föredragit någon annan.
Barcelona el Maestro!
2011-06-03 23:12
Nu när till och med Marca skriver om att Pep drömmar om Aguera då tror jag att Barca är intresserade av att värva Aguero istället för Rossi.
Jag tror at Rossi-rykerna är bara en rökridå eller så är han en plan B-spelare. Se länken.

"Pep sueña con la dupla Messi-Kun en el ataque del Barça", hehe. Jag gillar analysen.

Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 23:09
Det var typ ett inspel framför mål där det är svårt att få bort bollen så styrde han in den i egna kassen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-03 22:33
H.Alavi

Styrde han in målet genom att glidtackla eller fick han ett skott på sig?
2011-06-03 22:21
Wops, självmål av Abidal.
Barcelona ElTriplete
2011-06-03 22:11
Off topic:

Intressanta målskyttar för Italien mot Estland, 3-0. Rossi, Cassano, Pazzini. :)
2011-06-03 22:05
Enligt Catalunya Radio är det nu klart att Eusebio ersätter Lucho som coach i B-laget.

----

Finland leder bara med 1-0 mot SAN MARINO! Måste vara någon typ av rekord för San Marino att bara förlora med ett målsmarginal. Grattis!
2011-06-03 21:55
Co - sign på Rambla & Frodo senaste inlägg!
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:53
Helvete vad dåliga Sverige är trots att de leder. Nu börjar Moldavien få vittring. Taco-Anders, vad fan gör han i landslaget? Kommer vara närmare 40 när slutspelet går. :P
Barcelona Frodo
2011-06-03 21:50
Det stora problemet är väl ändå att sopor från Allsvenskan gång på gång tas ut före utlandsproffs? Att spela i Allsvenskan borde ju nästan diskvalificera en från landslaget såvida man inte är exceptionell där. Man ser spelare från topp 10 ligor bli petade till förmån för spelare från Allsvenskan som klassas någonstans runt 40-50 bästa ligan i världen.

Det kanske därför man ser så många unga spelare vända hem efter minsta lilla motgång. Man vet att man kan göra bra ifrån sig i mediokra allsvenskan och ändå få chansen.
2011-06-03 21:45
2011-06-03 21:43
Hetfield

Han är raka motsatsen till Lagerbäck, så det går bara inte att ogilla honom. precis vad landslaget behöver.

Rambla

Hatar honom grovt, killen har fan testat alla ligor och knappt varit godkänd. Trots det får han förtroende om och om igen på andra spelares bekostnad. Mutar han någon med sina pengar ifrån den arabiska ligan?

Med Hamren kan det bara bli bättre, frustrerande bara att det tar tid för nya spelare att integrera sig med de övriga. Som Rambla säger det kan bara bli bättre!
Barcelona Barcadinho.
2011-06-03 21:42
OT, men i alla fall.

Hetfield - Nej, jag är inte svensk. Jag kom till Sverige 92.
Det är svårare för invandrare att överhuvudtaget komma vidare i arbetsmarknaden. Men jag tycker inte att varken du eller någon annan bara ska vika ner sig och ge upp. Bli rakryggad av det som du är bra på. Skäms inte för någonting. Och försök vara någorlunda ödmjuk ute i livet, som Guardiola, det funkar, duktig och ödmjuk.

Fotbollen är ett område som är mycket bra på att integrera invandrare de senaste åren. Vi får hoppas på att andra områden gör samma sak.
Barcelona Napao
2011-06-03 21:40
Goitom platsade tydligen inte då det blev 10 + mål i spanska ligan så varför förvånas folk han inte får spela nu?
2011-06-03 21:39
Hetfield

Nu börjar det låta lite löjligt, ska vi granska varenda landslag på denna planet efter mörkhyade? Kom igen.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:38
Hetfield

Ibland är du så jävla envis och vill aldrig ge med dig att hälften hade varit nog.

Titta på U21-Em i Svergie. Fanns det inte fler invandrare än förr med då? Finns det inte fler invadrare i a-landslaget nu än tidigare. Svaret är JO. Fanns det spelare med invandrarbakgrund med förr om åren? Nej, så gott som inga alls!

Kan det bli bättre? Absolut!
Barcelona Hetfield
2011-06-03 21:37
På tal om rasism, är det inte underligt att det är så få mörkhyade eller "blattar" i spanska landslaget? Den enda mörkhyade spelaren som jag kan komma på är Senna, det är också lite underligt.

Rambla

Nej, det har ju blivit en förbättring. Det förändrar dock inte det jag sa till att börja med.

H.Alavi

Hehe nej, tyckte bara att det var bisarrt.
Annons: