/spanien/barcelona/forum/11821.aspx/spanien/barcelona/forum/11821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-06-03 23:12
Nu när till och med Marca skriver om att Pep drömmar om Aguera då tror jag att Barca är intresserade av att värva Aguero istället för Rossi.
Jag tror at Rossi-rykerna är bara en rökridå eller så är han en plan B-spelare. Se länken.

"Pep sueña con la dupla Messi-Kun en el ataque del Barça", hehe. Jag gillar analysen.

Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 23:09
Det var typ ett inspel framför mål där det är svårt att få bort bollen så styrde han in den i egna kassen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-03 22:33
H.Alavi

Styrde han in målet genom att glidtackla eller fick han ett skott på sig?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-03 22:21
Wops, självmål av Abidal.
Barcelona ElTriplete
2011-06-03 22:11
Off topic:

Intressanta målskyttar för Italien mot Estland, 3-0. Rossi, Cassano, Pazzini. :)
2011-06-03 22:05
Enligt Catalunya Radio är det nu klart att Eusebio ersätter Lucho som coach i B-laget.

----

Finland leder bara med 1-0 mot SAN MARINO! Måste vara någon typ av rekord för San Marino att bara förlora med ett målsmarginal. Grattis!
2011-06-03 21:55
Co - sign på Rambla & Frodo senaste inlägg!
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:53
Helvete vad dåliga Sverige är trots att de leder. Nu börjar Moldavien få vittring. Taco-Anders, vad fan gör han i landslaget? Kommer vara närmare 40 när slutspelet går. :P
Barcelona Frodo
2011-06-03 21:50
Det stora problemet är väl ändå att sopor från Allsvenskan gång på gång tas ut före utlandsproffs? Att spela i Allsvenskan borde ju nästan diskvalificera en från landslaget såvida man inte är exceptionell där. Man ser spelare från topp 10 ligor bli petade till förmån för spelare från Allsvenskan som klassas någonstans runt 40-50 bästa ligan i världen.

Det kanske därför man ser så många unga spelare vända hem efter minsta lilla motgång. Man vet att man kan göra bra ifrån sig i mediokra allsvenskan och ändå få chansen.
2011-06-03 21:45
2011-06-03 21:43
Hetfield

Han är raka motsatsen till Lagerbäck, så det går bara inte att ogilla honom. precis vad landslaget behöver.

Rambla

Hatar honom grovt, killen har fan testat alla ligor och knappt varit godkänd. Trots det får han förtroende om och om igen på andra spelares bekostnad. Mutar han någon med sina pengar ifrån den arabiska ligan?

Med Hamren kan det bara bli bättre, frustrerande bara att det tar tid för nya spelare att integrera sig med de övriga. Som Rambla säger det kan bara bli bättre!
Barcelona Barcadinho.
2011-06-03 21:42
OT, men i alla fall.

Hetfield - Nej, jag är inte svensk. Jag kom till Sverige 92.
Det är svårare för invandrare att överhuvudtaget komma vidare i arbetsmarknaden. Men jag tycker inte att varken du eller någon annan bara ska vika ner sig och ge upp. Bli rakryggad av det som du är bra på. Skäms inte för någonting. Och försök vara någorlunda ödmjuk ute i livet, som Guardiola, det funkar, duktig och ödmjuk.

Fotbollen är ett område som är mycket bra på att integrera invandrare de senaste åren. Vi får hoppas på att andra områden gör samma sak.
Barcelona Napao
2011-06-03 21:40
Goitom platsade tydligen inte då det blev 10 + mål i spanska ligan så varför förvånas folk han inte får spela nu?
2011-06-03 21:39
Hetfield

Nu börjar det låta lite löjligt, ska vi granska varenda landslag på denna planet efter mörkhyade? Kom igen.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:38
Hetfield

Ibland är du så jävla envis och vill aldrig ge med dig att hälften hade varit nog.

Titta på U21-Em i Svergie. Fanns det inte fler invandrare än förr med då? Finns det inte fler invadrare i a-landslaget nu än tidigare. Svaret är JO. Fanns det spelare med invandrarbakgrund med förr om åren? Nej, så gott som inga alls!

Kan det bli bättre? Absolut!
Barcelona Hetfield
2011-06-03 21:37
På tal om rasism, är det inte underligt att det är så få mörkhyade eller "blattar" i spanska landslaget? Den enda mörkhyade spelaren som jag kan komma på är Senna, det är också lite underligt.

Rambla

Nej, det har ju blivit en förbättring. Det förändrar dock inte det jag sa till att börja med.

H.Alavi

Hehe nej, tyckte bara att det var bisarrt.
2011-06-03 21:35
Just nu väntar jag på John Guidetti. Han hade varit perfekt tillsammans med Ibra och Bajrami.

----

Ride_The_Big_One(6)

Haha, Willhelmsson. Han var rätt duktig fram till EM 2008. Under matchen mot Grekland i gruppspelet skadade han sig och sedan dess har Willhelmsson aldrig kommit upp i den där formen som fick honom till landslaget. Att han är där nu är ren tur skulle jag vilja säga.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 21:35
Rambla

Men det är vad jag säger, det har inte förbättrats. Ungdomar som kommer från tuffa bakgrunder eller är invandrare brukar sållas ut så fort de kommer högt upp i eliten (landslaget).

Problemet är inte i ungdomsfotbollen, problemet är övergången från ungdomsfotbollen till eliten.

Ride

Hamren är bra, han låter som Bob Dylan när han pratar. Han verkar spela offensivt, fyfan vad Lagerbäck var tråkig.
2011-06-03 21:33
Hamren har gjort det bra, han har ju en massa surgubbar som han måste ta sig förbi innan han kan ta ut spelarna, jag gillar honom till skillnad ifrån Lagerbäck.

Det kommer självklart blli bättre, men man blir ju frustrerad att det går så långsamt, generationsväxlingen med spelare med bättre kunnande i teknik och speluppfattning måste in nu om vi ska ha en chans i framtiden mot te största.

2011-06-03 21:32
Att Hysén startade istället för Bajrami är en stor fet skandal. Aja, Bajrami är inne nu.

----

Rambla~

Jag skulle inte kritisera honom för att han åkte iväg så snabbt utan jag kan bara kritisera honom för laget han valde. Kom igen, det måste ha funnits bättre alternativ än Genclerbirligi? :P
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:31
Hetfield

Haha, iofs sant om Zlatan ego. Du får ju se det ur ett större perspektiv. Ta en titt på ungdomsfotbollen i Sverige. Det finns en allt större integrering från de med invandrarbakgrund. Det var vad jag menade.
Barcelonistas
2011-06-03 21:31
Boisseau: "Seydou feels great at the club, with his mates, the coach. If he'd want to leave, he'd talk directly with the coach." [rac1]

Pascal Boisseau (agent Keita): "Interest Atletico? Guardiola wants him to stay at the club and I think Guardiola's in charge." [rac1]
Barcelona haeger
2011-06-03 21:30
Hetfield

"Hysen misslyckades i Sunderland, vad gör han i landslaget?"

Sveriges landslag kanske inte håller högre klass? :P
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:30
Alavi

Det var inte så jag menade. Han borde varit lite mer tålmodig bara och fått lite kontinuitet i Allsvenskan först och sen valt en klubb med lite bättre omsorg.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 21:29
Rambla

Hur då? En blatte mer i landslaget (Zlatan)? Zlatan har inte öppnat dörrar, han öppnar bara dörrar för sig själv, har du inte lärt dig det sen Barcelona affären :P

Please, Hysen misslyckades i Sunderland, vad gör han i landslaget?
2011-06-03 21:28
Rambla~

Som jag ser det så kommer man inte till landslaget genom Allsvenskan. Nivån är alldeles för låg för att nå upp till landslagsnivå. Undantag för Hysén då.

Man måste ut i Europa om man ska få den stora chansen i landslaget. Men visst kan jag hålla med om att han kanske borde ha väntat lite till, spelat i Allsvenskan ett år extra och så vidare. Galatasaray sägs vara intresserade.

Sparka boll kan han, synd att landslaget inte skickar sina scouter till hans matcher. Hans jobb i U-21 var strålande. Toivonen, Bajrami, Berg, Lustig m.fl. fick chansen i A-laget förutom Harbuzi.

Som jag ser på saken förlorar landslaget på detta. Sverige behöver en Harbuzi typ som funkar som spelfördelare. Anders Svensson lär försvinna efter EM 2012, vem tar över då?
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:27
Hetfield

Det var mycket mycket värre före Zlatans tid. Det är det som är det sorgliga. Nu har det ju öppnats upp och blivit bättre, det måste väl även du hålla med om?
Barcelona Barcadinho.
2011-06-03 21:26
H. Alavi.

Jaha, ok tack. Jag hade ingen aning om den här bakgrunden.
Barcelona Rambla~
Ride

"vad fan har han gjort förutom den dära finten i Anderlecht? "

Haha, klockrent och jag måste hålla med. :P
Barcelona Hetfield
Rambla

För 10 år sen så var jag 10 år :P Då gillade jag att vakna varje morgon med frukostflingor och att spela supermario.

Var det inte en blivande stjärna i Sverige (invandrare) som gillade att läsa poesi osv?

Barcadinho

Jag antar att du är svensk, rasismen är kanske inte lika tydlig då. Jag vet inte, men jag respekterar det du tycker.
Annons: