/spanien/barcelona/forum/11820.aspx/spanien/barcelona/forum/11820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-04 11:44
Vad har Rossi gjort?

Aguero har gjort 20 mål i år, 12 förra året (rätt dåligt) 19 året innan och 20 året innan dess.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 11:42
Hetfield - Kun är för lik Messi, eller försöker att vara. Man behöver en annan sorts anfallare. någon som kan röra om när det är svårt, någon som springer ner och krigar bollar etc. Eller vad tycker du?

Jag vet att de felsta här inne diggar Kun, men facit på handen. Vad har han presterat förutom att vara Argentinare? När Atletico vann Europa League så var det Forlan som stog bakom de mesta den säsongen. Har Kun vunnit skytteligan? ens vart nära någongång? Given i argentinas startelva?..

Han skulle bli ett dyrt kalas då jag tror man skulle få ge mellan 35-40 för honom. Det känns onödigt när det finns mycket bättre, hetare anfallare som vill komma till barca för samma om inte lägre summa.
2011-06-04 11:40
Anders Svensson är dock den enda spelaren i landslaget som faktiskt kan spela både ett kort och långt passningsspel med någorlunda kvalitét. Det verkar som dom slutat lära ut det, för samtliga andra är ju inkapabla till att passa en boll typ.

Finns ingen underifrån som kan ta över, möjligen Elm men vet ej vad han sysslar med.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 11:38
dios-maradona

Jag håller med om allt du skriver, du fick fram det jag försökte säga igår. Det är dags att slopa mediokra "svensson" typer som lever på långbollar, dags att släppa fram nya generationens spelare.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 11:36
Cigge - Du har rätt i det du säger med ungdomslandslagen och klubbfotbollen i de högre divisionerna. Det är synd att man prioterar dessa spelare före de yngre talangerna men det är ju även upp till dessa spelare att kliva ner någon gång. Som Andreas Svensson som vägrar sluta spela fotboll, melberg etc. Dom borde värna om svenskfotboll tillräckligt mycket att ge de yngre en chans och inse att deras spelstil är historia.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 11:35
Pep...Pep...snälla, varje gång du bestämmer dig för en spelare så välj exakt motsatsen till det. Om du vill ha Rossi, så välj Kun.

Suck, jag diggar Pep, men varför kan vi inte ha en tränare som tänker med hjärnan när han värvar?
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-04 11:10
Vilken fotbollskväll vi har framför oss ikväll! 17.45. England-Schweiz(TV10), 20.45. Island-Danmark(Canal+Sport1), 22.00. Portugal-Norge(TV4Sport) och 22.30. USA-Spanien(TV10). Underbart!
2011-06-04 10:46
Spanien har väl inte så stor del mörkhyad befolkning? Portugal och Frankrike har ju mycket fler på grund av sina kolonialband till Brasilien respektive Afrika.

Italien har inte heller många svarta, endast Balotelli som är adopterad.
Spanien skulle snarare kunna ha nordafrikanska spelare men det verkar det inte heller finnas många utav.

Dock är Spanien ett lite småpatriotiskt/rasistiskt land på många sätt, dom gillar ju inte morerna eller araberna. Dom gillar ju knappt andra spanjorer från andra regioner. :P

Även dom säkerligen är bättre nu än tidigare.
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 10:40
Hetfield

"På tal om rasism, är det inte underligt att det är så få mörkhyade eller "blattar" i spanska landslaget? Den enda mörkhyade spelaren som jag kan komma på är Senna, det är också lite underligt."

Du kan istället fråga: "Är det inte underligt att det finns så få Realspelare? De enda jag oftast ser är Casillas, Ramos och Xabi"

Du får ju ungefär samma svar :p
Cigge
2011-06-04 10:14
dios-maradona

Jag håller till viss del med om det du skriver. Dock behövs det olika styrkor för att få ut max av ett lag. Bl.a. kraft, styrka och organisation tillsammans med teknik, spelskicklighet och finess är ett optimalt lag enligt min mening. Tyskland är ett bra exempel som har en otroligt ljus framtid.

Klubbtränare släpper fram mer dribblers nu för tiden än tidigare, men problemet tycker jag ligger hos pojklandslagen. En 16-åring som är stor, stark och snabb anses vara bättre en den lille teknikern med hur mycket fotboll som helst i sig. Här behöver ungdomslandslagen göra en ny prioritering.

I div 1 och div 2 finns det relativt många ungdomar för tillfället. Dock tycker jag att det borde finnas fler än vad det gör. En rutinerad mittback på 35 år som har meriter från högre upp i spelsystemet ses 99% av fallen alltid som förstaval istället för den 17-årige backtalangen från de egna leden som får stå åt sidan.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 09:44
Nu när det verkas prata om rasism i fotbollen här i Sverige. Så ligger problemet i ungdomsverksamheten då "dribblers" oftast invandrare inte är accepterat. Tränarna inte alla (har blivit mycket bättre) nötar fortfarande inte det klassiska svenska spelet med långbollar och stora starka spelare.

Men när Fotbollsfilosofin ändras i Sverige så kommer ni få se mer "invandrare" i Svenska lag så även i Landslaget, då dom oftast besitter bättre teknik och skicklighet.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 09:40
1.70-ligan - Pastore är sjukt bra, men har mycket som han måste förbättra. Han slår faktiskt bort ganska mycket "enkla" bollar under en match. Något som man absolut inte får göra i Barca då passningar är vårt största anfallsvapen. Så ge han 1-2 år att mogna till sen skulle han vara perfekt för Barca. Dock kommer han kosta j*vligt mycket mer än nu även om han nu är "värd" 1 miljard som presidenten i palermo tycker.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 09:39
Although both the player and his club would like it, Barcelona are not interested in signing Atletico attacker Sergio Aguero (23). [sport]
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 09:35
Gio Style

Men Pastore är en spelartyp jag tror vi skulle ha mer nytta av. Han är ingen "dribbelgubbe" som Sanchez utan mer en som slår perfekta passningar, håller i bollen bra och kan även på på avslut själv. Dessutom är han lång och ger oss ytterligare en dimension i luftrummet. Av det jag har sett skulle han passa perfekt in i Barca. Inte minst med Messi! Han är min önskevärvning - om priset inte blir för högt.

Sanchez är såklart också grym och nånstans får man väl kanske lämna över scoutandet till Zubi, Pep och Rosell... även om man såklart har sina synpunkter ;)

-------------

För övrigt skriver tidningarna idag att Barca inte vill ha Aguero
Cigge
2011-06-04 09:32
H.Alavi - Magico!

Harbuzi har haft problem med skadebekymmer som gjort att han inte har utvecklats i den takt många trodde. Efter första säsongen i Genclerbirligi ryktades det flera gånger om att Galatasaray skulle vara intresserade, men det rann ut i sanden.

Hetfield

"På tal om rasism, är det inte underligt att det är så få mörkhyade eller "blattar" i spanska landslaget? Den enda mörkhyade spelaren som jag kan komma på är Senna, det är också lite underligt."

Vad menar du med det här egentligen?
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 09:03
Ser ut att bli Cesc, Rossi & Sanchez eller någon/några utav dom tre spelarna. läst lite på spanska tidningar nu på morgonen och enligt as.com så är sanchez snart klar, de pratar om att hans agentar nu vart i barcelona i två dagar för att förhandla www.mundodeportivo.com skriver att Cesc, Rossi & Sanchez är okej nu fattas bara att klubbarna släpper dom.
Barcelona Canaletes
2011-06-04 07:22
kort intervju med Gerard Deulofeu
Barcelona Gio Style
2011-06-04 02:59
1.70-ligan
Pastore kommer att vara betydligt dyrare än Sanchez då Palermos president är en psykiskt sjuk man =) Om än en ganska rolig sådan.
Vad ska vi med Pastore till? Han är alldeles för ojämn tycker jag och vi behöver inte fylla på mittfälltet med en stjärna till. Inte just nu iaf. jag vet att Pastore kan spela på olika positioner men vart ska han annars spela i Barca? På en kant hade han inte riktigt passat in då han inte är en jätte duktig djupledslöpare som Villa/Pedro.
Brassarna möter Holland idag 4/6 kl 21:30
Barcelona Siempre Barça
2011-06-04 02:38
asså kan nån här inne förklara åt mig att hur ska vi göra med alla dessa spelare som hålle rpå bli klara eller är på G.

Rossi. kun. sanchez, nytmar, cesc och silva .om om jag skulle va pep så skulle jag plocka tre av de 6 spelare och det kommer bli kun, sanshez och cesc och de kommer få alla tre kanske för en miljard.

vad tycker ni då vilka skulle vi behöva till nästa år
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 00:21
H.s.h var det mitt fel där, räknade med att tvåan också blev klar direkt. Och att endast två matcher återstod.

I might need some sleep after all.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-04 00:16
Barca4eva

Efter Finland matchen så har Sverige 4 matcher kvar, alltså 12 poäng så mycket kan fortfarande hända.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 00:16
Barca4eva

Men Sverige måste fortfarande bli bästa tvåa av alla grupper för att direkt till EM. Annars väntar play off.
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 00:13
EDIT: Såg att du skrev BÄSTA, glömde bort att det inte räcker med att hamna tvåa.

My bad :p
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-04 00:08
Barca4eva

"Även kul att veta att Sverige kan bli klara för EM redan mot Finland!"

Hur tänker du nu? Sverige måste vinna sina resterande matcher och sluta som bästa tvåa för att avancera direkt till EM-slutspelet. En vinst mot Finland tar förvisso Sverige ett steg närmare, men inte hela vägen.
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 00:03
Jag följer inte det svenska landslaget men man hoppas på att stämningen före,under och efter matchen blir bra när jag ändå är där.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 23:56
För övrigt, skulle inte Brasilien möta Holland snart?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 23:55
Gio Style

Tror inte Sanchez kommer till Barca. Av de som ryktas hit känns Kun/Rossi närmast till hands.. tror jag iaf. Sanchez kommer inte kunna komma för mindre än 35miljoner euro.
Fast jag är fortfarande inte säker på att någon av de som nämnts mest verkligen kommer att dyka upp. Vi vet hur Rosell jobbade förra sommaren och då förnekade man även kontakt med Mascherano in i det sista.

Personligen hoppas jag på Pastore och en lite billigare forward, typ Willian... fast egentligen är alla namn som spekuleras hit spännande och jag tror och hoppas Pep vet bäst vad som behövs :P
Barcelona Barca4eva
2011-06-03 23:50
Intressant. Matchbiljett till Audi Cup + flyg till Munchen i Juli kan kosta mindre än 1000 spänn, samtidigt fick jag reda på att jag har släkt där som man kan övernatta hos om det behövs.

We shall see.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 23:41
Tänte bara tipsa för dem som är intresserade att imorgon kl 22.25 på Tv10 så kommer man kunna se Usa-Spanien. :)

el Maestro!

Jo det var den artikeln jag pratade om förut , så det verkar ju vara något på gång trots allt.
Dessutom stod det väl i artikeln (Om jag inte fattat helt fel?) att Barca idag var i Madrid och träffade Kuns agenter.

Barcelona Gio Style
2011-06-03 23:38
Okej, det kommer lite nya grejer angående Sanchez och Barcelona.
Här citerar man återigen Sport vilka påstår att Barcelona har en överenskommelse med Udinese numera.
Överenskommelsen lyder: Barcelona ska informeras angående nya bud som dyker upp för att inte riskera att bli bortbudade OCH skulle Barcelona välja att matcha det högsta budet så har man förtur till Sanchez (då Sanchez helst vill till Barcelona).
Jag fortsätter att hoppas in i det sista :)

Edit: Såg att någon nämnt detta 3 sidor längre bak...
Annons: