/spanien/barcelona/forum/11818.aspx/spanien/barcelona/forum/11818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-03 00:07
Frodo

Så länge Real Madrid fortsätter med sitt köpande för att köpa istället för att faktiskt köpa det som dom verkligen behöver dvs en riktigt bra central mittfältare av klass, inga jävla Khedira eller Lass spelare och en mittback så är jag trygg.

Khedira, Altintop, Lass, Alonso, Özil, Sahin, Granero, Kaka, Gago mfl ska alltså trängas på samma mittfält? Hur många av dessa är seriöst så jävla bra?

Jag ser kanske 3 som jag verkligen tycker har något att bidra med. Alonso, Özil och typ Sahin även om jag tycker Alonso är överskattad och Sahin fortfarande är oprövad.

Men vad fan, om Real gillar att köpa spelare och Barcelona gillar att vinna titlar har vi ju nått en perfekt symbios. Win-win.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 00:06
Är Perez ett troll? Eller möjligen en drake som har en skattkista i en grotta? Hur fan ska han ha råd med Kun? De har redan spenderat flera miljarder, hur ska de ha råd med Kun och Coentrao nu? Lägg till Sahin osv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 00:05
Har läst runt lite på andra barcaforum och det verkar som att många runt om i världen hellre ser Rossi än Kun i Barca. De tycker tom att han är en bättre spelare. Jag är inte rätt man att avgöra det då jag varken har följt Villarreal eller Atletico slaviskt under året, men visst har Aguero bevisat betydligt mer sett över ett längre perspektiv åtminstone?

Många menar i alla fall på att Rossi passar bättre in i barca. Att han är snabbare, tappar bollen mer sällan och jobbar hem mer. Tänkte bara nämna det här i Kun-land.

------------------

Llorente ja! Hade nästan glömt han. Inte för att det någonsin lär hända men jag hade gillat att se honom i Barca. Där har vi en pajk som skulle ge truppen en dimension till med sin styrka och trots det uppoffrande spel för laget. Bra med fötterna också.
Säger inte att han är det bästa alternativet (han är förmodligen inte ens ett möjligt alternativ) men jag gillar tanken av att se honom i Barca..
Barcelona Frodo
2011-06-03 00:02

Det är kul att köpa. Silly season är den bästa delen av året för dem. Den ena sekunden säger de att Marcelo är världens bästa vänsterback för att i nästa vilja ha Coentrao. Så här tänker de:

"Har vi 13 mittfältare? Fuck it, vi köper några till. Har vi 3 dugliga forwards som drar mycket i lön? Äsch, en till skadar inte."
Real Madrid Los mejores
2011-06-03 00:02
Shanghai

Ni har ju Villa, Messi och Pedro, det är ju en fantastisk trio. Förstör ni fotbollen om ni nu värvar Rossi?

Suck..

Real Madrid är en klubb som alltid jobbar i stävan av att vara på toppen, och just nu har vi en bra bit att bestiga på berget. Det räcker inte att vara tvåa för oss, därav den heta värvningskarusellen.
Sen kan man ju diskutera hur vida det ens gynnar laget genom att värva så pass mycket, istället för att för en gång skull faktiskt satsa på kontiuinitet.
--
Jasså, så pass? du har möjligtvis källa på det. Jag menar med tanke på ditt så självsäkra ställningstagande, vore ju allt annat komiskt.

Kun sa häromveckan att Real Madrid definitivt är en möjlighet. Nu idag svarade han även Gil Martin och sa att det inte är han som bestämmer, när denne igår gick ut och sade att Kun aldrig kommer att spela för Los Blancos. Jag menar varför skulle Kun riskera att bli hatad av patetico supportrarna om han egentligen aldrig vill till Real Madrid. Jag, som realist drar i alla fall slutsatsen om att Kuns prioritet är Real Madrid.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-03 00:01
Hetfield

Cockblocker? Skulle nog hellre kalle det Partypooper =P
Barcelona Rambla~
2011-06-03 00:00
Hetfield

I'm only here to please. :P
Barcelona Hetfield
2011-06-02 23:58
Llorente är bask och han älskar sitt lag, han skulle aldrig gå till huvudstaden. Baskerna hatar Madrid, det förstår du varje gång de buar så fort nationalsången spelas.

Om Kun går till Real Madrid så pissar jag på honom, han har flertalet gånger visat att han älskar Atletico, dessutom har han lagkaptensbindeln (vice). Torres hade nog med klass för att inte gå till Real Madrid.
2011-06-02 23:57
Aguero är nog närmare startelvan här än i Madrid. DOm har ju redan på pappret fler världsklass anfallare än vi har. Och nu letar dom efter fler. Jag blir aldrig klok på den klubben.
Barcelona Frodo
2011-06-02 23:56
Mou vill nog ha Llorente då han gillar stora targets längst fram som referenspunkt. Mou är ganska enkelspårig i sin taktik och saknar kreativitet. Stor kille längst fram, snabba yttrar, 2/3 pivotes och snabba kontringar.

Perez vill nog ha Kun för att det är den spelare som är mest lik Messi i världen. Kun är en bättre spelare än Llorente men Mou gillar fysik.

Det är rätt märkligt att de vill ha många anfallare i truppen. I CL mot oss så startade Benzema, Higuain och Adebayor alla på bänken. Men Mou är så feg att han vill gardera sig med så många spelare som möjligt.
Barcelona Shanghai
2011-06-02 23:55
Real har redan klassspelare i Higuain, Benzema, och Adebayor som kommer säkerligen stanna kvar. Så vill dom ändå ha Agüero. Det är ett skämt mot fotbollen dom vill ju bara värva, värva, värva och värva. Sen att dom vill ha Coentrao är en gåta också när dom har "världens bästa vänsterback" enligt maränger.

Jag vet at Kun inte skulle få en garanterad plats i Barcas 11, fast det är bättre val om han skulle komma till oss för Villa börjar komma till åren så han har kanske 1-2 år kvar och Kun skulle rotera med både Villa och Pedro.
Barcelona Hetfield
2011-06-02 23:54
Och där kom cockblockern Rambla....:P
Barcelonistas
2011-06-02 23:52
Poll result: "You'd agree if Barça puts Thiago for sale?" Yes 12% - No 88% #fcblive [sport]
2011-06-02 23:51
Madrid är en sån klubb som köper upp ALLA spelare för att sätta dom på bänken, det spelar ingen roll om dom får nöta bänk, bara någon annan storklubb inte får dom.

Detta gör dom bara för att öka sina egna chanser till att ta titlar.
Vad dom inte räknar med är att dom får missnöjda spelare som skapar obalans och problem i truppen.
Barcelona Canaletes
2011-06-02 23:51
Komiskt nog så blev Messi attackerad på en gata som heter avenida Pellegrini.

Vet inte om ni känner till skämtet i Spanien. "La culpa es de Pellegrini" :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 23:47
Om Barca verkligen vill ha Kun vill jag också ha honom. Men jag hoppas verkligen inte han kommer hit bara för att Real inte ska ta honom och vi kan få ett (nåja) bra pris på killen. Skulle inte gilla om man nästan var överens med en annan spelare, men ändrade sig pga nyss nämna anledningar. Det vore bara idioti. Men jag tror inte Barca är så korkade.

Rent spontant känns Kun spännande, det ska jag villigt erkänna. Men jag ser gärna att man skaffar lite mer fysik i truppen tills nästa säsong också. Kanske kan vi få det också, oavsett om Kun kommer eller ej.
Barcelonistas
2011-06-02 23:44
Blaugrana91

Grejen är den att vafan ska Madrid med Aguero till ens? När man redan har Benzema och Higuain. Ett helt onödigt köp, men det är ju trots allt Perez vi pratar om mannen som bara köper och köper utan någon som helst tanke bakom köpen.

Dom flesta där inne tror inte att Rosell är villig att betala den summan på 45 mille för aguero. Det är ren BS!. Så som jag ser det är det bara en tids fråga innan Aguero är klar..
AndreD

Scrolla gärna ner några rader innan du postar, då slipper vi läsa samma sak igen =)

Åh, hade kunnat betala 1000 spänn för att vara ledig imorgon men så blir inte fallet därför måste man nu sova när alla bra tv program börjar, fan också =(

En fråga? Hur fördriver ni helgerna nu? Jag får nästan PANIK alltså, speciellt då jag tippar men även kollar på 4-5 matcher i veckan, minst! gaah, sucks.

Bona Nit!
Alltså, om Real ska värva Kun hamnar ju Di Maria, Ronaldo, Higuain, Özil, Kaka eller Benzema på bänken. Eller snarare. Typ 3 eller 4 av dom. Vart i helvete ska Real göra av alla sina spelare?

Jag ser inte Aguero som något extremt hot mot Barcelona då hans existens i Real kommer till på grund av en hög transfersumma och det logiska faktum att han bänkar andra spelare i Real Madrid som är minst lika bra.
AndreD - Winning!
2011-06-02 23:42
Fb Messi: "About a supposed accident when leaving a restaurant, I just want to say I didn't got any punch of anyone. I'm perfectly fine..."
Barcelona Rambla~
2011-06-02 23:40
Självklart kommer Barca aldrig att värva Kun för utköpsklausulen vilket då också tvingar dem att betala den höga skatten. Klausulen är ju till för spelaren själv att köpa ut sig om klubben vägrar förhandla med någon intresserad klubb. Vill Atlético förhandla om en försäljning kommer det vara en helt annan situation.

Personligen tror jag inte Barca är speciellt intresserade av Kun. Det höga priset och hans lönekrav är nog den avgörande faktorn.
Barcelona Éluc
2011-06-02 23:39
Jag som trodde att jag äntligen skulle få lite lugn och ro efter CL-finalen, hjärtat klarar helt enkelt inte så mycket på en gång. Men så börjar självklart Silly Season som en enda jävla lång CL-final över 3 månader.
Barcelona Rambla~
2011-06-02 23:36
Det roliga är ju att Mourinho inte vill ha Kun, det är Perez som propsar på det av någon konstig jävla anledning.

Perez vill sälja Higuain och behålla Benzema, Mourinho vill göra precis tvärtom. Härligt sammarbete där. :P Snart kommer stackars Zinedine in i leken och ska vara någon slags medlare förmodar jag.
2011-06-02 23:36
"Atlético kan om vi leker med tanken säga att ni får honom för 45m, samma summa som utköpsklausulen, men det är ändå inte klausulen som löses utan en summa klubben accepterar. Då ska det självklart inte läggas till några skatter."

Bra förklarat, slapp jag lägga energi på det.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-02 23:34
Barcelonistas

Verkar som många av dessa "Realfans" inte begriper sig på rivaliteten som finns mellan Atletico och Real. Dessa klubbar har lovat att inte köpa spelare från varandra. Ändå så tror alla Realfans att det är självklart att Kun går dit...

Vet inte hur många gånger jag läst att Atletico säger att man inte kommer sälja honom dit.
Barcelona Rambla~
2011-06-02 23:33
"Jag väntar bara på att Rambla ska in och förstöra glädjen genom att dra upp 33 % grejen igen :P "

Mitt internet har varit nere. :P

Skatter? Det är bara om klausulen löses som det blir tal om skatter. Det är väl alla medvetna om? En utköpsklausul fungerar som så att det är spelaren själv som köper ut sitt kontrakt från klubben. Var kommer pengarna från undrar säkert en del då? Sjävklart från den klubb som vill köpa honom.

Atlético kan om vi leker med tanken säga att ni får honom för 45m, samma summa som utköpsklausulen, men det är ändå inte klausulen som löses utan en summa klubben accepterar. Då ska det självklart inte läggas till några skatter.
Barcelonistas
2011-06-02 23:32
Fb Messi: "About a supposed accident when leaving a restaurant, I just want to say I didn't got any punch of anyone. I'm perfectly fine..."
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 23:31
Ska bli spännande att se hur bra den där Andrada är. Han måste ju ha stor potential i och med att Barca värvar honom trots att man har bra egna målvakter i Barca B. Tanken är ju att han ska bli andrakeeper så småningom. Förstavalet kanske han kan bli om en sisidär 8 år.. :)

I alla fall, kul värvning! Alltid spännande med sådana okända namn.
2011-06-02 23:29
Barcelonistas

"Oskulden Kaljic" ?????

Vad (ursäkta uttrycket) fan har det med saken att göra om han är oskuld eller inte? Dagens facepalm.

OT: Låt tiden utvisa vart han hamnar.
Barcelona Éluc
2011-06-02 23:29
Andrada är väl tänkt att träna med B-laget en säsong för att sedan nästa säsong agera andremålvakt till Valdés när Pinto lägger av?
Annons: