/spanien/barcelona/forum/11815.aspx/spanien/barcelona/forum/11815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2011-06-03 12:54
Newly promoted Liga club Betis is interested in signing Bojan (20) on loan for next season, without a buy option. [diario de sevilla]

Skulle väj kunna vara bra för Bojan eller vad tror ni?

Angående Rossi så måste jag säga att jag tycker han är en bra spelare men som vissa har vart inne på så är han väldigt lik Villa i spelstilen och ska spela i mitten för kan inte se han göra så stor nytta ute på en kant men det trodde man inte om Villa heller så man kanske inte ska dissa det helt.
Barcelona comprende
2011-06-03 12:54
hetfield

Pöjk vem har lärt dig något om fotboll? För han måste ha vart bra hög den dagen.

En vänsterfotade på en högerkant är fel? Du vet att messi spelade där förr va?

Med tanke på att Dani Alves fyller på varje anfall så behöver vi ingen högerfotad där, med tanke på att vi sällan slår inlägg så behöver ingen högerfot där.

Utan det vi behöver där är en kvickspelare, med en magisk vänsterfot nämen där kom Rossi in i bilden !

Det är inget jävla skämt, att dom flesta nere i Barcelona vill ha Rossi efter omröstningen. ( Någon tidning, som har nämnts här tidigare)

Djupledslöpningar är inte Barcas melodi? Herregud, kollar du ens på matcherna. Förstår du ens vad som sker när Xavi har bollen och Pedro springer mellan mittback och ytterback och får bollen? Det kallas för djupledslöpning
Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 12:53
Rossi eller Aguero?
Valet är självklart Aguero!
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-03 12:52
Jag vill inte att Barcelona ska väva någon spelare som ska in till startelvan direkt, men om jag är tvungen att välja mellan Rossi och Aguero så skulle jag ta Kun.
Barcelona B-Guden
2011-06-03 12:49
Vi behöver en anfallare som gillar kanten...
Rossi är Precis om Villa och Bojan han trivs i straffområdet. Vi borde köpa en spelare som är en kantspelare...
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-03 12:45
Hetfield

Nja, Rossi har en helt annan personlighet än vad Zlatan har. Jag tycker nog han har en stil som överlag passar in i Can Barça, däremot är jag inte övertygad om jag tror att han skulle tillföra något som inte redan finns. Därmed är jag emot ett köp av italienaren.

Försök få loss Kanoute eller Forlán istället. Äldre spelare med mycket rutin och som skulle se det som en ära att få tillhöra Barça i slutskedet av karriären.
barcarobin
2011-06-03 12:45
Hoppas på Rossi!.
Culé - Messi
2011-06-03 12:44
Kun eller Rossi. Vem tror ni kommer till Barcelona?
Barcelona Hetfield
2011-06-03 12:41
Rossi luktar ju bara "Pep" över det. Vi köper honom, han gör en medioker säsong så skeppas han iväg för annan anfallare. Påminner mig om Zlatan.

Rossi är så fel att man svimmar. Han är vänsterfotad på en högerkant, han är inte bra 1 mot 1 osv. Lägg till att hans styrka ligger i djupledslöpningar, vilket inte är Barcelonas melodi med tiki-taka.
Barcelona Karlsson
2011-06-03 12:41
Förstår inte riktigt hur man kan hålla jefferen före Bojan. Okej Bojan hade ingen supersäsong men det måste ju alltid vara bättre att spela dåligt, än att inte spela alls. Killen får muskelbristningar oftare än pepe får gula kort..
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2011-06-03 12:39
Brazilian left back defender Maxwell (29) could be included in a transfer deal on Villarreal forward Giuseppe Rossi (24). [sport]
Barcelona Barca4eva
2011-06-03 12:36
Barcelonistas

Bara undrar, vad anser du vara en spelare för framtiden?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 12:31
rossi är ju 23 eller nåt, så nog är det en spelare för framtiden. Om man får honom för 20mille måste det ses som en bra affär.
Barcelonistas
2011-06-03 12:26
Men värvningar behöver göras helt klart. Men till rätt pris ochså!
Barcelonistas
2011-06-03 12:25
L.A.M

Grejen är den att jag tror inte vi behöver en spelare som rossi. Ser hellre att vi köper en speare för framtiden i anfallet. Men vi får se hur det blir
Barcelona DM1982
2011-06-03 12:21
Fernando Gago - King Of Barcelona

Om det i slutändan visar sig att vi inte lyckas locka över en enda spelare för att Rosell håller för hårt i plånboken är jag den första att tycka att det är bra. Alledles för länge har vi varit en kassako för andra klubbar, vi köper spelare till överpris mest hela tiden. Sedan lyckas vi mer eller mindre aldrig sälja dem vidare till ett vettigt prist, alldeles för ofta gör vi stora förluster på dem.

Om Rossi, Aguero eller Sanchez inte kommer den här säsongen för att Rosell snålar, fine. Det visar att Rosell tänker på ekonomin och det är viktigt. Vi klarar oss bra även nästa säsong om vi flyttar upp några b-lagsspelare och får hem Botia, plus några mindre värvningar.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 12:20

Det är klart det finns tillfällen där man måste betala ut riktigt mycket men i de allra flesta fallen skulle jag nog bli glad om det där hände. T.ex nu, aldrig att Rossi ska kosta 30 miljoner, bra att Rosell håller i pengarna och försöker förhandla ner priset. Funkar det inte, fine, inte hela världen. Sen skulle jag bli riktigt förbannad om man la ut, låt säga 50 miljoner på Fabregas. Inte enj sLaporta gjorde en sådan sådan sak. Nu försöker man istället förhandla ner priset vilket jag gillar.
2011-06-03 12:11
Juan Mata verkar hamna i Liverpool. Enligt någon där har Arbeloa och Alonso båda twittrat om det.

L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Om det visar sig att Rosell inte får loss någon spelare på grund av att han håller i plånboken, är det då en bra strategi tycker du?
Barcelona Barca4eva
2011-06-03 12:07
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

"Jobbigt att Bojan verkar vara så envis med att stanna kvar"

-facepalm-

Tror du inte att Bojan hade gått med på en utlåning om klubben ville det? Är det median som har gett dig den bilden av honom?
2011-06-03 12:04
Barcelonistas

Skönt att en värvning av Rossi ser svår ut för tillfället. Cred till Rosell om han bara erbjuder 20m och står fast vid det! Jag gillar verkligen hans sätt att förhandla, jobba i det tysta och inte betala överpriser. Perfekt.
2011-06-03 12:01
Essienesque

Bojan kommer definitvivt få mindre speltid nästa år då en ny anfallare kommer köpas in. Även utan den nya anfallare får Bojan lite matcher då enligt mig både Afellay och Jeffren går före, kanske till och med Iniesta i lite tuffare matcher.

Trots att han har kontrakt till 2015 kan ju inte han bara sitta och säga att han ska stanna i Barca vad som än händer. Vill Barcelona låna ut honom så kommer han bli utlånad. Jobbigt att Bojan verkar vara så envis med att stanna kvar då hans karriär skulle må riktigt bra av ett miljöombyte.
Barcelonistas
2011-06-03 11:54
With Villarreal asking 30M and Barcelona offering 20M, a deal on Villarreal forward Giuseppe Rossi (24) seems complicated at the moment [md]
8 hours ago

Cesc wants to join Barcelona this summer but contrary to last year, he won't talk with Arsenal before Barcelona makes a first move. [sport]

Giuseppe Rossi (Villarreal): "Every player would like to join Barcelona. It's obvious it would be a dream to play for Barça." [sport]

Rossi: "Barça's a great team, the best team in the world, even the best in history people say. And it's true it's great to watch them play."
Barcelonistas
2011-06-03 11:50
Haha kolla länktips!
Länktips: bit.ly/lJGHvH
Barcelona Hetfield
2011-06-03 11:49
Jose Mourinho: Real Madrid have not approached Atletico Madrid for Sergio Aguero

"Both Benzema and Higuain are not for sale. We have talked about this and all agreed that they should stay at Real Madrid."

Då är väl den saken klar. Om Kun vill stanna i Spanien och om Real Madrid inte är ett alternativ, då återstår väl bara Barcelona?
Barcelona Hetfield
2011-06-03 11:47
Usch, varje gång Rossi pratar om Barcelona så ryser jag. Kan du inte bara stanna kvar där du är, snälla?

Nu har även David Villa gått ut och sagt att han vill se Cesc i Barcelona, det verkar som att det är en fråga om tid.
Jag hoppas att Bojan inser att det bästa för honom vore att han blev utlånad, jag vill inte se Bojan bli nästa "Guti", dvs. en överskattad nolla som levde på "evigt talang", han som gjorde 2-3 bra matcher per säsong.
Barcelona Ton
2011-06-03 11:47
Utan tvekan så skulle en utlåning av Bojan gynna hans utveckling. Som jag ser det så skall dock en sådan utlåning baseras på Bojans eget behov & inte som en del av en affär för att få en ny striker till Barce. Bojan har allt man kan önska av en anfallspelare till den här klubben något som syntes inte minst i slutet av förra säsongen & i sista matchen denna våren innan han gick av skadad. Ge honom tryggheten att dörren alltid finns öppen till klubben så kommer han garanterat vara redo att kliva in den dagen Villa tacklar av
2011-06-03 11:24
Jag tvivlar inte ett dugg på att Bojan kan blomma ut, men jag tror en klubb som Villarreal, Napoli eller Udinese hade varit en bättre klubb för detta. Där han får regelbunden speltid och i en klubb som inte slåss om en ligatitel och där han inte konkurrerar med några av världens bästa spelare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-03 11:23
Bojan har meddelat att hans intentioner är att stanna i Barcelona.
Han kommer bara att lämna om klubben anser att detta är det bästa, men är inte intresserad av att ingå i en transfer som delbetalning eller liknande.

Detta tycker jag är ett rimligt förhållningssätt.

Räkna alltså med att Bojan inte går till Villarreal eller Atlético som ett sätt att få ner priset på Rossi eller Agüero.

Min åsikt är att Bojan borde pröva sina vingar i en annan klubb, ungefär som Botia - dvs på lån med återköpsrätt inom 2 år.
Bojan har tidigare visat att han presterat som bäst när han fått frekvent speltid, som när Eto´o var skadad och Zlatan var ur form.

Frågan är bara om Bojan själv har "cojones" (eller paprikor :-) ) att anta utmanignen och lämna tryggheten i Barcelona. Jag tvivlar.

barcarobin
2011-06-03 11:18
: Essienesque
Håller med dig,vad som är bäst för Bojan vet man efter et samal med honom, inte på ett forum där alla leker coach och psykologer.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-03 11:15
Fast å andra sidan skrev ju Bojan nytt kontrakt till 2015 så sent som i december förra året vilket lite vittnar att Barcelona inte verkar intresserade av att göra sig av med honom permenent i alla fall.
Annons: