/spanien/barcelona/forum/11814.aspx/spanien/barcelona/forum/11814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca111
2011-06-04 19:00
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Dina källor?
Barcelona Canaletes
2011-06-04 18:57
Kul fakta.

Barca gick den här säsongen förbi Madrid i antal titlar med 78 vs. 77 ;)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-04 18:57
25 miljoner euro + Jeffren

JACKPOT!
Även om jag gillar Jeffren så kan man inte ha en sån glasvas i laget, går detta igenom blir jag skitglad!
Även om Sanchez inte var den jag "helst" ville ha..
Barcelona Canaletes
2011-06-04 18:52
Man undrar vilken position Barca B hade slutet i Primera División.

Sen lär vi få massa nya fans nu när Sanchez köps. Många chilenare här i Sverige ju och 70% jag känner hejar på Madrid tackvare Zamorano, eller Pellegrini?!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-04 18:52
Ett sådant erbjudande borde Udinese acceptera. Man behöver inte sticka ut och leta efter en ersättare då man redan får en i samma affär som Sánchez. Även om Jeffren inte alls är lika bra som chilenaren så är jag övertygad om att han med speltid och skadefri skulle göra det bra i Italien. Sen att man får 25 miljoner också är en stor bonus som man kan använda till andra platser. Dock vet man ju inte om ryktet stämmer. det kommer så mycket nyheter varje dag att man inte vet vad man ska tro på.
Barcelona Éluc
2011-06-04 18:46
Fyfan vad skönt att läsa det där. Förhoppningsvis blir affären klar om någon dag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-04 18:44
"Flera spanska medier rapporterar om att Udineses eftertraktade stjärna Alexis Sanchez är nära en flytt till Barcelona. 22-åringen, som tidigare i veckan uppges ha nobbat ett jättebud från Manchester City, sägs vara i Spanien för att förhandlar om ett femårskontrakt med Champions League-mästarna. Barca sägs erbjuda Udinese 25 miljoner euro plus 23-årige Jeffren Suarez"

www.eurosport.se
Barcelona DM1982
Poll result: "Who do you prefer at Barça, Cesc or Thiago?" Cesc 16% - Thiago 84% [el mundo deportivo]

Skönt att folket i Barcelona är vettiga. Varför lägga ut flera hundra miljoner på en spelare när vi redan har en gratis? Kan inte förstå det alls. Jag har nog aldrig sett maken till råtalang som Thiago är. Sedan om de lyckas skapa en världsstjärna av honom är en annan sak men förutsättningarna finns om man säger så.

Kul att Barca B vänder.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
Despite the interest of other clubs, Seydou Keita (31) wants to stay at Barcelona and told his agent not to inform him about offers. [sport]

Undrar om Keite reseoerar på samma sätt OM Cesc kommer i sommar? Antagligen så kommer ju speltiden sjunka ganska markant för Keite om katalanen kommer.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-04 18:37
el Flaco//

Jävligt mäktig bild! Den tackar vi för.

Ska bli spännande att se om Xavi kan ta sin 17e titel mot Real Madrid i Spanska Supercupen redan.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-04 18:29
Mäktig bild. Xavi med alla de 16 titlarna han har vunnit i Barcelona. Han är bara en titel ifrån Guillermo Amor, som har rekordet med 17, och han har vunnit lika många ligatitlar som Guardiola och Ramallets, sex st. Legend.
Barcelona DM1982
2011-06-04 18:29
dios-maradona

Hmmm....var skrev jag att jag gillade när Messi showade? Visa gärna det är du snäll.

Enligt mig så showar inte Messi, han spelar sin fotboll och den är spektakulär. Jag tror inte att du förstår innebörden med att showa. Tänk Robinho, Neymar och till viss del Ronaldo så kanske du förstår lite bättre.

Afelley showade en hel del i PSV, i Barcelona gör han inte det. Vi spelar inte så, det borde du ha förstått. Ja, om du nu inte började följa laget förra säsongen eller så.

Rossi är en mycket disciplinerad spelare som vi skulle ha nytta av. Sanchez skulle till att böra med inte komma till sin rätt hos oss, Pep skulle begränsa hans spel. Rossi spelar precis som vi vill spela, det är en klockren värvning. Kanske läge att lägga ner FM och börja tänka lite rationellt istället, vad säger du om det?
Barcelona Hetfield
2011-06-04 18:07
Barcelonistas

Det gör inte heller Keita, men likväl så har han spelat fler matcher än Messi. Kuyt är en drömspelare för många tränare.
Barcelonistas
2011-06-04 17:53
Haha musiken passar verkligen in, den börjar vid 1.40
2011-06-04 17:39
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Japp, än idag frågar jag mig dock.. drömde jag? Men så var ju inte fallet :D
Barcelonistas
2011-06-04 17:36
Hetfield

Så du tycker han har den teknik som krävs för att spela i Barca!?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-04 17:31
Aha, såg jag inte. Sorry.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-04 17:29
1.70-ligan

Real var så sena in i alla situationer att det stundtals såg pinsamt ut.

Publiken var ju helt enorm också, särskilt när de skanderar "Mourinho vete al teatro".

Andreas

Du var på plats va? Antar att du har dina egna "TV-bilder" under ögonlocken!
Barcelona Hetfield
2011-06-04 17:28
Barcelonistas skrev: "Haha, han hade inte ens platsat på bänken."

Jag reagerade på det.
2011-06-04 17:27
Hetfield

Vem har dissat Kuyt?
2011-06-04 17:26
1.70-ligan

5-0 el clasicot skulle kunna liknas vid när två taktiker på Fm möts där den ena är extremt effektivt mot den andra. Högt presspel mot ett lag med extremt bollskickliga spelare. Sällan man ser så grova jävla taktikmissar i dagens fotboll som skedde i den matchen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 17:24
Mojito

Haha, fyfan vilken match! El utclasico. Helt sjukt hur ett världslag kan spela ut ett annat världslag på det viset...
Barcelona Hetfield
2011-06-04 17:24
Hur kan man dissa Kuyt? En spelare som alla tränare dreglar efter. Han må inte vara världens bästa spelare, men det är en spelare som alltid springer för laget och som kämpar till sig till mål.

Pedro, Park, Kuyt, Boateng osv. är rätt så ospektakulära spelare men trots det så skulle laget bli så mycket sämre utan deras grinta och spring i benen.
2011-06-04 17:21
Förresten, kanske dag att uppdatera Silly Season artikeln? Har hänt väldigt mycket igår och idag gällande Sánchez, Aguero och Cesc som kanske skulle vara värt att ta upp.
Barcelona dios-maradona
DM1982

men du gillar "shower" när messi på egen hand avgör viktiga matcher för oss, annars passar det inte in i barca? Sanchez är sån spelare men han passar väll inte in då. Ganska roligt tankesätt du har.
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Äsch, behöver inte tv för att minnas 5-0 matchen, den kommer aldrig försvinna, bara att blunda så har du tv på insidan av ögonlocken =)
2011-06-04 17:20
I det defensiva presspelet hade Kuyt fått Pedro att se ut som Zlatan och holländaren är en grym målskytt. När det gäller det tekniska har han dock en hel del att jobba med så jag tvivlar på att han skulle platsa i Barcas lag.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-04 17:11
Canal+ visar nu båda el Clásico matcherna (ligan).
Dessutom går det en reumé av Barcas säsong på Canal+ HD

Bara att vraka och välja!

Satan vad vi rullade ut dem i första matchen - MANITA!
2011-06-04 17:08
Kuyt hade kunnat bli en helt briljant högerback.
Barcelonistas
2011-06-04 17:05

Precis han har inte den tekniken som krävs för att spela i Barcelona. Han hade kanske gjort det bra i det defensiva spelet det tvivlar jag inte på, men han har verkligen inte den teknik som krävs för att spela i Barca.

( Nu kommer säkert någon kuyt fan/Liverpool supporter nämna 2007 mötet mellan Barcelona-Liverpool, där han avgör).
Annons: