/spanien/barcelona/forum/11813.aspx/spanien/barcelona/forum/11813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-06-05 11:27
Läsvärd artikel från Sports Illustrated av Sid Lowe.
Barcelona Barca4eva
2011-06-05 10:45
1.70-ligan

Google translate, ibland är den rolig vet du. Översatte artikeln och på flera ställen stod det "Kn*lla mig".

Men nu sade Xavi precis det man alltid har tänkt om Cesc affären.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 10:16
Xavi: "Cesc? He wants to come and we want him here but the problem is money. He should cost 50M and don't know if the club can afford that."
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 09:56
Värst vad alla spelare Barca som kan tänkas inkludera i affärer (spelare man inte direkt tror på) vill stanna i Barca... nu är det JDS som inte vill lämna klubben i sommar. Dessutom vill Keirrison ha en försäsong med klubben. Och det kanske han i och för sig förtjänar, men han lär ju inte få stanna och då är det lika bra han drar fortfast möjligt. Hade gärna sett han lyckas här, men han har väl inte ens presterat i Santos denna säsongen väl..?
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-06-05 08:12
Lite korta nyheter om Barça B:

I och med segern i sista omgången, mot Rayo Vallecano på bortaplan med 2-3, slutade laget på tredje plats, B-lagets bästa placering genom tiderna. Luis Enrique uttalade sig för några veckor sen att det var hans stora mål att denna upplagan skulle bli det bästa B-lagets i klubbens historia och det blev uppfyllt.

Nu ryktas för varje dag att han kan komma att över Roma och att hans andretränare kanske blir Ivan De la Peña. För ett par veckor sen svarade Lucho på frågor från några barn via klubbens hemsida och där uppgav han att De la Peña, tillsammans med Puyol och Abelardo, var hans bästa vänner i Barcelona under hans aktiva karriär.

Jonathan dos Santos sa i samband med en presskonferens med det mexikanska OS-landslaget att han vill stanna i Barcelona. Han sa att han har ett år kvar i sitt kontrakt, att han är medveten om hur svårt det är att ta sig upp till A-laget, men att han samtidigt vill stanna för att utvecklas som spelare.

Enligt SPORT funderar inte klubben på att köpa in en ny mittback eftersom man litar på Fontàs, som ska flyttas upp nästa säsong. Hans agent ska ha fått flera erbjudande från andra klubbar, men han har ignorerat de med tanke på att katalanen vill stanna i Barça och ännu mer nu när han ska flyttas upp. Fontàs har kontrakt till 2012 och klubbens intentioner är att komma i kontakt med hans agent för att diskutera en förlängning och förbättring av hans kontrakt. Det sägs även att Bartra kan komma att göra Fontàs sällskap i A-laget.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-05 04:11
Maxwell lär väl säljas till Milan.
Barcelona Figeta
2011-06-05 03:13
Antonio Puerta

Har hellre kvar Maxwell än att värva Inusa. Kanske bara är jag som fortfarande är nöjd med Maxwell som reserv och inte vill sälja honom då han alltid gör det godkänt när han får spela och klagar aldrig. Han breddar vår trupp enormt då han kan spela på många olika positioner än bara vänsterback.
Barcelona Antonio Puerta
2011-06-05 01:54
Andreas - V.V [Barney S]

hehe lite fel av mig där får jag säga...

Grabbar har en liten sak här kollade upp Liverpools senasta artiklar angående deras transferlistade spelare, då vi letar efter en ung vänsterback som kan vara backup så finna faktiskt Emiliano Insua | 22 år, har sett han vid fler tall tillfällen och han är inte så dum bra med boll då han är argentinare skulle smälta då vi har gott om sydamerikaner och då får vi han till ett billigt pris då liverpool är villiga att förhandla och det går ju sänka priset dessutom !

Ta en titt på länktipset :)
2011-06-05 01:50
Antonio Puerta

Tror dock med ganska stor sannolikhet att han är Milanista.
Barcelona Antonio Puerta
2011-06-05 01:46
AndreD - Winning!

hahaha klockrent där, drööööm madrid
2011-06-05 01:41
Jag vill inte ens ha Thiago Silva i mitt kära Barcelona, usch, fy, pest & kolera!!
AndreD - Winning!
2011-06-05 01:39
Drööööööööööööm om titlar drööööööööööööm
Real Madrid !Haha Madrid!
2011-06-05 01:38
Drööööööööööööm om Thiago silva drööööööööööööööööm
Barcelona Rybbe
2011-06-05 01:08
Jag hade nog kunnat sätta min ena arm på att en match mellan Holland och Brasilien inte kunde bli 0-0 i dagsläget, men tydligen.
2011-06-05 01:07
Frodo

Varför?

Jo för att halva Sverige började heja på Arsenal när Fredrik Ljungberg spelade där, sen fortsatte dom hålla på Arsenal.
Varenda en jag frågar hejar i princip på Arsenal, i alla fall här i mellan Sverige.
ponta p
2011-06-05 00:47
Ingen påstår att engelsmän är bäst i världen, men många påstår att den engelska ligan är den bästa i världen, även jag.
Barcelona Frodo
2011-06-05 00:39
Precis som Hetfield säger så är engelska spelare väldigt mediokra. Hade deras spelare haft en annan nationalitet på passet så hade de knappast tjänat så stora pengar som de gör i dagsläget. Det är bara att kolla på hur många landskamper medelmåttor som Heskey och Beckham har gjort för att förstå att det bara är ett luftslott. Idag blev de utpassade på hemmaplan av Schweiz. Deras plan mot detta var det klassiska, dvs att skicka långbollar på måfå och hoppas på det bästa.

Varför man i Sverige tror att engelsmän är bäst i världen är en gåta. Det är tydligt för vem som helst att se att de har svårigheter med det grundläggande inom fotboll vilket är att passa och ta emot en fotboll.

Det finns en anledning till att ingen vill ha brittiska spelare utanför England. Däremot är spanjorer, sydamerikaner, afrikaner etc hett eftertraktade i England men ändå vill anglofilerna bortse från detta och suktar efter engelska spelare "med hjärta".
Barcelona Man1
2011-06-05 00:28
Vad står det Brasilien Holland?
Barcelona Barca4eva
2011-06-05 00:17
Decinho

Visca Capello! Mot motgångar!!
Barcelona Hetfield
2011-06-05 00:17
De engelska spelarna är otroligt mediokra som bäst, det är därför det är så sällsynt med britter utanför PL som lyckas.

Latinos och spanjorer dominerar i PL, men ingen britt som jag kan komma på dominerar utanför PL.
Barcelona Decinho
2011-06-05 00:15
Medgångsfan,

Borja Valero? Bruno Soriano? Fabregas?

I vilet fall, man inser hur fullomligt överlägsen spansk fotboll är i dagsläget när ett reservbetonat la roja slår USA enkelt, medans England (de som är så bra egentligen ni vet) spelar lika mot Schweiz på hemmaplan! Och engelsk fotboll är ju som vi alla vet bäst i världen...
2011-06-05 00:14
Barca4eva

Japp, en tåfjutt var det.
Barcelona Barca4eva
2011-06-05 00:12
haeger

Antar att han gjorde mål. Stängde av streamen :p
Barcelona haeger
2011-06-05 00:11
Vilken lättnad för Torres.
Barcelona Figeta
2011-06-05 00:07
DavMessi

Det har med Psyke och göra. För att utföra allt han är bra på måste man också ha psyket och det verkar inte Torres ha. Dem bästa spelarna har världens bästa fotbolls psyke och klarar av pressen. Man kan vara hur bra som helst men klarar man inte av pressen man får på sig så är man skiit.

Kolla Bojan som gjorde 10 mål i ligan första säsongen som 17 åring. Han hade ingen press på sig utan kunde bara göra det han alltid gjort alltså mål. När hela världen sa att han var världens bästa fotbollstalang så har det bara gått neråt.
2011-06-05 00:06
Barca4eva

Det vet vi inte, kommer aldrig heller få veta =P
The Special Five
2011-06-05 00:05
Medgångsfan

Glöm inte Fabregas också, bort med Llorente/Torres
Barcelona Barca4eva
2011-06-05 00:05
Alex.K

Haha, han kanske räknade Cesc som en Barca-spelare :p
Real Madrid Alex.K
2011-06-05 00:04
Medgångsfan

Sitter Fabregas på bänken eller? Sätt in honom istället för Navas/Torres så blir det nog bättre.
Barcelona Barca4eva
2011-06-05 00:03
Medgångsfan

Med det laget hade man knappast gått långt, även om många av de spelarna är fantastiska.
Annons: