/spanien/barcelona/forum/11812.aspx/spanien/barcelona/forum/11812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-06-05 14:04
basaric - Say no to Fabregas!//

De har ju inte vunnit något på ett tag. Dessutom finns det ingen spelare som har vunnit copan förut i Real Madrid tror jag. Inte ens Zidane som var med och firade i bilden.

Edit: Så jag kan förstå glädjen.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-05 13:58
el Maestro!

Ja, det är klart. Men om man ser på den videon utan att veta vad dom firar så skulle jag gissa på att dom precis vunnit VM, EM, Champions Leauge, ligan i tre olika länder och Champions Leauge i basket, och handboll.
Barcelona el Maestro!
2011-06-05 13:54
En titel är en titlel oavsett.
Men det som jag forfarande inte har fattat är hur han ställde upp sitt lag i första matchen i Champions League i Madrid efter att ha vunnit cupen. Han vägrade att spela fotboll genom att bänka alla anfallare.
Jag tror att Mourinho var delvis nöjd med den vunna titleln. Säsongen var räddad för hans del.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-05 13:50
En anonym Real Madrid-källa som har talat ut till The Sun? Tillåt mig tvivla.
2011-06-05 13:48
Hetfield

Ja, pussa klubbmärket och hela köret. Att en spelare som Marcelo rankas som den tredje kaptenen i Real Madrid säger en hel del om den klubben.

Men seriöst.. var vi ens så glada då vi vann CL och ligan?
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:45
basaric

Haha kolla på Marcelo, han firar som att han har vunnit VM. Snacka om douchebag.

Det är roligt hur folket i Madrid firar titeln, det är inte ens så mycket firande när vi vinner CL längre :P Snacka om att vara törstiga efter titlar.
2011-06-05 13:43
Hetfield

Haha, det är så roligt o se Mourinho posa med bucklan. Han ser så nöjd ut. Men jag kan förstå vissa Real Madrid spelare, dom har inte firat på flera år.. jag menar tom Abidals döttrar har varit med o firat fler tittlar än dom..
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 13:41
Jo jag vet, aldrig att Cesc hamnar i Real. Det är ungefär lika troligt som att Messi gör det :P Nästan alla fall
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:41
basaric

Haha! Tack för det klippet, det är nästan lustigt hur mycket man kan fira för Kalle Anka cupen.

Audi cup måste väl vara CL för marängerna :P
2011-06-05 13:38
Hahahaha, stackars Real Madrid.. hur kan man fira så här när man endast vunnit den spanska cupen?
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:33
1.70-ligan

The Sun är samma skittidning som förfalskade allt Xavi sa och citerade hela saken fel för att sälja tidningar. The Sun = Aftonbladet = Nonsens
Barcelonistas
2011-06-05 13:31
President Rosell could have met in Barcelona with Gino Pozzo, the son of Udinese's owner, to discuss the transfer of Alexis Sanchez. [el9]
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 13:30
Real Madrid source: "President Florentino Perez has identified Fabregas as the one signing above all others to hurt Barcelona." [the sun]

Real Madrid source: "He believes signing Fabregas would be a real statement. He will do whatever is needed to put the club back above Barca"
Barcelonistas
2011-06-05 13:30
Real Madrid source: "President Florentino Perez has identified Fabregas as the one signing above all others to hurt Barcelona." [the sun]
2011-06-05 13:25
addeh

Jävlar, då var det helt omöjligt. Hade velat se hur dom stora grabbarna valt att lira mot ynglingarna.

När ändrades reglerna?
Barcelonistas
2011-06-05 13:24
Fernando Gago King Of Barcelona

Vi har varit otroligt framgångsrika dom senaste 3 åren ja, men i vissa matcher när det låst sig har vi saknat något. Ta tex Semifinalen mot Inter ( även om vi blev blåsta på en final av domarna) så hade vi ingen att slänga in som kunde bidra med något.

Just dom matcherna var Guardiola tvungen att flytta upp en mittback ( Pique för att ändra en match bild). Säger en hel del.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 13:23
addeh

Du har iofs rätt i att Rossi inte är det vi mest behöver. Allra helst hade jag nog sett en längre forward som kan erbjuda lite tyngd när det behöver. Kanouté ryktas ju hit och skulle nog inte kosta många ören. Någon säsong till lär han hålla. Han skulle säkert inte klaga över klent med speltid utan bara vara guld värd att sätta in när spelet låser sig. Mailern jobbar alltid hårt för laget och är enligt mig en av ligans allra vassaste på huvudet. Det hade kanske varit en bra värvning?

Hans eventuella ankomst skulle ju inte direkt sätta käppar i hjulet för en crackvärvning heller. Han får gärna komma utöver, så att säga.
Atlético addeh
2011-06-05 13:21
basaric

Det är omgjorda regler nu vilket gör att Barça B inte får delta i Copa del Rey, tyvärr.
2011-06-05 13:19
Barcelona - Barcelona nästa säsong i den spanska cupen? Inte helt omöjligt. Real Madrid mötte ju deras b-lag i cupen för flera år sen och tog det inte lungt när man slog ut B-laget med tennissiffror.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:13
Figeta

Läs om, läs rätt. Jag sa i värde, om Jeffren värderas runt 5-10 miljoner så blir Sanchez värde i runt 30-35 miljoner.

Jag kan ta Zlatan som exempel, vi köpte honom för 50 miljoner + Eto'o (20 miljoner i värde), så hans värde är 70 miljoner trots att vi betalade 50 miljoner. See?
Barcelona Figeta
2011-06-05 13:09
Hetfield

Nu är det 25 milj euro + Jeffren det ryktas om och inte 30-35 som du säger. Jeffren är ingen förlust i mina ögon då han alltid är skadad.

Men jag förstår att du har dina favoriter som du vill värva precis som jag vill ha mina favoriter hit.
Barcelona Frodo
2011-06-05 13:07
Personligen fattar jag inte hur spelare som Sanchez och Rossi kan kosta över 25 miljoner euro. Jag kan förstå tanken med båda köpen trots deras olika spelstilar men jag vill inte att vi ska betala överpriser.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:03
Figeta

Take a chill pill, jag har ingenting emot Sanchez, jag skulle välja honom före Rossi alla dagar i veckan. Jag tycker bara att 30-35 miljoner för Sanchez (i värde) är nästan olagligt mycket. Om priset vore lägre så skulle det vara ett mycket bra köp.
Barcelona Barca Barca
2011-06-05 12:54
I ärlighetens namn, så tycker jag att både Rossi och Sanchez är och skulle passa in vårat system som handen i handsken. Egentligen spelar de ingen roll vem vi får eftersom båda är otroligt bra, Rossi är jävligt underskattad tycker jag och speciellt av många här inne på forumet. Jag har alltid imponerats av honom och man märker hur han säsong för säsong bara blir bättre. Kommer han till oss skulle hans karriär gå spik rakt upp, eftersom Villareal spelar nästan en liknande fotboll som oss vilket skulle göra att Rossi hade aldrig haft några problem att acklamatisera sig in. Men som sagt, vem vi än får av Sanchez eller Rossi så har vi gjort en bra affär.
Barcelona barca111
2011-06-05 12:51
Fernando Gago - King Of Barcelona

Han är den spelaren som kan göra Barcelona ännu bättre!
Barcelona barca111
2011-06-05 12:51

Han är den spelaren som kan göra Barcelona ännu bättre!
2011-06-05 12:49
Hur kan vi sakna en pusselbit när vi vunnit 3 ligatitlar på 3 år och 2 CL?

Förstår inte logiken.
Barcelonistas
2011-06-05 12:38
Sanchez är den saknade pysselbiten i vårt vinnande koncept. Han kan skapa chanser på egen hand, har bra teknik och jobbar stenhårt, lägg därtill att han är ung och kan bara utvecklas och bli bättre.
Atlético addeh
2011-06-05 12:34
Det går inte att jämföra Rossi med Sánchez då den sistnämnde är en ytterforward i grund och botten och italienaren en striker. I matcher där vi sitter fast föredrar åtminstone jag hellre en snabb och teknisk spelare som kan ändra matchbilden än en striker som inte är särskilt vass på huvudet och inte skulle kunna erbjuda någonting nytt.
Barcelona Figeta
2011-06-05 12:32
Hetfield

Finns nog inte någon mer överskattad än Pastore. Han har gjort några bra matcher denna säsongen men inget mer.

Cavani måste jag hålla med är jävligt bra. Men han är inte den spelartypen vi söker efter utan en VÄNSTERYTTER.

Sanchez är den bästa som finns ute i marknaden som är vänsterytter och som kan bidra med något nytt. Också billigast av de som ryktats till oss så varför är många här emot honom för?

Annons: