/spanien/barcelona/forum/1181.aspx/spanien/barcelona/forum/1181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2016-02-14 23:42
Såhär hade det sett ut om Benzema skulle slå straffen till Bale lol..

Efter matchen hade Ronaldo mimat "solo robar" mot kameran.
Barcelona Davids3
2016-02-14 23:41
Sättet Messi slog straffen på ska alltså vara en hyllning till Cruyff (som slog en likadan straff på 80-talet) som lider av cancer! Wow!
Barcelona Liunil Masse
2016-02-14 23:40
Bravo Vidal-Piqué-Masche-Alba Arda-Busquets-Iniesta Messi-Suarez-Neymar Den bästa elvan vi kan ställa up med? Kanske Rakitic istället för Arda? Alves spelar verkligen inte bra och där har vi nu Vidal som bör starta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Himne del Barcelona
2016-02-14 23:37
@B-Guden:

Situationen sammanfattar kemin mellan MSN på ett sätt som framkallar rysningar och nästan gör en tårögd. Det finns en ömsesidig respekt mellan dem samtidigt som de kan ha distansen att driva med varandra under pågående match inför allas blickar. De är världsstjärnor som tjänar miljoner. Men de förmedlar precis samma tvättäkta spelglädje som 11-åringar kan göra i sjumannamatcher. När man spelar för att man tycker att fotboll är det roligaste som finns.Vi ska vara så tacksamma att vi får uppleva den fotbollsmagi som de skapar tillsammans.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-14 23:35
En magisk andra halvlek, vinst med 6-1 och jag känner mig ändå lite smått orolig över vår första halvlek. Vad fan var det helt ärligt? Det finns ingen ursäkt till den bedrövliga halvleken vi fick bevittna. Lite konstigt hur vi sen i andra spelar så MYCKET bättre?
Barcelona neymar JR
2016-02-14 23:32
Messi har chans att göra sitt 300:de mål, vad gör han jo han passar under en straff. Han gör det för att neymar har haft det tungt och vill att han ska göra mål istället (suarez snor den dock). Den ödmjukheten och generositeten han har, den lagspelare han är är helt otroligt.
Barcelona Messi Nr30
2016-02-14 23:29
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Menade inte att såra någons känslor, men nu tror jag att jag talar för dem flesta i det här forumet, vi såg en halvlek rom kan rankas som en av dem bästa under den senare tidens fotbollshistorier, med en klassisk straff, suarez hattrick/2 assist, messi briljerar och neymar har lekstuga, ursäkta mig men jag vill hellre diskutera den halvleken med mina barca grabbar ön att kolla på nån hockey match, ännu en gång vill inte såra nåns känslor men om det kanske var fotbollsuppehåll skulle jag checka in den matchen, men inte efter en sån hör kväll
Barcelona enkos
2016-02-14 23:28
@II Barça II:

Bollen är i spel när den slås framåt. . Så 100% rätt enligt reglerna. . Man får däremot inte spela bollen bakåt för då blir det indirekt frispark till motståndarna.
Barcelona DM1982
2016-02-14 23:27
[QUOTE=Z_Z]Ja, enda reglerna säger är att bollen måste gå framåt och att den så fort den lämnat straffskyttens fot är död för denne tills dess att den träffat målvakt, stolpe/ribba eller annan spelare. [/QUOTE] Träffar bollen stolpe eller ribba får straffläggaren inte röra bollen igen. Då blir det frispark för det andra laget.
Barcelona Yellow cake
2016-02-14 23:27
@Vronskij:
Ja jag tänkte på det, det ser ju onekligen ut som att han gör det med vilje. Han ligger, känns det som, 3 steg före i tanken jämt och ständigt!!
Barcelona B-Guden
2016-02-14 23:26
@L!VOZ:

Haha kolla firandet Neymar och Suarez snack bara skrattar åt det båda 2, Suarez ser helt ovetandes ut för att sedan garva.
Barcelona Vronskij
2016-02-14 23:26
En annan höjdpunkt var när Messi kilade in domarn mellan sig själv och Celtaspelarn och sen stack iväg. Genialiskt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-14 23:23
Chrisicito

Tack :-). Fick lite, lite hjärnsläpp där.
Barcelona neymar JR
2016-02-14 23:23
Snacka om att laget verkligen ger viasat valuta för pengarna dom har investerat.
Barcelona B-Guden
2016-02-14 23:22
@II Barça II:

Ja. målet blev godkänt och det är inte första gången en straff slås så där, självklart får du passa.
Barcelona Z_Z
2016-02-14 23:22
@II Barça II:

Ja, enda reglerna säger är att bollen måste gå framåt och att den så fort den lämnat straffskyttens fot är död för denne tills dess att den träffat målvakt, stolpe/ribba eller annan spelare.
2016-02-14 23:20
@Stright outa Barca:

hehehehehehehhehe Vilken relation de har alltså...
Barcelona II Barça II
Får man passa en straff, så som Messi gjorde?
@Messi Nr30:

Inte för att vara moralkärring nu men, säger det här med glimten i ögat.
Du betedde sig som om du hade pms där.

Killen/tjejen ville vara snäll. Är det så man tackar?

Barcelona Stright outa Barca
[QUOTE=B-Guden]Haha älskar att Neymar inte blir sur, samtidigt som Suarez, stått och smyg kollat på deras variant och tänker nää nu ska jag sno den för Neymar ;) haha som ett prank [/QUOTE] hahahahahahahaha exakt
Barcelona B-Guden
2016-02-14 23:18
@The Octopus of Badia:

Haha älskar att Neymar inte blir sur, samtidigt som Suarez, stått och smyg kollat på deras variant och tänker nää nu ska jag sno den för Neymar ;) haha som ett prank
Barcelona Chrisicito
2016-02-14 23:15
Skönt med stor seger! Leos chip till Suarez, that's Messi guys, briljant! Gott att samtliga anfallare gjorde mål denna match. ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ ta gärna bort bordell kommentaren.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-14 23:13
Dani Alves: "I was annoyed when I went off because I'd had a shit game...I live football intensely."
Barcelona L!VOZ
2016-02-14 23:12
Ray Hudson om Messis straff
Barcelona neymar JR
2016-02-14 23:12
Sa ju det han snodde den haha!
Barcelona The Octopus of Badia
2016-02-14 23:07
Neymar: "Messi's penalty-assist? It was for me... (laughs) We had practised it. But Luis was also around." #fcblive
Barcelona Messi Nr30
2016-02-14 23:06
@Lionel12:

Inte för att vara en sån men really seriously,,,,
Barcelona enkos
2016-02-14 23:06
Messi spelar inte fotboll, han skapar fotboll!

PS. Att hans underbara assist från straffpunkten räknas som missad straff :)
2016-02-14 23:05
Maykii Nej, nej, nej. Vi är in avis här :-) Vilken känsla!
2016-02-14 23:04
Funeral Canticle

Citat''''Någon som såg Alves sura vid bytet?
Sicken vinnarskalle att surna till så där haha, aja han gjorde ingen bra match så bytet var befogat men bra att han inte är glad över det och får helt enkelt tagga till till nästa match***citat

Jag såg det men förträngde det efter det här galna showen. När du påminner om detta nu blir jag sur att han betydde sig så.

Alves har högst en säsong till i sina ben på den här nivån, han har spelat så många år, skördat så många titlar med Barca och är på väg från klubben med tanke på hur fotbollen funkar.

Det var helt onödigt av honom anser jag. Men jag vill inte tänka på det för att jag älskar honom, hatat honom, älskar honom, hatat honom men i slutändan älskar jag honom för alla år han har gett Barca.

Det är inte värt att en spelare med Alves historik, värdighet och kärlek till Barca bete sig så i den här tiden av hans karriär.
Annons: