/spanien/barcelona/forum/11809.aspx/spanien/barcelona/forum/11809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-06 23:33
Gio Style

Klockren beskrivning av Sanchéz. Jag har följt honom sedan han fick sitt lilla genombrott 2007 i u-20 VM då han tillsammans med Medel, Toselli, Vidal etc var de största stjärnorna i turneringen. Av förståelseliga skäl såg jag inte honom så ofta i River Plate men under varje VM-kval match med Chile imponerade han på mig rejält och hans arbetsinstats gillade jag mycket.
Jag skulle välkomna honom med öppna armar om han nu skriver på.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 23:26

Basaric

Fast även om allt har gått kanonbra är det ändå bra att ändra lite från säsong till säsong. Kanske är det t.o.m. som allra viktigast när man, som Barca, vunnit allt på sistone. Man ska givetvis alltid ha kvar grunderna men ett par nya ansikten är enligt mig ett måste. Annars är det lätt att laget stannar i utvecklingen, blir sönderlästa och tappar hungern att vinna.

Håller annars med om att startelvan inte ska ändras, men jag tror absolut att klubben skulle må bra av att KUNNA ändra startelvan från match till match utan att spelet/resultatet blir sämre. Man blir inte lika sårbara när någon är ur form eller skadad. Och Pep kan laborera mer och vi blir mer oberäkneliga.

Frågar du mig finns det finns alltså plats för någon stjärna till i laget. Även om majoriteten av värvningarna ska vara truppspelare.
Barcelona Éluc
2011-06-06 23:24
basaric

Vi märkte alla hur dåligt målskyttet var under den perioden där varken Pedro eller Villa gjorde mål. Vi behöver en till spelare av klass, dels för att konkurrera med Villa och Pedro men samtidigt för att kunna försäkra sig om att man har "råd" med 1-2 anfallare i svackor samtidigt.
Barcelona Powerplay Manager
2011-06-06 23:23
Spelar du redan PowerPlay Manager? Om du inte gör det så registrera dig på direkten och var med och tävla mot över 400 000 andra managers online!

PPM är ett onlinemanagerspel där du kan registrera dig med både ett Hockey och Fotbollslag (fler sporter kommer, tex Formel 1, Tennis, Handboll, basket, mfl)

Så registrera dig nu, det är helt GRATIS!
Barcelonistas
2011-06-06 23:21
Basaric

Sant där, det kommer självklart ta lite tid för sanchez att anpassa sig,. Sen om vi nu skulle drabbas av skador (gud förbjude) så är det väll bättre att starta med en kvalite spelare som mascherano tex en någon som man inte ens vet var man har. Lägg därtill att det är positivt på ett sätt, då man inte känner sig för bekväm på sin position.
Barcelona emilio___
2011-06-06 23:20
SANCHEZ ALLA DAGAR I VECKAN. :D
Barcelona Hetfield
2011-06-06 23:18
Förövrigt, jag har ingenting emot en värvning av Sanchez, jag är bara allergisk när det gäller priset.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 23:17
Verkar vara många här inne som är riktigt sugna på Sanchez. Själv har jag bara sett honom i VM och det är för lite för att ge en rättvis bedömning. Kanske är det därför jag nästan hellre ser Rossi, eftersom jag har sett mer av honom... men som jag sa tidigare ikväll, Sanchez känns ändå jäkligt spännande - betydligt mer spännande än Rossi. Han kan kan ju, om han lyckas bra, stanna typ 10 år i klubben och bli en legend här.

Och av det lilla jag har sett honom verkar han vara en spelare som bjuder på det lilla extra. Likt Ronaldinho gjorde förr och Rivaldo ännu längre tillbaka i tiden. En sådan spelare är alltid välkommen, och om han nu även lyckas med de andra bitarna (jobba hem, presspelet, smälta in i barcas grundspel, mer distinkt i avsluten) är han hjärtligt välkommen - om priset är OK.
Allt hänger på priset. Är inte affären tilltalande kommer inte Rosell att genomföra den. Och det känns skönt att ha i bakhuvudet.

Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-06 23:16
Vi har precis vunnit Champions Leauge och den spanska ligan. Majoriteten av världen placerar oss som en av världens klubbar genom alla tider (vissa kallar oss för den bästa). Vår spelare leker hem guldbollen före hans lagkamrater. Vi spelare en oerhört fin fotboll som leder till tittlar. Varför ska vi ändra på det?

Jag säger det igen. Värva spelare till bänken, det behöver vi. Spelade som är billiga, som inte sitter på höga löner och som inte klagar på att dom får för lite speltid. Ingeting ska ändras i startelvan.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-06 23:08
Shanghai

Sánchez insatser i VM förra sommaren borde nog övertyga alla om att han håller på den högsta nivån. Han har fått sitt genombrott den här säsongen, men han var bra innan också.

Gio Style

Bra och förklarande inlägg!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-06 23:08
Gio Style

Tack för det, jag personligen har väldigt dålig koll på A.Sanchez men nu fick jag lite mer kött på benen.
Om din information är sanning dvs ; ) men det är den tar jag för givet.

Angående prat om överpriser hit & dit.
Tog upp det häromdagen, vet inte om folk ignorerade det då eller inte, hur som haver så tycker jag inte man ska bestämma om det är överpris eller inte förens spelaren i fråga har gjort sin första säsong..

Ständigt exempel, Cristiano Ronaldo..
Personligen tyckte jag Madrid betalade sjukt mycket pengar men i efterhand tycker jag dom gjorde ett riktigt fynd.
Killen har gjort succé.
Barcelonistas
2011-06-06 23:06
Snälla kan ni åtminstone ge Sanchez 1 säsong innan ni snackar om överpris tack!. Det kan bli dunder succe och då kommer ni skratta åt dessa inlägg ni skrivit.

rambla
Barcelona Gio Style
2011-06-06 23:06
Alltså många pratar här om Sanchez utan att ha någon vidare koll.
Säg inte att han har endast haft en bra säsong då det råkar vara så att ni fick upp ögonen för honom efter VM.
Sanchez har haft en stabil formkurva, ständigt pekat uppat. Sen han slog igenom i Cobreloa som 16 åring (om jag inte minns fel), köptes av Udinese och lånades ut till ett Colo Colo som var den bästa på flera flera år och som höll topp 4 klass i Sydamerika. Där levererade han fortfarande som ung och blev sedan utlånad till River Plate och en bättre liga. Även där fortsatte han att prestera tills han fick ta steget till Udinese och tog snabbt en ordianrie plats.
94 matcher i Udinese vid den åldern betyder inte att han "precis har slagit igenom". Kanske för den oinsatta massan som inte följer Udinese alt. han landslagsarriär.
Han blev vald till Vm-kvalets bästa spelare före alla brassar och Argentinare som räknas som världsklasspelare och United har följt Sanchez fotspår i x antal år.
Det jag vill komma till är att det inte är en "engångsgrej" då han har klättrat på utvecklingsstegen stabilt säsong för säsong. Om nu Barcelona är intresserade så har ju de garanterat bättre koll än oss alla här. De har ju för tusan scouter som får betalt för att hitta dem rätta egenskaperna hos en spelare.
Och Sanchez JOBBAR HEM OTROLIGT MYCKET. Ni som påstår annat bevisar bara hur dålig koll ni har på honom. Han kan lgga 30-40 metersruscher efter spelare för att sätta en perfekt glidtackling och återerövra bollen.
Han pressar högt och är mycket ettrig.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-06 23:04
Barcelonistas

När man tog upp Pedro till A-laget så hade han spelat med Barcelonas B-lag i flera år. Där tränade han och anpassade sig till spelet (samma spel som gubbarna i A-laget lirar)

I A-laget utvecklades han och blev en av våra viktigaste spelare, sen får du inte glömma bort att vi fick han gratis. Vi betalade inte 25,30 eller 40 miljoner för Pedro.

Mascherano skulle aldrig starta finalen om inte Puyol var skadad.
2011-06-06 23:03
Hetfield

Jag kan inte tolka den där kommentaren på något annat sätt än att du menade att det går att misslyckas i Barcelona trots att man är en av världens främsta på sin position. Det jag menar är att Zlatans position, där han är som bäst, inte finns i Barça medan Sánchez spelar på en position lik Pedro vilket gör att det höjer chilenarens chanser att lyckas om man ser det ur det perspektivet.

Ser man bara till positionen är Alexis som klippt och skuren för Guardiolas gäng.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 23:03
Figeta

Sanchez roll är inte heller "ingjuten". Sanchez styrka är att få vara fri och göra som han vill, hur skulle han klara sig på kanten i Barcelona där han kommer att bli mer av en arbetshäst (särskilt om han lirar på vänsterkanten) som Villa har blivit. Nopp, det är slöseri på resurs och överpris.

Satsar hellre på Jeffren.

addeh

Jag ville bara veta hur du tänkte, var inte meningen att låta dryg.
Barcelona Rambla~
2011-06-06 23:02
Barcelonistas

Vad vet du om vad som är överpris på Sanchez eller inte? Förklara gärna det för oss.
Barcelona Rambla~
2011-06-06 23:00
dios-maradona

Ungefär så ja. Jag tror inte att de nyheterna har tagits upp i chilensk press ännu. Det intressanta är ju hur det ser ut med Bojans låneavtal. Bara det inte ingår en köpoption för Udinese. Det återstår att se. Gör det inte det, så är det bra för Barca att Bojan får utvecklas som spelare på annat håll.
Barcelonistas
2011-06-06 23:00
Överpris på Sanchez? hahah
Barcelona Shanghai
2011-06-06 22:59
Barcelonistas

Han har varit bra endast "en säsong". Hade Jeffren spelat i Udinese så hade han gjort samm sak som Sanchez.
Barcelona Figeta
2011-06-06 22:59
Hetfield

Zlatans roll existerar inte i Barca. En stillastående spelare som tror ska få bollar utan att röra sig och kladda på den i 10 år.

Men Sanchez roll är att dra några gubbar med sin speed/teknik och sedan passa fram någon fri eller dra på avslut.

Tråkiga skola börjar tyvärr imorgon :( godnatt på er alla!
Barcelona Rambla~
2011-06-06 22:57
Sorry, visst kan Jeffren utvecklas till en bättre spelare men han besitter tyvärr inte samma potential som Alexis Sanchez. Fast får jag välja så tar jag hellre en bättre (än idag) Jeffren och framför allt en fit Jeffren, än att betala överpris för Sanchez.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 22:56
addeh

Förklara gärna.
Barcelonistas
Dessa youtube klipp är överskattade, ni kan inte bedöma en spelare från dom. Kolla för gud skull hur spelaren presterar i landslag och klubblag.
Barcelona dios-maradona
Rambla~

okej, så det senaste är då att bojan eventuellt blir utlånad och 26mil euro?
2011-06-06 22:55
Hetfield

"Zlatan är också en av de bästa på sin position."

Konstigt formulerat då Sánchez spelar på en position som är ingjuten i Barcelona medan Zlatan inte gör det.
Barcelonistas
2011-06-06 22:55
Panghai

Sanchez överskattad? haha folk är roliga ibland..
Barcelona Rambla~
2011-06-06 22:51
dios-maradona

De där uppgifterna om Thiago och Jefffren (på lån) är gamla uppgifter. Det senaste är €25-30m + Bojan (endast på lång).

Thiago kommer inte att skickas bort i utbyte mot någon spelare. Han vill stanna, åtminstone säger hans far det. Dessutom, vill han lämna lär han nog själv välja vart han tar vägen och inte tvingas ingå i någon deal där han själv inte får välja vilket lag.
Barcelonistas
2011-06-06 22:50
basaric

Tycker inte vi ska bekymra oss över det. Ta tex Pedro, för 2-3 säsonger sen så var det inte många som visste vem det var. Men idag är han helt ordinarie i vårat lag. Och presterar mot dom bästa lagen i världen.

När vi värvade Mascherano hur många här trodde att han skulle starta en cl final? elr att han skulle vara helt avgörande i en åttondel i cl? Du måste ha kvalite i bänken ochså. Sen finns det många matcher som spelas under en säsong, CDR-CL-LIGAN, många matcher så jag tror inte på att det blir några problem.
Barcelona Shanghai
2011-06-06 22:49
Är det bara jag som tycker att Jeffren har samma spelstil som Sanchez fast sämre version. Låt Jeffren utvecklas i lugn och ro så kommer han säkerligen garanterat vara bättre än överskattade Sanchez som kostar 30 milj.
Annons: