/spanien/barcelona/forum/11807.aspx/spanien/barcelona/forum/11807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona F_C_B
2011-06-07 11:31
Självklart inte men för mig är det märkligt varför Barcelona tänker lägga ut ca 30€ för en spelare som inte är tänkt att spela varje match och rotera. Varje spelare vill vara säker på sin plats och ha mycket speltid och i Barcelona har han inte den säkerheten som han har i Inter. Barcelona har redan Afellay som man kan rotera med och andra ungdomar, även Iniesta kan spela i den positionen väl?
Varför ska man sedan satsa på Sanchez som har spelat 95% av sin karriär som högerytter där redan en Messi finns? Jag personligen anser att ni behöver mer en centerforward än en ytter.

I Inter har han en säker plats och om det är ett lag som behöver en ytteranfallare så är det Inter.

Pandev har varit rent ut sagt skit sedan han kom, bortsett från 4-5 matcher, och allt talar för att Pandev ska lämna. Coutinho är det tänkt att man lånar ut till ett mindre lag för att utvecklas och få mycket speltid(enligt mig ska han starta varje match framför Pandev)

...........................Pazzini/Milito...............

Eto'o......................Sneijder.....................Sanchez/?

Så är det tänkt att Inter ska spela nästa säsong om man väljer att signera ytteranfallare.
Bara mina tankar varför jag tycker att det är lite onödigt för Barcelona att köpa Sanchez.
Barcelona Figeta
2011-06-07 11:21
1.70-ligan Vi får helt enkelt fler alternativ och blir inte beroende av en individ och det gillar jag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-07 11:18
Om Cesc värvas tror jag det i första hand är för att göra laget mer flexibla och inte lika beroende av sina startspelare. Iniesta kan flyttas upp i anfallet, Xavi kan vilas, man kan spela med tre kreativa mittfältare osv osv.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 11:09
F_C_B

Familjen, jag förmodar att det är sonen Gino, har ägarintressen (majoritet skulle jag tro) i segundaklubben Granada. De ska spela kval för uppflyttning till Primeran.

Ska Pedro spela 60 matcher under en säsong? Villa, Pedro kan roteras.

Varför vill Inter ha honom då? Pazzini, Eto'o, Pandev, Milito, Coutinho mfl. Räcker inte det som anfallskraft? Alla klubbar vill förändra lite, speciellt när man precis vunnit både CL och ligan. Allt för att inte bli förutsägbara. Dessutom att få in nya hungriga spelare håller de som varit i klubben ett tag på tårna så att de inte blir för mätta efter alla titlar de vunnit den senaste tiden under Pep.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-07 11:09
Frodo//

Inte otänkbart. Även teorier att öka Barças possension-spel ytterligare finns enligt mig. Det ska göras genom att flytta upp Iniesta i anfallet och spela Xavi-Cesc på mitten och på så sätt ha tre ytterst passningsskickliga mittfältare på plan samtidigt.

Nackdelen blir väl i så fall att man kan tappa en del av Villa eller Pedros målskytte men detta skulle förhoppningsvis vägas upp av Cesc förmåga att komma i djupled samt att Iniestas målskytte blir bättre och bättre för var säsong.

Dock verkar det lite märkligt att köpa Sánchez om denna teori skulle stämma.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 11:08
Får jag fråga varför ni vill se Sanchez så mycket i Barcelona. Hur har ni tänkt att ni ska spela då? Ska en spelare som Pedro sitta på bänken?
Barcelona barca111
2011-06-07 11:03
Rambla

Affären kan stängas redan idag, då man kanske idag träffar Gino Pozzo
Barcelona tarrak
2011-06-07 10:57
Rambla

Visst är det säkert även så att Lucho inte vill vara en belastning, men om en tränare tar över en ny klubb så är det naturliga att man vill ha minst två år för att genomföra sina ideér. Speciellt då han påstås vilja ha totalt sportsligt ansvar vad det gäller värvningar, tränarstab osv. Jag kan inte se det här som annat än ett tecken på att han vill vara fri att återvända så fort Barcelona kallar.
Barcelona Frodo
2011-06-07 10:56
Jag undrar varför Pep så gärna vill ha Fabregas förutom det faktumet att han är riktigt bra. Vill man ha någon så ivrigt för dyra pengar måste det ligga någon tanke bakom det. På Revista nämnde Balague att man vill skola om Busquets till en mittback så småningom. Jag tror att Rambla nämnde något om att Pep kanske vill införa 3-4-3 precis som Cryuff gjorde med sitt Dream Team. Med tanke på att Busquets inte håller som mittback i en fyrbackslinje så kanske planen är att ha honom som någon slags libero i 3-4-3?
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:51
Jag har för mig att Pozzo familjen bor i Spanien och Barcelona om jag inte är helt ute och cyklar, om det nu är intressant.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:50
Frodo

Jag är en mycket stor behundrare av Rivaldo, Jag gillade Barcelona redan 98/99(älskade Inter då) då mest pga Rivaldo. Men när han lämnade så försvann även mina sympatier för Barcelona, men mest under de senaste 5-6 åren.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:48
Sanchez agent Felicevich är redan i Barcelona. Han och Zubi ska träffas och lägga upp en strategi för att slutföra transfern. Udineses ägares son, Gino Pozzo, är också han i Spanien, och honom tänker man träffa i morgon för att i så fall slutföra övergången.

Vi får se hur det slutar...
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:44
barca111

Tidningen Gazzetta dello Sport har jag framför mig men bara som PDF fil. På länktips har du en hemsida som skriver Internyeheter, där kan du läsa.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:41
tarrak

Tanken slog mig också när jag läste om det. Precis som Pep så vill inte Lucho binda sig vid klubben han arbetar för. Det är inte bara av egoistiska skäl bakom det, för det underlättar ju även för klubben att byta intriktning och välja en ny tränare om saker och ting inte fungerar till allas belåtenhet. Jag menar, vissa klubbar får ju punga ut med tio-tals miljoner euro bara för att lösa en tränare från dennes kontrakt för att få över honom.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:41
Rambla~

Har aldrig sagt att han föredrar Inter av alla andra klubbar, säger bara att Sanchez gick ut och sa att han vill stanna i Italien framför alla andra ligor, för att vinna titlar.

Det är svårt att tacka nej till ex Barcelona, Real Madrid, Milan, Inter, Manchester United och andra storklubbar ute i Europa.

Idag, senast imorgon kommer som sagt Fernando Felicevich tala med Barcelona, i veckan säkert med Inter, förmodligen på lördag med Juventus. Under tiden ska Udinese i 15 dagar samla alla bud och bedöma situationen.
Barcelona barca111
2011-06-07 10:37
F_C_B

Jag vill veta dina källor till detta citatet "Nu säger Pozzo till Moratti att antingen köper du Sanchez eller så säljer vi spelaren till det högsterbjudande laget"
Barcelona barca111
2011-06-07 10:37
F_C_B

Jag vill veta dina källor till detta citatet "Nu säger Pozzo till Moratti att antingen köper du Sanchez eller så säljer vi spelaren till det högsterbjudande laget"
Barcelona tarrak
2011-06-07 10:36
Jag tycker att det är intressant att Lucho själv kräver 1-årskontrakt om han ska ta över Atlético eller Roma. Känns som att han vill vara fri att gå tillbaka till Barcelona om Pep slutar efter nästa säsong.
Barcelona Frodo
2011-06-07 10:34
F_C_B

Varför har du det nicket på det här forumet? Tröjan kan du inte göra något åt men nicket är missvisande då du är Intersupporter. Nåja, du får självklart ha vad du vill men det känns bara märkligt.
Barcelona barca111
2011-06-07 10:32
Jag läste ytterligare något intressant gällande varför Pozzi skulle välja Barce
som Marca och AS tar upp. Det är så att vid en eventuell övergång kommer Udinese få pengar av barca i framtiden om man vinner titlar och om barca skulle sälja sanchez i framtiden.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:30
F_C_B

Det vill han säkert också. Däremot köper jag inte ditt påstående att han skulle föredra Inter över andra klubbar.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:25
Rambla~

Sanchez vill också till Inter, så?
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:23
barca111

Kanske, men glöm inte hur mycket mind games det är, allt för att trissa upp priset.

Jag vet inte om det är en fördel för Inter det här men Zamorano(som spelat i Inter) och som är Sanchez största idol har pratat med spelaren och rekomenderat att starkt gå till Inter. Jag tror att alla kommer få en bra bild om hur det kommer att sluta den här veckan, högst nästa vecka.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:22
Sanchez vill till Barca det är ganska så uppenbart, sen kan bittra interfans komma och säga vad de vill.

Därmed inte sagt att Barca blir de som i slutändan värvar honom. Allt handlar om vad respektive klubb är beredd att betala i transfersumma och lön till spelaren.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-07 10:21
Noterat från den spanska pressen imorse:

* SPORT har träffat Afellay. I Intervjun säger holländaren att han trivs utmärkt i Barca och ingenting tyder på att han skulle lämna. Han säger även att han kommer bli bättre nästa år.

* Samma tidning skriver också att Barcas transferbudget kan bli hela 90 milj euro. Men jag tvivlar starkt på att alla de tänkta spelarna blir sålda, så riktigt så mycket pengar lär man inte ha.

* MD hävdar att Barca kommer göra 4 värvningar i sommar: 1 vänsterback, 1 mittfältare och två forwards. Själv tror jag på 3 nyförvärv...

* MARCA skriver att både Pep och Zubi inte har några som helst planer på att inkludera Thiago i en transfer. Gilla!

* I övrigt skriver de flesta tidningarna som vanligt om Sanchez och de lite mindre trevliga ryktena där Thiago används för att få hit Cesc. Men jag hoppas och tror innerst inne att det bara är skitsnack.
Barcelona barca111
2011-06-07 10:19
F_C_B

Häromdagen gick Udineses president ut och sa att Barca hade övertag gentemot alla andra klubbar.
Barcelona barca111
2011-06-07 10:12
Rambla

aha, om Barca ska upp i den summan måste dem sluta med sin gratis verksamhet!
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:11
Sami

Inget är säkert än. I Januari var Inter den som var mest intresserade av att köpa Sanchez. Du kunde läsa Sanchez-Inter från den 1 Januari till den 31 Januari i dom italienska sporttidningarna. Man var mycket nära på att köpa honom, men Pozzo ansåg att Sanchez pris kunde öka fram till Juni(Vilket det har gjort) och vänta istället.

Udineses ägare Pozzo har lovat Inter att igen komma tillbaks i Juni och gett Milanolaget en stor fördel om man nu vill förhandla. Sanchez har också officiellt gått ut och sagt att han vill stanna i Italien framför andra ligor för att vinna titlar.

Inters sportchef Branca och Pozzo är bra vänner om det nu spelar någon roll, men som sagt, Inter har en stor fördel, men samtidigt kanske inte Inter är redo att matcha Barcelonas bud.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:10
barca111

Jo, 45-50m. De 90m du nu läser om är om de spelare som klubben kan tänka sig sälja, verkligen gör det och då läggs de summorna till transferbudgeten. Det sker ju bara om de här spelarna säljs och att man får in de summorna man kalkylerat med. Det är knappast någon garanti.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:08
En artikel från augusti förra sommaren precis innan ligorna drog igång. Haha, ska man skratta eller gråta? :P
Annons: