/spanien/barcelona/forum/11806.aspx/spanien/barcelona/forum/11806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca111
2011-06-04 19:34
Barcelonistas

Jag håller med dig till 100 % och man kan koppla ihop honom till barca profilen, då han kan spela i systemet och jobbar extrem hårt varje match, Dessutom är han en spelare som kan göra skillnad på planen, vilket vi behöver
Barcelona DM1982
2011-06-04 19:33
"Lägg därtill att Sanchez har stor potential att bli världens bästa"

Sansa dig lite nu. Det är många som har aspirerat på det epitetet, väldigt få som har lyckats. Kan inte se honom som en kandidat att vara världens bästa spelare. Väldigt bra och rolig att se på, inte världens bästa.

dios-maradona

Självklart behöver vi nyförvärv, det är valet av förvärv som jag talar om. I det här fallet menar jag även att vi måste sätta ner foten och avbryta köp när det andra laget bara vill mjölka för mycket pengar på en spelare. Om Udinese vill ha för mycket pengar kan Sanchez gå till Inter, vi ska inte strö pengar över andra lag (pengar som vi egentligen inte verkar ha ens).

Vettiga priser, det är det som gäller.
Barcelonistas
2011-06-04 19:33
Sanchez Welcome to Barca.

Perfekt värvning.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 19:32
DM1982

de spelare som fostrats i barca och nu spelar i startelvan är sjukt bra och dom kommer inte fram varje generation i en klubbs ungdomsverksamhet. Visst Barca har bra cantera men om de vill fortsätta att vara så dominanta som dom är så behövs faktiskt dessa nyförvärv. Ser inte att Jefferson etc ska kunna dominera och efterträda i samma klass som de nuvarande spelarna.

Cesc kommer bara lämna Arsenal till Barca och då anser de att det kanske inte är så bråttom att värva han nu.
Barcelonistas
2011-06-04 19:30
dios-maradona

Lägg därtill att Sanchez har stor potential att bli världens bästa. Jag ser denna värvning som den bästa vi kan göra. Och nej det är verkligen inte något överpris som vissa påstår.
Barcelona DM1982
2011-06-04 19:27
35 miljoner är överpris för Sanchez, helt klart. Men eftersom det är Barcelona som ska köpa en spelare så blir det väl överpris som vanligt, hoppas verkligen att de skiter i köpet om Udinese ska mjölka oss på pengar. Det är faktiskt läge att statuera exempel nu, det är slut på kassakon Barcelona. Vettiga priser, annars är det bara att flytta upp en Barca- b spelare. Kanske inte lika bra men de kan systemet och kan hoppa rakt in.

Även om jag inte vill ha Fabregas så kan jag förstå 35 för honom, han kommer sannolikt bli lagets motor i framtiden. Sanchez skulle säkert vara en kul spelare att se på men inte alls lika viktig som Fabregas. Men helst vill jag se Thiago, duktig och gratis.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-04 19:26
Om man betalade överpris kan man väl först bestämma efter säsong nummer ett?

Ja menar, när Real köpte Ronaldo för nästan 1 miljard så skrattade man ju och snackade om överpris och att United lurat Real.
Så här i efterhand undrar man ju nästan om Real gjorde ett fynd där.

Till exempel..
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 19:25
Hetfield

Sanchez och Kun är inte likadana, dom ser väll att dom har större nyta av Sanchez då Kun i praktiken bara kan spela på ett enda ställe. Medans Sanchez kan användas överallt på anfallet och mittfältet.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 19:22
addeh

Det är inte ens poängen med det jag skrev. Läs om.

Jag menar att om man kan betala 30-35 miljoner för honom (värdet), så kan man väl lika gärna lägga en sådan summa för Kun eller Cesc, sen om man behöver Cesc är upptill var och en, jag syftar bara på att det är överpris för Sanchez.
Atlético addeh
2011-06-04 19:19
Hetfield

Jag sätter hundra spänn på att du inte kommer ge dig angående Cesc för än han lägger skorna på hyllan. Han och Sánchez spelar ju inte ens på samma position så att ens nämna honom i diskussionen känns menlöst.

Säger som Andreas, även om Sánchez inte är högst på min önskelista skulle jag gärna se honom i den blåröda-tröjan nästa säsong.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 19:18
Barcelonistas

du låter som en förståndig kille ;)
Barcelonistas
2011-06-04 19:15
Eluc

Sanchez har sakt mycket positiva saker om Barcelona. Och om han själv fick välja så tar han barca alla dagar i veckan.

Som jag sakt hela tiden med Sanchez blir vi odödliga.
Barcelona barca111
2011-06-04 19:14
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Det handlar inte bara om pengar, utan också vad Sanchez vill, men som sagt styr nästan alltid pengar.
Barcelona dios-maradona
2011-06-04 19:13

tror nog Sanchez hellre stannar i udinese än att gå till inter faktiskt om han inte får gå till barca. Det är ju även upp till spelaren vart han tillslut skriver på
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-04 19:08
Men Inter skulle ju säkert kunna erbjuda mycket mer pengar än Barcelona, och då tar väl antagligen Udinese det budet.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 19:08
Jeffren värderas till runt 5-10 miljoner euro, så att ge Jeffren + 25 miljoner euro är lika med 30-35 miljoner euro.

Det är otroligt mycket pengar för en rätt så "ny" stjärna. Hellre Cesc eller Kun.
2011-06-04 19:03
barca111

Om du kollar några inlägg under mitt så ser du att en annan person skrev om det först, och han refererade då till Eurosport som källa.
Barcelona Éluc
2011-06-04 19:02
Får Sanchez bestämma blir det nog Barcelona.
Barcelonistas
2011-06-04 19:02
Gick och kollade Italien sidan och det verkar som även Inter är intresserade av Sanchez.

Mercato Nerazzurro 11/12: "A. Sanchez till 60 % klar"
2011-06-04 19:01
Canaletes

Om vi fortsätter på denna utveckling går vi nog om i segrar i Europacupen/CL om 15 år. Vi har ju redan i år kommit i kapp i vunnaCL-titlar, och i modern tid är det 4 vs 3 till oss när det gäller spel i Europa.
Barcelona barca111
2011-06-04 19:00

Dina källor?
Barcelona Canaletes
2011-06-04 18:57
Kul fakta.

Barca gick den här säsongen förbi Madrid i antal titlar med 78 vs. 77 ;)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-04 18:57
25 miljoner euro + Jeffren

JACKPOT!
Även om jag gillar Jeffren så kan man inte ha en sån glasvas i laget, går detta igenom blir jag skitglad!
Även om Sanchez inte var den jag "helst" ville ha..
Barcelona Canaletes
2011-06-04 18:52
Man undrar vilken position Barca B hade slutet i Primera División.

Sen lär vi få massa nya fans nu när Sanchez köps. Många chilenare här i Sverige ju och 70% jag känner hejar på Madrid tackvare Zamorano, eller Pellegrini?!
2011-06-04 18:52
Ett sådant erbjudande borde Udinese acceptera. Man behöver inte sticka ut och leta efter en ersättare då man redan får en i samma affär som Sánchez. Även om Jeffren inte alls är lika bra som chilenaren så är jag övertygad om att han med speltid och skadefri skulle göra det bra i Italien. Sen att man får 25 miljoner också är en stor bonus som man kan använda till andra platser. Dock vet man ju inte om ryktet stämmer. det kommer så mycket nyheter varje dag att man inte vet vad man ska tro på.
Barcelona Éluc
2011-06-04 18:46
Fyfan vad skönt att läsa det där. Förhoppningsvis blir affären klar om någon dag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-04 18:44
"Flera spanska medier rapporterar om att Udineses eftertraktade stjärna Alexis Sanchez är nära en flytt till Barcelona. 22-åringen, som tidigare i veckan uppges ha nobbat ett jättebud från Manchester City, sägs vara i Spanien för att förhandlar om ett femårskontrakt med Champions League-mästarna. Barca sägs erbjuda Udinese 25 miljoner euro plus 23-årige Jeffren Suarez"

www.eurosport.se
Barcelona DM1982
Poll result: "Who do you prefer at Barça, Cesc or Thiago?" Cesc 16% - Thiago 84% [el mundo deportivo]

Skönt att folket i Barcelona är vettiga. Varför lägga ut flera hundra miljoner på en spelare när vi redan har en gratis? Kan inte förstå det alls. Jag har nog aldrig sett maken till råtalang som Thiago är. Sedan om de lyckas skapa en världsstjärna av honom är en annan sak men förutsättningarna finns om man säger så.

Kul att Barca B vänder.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
Despite the interest of other clubs, Seydou Keita (31) wants to stay at Barcelona and told his agent not to inform him about offers. [sport]

Undrar om Keite reseoerar på samma sätt OM Cesc kommer i sommar? Antagligen så kommer ju speltiden sjunka ganska markant för Keite om katalanen kommer.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-04 18:37
el Flaco//

Jävligt mäktig bild! Den tackar vi för.

Ska bli spännande att se om Xavi kan ta sin 17e titel mot Real Madrid i Spanska Supercupen redan.
Annons: