/spanien/barcelona/forum/11805.aspx/spanien/barcelona/forum/11805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-06-03 00:39
Länk.
Barcelonistas
2011-06-03 00:37
Tw Alves: "With Robinho at the national team!!!
Barcelona Frodo
2011-06-03 00:37
Man står högt i kurs om man är tränare i Barcelonas ungdomslag. På grund av vår lyckade akademi blir våra tränare och andra verksamma inom La Masia eftertraktade och får bra jobb. Fatta att gå från Barca B till Roma och få en lön på 1,8 miljoner euro som Lucho ryktas få.

En annan före detta tränare Oscar Garcia går till ryska (?) ligan och blir huvudcoach där. Kan bara anta att hans lön också blir bra.
Real Madrid Los mejores
2011-06-03 00:36
Rambla

Haha, snacka om att känna förakt gentemot Real Madrid;-) priceless!

Men snälla du, varför skulle Perez tvinga Coentrao till något sådant. Det är väl snarare ett beteende likt din klubb, som i stort sett styr vad era spelare ska säga och göra.

Skjuta sig själv rakt i foten, indeed!
--
Lovande är väl ändå att gå i överdrift, det var väl snarare så att man sa att man skulle ge sitt allt för att ta hem titlarna till huvudstaden. Men låt mig gissa, du läste rakt av rubrikerna på aftonblaskan?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-06-03 00:33
Aguero till Barcelona, Aguero - Villa
Messi!
Känns lite för bra! :D Får hoppas på det bästa
Barcelona Rambla~
2011-06-03 00:30
Los mejores

Man behöver inte vara raketforskare för att begripa att Kun hade valt Barcelona före Real Madrid om båda lagen visade samma intresse att värva honom. Dessutom, Perez policy och taktik gåt alltid ut på att spelarna de vill ha ska gå ut offentligt och säga att de endast vill till Madrid.

Ta tex Coentrao, tror du han hade vägrat en annan toppklubb i Europa om det visade sig att det inte blir något av med Real Madrid?
Culé - Messi
2011-06-03 00:28
Barcelonistas

''Varför tror du det för jag fråga? När allt tyder på att han kommer hit.''

Kun är en av världens bästa fotbollsspelare i mina ögon. Att se han göra tummen upp utanför Camp Nou känns för mig overkligt...
Men du verkar vara j*vligt säker på att vi får se Kun i Barcelona-tröjan. Tror fortfarande dem diskutera Forlan och inte Aguero.
Kom igen, Messi övertala Sergio Aguero att komma till F.C. Barcelona.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-03 00:25
Barcelonistas

Barcelonas nya farmar klubb?
Jag menar ynglingarna kan inte vara sämre än vissa av spelare som tar på sig tröjan vecka in och vecka ut.
Real Madrid Los mejores
2011-06-03 00:25
Hetfield

Den enda logiska anledningen jag får fram är väl att materialet tydligen inte håller, kanske behöver vi en mångsidig forward likt Kun.

Blaugrana91

Varför skulle vi vara ett vidrigt köp lag? det är inte så att vi är identiska med Man City som finansierar sig med svarta pengar, medan du förmodligen vet hur det ligger till med vårat.

Du får även gärna hänvisa till dina inre nyheter Angående Kun. Är ni släkt eller polare, för visst var det så att han drog iväg ett SMS om att hans entourage tagit kontakt med Barca.
Barcelonistas
2011-06-03 00:22
AS Roma will on Monday announce they have a 2-year deal with Luis Enrique who'll become their new manager. He'll earn 1.8M per season. [sky]
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-03 00:21
Hetfield

Baserar man alla sina beslut efter ha köpt cracks på fm11 så kan det bara gå bra, eller hur var det nu igen?

:P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-03 00:20
Rambla~

Ronaldo lovade trippeln har jag för mig, Ramos, Casillas m.fl. garanterade att de skulle vinna el Clásico i ligan osv. Det jag försöker komma fram till, they don't keep promises in Madrid.
Barcelonistas
2011-06-03 00:20
Cule Messi

Varför tror du det för jag fråga? När allt tyder på att han kommer hit.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 00:19
Varför inte bara satsa på spelarna man har och göra det bästa av materialet? Haha, fattar inte marängerna att varje gång Perez köper nya cracks så måste man börja om från ruta nr.1 år efter år?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-03 00:17
Los mejores

Kun verkar ju vilja vara kvar i Spanien och innan Barca visade intresse så var det ju bara Real som var enda tänkabra destinationen för honom ...

Med iom att folk i hans närhet kontaktat Barca dem senaste dagarna och erbjudit Barca att köpa honom tyder ju det på att han hellre vill gå till Barca. Annars skulle ju knappast dem som "jobbar åt honom" erbjudit Barca att köpa honom.

Och som sagt Atletico har trots allt något att säga till om, och man vill inte sälja till er och Kun verkar ju som sagt vilja komma hit.

"Real Madrid är en klubb som alltid jobbar i stävan av att vara på toppen, och just nu har vi en bra bit att bestiga på berget. Det räcker inte att vara tvåa för oss, därav den heta värvningskarusellen."

Haha, med andra ord ni är ett vidrigt köplag...

Culé - Messi
2011-06-03 00:16
Bara jag som fortfarande tror Kun går till Real Madrid? Men att se Kun i Barcelona-tröjan skulle vara FANTASTISKT.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-03 00:12
Det var först när jag var på Camp Nou för 3-4 månader sen och tittade på Barca - Bilbao som jag äntligen fattade att Llorente är en för jäkla bra spelare.

Innan dess var jag inte så imponerad av honom. Men det man inte ser på tv-bilderna och allt han gör innan kameran kommer på just honom är ren och skär världsklass. Pique fick svettas varenda gång han rörde sig och ville ta emot bollarna och flera gånger hade självaste Pique inte en chans i närkamspelet och det blev inte sämre av att han var så himla rörlig för att vara en kraftig target.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 00:11
När Perez återkom som president så värvades Kaka och Ronaldo under samma sommar. Benzema också? I vilket fall, så hette det då att de den sommaren värvade för 3 transferfönster framåt. Vad hände med det "löftet"?
Barcelonistas
2011-06-03 00:10
Hetfield

Jag tror inte alls på att Aguero går till Madrid. Men om det nu blir så att madrid köper aguero så tror jag att man kommer slänga in någon spelare här och där för att sen betala en mindre summa.

Dom kan ju slänga in Lass, Canales, Gago, Garay, albiol....
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-03 00:07
Frodo

Så länge Real Madrid fortsätter med sitt köpande för att köpa istället för att faktiskt köpa det som dom verkligen behöver dvs en riktigt bra central mittfältare av klass, inga jävla Khedira eller Lass spelare och en mittback så är jag trygg.

Khedira, Altintop, Lass, Alonso, Özil, Sahin, Granero, Kaka, Gago mfl ska alltså trängas på samma mittfält? Hur många av dessa är seriöst så jävla bra?

Jag ser kanske 3 som jag verkligen tycker har något att bidra med. Alonso, Özil och typ Sahin även om jag tycker Alonso är överskattad och Sahin fortfarande är oprövad.

Men vad fan, om Real gillar att köpa spelare och Barcelona gillar att vinna titlar har vi ju nått en perfekt symbios. Win-win.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 00:06
Är Perez ett troll? Eller möjligen en drake som har en skattkista i en grotta? Hur fan ska han ha råd med Kun? De har redan spenderat flera miljarder, hur ska de ha råd med Kun och Coentrao nu? Lägg till Sahin osv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-03 00:05
Har läst runt lite på andra barcaforum och det verkar som att många runt om i världen hellre ser Rossi än Kun i Barca. De tycker tom att han är en bättre spelare. Jag är inte rätt man att avgöra det då jag varken har följt Villarreal eller Atletico slaviskt under året, men visst har Aguero bevisat betydligt mer sett över ett längre perspektiv åtminstone?

Många menar i alla fall på att Rossi passar bättre in i barca. Att han är snabbare, tappar bollen mer sällan och jobbar hem mer. Tänkte bara nämna det här i Kun-land.

------------------

Llorente ja! Hade nästan glömt han. Inte för att det någonsin lär hända men jag hade gillat att se honom i Barca. Där har vi en pajk som skulle ge truppen en dimension till med sin styrka och trots det uppoffrande spel för laget. Bra med fötterna också.
Säger inte att han är det bästa alternativet (han är förmodligen inte ens ett möjligt alternativ) men jag gillar tanken av att se honom i Barca..
Barcelona Frodo
2011-06-03 00:02

Det är kul att köpa. Silly season är den bästa delen av året för dem. Den ena sekunden säger de att Marcelo är världens bästa vänsterback för att i nästa vilja ha Coentrao. Så här tänker de:

"Har vi 13 mittfältare? Fuck it, vi köper några till. Har vi 3 dugliga forwards som drar mycket i lön? Äsch, en till skadar inte."
Real Madrid Los mejores
2011-06-03 00:02
Shanghai

Ni har ju Villa, Messi och Pedro, det är ju en fantastisk trio. Förstör ni fotbollen om ni nu värvar Rossi?

Suck..

Real Madrid är en klubb som alltid jobbar i stävan av att vara på toppen, och just nu har vi en bra bit att bestiga på berget. Det räcker inte att vara tvåa för oss, därav den heta värvningskarusellen.
Sen kan man ju diskutera hur vida det ens gynnar laget genom att värva så pass mycket, istället för att för en gång skull faktiskt satsa på kontiuinitet.
--
Jasså, så pass? du har möjligtvis källa på det. Jag menar med tanke på ditt så självsäkra ställningstagande, vore ju allt annat komiskt.

Kun sa häromveckan att Real Madrid definitivt är en möjlighet. Nu idag svarade han även Gil Martin och sa att det inte är han som bestämmer, när denne igår gick ut och sade att Kun aldrig kommer att spela för Los Blancos. Jag menar varför skulle Kun riskera att bli hatad av patetico supportrarna om han egentligen aldrig vill till Real Madrid. Jag, som realist drar i alla fall slutsatsen om att Kuns prioritet är Real Madrid.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-03 00:01
Hetfield

Cockblocker? Skulle nog hellre kalle det Partypooper =P
Barcelona Rambla~
2011-06-03 00:00
Hetfield

I'm only here to please. :P
Barcelona Hetfield
2011-06-02 23:58
Llorente är bask och han älskar sitt lag, han skulle aldrig gå till huvudstaden. Baskerna hatar Madrid, det förstår du varje gång de buar så fort nationalsången spelas.

Om Kun går till Real Madrid så pissar jag på honom, han har flertalet gånger visat att han älskar Atletico, dessutom har han lagkaptensbindeln (vice). Torres hade nog med klass för att inte gå till Real Madrid.
2011-06-02 23:57
Aguero är nog närmare startelvan här än i Madrid. DOm har ju redan på pappret fler världsklass anfallare än vi har. Och nu letar dom efter fler. Jag blir aldrig klok på den klubben.
Barcelona Frodo
2011-06-02 23:56
Mou vill nog ha Llorente då han gillar stora targets längst fram som referenspunkt. Mou är ganska enkelspårig i sin taktik och saknar kreativitet. Stor kille längst fram, snabba yttrar, 2/3 pivotes och snabba kontringar.

Perez vill nog ha Kun för att det är den spelare som är mest lik Messi i världen. Kun är en bättre spelare än Llorente men Mou gillar fysik.

Det är rätt märkligt att de vill ha många anfallare i truppen. I CL mot oss så startade Benzema, Higuain och Adebayor alla på bänken. Men Mou är så feg att han vill gardera sig med så många spelare som möjligt.
Barcelona Shanghai
2011-06-02 23:55
Real har redan klassspelare i Higuain, Benzema, och Adebayor som kommer säkerligen stanna kvar. Så vill dom ändå ha Agüero. Det är ett skämt mot fotbollen dom vill ju bara värva, värva, värva och värva. Sen att dom vill ha Coentrao är en gåta också när dom har "världens bästa vänsterback" enligt maränger.

Jag vet at Kun inte skulle få en garanterad plats i Barcas 11, fast det är bättre val om han skulle komma till oss för Villa börjar komma till åren så han har kanske 1-2 år kvar och Kun skulle rotera med både Villa och Pedro.
Annons: