/spanien/barcelona/forum/11804.aspx/spanien/barcelona/forum/11804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 14:07
Kul att stora namn kommer till La Liga och även till andra klubbar än Real och Barca :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-06 14:06
Beundransvärt hur många som har sån kärlek för Bojan. Alla vill det bästa för honom, sorgligt nog måste han lämna klubben för regelbunden speltid så han kan utvecklas till den spelaren han har potential till att bli. Hetfield sa det bäst, lämnar han inte nu finns en stor risk att han blir våran Guti!

Jag hoppas bara han stannar i Spanien.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-06 14:04
Enligt tidningen Bild kommer Valencia att förstärka offensiven med ingen annan mindre än Miroslav Klose. Det pumpas på just nu med klassiska, gamla och fortfarande duktiga anfallare i La Liga.

Van Nistelrooy är sedan tidigare klar för Malaga. Dock är Klose inte klar ännu.
Barcelona el Maestro!
2011-06-06 14:03
"Dessutom så är Liverpool en väldigt bra och sympatisk klubb med en tränare som spelar offensivt (med engelska mått mätt), så varför inte?"

Håller med där om att Liverpool är en mycket mer sympatisk klubb nu är tidigare i och med att legenden Daglish är tillbaka i styret. Det är inte bara långa bollar fram som gäller nuförtiden. Man bygger upp anfallet på ett helt annat sätt nu än förut.

Jag skulle gilla att se Bojan lyckas där också tillsammans med Suarez. Då hade man kunnat följa Liverpool ännu mer.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 14:02
emilio___

så du tror pep går och använder sig av små singnaler ? Hade det varit så hade han sagt det till Bojan du ingår inte i mina planer längre...
Barcelona emilio___
2011-06-06 13:58
Costa är mycket mer intressant och har mer talang i sig. Bojan är en ren anfallare han har inte utvecklat andra aspekter av sitt spel som villa. Han har potentialen men han behöver speltiden. Så länge messi finns kommer han inte få spela centralt. Specillt om rossi eller sanches kommer kan han glömma vänster eller höger kanten. Det är tydlig signal från pep. GET OOOUT!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:54
Jesus Navas är ju också så, han har typ ångest så fort han är långt ifrån familjen. Jesus Navas skulle platsa i de flesta topplagen och många har försökt, men han lär stanna i Sevilla karriären ut, vilket är beundransvärt.
Bojan har kanske samma "problem", vem vet.

Usch inte Willian, var det inte samma person som sopade 100 miljoner chanser mot oss? Costa är ju bra mycket bättre.
Barcelonistas
2011-06-06 13:51
Willian (Shaktar): "I feel totally ready to play at Barcelona. I've improved and need new challenges. I don't think it'd be hard to adapt."

Angående Bojan så är det självklart tråkigt att han inte har lyckats. Men samtidigt så måste man ta vara på dom chanser man får i en klubb som Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:51
Figeta

Jag tror Bojan är olik väldigt många andra fotbollsproffs. För han är helheten lika viktig som speltiden. Minst. Han har allt i Barcelona - vännerna, bra med pengar, familj, och han får tillhöra klubben han älskar och staden han vuxit upp i. Han verkar inte tycka det är värt att riskera det för att eventuellt ta klivet till att bli en världsstjärna. Så han är hellre kvar i den trygga tillvaron han har i Barca..

De flesta andra fotbollsspelare med samma talang och potential hade stuckit och prövat vingarna för länge sedan - men inte Bojan. Han är lite unik i det avseendet.
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:49
Essienesque

Men vad har han gjort under dem matcherna han fått spela då. Hur många av dem är inhopp? Kanske är det bara för att jag hade så stora förväntningar på honom som gör att jag är så besviken.

Hans mål kommer oftast när det står 3,4-0
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:45
1.70-ligan

Känns nästan som att Bojan inte kämpar för att ta en startplats och är bekväm att sitta på bänken. Han vill inte lånas ut för han verkar veta att han inte kommer lyckas och då kommer han säljas.

Vart fan är viljan hos honom?
Barcelona Essienesque
2011-06-06 13:45
Figeta -

Inte gjort ett piss? Jag skulle vilja att du listar 20-åringar som har uträttat mer än Bojan inom fotbollsvärlden. 163 a-lags matcher, 41 mål. När exempelvis David Villa var 20 år så spelade han i segundan och var fortfarande 4 år ifrån en landslagsdebut..
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:44
Största rädslan är ju att Bojan blir en Guti, en medioker evig "talang" som sitter på bänken och ser pengarna trilla in varje månad. En spelare som gör 1 bra match per säsong.

Usch, hellre att Bojan lyckas i Liverpool än att han blir en Guti.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 13:44
Figeta

Många bara för han inte hamnat rätt i Barca...
Det är inga amatörer som scoutar spelarna. Ja tror Bojan kan bli en världs spelare om man får spela Centralt eller i ett lag som spelar 4-4-2
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:43
Figeta

Han räknas fortfarande som en av europas största talanger, är fortfarande ung och har lång tid kvar på sitt kontrakt. Därav priset. Den dystra sanningen är att för varje säsong som har bli kvar i Barca kommer priset att sjunka. Därför bör man sälja om detta ryktet stämmer.

Vi har som sagt flera riktigt intressanta talanger på gång dessutom. Spelare som jag tror mer på än Bojan. Och för 20 miljoner kan vi med lätthet skaffa oss en spelare vi har betydligt mer nytta av än Bojan. Hur mycket jag än gillar honom tycker jag man borde sälja om det stämmer. Men han vill ju stanna så det lär inte bli av..
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:38
1.70-ligan

Det är sant. Men tror inte på det ryktet för vem lägger 20 milj euro på en Bojan som inte gjort ett Piss?
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:38
20 miljoner för en talang som inte har presterat på 1-2 år är mycket pengar, de må handla om Bojan men 20 miljoner är överpris så det skakar om det. Dessutom så är Liverpool en väldigt bra och sympatisk klubb med en tränare som spelar offensivt (med engelska mått mätt), så varför inte?

Om Arsenal kan ta talanger helt gratis så kan vi väl sälja en av talangerna för 20 miljoner till Liverpool.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:35
Jo, men fortfarande 20 miljoner är mycket pengar. Vi tar en risk om vi lånar ut honom. Priset kan sänkas enormt när det väl blir affär
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:34
Det bästa för både oss och honom är att låna ut honom. Tänk om han presterar när han lånas ut då? då kommer alla här skrika efter honom.

1 säsongs utlåning där han får regelbunden speltid och sen tycker jag vi kan avgöra.

Men som 1.70-ligan säger så har vi en hel del intressanta namn (Rafinha och Deulofeu)och det kommer därför bli ännu tuffare för Bojan att ta en plats i framtiden.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:33
Jag håller med Hetfield, man borde acceptera budet. Gärna försöka trissa upp det lite till. Problemet är väl bara Bojan själv som år efter år vill stanna på bänken i Barca.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:30
Bojan är min favorit bland ungdomarna och jag kommer alltid att digga honom, men frågan är om det inte är bäst att ta 20 miljoner euro för honom och låta honom få växa till den spelaren han kan bli. Let's face it, just nu är Afellay före honom och med en värvning av Sanchez/Rossi så är han chanser än mer minimala.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 13:29
Varför ska vi ha cesc ? En penga kåt kille som valde Arsenal.
Thiago däremot har valt att stanna och lyckas i Barca och nu är han nära. Ska då en penga kåt kille som cesc som nu blivit törstig efter titlar komma hit-
Varför värva en svikare som är skadad halva säsongen också...

Hade inte Cesc vart skadad så jävla mycket hade jag förstått att man ville ha han men vafan ska vi med han till...
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:26
Liverpool would consider offering 19M for Bojan and could try to do a double deal involving Barcelona winger Jeffren (23). [daily mail]

Say what?! 19 miljoner är mycket pengar. Rosell bör överväga budet och försöka trissa upp det lite extra. För ärligt talat kommer det att bli svårt för Bojan att lyckas i Barca. Särskilt eftersom det finns två riktigt lovande talanger på gång underifrån också (Rafinha och Deulofeu)
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:19
Thiago kan mycket väl bli världsklass om vi ger honom förtroende nästa säsong. Jag tror på honom och är villig och ge honom rollen som första inhoppare om Xavi/Iniesta skadas eller behöver vilas.

Det finns både för och nackdelar med det jag precis skrev. Men utan förtroende kan man aldrig utvecklas. Värvas Cesc kommer hans utveckling stoppas.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:16
27 miljoner är fortfarande ruskigt mycket pengar för Sanchez, sen får tiden avgöra om han är värd pengarna eller inte.

I en normal värld så skulle Sanchez kosta max 20 miljoner.
Barcelonistas
2011-06-06 13:15
När det gäller värvningar så har rosell gjort det bra. Nu får vi bara hoppas att Thiago stannar, vill inte se att han lämnar bara för att vi köper Cesc.

In Sanchez, ( Thiago ska stanna, ser han som en värvning, då han kan få mycket speltid nästa säsong).
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:07
Barcelonistas

Bara det inte blir Thiago så är det en väldigt smart affär av Rosell. Udinese tackade nej till City (35milj euro) och vi är nära att få honom för 27. ROSELL ETT EKONOMISKT SNILLE!!
Barcelona Shanghai
2011-06-06 13:06
Figeta

"kossommak" akta dig, det finns några som vet vad det ordet betyder pöjk.
Barcelonistas
2011-06-06 13:05
Udinese President Franco Soldati reveals “Barcelona are the favourites for Alexis Sanchez, while Juventus are closer to Gokhan Inler.”

“Today is an important day with several meetings planned, not just the one with Juve,” President Soldari told Radio Sportiva.

“We will not define the negotiations today, as there are many clubs interested in our players. What I read in the newspapers is true, as everything revolves around the economic aspect and the players offered in part-exchange.”

“There are also some English sides looking at Sanchez, as Manchester City and United have been tracking him all year. So have Barcelona and at this moment they are the favourites ahead of Juventus
Barcelonistas
2011-06-06 13:03
A deal on Udinese player Alexis Sanchez would be close for a fee of 27M plus a player (possibly Thiago or Jeffren) with buy-back option [as]
Annons: