/spanien/barcelona/forum/11802.aspx/spanien/barcelona/forum/11802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-06-04 23:29
David Silva är en fullständigt lysande fotbollsspelare. Rätt kul att se hur två pocketspelare som han och Cazorla gör lite vad de vill med sina stora motståndare.

Även Xabi Alonso gör det bra idag men han måste ryka när kvalet börjar och när EM ska spelas. Silva måste gå före eller Llorente om man vill ha tyngd där framme. Det är svårt att motivera en plats för Torres när Silva spelar som han gör.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-04 23:26
Hoppas Iniesta och Pedro kommer in i andra halvlek. :)
Barcelona Hetfield
2011-06-04 23:25
Xabi är ingen dålig spelare, han är säkert viktig och nyttig i Real Madrid men han är bara i vägen när det gäller landslaget. Trion som vann CL räcker gott och väl, då syftar jag på Xavi, Busquets och Iniesta.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-04 23:23
David Silva hade jag mer än gärna sett i Barcelona alltså..

Önskedrömmar =)
Barcelona Barca4eva
2011-06-04 23:22
Överskattad och överflödig kan Xabi vara, men han är ändå en väldigt bra spelare.

Case Yaya i La Roja? :)
Barcelona Larsson1333
2011-06-04 23:21
Shanghai

Visst, crossbollarna och de här långa passningarna är han utomordentligt duktig på, men han har ju en fruktansvärd tendens till att falla bort och inte klara av defensiven

I de flesta mötena mot oss märkte jag knappt av han varken offensivt, men inte defensivt heller och då var spelade ändå Real försvarsspel större delen av matcherna mot oss.

Möter Spanien ett dåligt lag kan jag mycket väl tänka mig att han kan ta en ensam roll utan Busquets då defensiven inte behöver prioriteras, men jag ser hellre Busquets med Xavi och Iniesta då de fungerar så otroligt bra tillsammans
The Special Five
Frågan är hur fan Spanien kunde förlora mot USA i Confederations Cup med sitt A-lag
DavMessi
Alonso är riktigt bra men sanningen är att någon av Sergio och han måste bänkas. Om man jämför finallagen från EM 2008 och VM 2010 så tycker jag att EM laget var klart bättre och mer sevärd. Visst, det är skillnad på VM och EM men Spaniens passningspel var riktigt, riktigt bra, något som ärligt talat inte var särskilt imponerande under VM även om de vann. De hade Senna som ensam DM och med ett sånt spelskickligt lag som har ett dominerande bollinnehav så har man råd att sätta in Silva istället för Xabi.
2011-06-04 23:19
3-0 Cazorla..

Fan vad Spaniens tröjor påminner om GS.
Barcelona haeger
2011-06-04 23:14
Shanghai

Det är väl det enda han har att komma med, långa bollar och skott. Annars är han överflödig.
Barcelona Shanghai
2011-06-04 23:10
Såg ni vilken pass Alonso gjorde. Ja där ser ni hur viktig den här killen är.
2011-06-04 23:10
2-0 Spanien
Barcelona haeger
2011-06-04 23:09
När Xavi, Iniesta eller Cesc inte spelar så kanske det är bra att Xabi startar, annars är han överflödig.
Han fyller ingen funktion när Busquets sköter det defensiva och Xavi styr spelet.
DavMessi
2011-06-04 23:06
Larsson1333

Jo, de kanske var så men jag tänkte på finalen, då Villa blev skadad och Torres var ensam forward, då var det ett slags 4-1-4-1.

Mååål, Cazorla, assist...Silva såklart. Han har varit riktigt bra.
Barcelona Antonio Puerta
2011-06-04 23:05
Håller med Shanghai, Xabi Alonso ger en otroligt bra balans i laget med just Busquets det är bara synd att inte Silva platsar det är just Spanien som har överflöd av mittfältare !
The Special Five
2011-06-04 23:02
När Platini vann Guldbollen var den endast till för Europeiska spelare
Barcelona Larsson1333
2011-06-04 23:02
DavMessi

Spanien lirade väl snarare ett 4-4-2 i EM med både Torres och VIlla på topp med Iniesta,Senna,Xavi och Silva bakom?

Men håller helt med dig, ser Busquets,Xavi,Iniesta,Silva,Pedro och Villa som de 6 offensiva pjäserna, sedan om de formeras i ett 4-2-3-1 eller ett 4-3-3 är skit samma men anser att de är de 6 som ska spela.
Barcelona Shanghai
2011-06-04 23:01
Sluta att snacka skit om Xabi Alonso. Han är ju fan en av Spaniens bästa mittfältare. Bara för att han spelar i ärkerival laget så behöver ni inte göra honom till en dålig spelare. Sluta att vara enögda.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 22:57
Jag tror att Messis flickvän hade gjort det bättre än Xabi.
DavMessi
2011-06-04 22:54
14 minuter in i matchen så är jag övertygad om att David Silva förtjänar att starta före Xabi Alonso eller Busquets, helst Alonso :P. Synd att han inte får den uppmärksamhet han förtjänar, han har varit fantastisk för City. Om Aguero är smart nog bör han göra samma drag som Silva, inte nödvändigtvis flytta till City men något lag i England. Silva får en fri roll i sitt lag och detsamma kommer att hända Aguero om han flyttar dit. Ett 4-1-4-1 som de använde under EM 2008 hade suttit bra med endast en av Busquets/Alonso i Senna rollen och Silva, Xavi, Iniesta och Pedro framför och Villa som ensam striker.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 22:43
Barcamannen

Men han måste fortfarande ha haft i åtanke att storklubbar kan komma att vilja ha honom efter den succésäsong som just då pågick.
Barcelona Barcamannen
2011-06-04 22:40
1.70-ligan
Eller så tänkte han inte på att han Barca skulle vara intresserade av honom bara
Real Madrid Alex.K
2011-06-04 22:31
FcB - I Motgång Och Framgång!

Platini vann också priset 3 gånger irad.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-04 22:30
Rossi vill gå till Barca. Då måste man ju bara ställa frågan - hur dum var du inte när du skrev på nytt kontrakt med Villarreal för 6 månader sedan? Allt hade varit mycket enklare om du hade låtit bli.

Förstår att det ur Villarreals synvinkel var väldigt bra och Rossi ville vara lojal med klubben osv, men han måste ju samtidigt ha insett att en eventuell övergång till Barca försvårades enormt så fort han satte pennan på pappret.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-06-04 22:24
Diar Iniesta Shekha

Värd att nämna är att han kommer få sin tredje irad ;), det betyder att han är den enda som har fått det, Världens bäste genomtiderna?? Någon??
Barcelona Blaugrana91
2011-06-04 22:19
Usa-Spanien på Tv10 om 5 min.

"Spain line-up (vs USA): Reina - Ramos Pique Albiol Arbeloa - XabiAlonso Busquets - Cazorla Silva Villa - Negredo "
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-04 22:13
Hetfield
Har den inte gjort det redan? Messi kommer få sin TREDJE guldboll i December och Ronaldo har en.
Barcelona Hetfield
2011-06-04 22:05
Om ett par år så kommer Messi vs. C.Ronaldo att hamna i samma klass som Messi vs Robinho och Messi vs Robben.
The Special Five
2011-06-04 22:04
På tal om att Robinho var bättre än Messi, ni minns väl att Robben också var det?`Messi har haft många övermän i sin karriär:P
The Special Five
2011-06-04 22:04
Brasiliens landslag är ju tragiskt dåligt, med spelare som Lucas, Fred, Ramires och Andre Santos på plan ser spelet fantastiskt dåligt ut. Helt galet att han väljer att inte ta ut någon av Marcelo, Hernanes, Douglas Costa, Willian,Coutinho m.f.

Trött på dessa nya brasilianska förbundskaptener med deras defensiva och tråkiga inställning, vad fan har hänt med brasilien egentligen??
Annons: