/spanien/barcelona/forum/11800.aspx/spanien/barcelona/forum/11800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-06-06 23:06
Snälla kan ni åtminstone ge Sanchez 1 säsong innan ni snackar om överpris tack!. Det kan bli dunder succe och då kommer ni skratta åt dessa inlägg ni skrivit.

rambla
Barcelona Gio Style
2011-06-06 23:06
Alltså många pratar här om Sanchez utan att ha någon vidare koll.
Säg inte att han har endast haft en bra säsong då det råkar vara så att ni fick upp ögonen för honom efter VM.
Sanchez har haft en stabil formkurva, ständigt pekat uppat. Sen han slog igenom i Cobreloa som 16 åring (om jag inte minns fel), köptes av Udinese och lånades ut till ett Colo Colo som var den bästa på flera flera år och som höll topp 4 klass i Sydamerika. Där levererade han fortfarande som ung och blev sedan utlånad till River Plate och en bättre liga. Även där fortsatte han att prestera tills han fick ta steget till Udinese och tog snabbt en ordianrie plats.
94 matcher i Udinese vid den åldern betyder inte att han "precis har slagit igenom". Kanske för den oinsatta massan som inte följer Udinese alt. han landslagsarriär.
Han blev vald till Vm-kvalets bästa spelare före alla brassar och Argentinare som räknas som världsklasspelare och United har följt Sanchez fotspår i x antal år.
Det jag vill komma till är att det inte är en "engångsgrej" då han har klättrat på utvecklingsstegen stabilt säsong för säsong. Om nu Barcelona är intresserade så har ju de garanterat bättre koll än oss alla här. De har ju för tusan scouter som får betalt för att hitta dem rätta egenskaperna hos en spelare.
Och Sanchez JOBBAR HEM OTROLIGT MYCKET. Ni som påstår annat bevisar bara hur dålig koll ni har på honom. Han kan lgga 30-40 metersruscher efter spelare för att sätta en perfekt glidtackling och återerövra bollen.
Han pressar högt och är mycket ettrig.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-06 23:04
Barcelonistas

När man tog upp Pedro till A-laget så hade han spelat med Barcelonas B-lag i flera år. Där tränade han och anpassade sig till spelet (samma spel som gubbarna i A-laget lirar)

I A-laget utvecklades han och blev en av våra viktigaste spelare, sen får du inte glömma bort att vi fick han gratis. Vi betalade inte 25,30 eller 40 miljoner för Pedro.

Mascherano skulle aldrig starta finalen om inte Puyol var skadad.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-06 23:03
Hetfield

Jag kan inte tolka den där kommentaren på något annat sätt än att du menade att det går att misslyckas i Barcelona trots att man är en av världens främsta på sin position. Det jag menar är att Zlatans position, där han är som bäst, inte finns i Barça medan Sánchez spelar på en position lik Pedro vilket gör att det höjer chilenarens chanser att lyckas om man ser det ur det perspektivet.

Ser man bara till positionen är Alexis som klippt och skuren för Guardiolas gäng.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 23:03
Figeta

Sanchez roll är inte heller "ingjuten". Sanchez styrka är att få vara fri och göra som han vill, hur skulle han klara sig på kanten i Barcelona där han kommer att bli mer av en arbetshäst (särskilt om han lirar på vänsterkanten) som Villa har blivit. Nopp, det är slöseri på resurs och överpris.

Satsar hellre på Jeffren.

addeh

Jag ville bara veta hur du tänkte, var inte meningen att låta dryg.
Barcelona Rambla~
2011-06-06 23:02
Barcelonistas

Vad vet du om vad som är överpris på Sanchez eller inte? Förklara gärna det för oss.
Barcelona Rambla~
2011-06-06 23:00
dios-maradona

Ungefär så ja. Jag tror inte att de nyheterna har tagits upp i chilensk press ännu. Det intressanta är ju hur det ser ut med Bojans låneavtal. Bara det inte ingår en köpoption för Udinese. Det återstår att se. Gör det inte det, så är det bra för Barca att Bojan får utvecklas som spelare på annat håll.
Barcelonistas
2011-06-06 23:00
Överpris på Sanchez? hahah
Barcelona Shanghai
2011-06-06 22:59
Barcelonistas

Han har varit bra endast "en säsong". Hade Jeffren spelat i Udinese så hade han gjort samm sak som Sanchez.
Barcelona Figeta
2011-06-06 22:59
Hetfield

Zlatans roll existerar inte i Barca. En stillastående spelare som tror ska få bollar utan att röra sig och kladda på den i 10 år.

Men Sanchez roll är att dra några gubbar med sin speed/teknik och sedan passa fram någon fri eller dra på avslut.

Tråkiga skola börjar tyvärr imorgon :( godnatt på er alla!
Barcelona Rambla~
2011-06-06 22:57
Sorry, visst kan Jeffren utvecklas till en bättre spelare men han besitter tyvärr inte samma potential som Alexis Sanchez. Fast får jag välja så tar jag hellre en bättre (än idag) Jeffren och framför allt en fit Jeffren, än att betala överpris för Sanchez.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 22:56
addeh

Förklara gärna.
Barcelonistas
Dessa youtube klipp är överskattade, ni kan inte bedöma en spelare från dom. Kolla för gud skull hur spelaren presterar i landslag och klubblag.
Barcelona dios-maradona
Rambla~

okej, så det senaste är då att bojan eventuellt blir utlånad och 26mil euro?
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-06 22:55
Hetfield

"Zlatan är också en av de bästa på sin position."

Konstigt formulerat då Sánchez spelar på en position som är ingjuten i Barcelona medan Zlatan inte gör det.
Barcelonistas
2011-06-06 22:55
Panghai

Sanchez överskattad? haha folk är roliga ibland..
Barcelona Rambla~
2011-06-06 22:51
dios-maradona

De där uppgifterna om Thiago och Jefffren (på lån) är gamla uppgifter. Det senaste är €25-30m + Bojan (endast på lång).

Thiago kommer inte att skickas bort i utbyte mot någon spelare. Han vill stanna, åtminstone säger hans far det. Dessutom, vill han lämna lär han nog själv välja vart han tar vägen och inte tvingas ingå i någon deal där han själv inte får välja vilket lag.
Barcelonistas
2011-06-06 22:50
basaric

Tycker inte vi ska bekymra oss över det. Ta tex Pedro, för 2-3 säsonger sen så var det inte många som visste vem det var. Men idag är han helt ordinarie i vårat lag. Och presterar mot dom bästa lagen i världen.

När vi värvade Mascherano hur många här trodde att han skulle starta en cl final? elr att han skulle vara helt avgörande i en åttondel i cl? Du måste ha kvalite i bänken ochså. Sen finns det många matcher som spelas under en säsong, CDR-CL-LIGAN, många matcher så jag tror inte på att det blir några problem.
Barcelona Shanghai
2011-06-06 22:49
Är det bara jag som tycker att Jeffren har samma spelstil som Sanchez fast sämre version. Låt Jeffren utvecklas i lugn och ro så kommer han säkerligen garanterat vara bättre än överskattade Sanchez som kostar 30 milj.
Barcelona dios-maradona
2011-06-06 22:46
Sanchez kom in denna match istället för Di Natale i cupen, hur kan folk här inne påstå att inte sanchez skulle springa lika mycket som Pedro, om att Pedro är bättre. Kolla på denna video

http://www.youtube.com/watch?v=X7yNcHfCQ4s
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 22:29
cataloniaboy

Sant! Lika bra att lugna ned sig och helt enkelt vänta och se. Att ingen spelare blir officiell ännu tyder ju på att Rosell inte köper till vilket pris som helst, vilket är bra. Tror han kommer ge oss något riktigt bra tillslut.

Ang. Jose Angel så läste jag häromdan att Zubi har kontaktat spelarens agent, för att försäkra honom om att man fortfarande är väldigt intresserade. Man ska ha lagt affären på is lite bara för att visa att man inte tänker vara en pengakossa som man kan mjölka på pengar - bra, tycker jag! Hoppas arbetar enligt den principen även med de lite dyrare spelarköpen.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-06 22:27
Barcelonistas

Hur vet du det? Jag tycker att vi tar en risk om vi nu värvar han. Han har inte spelat några stora matcher än och vi vet inte hur han kommer att prestera mot lag som Real Madrid, Chelsea, Manchester i Champions Leauge.

Som jag hela tiden sagt, Barcelona behöver ingen spelare som ska direkt in i start-elvan utan man behöver förstärka med truppspelare som är billiga och som accepterar att sitta på bänken. Spelare som Sanchez, Rossi, Aguero och Fabregas gör inte det. Dom är unga och behöver speltid konstant för deras utveckling, Barcelona är inte klubben som kan erbjuda dom det med tanke på vilka spelare som vi har och som ska gå före dessa herrar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 22:25
Fan vad gött det hade varit om Sanchez var typ 185cm...
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-06 22:25
Det är ju helt omöjligt och gissa vilken forward som är "närmast" oss. Ena dagen är Atleticos sportchef uppe på Barcelonas kontor och förhandlar om Kun och andra dagen finns Barcelona-representanter i Neapel för att förhandla om Lavezzi. Dock verkar det som att det står mellan Rossi, Sánchez och Agüero. Det bästa kapet gör man helt klart i Kun. Varken Rossi eller Sánchez är värda de pengarna deras klubbar kräver.

Vad har hänt i förhandlingarna mellan Barcelona och Gijón angående Ángel? Endast för några dagar sedan var han i princip klar för oss. Det verkar som att Sporting vill ha ännu mer pengar för honom än vad Barcelona är villiga att betala. Varför inte "baka in" någon spelare i affären, typ Sergi Roberto, Muniesa eller Bartra. Botía har ju fått en väldigt bra utveckling där, varför skulle då inte någon annan få det?
Barcelonistas
2011-06-06 22:24
Med sanchez i laget kommer vi få extra dimensioner i vårat spel som vi inte kan föreställa oss.
Barcelonistas
2011-06-06 22:21
Hetfield

Men snälla det är stor skillnad, Zlatan passade aldrig in i Barca. Det var en chansning från Pep. Med Sanchez så är det en helt annan situation.

Basaric

Ok jag kanske överdrev lite, men det är en spelare som utan tvekan kommer bli en utav världens bästa. Lägg därtill att han är ung och är en spelare för framtiden, han kommer bli en nyckel spelare för oss i framtiden.
Barcelona Decinho
2011-06-06 22:19
Hetfield,

Men nu är det ju så att det bara gäller ett ettårs-lån av Bojan. Hur mycket ett lån är värt är svårt att avgöra, men i vilket fall är priset alldeles för högt!
Barcelona Hetfield
2011-06-06 22:17
1.70-ligan

Jag blir bara irriterad när jag tänker på saken. Bojan värderas till kring 10-15 miljoner, om man ska ge bort honom plus 25 miljoner så hamnar Sanchez värde på 35-40 miljoner, vad har hänt med fotbollsvärlden? Det brukade vara så att de allra största stjärnorna var i ett fack för sig, nu har även småstjärnor börjat värderas som giganter.

Även om vi förmodar att det gäller Jeffren, han värderas till 5-10 miljoner, då pratar vi fortfarande om 30-35 miljoner! Problemet är att Sanchez är en spelare som utmanar, det är hans grej, hur skulle han klara sig på en kant där Barcelonas yttrar ska springa och inte showa?

Usch, jag spyr på fotbollsmarknaden.
Barcelona Decinho
2011-06-06 22:16
Hetfield,

Jag håller med dig angående Sanchez, hans pris är helt sjukt med tanke på att han mycket väl skulle kunna vara en "one-hit-wonder". Däremot så anser jag att även Agüero är värd 30 miljoner. Ge mig Agüero, José Angel och Botía sen är jag nöjd!
Barcelona Figeta
2011-06-06 22:15
1.70-ligan

Precis som du säger så känns han som en Rivaldo/Ronaldinho typ och det har vi saknat dem senaste åren. Jag har verkligen saknat en sådan spelartyp och det är också en av orsakerna varför Sanchez är min favorit av alla som ryktats till oss.

Annons: