/spanien/barcelona/forum/1180.aspx/spanien/barcelona/forum/1180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2016-10-26 21:28
Om man nu tror på Marlon...varför lånar man inte ut honom till ett bottenlag i la liga ? För jag vill gärna ha 3 supermittbackar i truppen. Alltid någon avstängd eller skadad.
Barcelona neymar JR
2016-10-26 21:27
Det här spelet måste verkligen döda pep inombords, jisses vad långbollar från bägge lagen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-10-26 21:20
Gällande Neymar så är det precis som skribenten med namnet i fråga själv säger, att det inte enbart handlar om den här enstaka måltiden, men jag kanske borde varit mer tydlig. Det finns en hel del irritationer från min egna sida gällande brassen vilket självklart kan ha en viss effekt när jag skriver mina inlägg. Jag har helt enkelt inte lika mycket tålamod längre gällande honom som jag hade i början. Han får privilegier jag inte tycker han förtjänar att ha helt enkelt. Varför ska han få tillåtelse att dra iväg mitt under säsong till London eller Brasilien enbart för att han "mår bra av det"? Förlåt, men jag tycker bara inte att det är rätt liksom. Tror ni inte att våra andra spelare hade mått bra av att åka hem till deras hemländer mitt under säsongen? Klart de hade, men gissa vad, det går inte, det här är elitfotboll och en av världens allra största klubbar och det innebär att det finns vissa regler att följa. Neymar har faktiskt ett kontrakt och får sjukt mycket betalt, en av världens bäst betalda fotbollsspelare, ändå klarar han inte av att sköta sitt jobb utan att få specialbehandling. Är det det ni påstår alltså? Förlåt men det låter ju verkligen för jävligt isånnafall. Må hända att jag är hård i min bedömning, men jag avskyr special treatments framför allt om inte spelaren i fråga har gjort sig förtjänat av det. Och precis som "Neymar JR" här inne säger så har han levererat i en absolut världsklass under en 3 månaders period förra säsongen i Messis frånvaro. Den andra tiden har han spelat på en hög nivå, men han har aldrig spelat som världens bästa fotbollspelare bortsett från under en 3 månaders period. Och jag är ledsen men jag köper inte argumentet att man ska låta Neymar få göra lite som han själv vill och att han själv ska få sätta kraven för att kunna leverera sin bästa fotboll, det är inte logiskt. Så ni säger alltså att Neymars fotboll når ut sin fulla och bästa potential av att han ständigt åker iväg på dessa resor till andra länder? Han utvecklas snabbare av att slänga i sig skräpmat med hamburgare, pommes och läsk? Och vem säger att det här var ett undantag bara för att det råkade tillkomma en bild just den här gången, det är säkertligen inte första gången. Han mår alltså bra av att gå på fester mitt under säsongen, det är så han levererar sin bästa fotboll? Nej, jag köper det inte alls. Vad Neymar behöver är striktare regler för att kunna utvecklas snabbare och verkligen fokusera sig på fotbollen. Han älskar ju att spela fotboll eller är jag helt ute och cyklar, då borde det väl inte vara speciellt svårt att klara av att njuta av sitt yrke och dedikera sig fullt på det, åtminstone under ett par år. Jag vet att han är brasse och med det tillkommer även en viss livsstil, men faktum är att man får prioritera och inse att man inte både kan få kakan och äta den. Well, förmodligen hade jag lugnat ner mig om jag ansåg att hans prestationer gav hov till denna special treatment, det är antagligen där skon klämmer. Och visst det må vara en höna av en fjäder men tom Ronaldinho klarade av att vara professionell i åtminstone 3 år innan han "gick loss", och ingen var en större "festprisse" än Dinho.
Barcelona neymar JR
2016-10-26 21:19
Oj vad jag gillar den här garcia i city, 19 år gammal. Spelar som han har spelat i Barcelona hela sitt liv.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-26 20:54
neymar JR Han inte bara tror! Han är världens bästa!
Barcelona Blaugrana91
2016-10-26 20:25
Note: Lionel Messi has been fined more (€ 2,000) for wishing his mother a Happy Birthday. Samtidigt fick alltså Valencia böter på €1500 när man kastat in föremål på spelare... Så trött på det här, lika bra att Barca lämnar den här korrupta ligan. Hela ligan hade sjunkit som en sten utan Barcelona, men det är knappast vårt problem. Jag är helt för en såkallad superliga.
Barcelona neymar JR
2016-10-26 20:22
Nu handlar det knappast om burgarn utan om festerna Bl.a. Han är så satans oprofessionell, varje gången chansen ges tar han första bästa flyg till festerna. Grabben får privilegier att man kan tro att han är världens bäste. Han får förlängd semester, han får åka iväg när han vill. Han kommer undan med att ta varningar för att inte missa syrrans födelsedag. Förnyat och förbättrat kontrakt, given startplats och lov att bete sig som en pajas under matcherna. Han ska ta över Messi? Hell no! Han spelar som en mindre underhållande variant av Robinho. Han behöver verkligen någon som slår honom på fingrarna. Snart 3 år och han har varken utvecklats på plan eller vid sidan av, han hade 3 gyllene månader förra säsongen där han verkligen visade sin potential. Offra honom för att göra LAGET bättre!
Barcelona Andresito
2016-10-26 20:13
Att Neymar käkar en hamburgare en halv vecka innan match ger ingen effekt på varken fysiken eller förmågan på plan. Sedan tror jag att detta är vanligt i fotbollsvärlden. Neymars polare tar en bild som får tidningarna att skriva om det. Hade han inte gjort det så hade vi trott att Neymar varit lika professionell som Iniesta eller Messi. Vi märker ändå ingen skillnad på planen. "Nä Neymar måste ha käkat en hamburgare i veckan, han hann inte ifatt den långbollen". Även om det på pappret är bäst att alla spelare är 110% professionella så funkar det inte på samtliga, vissa behöver koppla av och unna sig för att kunna spela uttrycksfullt på plan. Neymar är sådan, stryper du honom utanför plan, stryper du även honom på densamma. Så länge han presterar är det fine för mig. Höna av en fjäder.
Barcelona Reymar
2016-10-26 20:08
Barca are set to double their investment in La Masia in a bid to bring improvements to their youth ranks. [dailymail]

In the new 'Masia 360' project, 16 extra tutors are being taken on to help with the education of the young players.

Äntligen har ledningen fattat att Masia är anledningen till Barcas succé. Efter år av att misshandlat La masia så är det dags för en förbättring och förhoppningsvis en ny generation av spelare som bryter sig in i A-laget.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-26 20:05
El Pistolen

Håller inte med. Men hoppas du får rätt att han blommar ut framöver!
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-26 19:55
Ribohn Fan Håller inte med dig alls. Jag har sett Denis Suarez en hel del genom åren o han jobbar alltid väldigt hårt både i presspelet o hemjobbet. Central mittfältare har han aldrig varit innan så det är naturligt att han inte känner sig 100% där än. Han är mer explosiv än Iniesta, David Silva bl a.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-26 19:32
El Pistolen

Det Denis saknar är explosiviteten, kommer aldrig förbi sin spelare en mot en.
Han saknar också spelförstoelsen defensivt utan boll. Han reagerar istället för att agera och därmed vara steget före.
Just därför är han väldigt svårplacerad. Han passar bäst som yttermittfältare i en 4-4-2 uppställning(som i Viareal). Där defensiven är inte lika svår och att han oftare kan få boll något sånär rättvänd.
Barcelona Los Andres
2016-10-26 19:30
Barcelonito Helt rätt! Dom äter hamburgare! Sälj Messi till city + pengar för Bony. Suarez till Liverpool + pengar för Sturridge och Neymar till PSG + pengar för Lucas!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-26 19:23
Sälj alla 3! xD
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-26 19:18
Mm han har ätit en hamburgare, sälj honom.

Argumentet :/

Håller med om att det är oproffisionellt, att han behöver gå upp i muskler istället för att äta onyttigt. Men ärligt talat...
Barcelona Los Andres
2016-10-26 19:17
Herregud, låt Neymar unna sig lite god mat också! Tror ni verkligen att det skulle skada honom när han äter hamburgare nångång då och då? Har själv spelat fotboll proffesionellt. Att äta fettig mat nångång skadar inte, fråga läkarna ;)
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-26 19:16
Jante! Jante! Jante! alla är så avundsjuka!
Barcelona neymar JR
2016-10-26 19:01
Eh börjar ge upp honom, sälj honom till psg pengar+ veratti.
Barcelona Gabriel
2016-10-26 18:44
Och på tal om våran stjärnbrasse. Här unnar han sig själv, allt med vår tränares tillåtelse såklart, några dagars semster i London. Visst ser han ut att ha det bra med sin hälsosamma mat? Pommes, läsk och hamburgare, på tal om liknelserna med Tata-tiden.

Den professionella livsstilen...
Barcelona Gabriel
2016-10-26 18:34
Faktum kvarstår att för att en liga ska anses som att den sköts PROFFESIONELLT så MÅSTE det existera en nolltolerans mot våld och rasism. Det är RFEF's (det spanska fotbollsförbundets) ansvar att införa såna regler och riktlinjer för att visa var nivån på den spanska ligan ska ligga. Att Neymar är omogen och inte klarar av att sätta ett emotionellt koppel på sina känslor är ingen hemlighet, men det varken ska eller bör vara rubriken på tidningarnas förstasida när man summerar händelsen. Istället för att välja att agera med pondus och karaktär så visar ligan och aktörerna att man fortfarande är långt ifrån att mäta sig med den spanska fotboll som spelas under matcherna som de faktiskt representerar och presenterar till omvärlden som "världens bästa liga". Att böta Valencia för kaffepengar efter att det kastats in föremål på våra spelare är en örfil mot FC Barcelonas konstitution och man kunde ärligt talat valt att ignorera händelsen fullt ut istället, för vad är meningen med att böta alls om det ska vara som att jag får böta en 1 krona varje gång jag tjuvåker på Göteborgs spårvagn och blir tagen? Jag har svårt att avgöra vad som är värst utav Valencias böter eller Javier Tebas uttalanden efter händelsen om att våra spelare filmar och att han hade skämts ifall det var han som gjorde så. Det är så skrämmande att man blir mörkrädd. Så här sätter man ribban i Spanien, jävligt lågt med andra ord. För att Neymar provocerar och att Barcelonas fotbollsspelare knappast fick så ont som de syntes göra är inte det absolut viktigaste, även om alla har sitt egna ansvar att ta för att hjälpa till. Men klarar inte ens det spanska fotbollsförbundet eller La Ligas president av att ta sitt ansvar som krävs för att skapa en bra, professionell och välskött liga, ja då kan man inte eller förvänta något annat av fotbollsspelarna heller.
2016-10-26 18:34
Marlon: "What I'm focusing on is playing good games with Barça B, so that I can be with the first team as soon as possible." [globo] Marlon: "But, of course, I'm in no hurry, I have to improve and progress gradually. I'm working with serenity and patience." Marlon: "My time here has been very productive so far. I've been gradually adapting and developing a good understanding with my teammates." Marlon: "When you get to train with Messi, Neymar, Suárez, Iniesta, you feel very well and comfortable. They welcomed me very pleasantly." Han säger alltid rätt saker. Verkligen imponerad av honom både på plan o utanför. Marlon mot Espanyol i länktips.
2016-10-26 18:29
Undrar en sak; varför blir aldrig Valenciafansen, eller valfri la liga-klubbs fans så upprörda när Ronaldo gör calma till dom eller hyschar dom? Känns också som att det är viktigare för lag o fans att slå oss på sin hemmaplan än Real Madrid eller Atletico Madrid. Mestalla eller Ramon Sanchez Pizjuan kokar på ett helt annat sätt när vi är på besök.
Barcelona neymar JR
2016-10-26 16:34
Freeyour Kan ju börja med stänga av supportern från alla la liga matcher så lär sig andra med. Tyvärr så rättfärdigar dom deras beteende och detta kommer att ske betydligt oftare nu med tanke på hur milt straff man åker på.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-10-26 16:32
@neymar JR:

Sant. Neymar provocerar dem. Om du kollar på reprisen så går alla fram till Messi för att krama honom medan Neymar eldar på. Valencia fansen svor säkert till alla våra spelare men den enda spelaren som reagerade som fansen ville var Neymar. *Jag hoppas att han mognar från det snart. Det kommer varken gynna honom eller Barca.

Men det tar fortfarande inte bort att Valencia fansen har slängt allt möjligt i två säsonger efter varandra och de klubben får böra böta 1500.

Jag tycker det borde vara mer. Ok, om det var första gången. Men de gjorde samma sak föra säsongen med.

Barcelona neymar JR
2016-10-26 16:27
Official: RFEF has fined Valencia €1500 for abusing our players. Barcelona have gotten a warning too. Detta är ju kul, dock så provocerar Neymar Valencia klacken helt jävla idiotiskt.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-10-26 15:51
@Andresito:

haha ;)
Barcelona Andresito
2016-10-26 15:48
[QUOTE=BARCA-més que un club]Snälla skicka iväg Mathieu i januarifönstret . sämre mittback finns inte [/QUOTE] Sergio Ramos
Barcelona BARCA-més que un club
2016-10-26 15:38
Snälla skicka iväg Mathieu i januarifönstret .
sämre mittback finns inte
2016-10-26 15:38
Iniesta70 Jo så är det nog :) Kommer ni ihåg detta inhoppet från Denis Suarez borta mot Sporting? Kommer in vid ställningen 2-0 till oss o ligger sen bakom 2 mål på 20 min. Passningen till Neymar är det inte många spelare som kan göra, ögongodis.
Barcelona Iniesta70
2016-10-26 15:13
El pistolero

Tycker det varit lite mer " jävlarinamma " över D Suarez senaste inhopp.
Kanske tyngden och kraven han känt börjar släppa?

Börjar också tycka han verkar intressantare än jag gjorde från början , måste nog ge grabben tid....han har ju inte varit en Barca spelare alltför länge :)
Annons: