/spanien/barcelona/forum/118.aspx/spanien/barcelona/forum/118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
6/22/2017 13:04
Klubben kan ha arbetat under radarn, vad vet jag. Men något jag är helt säker på är att ingen spelare kommer bli officiell innan månadsskiftet. Umtiti blev officiell 12 juli Digne 13 juli Gomes 21 juli Paco 30 aug
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
6/22/2017 12:59
Verratti, Semedo och Dembélé hade varit som att vinna trippeln. Jag nöjer mig med dubbeln i detta fallet, med Verratti och Semedo. Dembélé är en lyx som vi egentligen inte behöver. Får vi in Verratti så slipper Messi komma ner så djupt samtidigt som han får en lekpartner i Semedo på högerkanten. Förutsätter att vi spelar vår vanliga 4-3-3.
Barcelona Barcelonistas
6/22/2017 12:51
Är det någon värvning som i princip är klar? Känns som inget händer ju.
Barcelona the cameroonians
6/22/2017 12:49
Verkar som att Mathieus övergång till Sporting inte är riktigt klar än. Den portugisiska klubben har ingen möjlighet att matcha den nuvarande lönen och Barcelona vill inte riva kontraktet så att fransmannen kan gå gratis och på så sätt få en högre sign-on. Så går det när man ger medelmåttiga spelare stjärnlöner. De blir svåra att bli av med och kostar mer än de genererar.
Barcelona Pep - El Míster
6/22/2017 11:48
Nu är det fan snart dags för värvningarna att trilla in så sakteligen. Okej, kanske ett par veckor till men det verkar som ledningen ligger i. Som någon sa, får vi in Verratti och Dembele så är vi snart åter på tronen. Vi har så fruktansvärt bra och intränad spelkultur i laget samt dom två bästa spelarna i världen i laget. Ryser när jag tänker på det. Å andra sidan så kan de svänga snabbt. Glad midsommar alla!
Barcelona Gabriel
6/22/2017 11:47
Cule4life Det finns en stor risk att åtminstone 2 av de spelarna du nämnde försvinner redan i sommar: Rafinha letar man intressenter för men klubben värderar honom till 30M€ vilket jag tycker är helt rätt med tanke pp hur marknaden ser ut idag. Problemet är stt få klubbar är villiga att betala det för Rafinha. Lyckas klubben köpa Verratti så lär åtminstone en av Gomes och Rakitic försvinna. Så som det känns just nu så ligger Rakitic närmast en exist eftersom klubben verkar vilja ge Gomes en till chans. Hade det varit upp till mig sp hade bpda fått lämna. Man kan fp upp emot 70-80M€ för de här båda. Isånnafall ser mittfältet ut så här: Busquets, Verratti, Iniesta, Roberto, Aleña och Denis Suarez.
Barcelona Cule4life
6/22/2017 11:41
Det är fortfarande överbefolkat om Munir Turan går för Dembele. När Veratti kmr in måste 2 mittfältare bort.

Busquets Iniesta Veratti Rakitic Roberto Rafinha Denis Gomes.

8 mittfältare på 3 positioner. För dom kan glömma att spela i anfallet ifall Demebele kmr och Paco finns ju där också. 5 Pers på anfalls platserna tillsammans med MSN. Undra bara vilka kmr säljas på mittfältet. Känns som att 2 måste bort på mittfältet om man inte räknar med Denis som ytteranfallare.
Då måste 1 bort bara och då står det mellan Rafinha och Rakitic då klubben verkar vilja behålla Gomes.

Anfall, Messi Suarez Neymar Dembele Paco Denis
Mittfält Busqeuts Iniesta Veratti Roberto Gomes (Rakitic,Rafinha).
Barcelona Gabriel
6/22/2017 11:20
Man vågar ju knappt drömma men om vi lyckas få in Semedo, Verratti och Dembélé den här silly season så återgår Real Madrid till titellösa säsonger igen. Ostoppbart lag har vi isånnafall.
Barcelona Barclasico
6/22/2017 10:39
Verratti has consulted lawyers to force his exit & to know the extent of the consequences if he doesn't join pre-season with PSG. [l'equipe]

Nu händer nått!
Barcelona Deulofeu
6/22/2017 10:07
Positiva tankar tänk er om vi får 200 millar för Munir och 300 millar för Arda och vi dessutom då löser Dembele för 500 plus 200 i variabler.

Vi blir alltså av med Arda och Munir och ersätter med Dembele herregud säger jag bara...

Låt det vara san.

Som lök på laxen står Ter Stegen ikväll...
Barcelona Suarez9
6/22/2017 09:58
@Barcadinho.:

Vi brukar resa fredag-måndag så är man alltid säker oavsett!
Barcelona Barcadinho.
6/22/2017 09:23
@Den vise mannen:

Tänk på att den verkiiga match dagen o tiden bestäms ca 10 dagar innan.
Du vet alltså inte om matchen är på lör el sön o vilken tid.
Så gradera din resa med en extra natt, du kommer inte ångra dig för det är så himla trevlig stad, åker dit om två veckor, utan fotboll.
Barcelona Den vise mannen
6/22/2017 08:56
När lottas ligan? Ngn som vet? Planerar på att åka i slutet av september. Ngt speciellt att tänka på vid ev resa och match?
Barcelona Soko
6/22/2017 07:15
Om exakt en månad spelar Barca sin första match efter semester, mot Juventus. Fyra dagar senare mot United och ytterligare tre mot Real . Tiden går fort.
Barcelona Reymar
6/22/2017 04:03
• Barça will offer €50m+20m Bonus to Dortmund for Dembele.

• Barça activate Plan B:- Offers Benfica €40m for Semedo. [SPORT]
Barcelona Reymar
6/22/2017 03:39
@papillon:

För ett par dagar sedan spelade Portugal-Mexico och där spelade Dos Santos som var en av dom bättre på planen och överglänste Gomes. Tycker att det var ett bra val att vi hade Jonathan dos santos, en bra spelare som aldrig klagade på speltid och som kunde klubbens filosofi utantill, dvs en bra truppspelare som inte kostade ett piss. Hur kan man klandra Laporta för det? Vad tycker du då om den nuvarande ledningens köp av dyra truppspelare som Arda och Gomes som tillsammans kostade miljarden för att inte tala om deras skyhöga löner? Finner det komiskt att ni Bartomeu sympatörer alltid hittar sätt att nedvärdera Laporta, såpass långt att ni kritiserar honom för att han behåller en truppspelare.. Löjligt.
Barcelona DizzLow
6/22/2017 00:35
@Diar Shekha:

Tid och tålamod är numera en lyx, som inte existerar i dagens fotbollsvärld. Tyvärr har Andre Gomes fallit offer för detta, och frågan man ställer sig är om han nånsin kan ta en ordinarie plats i barca.
Alltså, varningssignalerna såg man redan under EM, där han ständigt underpresterade, och blev bänkad till förmån för Renato Sanchez.
Sen att man ändå valde å spendera 45 + 10 ligaseger + 10 clseger, var fruktansvärd business av oss.

Jag minns två underbara sekvenser av Gomes den gångna säsongen, där han visade briljans, spelförståelse och stark deffensiv.
1. När han väntade in spelarna å höll i bollen, som senare resulterade i att vi vann clasicon.
2. När han jobbar hem å vinner tillbaka bollen av Balenciaga, och vänder snabbt å kör igång anfall, mot Bilbao

Underbar spelare men frågan är om vi fortfarande har ett genuint tålamod för honom.
Denis, Alena, Roberto står redo, samt att Veratti redan sitter på en given plats.
Det är svårt läge Gomes har hamnat i, och det är bara han som kan lösa det, men frågar du mig så hade cashat ut på Gomes för 45-50.
Barcelona Iniesta.70
6/22/2017 00:31
Ja, så här under Silly season när hörsägen och halvtaskiga rykten dominerar utbudet och skumraskiga agenter headlinar första sidorna på löpsedlarna så kommer jag osökt att tänka på ett par fiktiva agenter.

Jerry Maguier. Va? Tompa Cruise himself som "mänsklig agent". Men trots all sympatiskt dravel så myntades åndå alla agenters första och enda budord fram under den filmen: "Show me the Money !" Ja, Cuba Gooding JR snubblade to m hem en Oscar efter att ha munhuggits med sin "humana"agent angående "show me the Money" dravlet. Ja, passar väl hyfsat in under detta "fönster".

Men. min fiktiva favorit agent är ändå helt klart Mr Ari Gold!
Tack gode Gud att grabben är fiktiv! Förstår om Ari Gold hamnat vid samma pokerbord som Robert Fernandez!?!
Jisses! Det hade slutat med att Johnny Drama hade lirat högerback hos oss nästa säsong!

Ja,ja, sorry för stolpskottet till inlägg. Men är det "löjliga säsongen" så är det...:)
Barcelona Fcb88
6/22/2017 00:26
@Barcelonistas:

Han menade Inte Giovanni Dos Santos utan lillebrorsan Jonathan.. dålig relation med PSG? Du kan väl knappast tro på allt som skrivs/twittras..
Barcelona Barcelonistas
6/22/2017 00:08
Papillion - va fan snackar du om? Dos Santos spelade för oss 07/08 sen såg jag inget mer av den spelaren. Det var en spelare med stor potential men tyvärr så valde han tänka på annat. Psyket förstörde för han de vet alla. Sen när har jag försvarat Laporta? presidenten som köpte luis viton varor med klubbens penagr för sin dotter? Trots det så föredrar jag Laporta alla dagar i veckan före Bartomeu som säljer sig själv. Herregud han är rädd för att vi ska få dålig relation med PSG? WTF? skojar du med mig...
Barcelona papillon
6/22/2017 00:03
Barcelonistas

Fan vad du gråter om ledningen då. Vad tyckte du om att Laporta och co inte gjorde sig av med lillebror Dos Santos som satt på bänken under hela sin A-lagskarriär och tog upp en plats samt lön?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
6/22/2017 00:02
El Pistolero - det jag stör mig på är att vi går efter maskar när vi inte kan värva Godzillas. Hur tänker ledningen där?

Förlåt mig men who the fuck is Konodgbia?
Barcelona El Pistolero #9
6/21/2017 23:59
[QUOTE=Davids3]If Barca fails to sign Marco Verratti, Inter Milan player Geoffrey Kondogbia is plan B for Barcelona. [espn] Någon som vet mer om snubben? [/QUOTE] Konodgbia är en Gomes 2.0 och den källan ska vi ej tro på för fem öre.
Barcelona Davids3
6/21/2017 23:48
If Barca fails to sign Marco Verratti, Inter Milan player Geoffrey Kondogbia is plan B for Barcelona. [espn]

Någon som vet mer om snubben?
Barcelona DizzLow
6/21/2017 23:03
@Barclasico:

Geovanni, Rochemback, Henrique, Keirrisson, Douglas, (Marlon)

Se på namnen ovan å gör din egen slutsats. Marlon fick ju tack å lov en säsong i B-laget, för å landa lite i lugn å ro, men det handlar om speltid å timing. Som det ser ut nu, kanske en utlåning till en mindre la liga klubb är bra för Marlon. Tror rätt starkt på Umtiti - Pique.

Vet faktiskt nada om spelaren du nämnde, Kan vara en Jesus :) , kan också vara en Barbosa :(
Barcelona Barcelonistas
6/21/2017 22:57
Tjejer gråter till Titanic, jag gråter till det här. så orättvist och skandalöst.

Det är tufft att vara cule just nu men jag minns när Tamudo satte 2-2 på camp nou jag var 14 år gammal jag minns jag grät. Man var så ung då. Reals match mot Zaragoza slutade 2-2 också det var pain. Men vet ni vad vi kmr tillbaka starkare än någonsin. Hur många gånger har inte folk sagt att vi e slut men så har vi kommit tillbaks och visat alla?. Barca är Barca glöm inte det. Vi kmr tillbaks starkare!!!
Barcelona Soko
6/21/2017 22:08
Bad sägs om att värva Lewandovski? Han vill bort från Bayern då han är besviken på laget och spelarna att de inte hjälpte honom att vinna skytteligan. Det nämns Chelsea och United som tänkbara klubbar för honom.
Barcelona gozo1
6/21/2017 22:05
Jag ser också något spec i gomes jag tror på han och tror även att han kommer o ta för sig mer o mer. Som sagt första säsongen . Tycker dom ska göra sig av med rafinha o arda ser inte att denis kmr va något spec så bort med han också.
Barcelona Diar Shekha
6/21/2017 22:04
Barcelonistas
Vad vill du? Lord Gomes eller inte lord Gomes, det finns sämre än honom i laget.
Barcelona Barcelonistas
6/21/2017 21:56
Diar Shekha - rent moraliskt är det rätt jag, men det luktar lord kring Gomes inte en gång utan flera gånge om.
Annons: