/spanien/barcelona/forum/11797.aspx/spanien/barcelona/forum/11797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 13:23
addeh

Du har iofs rätt i att Rossi inte är det vi mest behöver. Allra helst hade jag nog sett en längre forward som kan erbjuda lite tyngd när det behöver. Kanouté ryktas ju hit och skulle nog inte kosta många ören. Någon säsong till lär han hålla. Han skulle säkert inte klaga över klent med speltid utan bara vara guld värd att sätta in när spelet låser sig. Mailern jobbar alltid hårt för laget och är enligt mig en av ligans allra vassaste på huvudet. Det hade kanske varit en bra värvning?

Hans eventuella ankomst skulle ju inte direkt sätta käppar i hjulet för en crackvärvning heller. Han får gärna komma utöver, så att säga.
Atlético addeh
2011-06-05 13:21
basaric

Det är omgjorda regler nu vilket gör att Barça B inte får delta i Copa del Rey, tyvärr.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-05 13:19
Barcelona - Barcelona nästa säsong i den spanska cupen? Inte helt omöjligt. Real Madrid mötte ju deras b-lag i cupen för flera år sen och tog det inte lungt när man slog ut B-laget med tennissiffror.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:13
Figeta

Läs om, läs rätt. Jag sa i värde, om Jeffren värderas runt 5-10 miljoner så blir Sanchez värde i runt 30-35 miljoner.

Jag kan ta Zlatan som exempel, vi köpte honom för 50 miljoner + Eto'o (20 miljoner i värde), så hans värde är 70 miljoner trots att vi betalade 50 miljoner. See?
Barcelona Figeta
2011-06-05 13:09
Hetfield

Nu är det 25 milj euro + Jeffren det ryktas om och inte 30-35 som du säger. Jeffren är ingen förlust i mina ögon då han alltid är skadad.

Men jag förstår att du har dina favoriter som du vill värva precis som jag vill ha mina favoriter hit.
Barcelona Frodo
2011-06-05 13:07
Personligen fattar jag inte hur spelare som Sanchez och Rossi kan kosta över 25 miljoner euro. Jag kan förstå tanken med båda köpen trots deras olika spelstilar men jag vill inte att vi ska betala överpriser.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:03
Figeta

Take a chill pill, jag har ingenting emot Sanchez, jag skulle välja honom före Rossi alla dagar i veckan. Jag tycker bara att 30-35 miljoner för Sanchez (i värde) är nästan olagligt mycket. Om priset vore lägre så skulle det vara ett mycket bra köp.
Barcelona Barca Barca
2011-06-05 12:54
I ärlighetens namn, så tycker jag att både Rossi och Sanchez är och skulle passa in vårat system som handen i handsken. Egentligen spelar de ingen roll vem vi får eftersom båda är otroligt bra, Rossi är jävligt underskattad tycker jag och speciellt av många här inne på forumet. Jag har alltid imponerats av honom och man märker hur han säsong för säsong bara blir bättre. Kommer han till oss skulle hans karriär gå spik rakt upp, eftersom Villareal spelar nästan en liknande fotboll som oss vilket skulle göra att Rossi hade aldrig haft några problem att acklamatisera sig in. Men som sagt, vem vi än får av Sanchez eller Rossi så har vi gjort en bra affär.
Barcelona barca111
2011-06-05 12:51
Fernando Gago - King Of Barcelona

Han är den spelaren som kan göra Barcelona ännu bättre!
Barcelona barca111
2011-06-05 12:51

Han är den spelaren som kan göra Barcelona ännu bättre!
2011-06-05 12:49
Hur kan vi sakna en pusselbit när vi vunnit 3 ligatitlar på 3 år och 2 CL?

Förstår inte logiken.
Barcelonistas
2011-06-05 12:38
Sanchez är den saknade pysselbiten i vårt vinnande koncept. Han kan skapa chanser på egen hand, har bra teknik och jobbar stenhårt, lägg därtill att han är ung och kan bara utvecklas och bli bättre.
Atlético addeh
2011-06-05 12:34
Det går inte att jämföra Rossi med Sánchez då den sistnämnde är en ytterforward i grund och botten och italienaren en striker. I matcher där vi sitter fast föredrar åtminstone jag hellre en snabb och teknisk spelare som kan ändra matchbilden än en striker som inte är särskilt vass på huvudet och inte skulle kunna erbjuda någonting nytt.
Barcelona Figeta
2011-06-05 12:32
Hetfield

Finns nog inte någon mer överskattad än Pastore. Han har gjort några bra matcher denna säsongen men inget mer.

Cavani måste jag hålla med är jävligt bra. Men han är inte den spelartypen vi söker efter utan en VÄNSTERYTTER.

Sanchez är den bästa som finns ute i marknaden som är vänsterytter och som kan bidra med något nytt. Också billigast av de som ryktats till oss så varför är många här emot honom för?

Barcelona Hetfield
2011-06-05 12:24
Varje gång jag vill ha en spelare i Barcelona så slutar det nästan alltid med motsatsen, så nu tänker jag hålla tummarna på att Rossi kommer hit så att motsatsen sker :P

Rossi FTW!

Figeta

De är också bättre än Sanchez.
Barcelona Figeta
2011-06-05 12:23
Hetfield

Du skriker ena dagen efter Cavani,Aguero och sedan Pastore osv.. Dem är precis lika mycket värda som Sanchez om inte mer så att vi betalar 25 för Sanchez är en jäävligt bra affär om det stämmer.

Att priserna har ökats är normalt. En bil kostar nuförtiden mer än av den gjorde för 10 år sedan.
Barcelona barca111
2011-06-05 12:18
Hetfield

Jag håller med dig om att det är överdrivna priser, men fotbolls marknaden ser ut som den ser ut. Det beror dels på att Madrid och City har investerat stora summor de senaste fönstren, vilket har gjort att andra lag har satt högre priser på sina spelare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 12:17
Figeta

Ja, det är sant. Vore bra med en renodlad vänsterytter. Är som sagt inte emot en värvning, bara lite tveksam. Det finns saker hos honom som jag saknar för att se honom lyckas i Barca fullt ut. Men det går såklart att skaffa sig... annars måste jag erkänna att han känns spännande. Spännande men oprövad. Kan bli en stor succé om vi har tur.
Barcelona Figeta
2011-06-05 12:14
1.70-ligan

Ja, det stämmer men då kommer det bli examt samma sak som Villa alltså anpassa sig för att spela på en ny position och det är något vi verkligen inte behöver. Tur för oss och Villa att han spelat som vänsterytter i landslaget för annars skulle de ta ännu längre tid att anpassa sig.

Sanchez är en riktig vänsterytter och det är precis vad vi behöver. Jag tror inte heller han skulle klaga ifall han fick sitta på bänken och rotera fast självklart är det fortfarande så att bäst form spelar. Presterar han så kan han utan tvekan ta en startplats.
Barcelonistas
2011-06-05 12:13
Elano (Santos): "Facing Barça at Clubs' Worldcup? It would be amazing. Barcelona are the best team in history, the best I have ever seen."
Barcelona barca111
2011-06-05 12:09
Figeta

Jag tror Sanchez vilja är en stor faktor, om han skriver på för barca. Men jag har även läst att Udinese har goda relationer med barcas ledning, därför tror jag att klubben har valt att lyssna på Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 12:08
Fast Rossi är en mer klinisk avslutare än Sanchez. Och det är åtminstone vad jag helst vill ha tills nästa säsong. Jag är dock inte emot en värvning av chilenaren men tror ändå Rossi ligger närmast till hands.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 12:07
Det är så sjukt mycket inflation i dagens fotbollsmarknad att även dussinspelare värderas till 2-3 gånger deras egentliga värde.

När Betis köpte Denilson för runt 12 år sen så kostade han runt 20 miljoner euro, och det var världens dyraste spelare. Sanchez är bra, det är en spelare som kan göra mycket på egen hand men han är inte värd 30-35 miljoner i värde. No way. Nej. No chance lance. No way josé. I en normal fotbollsmarknad så skulle han värderas till 15-20 miljoner.
Barcelona Figeta
2011-06-05 12:05
barca111

Udinese hade ju tackat nej till ett bud på 35 milj euro så Sanchez vilja att spela för vår klubb har betytt mycket ifall han kommer för det priset som det ryktas om.
Barcelona barca111
2011-06-05 12:00
Figeta

Jag håller med dig, för det första är han billigare jämfört med dem andra alternativen, för det andra passar han i barcas system och för det tredje som du säger, han gör en skillnad på planen.

Barcelona Figeta
2011-06-05 11:55
barca111

Måste ge Rosell cred ifall Sanchez kommer för 25 milj euro + Jeffren. Det är inte så att Jeffren är en förlust för oss då han knappt spelar och 25 milj euro för Sanchez är bättre än 30 milj euro för Rossi, 45 milj+bonusar för Aguero eller en oprövar Neymar.

Nu får vi en spelare som kan dra några gubbar och gå på avslut och det var precis det vi behövde. Rossi var verkligen inte den spelartypen.

Neymar har potential men han är för ung och skulle aldrig klara av den pressen han kommer få hos oss. Han spelar i en korpen liga och sätts heller inte på prov. Satsar hellre på våra egna (Bojan.Deulofeu,Rafinha) än honom.

Aguero var helt enkelt för dyr för att värvas annars skulle det bli honom. 45 milj euro+skatter skulle vi aldrig betala om inte Laporta var president. Med Rosell kommer det aldrig hända.

Låna ut Bojan med förhoppningar att han kommer tillbaks inom 1-2 år ifall han utecklas.
Villa,Messi,Pedro,Sanchez,Afellay nästa säsong kommer bli väldigt intressant.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 11:44
Undrar ju dock om han verkligen är värd de pengarna, plus Jeffren...
Barcelona barca111
2011-06-05 11:39
Enligt flera spanska källor är sanchez när att komma överrens med barca, det sägs att hans agent befinner sig just nu i barcelona för att komma överrens om det personliga kontraktet och mellan klubbarna sägs övergångssumman liga runt 25 miljoner euro plus jeffren.
Barcelona Frodo
2011-06-05 11:27
Läsvärd artikel från Sports Illustrated av Sid Lowe.
Barcelona Barca4eva
2011-06-05 10:45
1.70-ligan

Google translate, ibland är den rolig vet du. Översatte artikeln och på flera ställen stod det "Kn*lla mig".

Men nu sade Xavi precis det man alltid har tänkt om Cesc affären.
Annons: