/spanien/barcelona/forum/11795.aspx/spanien/barcelona/forum/11795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-03 21:28
Rambla~

Som jag ser det så kommer man inte till landslaget genom Allsvenskan. Nivån är alldeles för låg för att nå upp till landslagsnivå. Undantag för Hysén då.

Man måste ut i Europa om man ska få den stora chansen i landslaget. Men visst kan jag hålla med om att han kanske borde ha väntat lite till, spelat i Allsvenskan ett år extra och så vidare. Galatasaray sägs vara intresserade.

Sparka boll kan han, synd att landslaget inte skickar sina scouter till hans matcher. Hans jobb i U-21 var strålande. Toivonen, Bajrami, Berg, Lustig m.fl. fick chansen i A-laget förutom Harbuzi.

Som jag ser på saken förlorar landslaget på detta. Sverige behöver en Harbuzi typ som funkar som spelfördelare. Anders Svensson lär försvinna efter EM 2012, vem tar över då?
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:27
Hetfield

Det var mycket mycket värre före Zlatans tid. Det är det som är det sorgliga. Nu har det ju öppnats upp och blivit bättre, det måste väl även du hålla med om?
Barcelona Barcadinho.
2011-06-03 21:26
H. Alavi.

Jaha, ok tack. Jag hade ingen aning om den här bakgrunden.
Barcelona Rambla~
Ride

"vad fan har han gjort förutom den dära finten i Anderlecht? "

Haha, klockrent och jag måste hålla med. :P
Barcelona Hetfield
Rambla

För 10 år sen så var jag 10 år :P Då gillade jag att vakna varje morgon med frukostflingor och att spela supermario.

Var det inte en blivande stjärna i Sverige (invandrare) som gillade att läsa poesi osv?

Barcadinho

Jag antar att du är svensk, rasismen är kanske inte lika tydlig då. Jag vet inte, men jag respekterar det du tycker.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:25
Haha, kan ni fatta att svenska tidningar försökte para ihop Oscar Wendt med Barcelona bara för att han gjort en bra insats. Epic fail. :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-03 21:24
H.Alavi - Magico!

Det var ett exempel, han fick inte chansen när han måla för Vallolid, tveksamt att han någonsin kommer få det. Det som stör är att Wilhelmson är på bänken, vad fan har han gjort förutom den dära finten i Anderlecht?

Barcadinho

Hur förklarar du spelare som Isaksson,Wilhelmson,Anders.s går före utlands proffsen där ute?

Skit i hudfärg eller namn, svara mig på denna fråga är dessa bättre än spelare som spelar i en bättre liga?
Jonas.o spelar i Premier leauge,Wiland förtjänar att visa upp sig efter hans imponerande CL spel.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-03 21:23
Min poäng är att landslagstränare i olika åldrar väljer oftast spelare enligt deras kvalité, inte deras namn. Du tror att rasismen genomsyrar överallt i fotbollen, men jag har inte samma uppfattning som dig.
Barcelona Rambla~
2011-06-03 21:23
Hetfield

Med all respekt men det känns som du är 10 år för sent ute med din kritik. Du måste ju hålla med om att det har blivit mycket bättre? Kolla tex på MFF, minst halva laget har väl invandrarbakgrund? Dock är det trist att det ska krävas en Zlatan som utvecklas till en världsstjärna för att dörrarna ska öppnas. Självklart kan det även alltid bli bättre, det säger jag inte emot.

Alavi

Om den där Labinot hade haft lite tålamod och inte varåt så proffskåt att han hoppar på första bästa lag att han väljer ett soplag i den turkiska ligan så hade han kanske blivit något?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-06-03 21:20
Min vän Mervan Celik borde få chansen i A-landslaget. Han har nu spelat för U21-landslaget men han förtjänar som sagt att spela i A-landslaget.
2011-06-03 21:20
Och herregud, nämn inte Goitom i samma mening som landslaget. Han har inget där att göra för tillfället.
2011-06-03 21:16
Barcadinho.

"Den iranska födde Safari fick chansen förut, men han räckte inte till."

Han hade förmodligen fått starta mot Moldavien om han var tillgänglig. Personliga bekymmer stod i vägen vilket tvingade honom att tacka nej. Klockren vänsterback som är bra både defensivt och offensivt. Oscar Wendt? Nja, verkar som att han pissar på sig varje gång bollen kommer emot honom.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 21:15
Härligt att höra. Rasismen är ju fan pinsam i landslaget.

Barcadinho

No offense, men what's your point? Ingen av de är i närheten av landslaget (riktiga landslaget), så poängen jag fick fram är fortfarande kvar. Du förtydligar bara den.

H.Alavi

Kanske inte nu, men när han var bra i Valladolid?
Barcelona Barcadinho.
2011-06-03 21:15
Goitom var en bänk spelare i Almeria den här säsongen.
Han platsade inte i startelvan i jumbolaget Almeria!

Den iranska födde Safari fick chansen förut, men han räckte inte till.

Det finns flera invandrare spelare i U19 och U21.
U19 har fem stycken spelare med utländska exotiska namn som Mankoo och Ahmed.

Den här bilden som ni beskriver är en gammal bild av svensk fotboll.
Det är andra tider nu, särskilt inom fotbollen.

Men en viss diskriminering finns det säkert, särskilt på små orter. Det kan jag inte blunda helt för.
2011-06-03 21:14
En spelare som, av någon konstig anledning, aldrig fått chansen i A-landslaget är Labinot Harbuzi som spelade U-21 EM för två år sedan. Grymt bra, hade den där Xavi positionen i U-21.

Sedan såldes han från Malmö FF till Genclerbirligi i Turkiet. Sedan dess har det varit knäpptyst gällande Harbuzi.

Hade det svenska landslaget haft en utländsk tränare så hade denne Labinot fått spela i A-landslaget. No doubt about it.

Svenska tränare är alldeles för tråkiga även fast Hamrén har gjort det bra hittills. Anders Svensson tog slut efter EM 2008. Vad gör han kvar i landslaget?
2011-06-03 21:09
Hetfield

Förstod inte om De Goda var ironisk eller om han verkligen höll med ditt inlägg.
:S
Real Madrid Alex.K
2011-06-03 21:09
Ride_The_Big_One(6)

"Problemet är att "blattar" sållas ut i den svenska fotbollen i en tidig ålder."

Jag svarade bara på den här meningen.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 21:07
De Goda

Vadå?
2011-06-03 21:05
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Personligen har jag aldrig sett honom som en renodlad anfallare, mer av en lirarare som ska hålla sig på en kant och utmana. Saknar anfalls instinkten, men snabbhet och teknik har han gott om. han brukar ju dra sig till kanten, väldigt sällan man ser han centralt. Ingen ide att ens prata om denne spelare, får man inte chansen när man gör 12-13 mål så får man nog aldrig chansen. Marcus berg hur usel som helst, byter klubb(lån) lika ofta som Alex ferguson tuggar tuggumi, trots hans dåliga form får han chansen gång på gång.

Finns en anledning till varför inte Anders s lyckades utanför Sverige, alla vet anledningen ändå får han spela i landslaget?

Alex.k

Nu pratar vi väl om seniorerna inte sant?

Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-06-03 21:04
Bra Hetfield ! Du har gjort det igen.
Barcelona Hyder
2011-06-03 21:01
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Exakt vad jag menar på också. Samuel Armenteros är väll annars den spelaren jag mest ser fram emot att se i a-laget inom en snar framtid. Han har en spelstil som är ganska intressent ur en svensk synvinkel. Bajrami också för den delen men han har redan visat vad han går för.

Hetfield

En tredjedel av den tredjedelen kanske. Max alltså.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 20:59
Alex.K

En tredjedel är fortfarande en tredjedel. Hur många av de får smaka på landslaget?

Hyder

Precis, även när Goitom var bra så fick han inte spela. Det hade varit kul att få se en mörkhyad i svenska landslaget, en vacker dag kanske.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-03 20:57
Men Goitom är ju ganska medioker också, han är ju knappast utanför truppen bara för att han är invandrare. Han har väl haft en ganska kass säsong också, spelar i ett lag som kommer överlägset sist och han gör väl inte mer än 3-4 mål heller. Som anfallare.
Real Madrid Alex.K
2011-06-03 20:56
Håller med om att Goitom skulle fått en chans när han var i Valladolid. Men just nu ska han inte ha en plats i truppen. Han platsade inte ens i La Ligas sämsta lag den här säsongen.

Hetfield

Lite mer än en tredjedel av U21-truppen är utlänningar.
2011-06-03 20:50
Alex.k

Jag säger inte att Goitom imponerats stort i sitt klubblag, men vad fan gör en spelare som Willhelmson(stavning) på bänken?

Varför inte testa Goitom på denna nivå på någon kant där Elmander normalt opererar, jag menar spanska klubblagen köper ju honom av en anledning inte sant?

Fegt landslag, Hamren vågar mer än Lagerbäck men generellt så är de väldigt fega.

Wiland storspelar i CL medans Isaksson är medioker med sitt Psv, ändå är han garanterad en plats. Isaksson är så jävla medioker, urusel med fötterna är han dessutom.

Barca4ever

Han är bänkad till förmån av Hysen aka "djupleds kungen".
Tragiskt när spelare ifrån allsvenskan går före spelare som är ordinarie i en bättre liga.
Barcelona Hyder
2011-06-03 20:47
Hetfield

Håller med dig till viss mån. Men Goitom spelar inte i landslaget idag på grund av att han som anfallare inte gör mål för sitt klubblag. Det var däremot konstigt att han inte ens fick en ärlig chans när han väl gjorde 12-13 mål i La Liga för Valladolid. Den statstiken i sig ska ge dig en chans i ett landslag som Sveriges.
Barcelonistas
2011-06-03 20:45
Barcelona have earned more than 60M by winning the CL. The money comes from bonuses for performances and television rights. [via sport]
Real Madrid Alex.K
2011-06-03 20:36
Hetfield

Vilka "utlänningar" ska ha en startplats i landslaget enligt dig?

Enligt mig så ska Majstorovic, Bajrami och Zlatan starta.

När alla är tillgängliga alltså.
Barcelona Hetfield
2011-06-03 20:33
Barcadinho

Om Goitoms namn hade varit "Henrik Eriksson" så hade han spelat för landslaget idag.

Alex.K

Problemet är större än så. Problemet är att "blattar" sållas ut i den svenska fotbollen i en tidig ålder. Det är inte så konstigt att den enda "blatten" som har tagit sig till svenska landslaget är den enda världsklasspelaren i landslaget.
Barcelona Barca4eva
2011-06-03 20:33
Var är Bajrami o.O
Annons: