/spanien/barcelona/forum/11793.aspx/spanien/barcelona/forum/11793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mesudine Zizil
2011-06-07 21:52
Hetfield // Hoppas att SFF fattar att det är värt att satsa på "blattar", se bara på land som Frankrike och Tyskland vart hade de varit utan dem.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 21:42
El Kaiser

I beg to differ, Zlatan är klockren för Barcelona men hans personlighet och pizzabagare till agent förstörde alla hans chanser. Om du kollade på Milans matcher under hösten så spelade Zlatan ofta som ensam anfallare där han sprang arslet av sig, det handlar om motivation.

Zlatan fick inte vara nr.1 så han gick runt och tjurade, men under den perioden då han var bra i Barcelona så glänste han.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-07 21:38
Hetfield//

Zlatan i toppform eller ej passar inte i Barcelona, eller i alla fall inte i Peps Barcelona. Rörlighet är A och O i vårt anfallsspelet och särsklit rörlig är inte Zlatan, tyvärr.

Även under hösten när Zlatan levererade för Barcelona så var det mycket pga hans egen individuella skicklighet och inte alls lika mycket pga laget tillsammans. Zlatan sprang inte i luckor som Villa och Pedro gör och använde sig inte heller av väggspel som Messi är expert på.

Zlatan är och förblir en världsspelare men i Barcelona var det helt enkelt fel spelare på fel plats.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 21:34
I told you, 5-0 där 4 mål är av blattarna :P Zlatan och Bajrami.

barcarobin
2011-06-07 21:34
Jag tycker zlatan e en skön snubbe synd han inte lyckades fullt ut i barca.

enda jag ogillar med zlatan e hans jävla agent.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-07 21:13
Hetfield, Relevant för han var nog varken madridista eller cule. Utan ville nog bara spela på en högre nivå & få bra betalt.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 21:11
Synd att Zlatan är en sån douchebag, tänk er en Zlatan i toppform för Barcelona. Jag håller nog Zlatan som topp 3 i världen (anfallare) när han är som bäst, tillsammans med Messi och C.Ronaldo.

Fast vi hade å andra sidan inte vunnit CL med honom :P
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
2011-06-07 21:08
Ta tillbaka Zlatan... Nooot.

Nä men även jag måste erkänna att det är imponerande att komma in och göra tre mål.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 21:06
Zlatan gör hattrick mot Finland och nu kommer de svenska tidningarna att skriva om honom i 12 år till. Jag spyr.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 21:04
Så var är alla som var så säkra att Sanchez skulle hamna i Barcelona?
Barcelona Rambla~
2011-06-07 21:03
Blaugrana91

Negatiffa? Du, jag är realist. Det är inte bara att värva bara för att spelaren vill hit. Så enkelt är det inte. Hans nuvarande klubb är en provinskubb, inte speciellt stor eller rik. Åtminstone inte om man jämför med de 3 stora i Italien. Självklart vill de ha så bra betalt det bara är möjligt.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 21:02
Senaste nytt om Sanchez:

Pozzo: No agreement with Barca for Sanchez, everything is open. "It 's a misconception, neither the agent nor Udinese Sanchez agreed with Barcelona, ??so it's still wide open," said Pozzo as reported by Gazzetta. com.
Culé - Messi
2011-06-07 21:00
Statement Udinese president Soldati: "There's also no meeting scheduled between the clubs to discuss a transfer." [udinese.it]

Statement Udinese president Soldati: "Statements attributed to me have no foundation. There's no deal with Barcelona on Alexis Sanchez."

Japp, Silly Season var det.
DavMessi
2011-06-07 20:58
Som sagt, jag har följt Silva i City sen han kom och har har varit helt fantastisk för dem, han har vuxit ut till deras viktigaste offensiva spelare. Fansen älskar honom , han är väldigt ödmjuk och ja, han är väldigt lik Iniesta på alla sätt och vis. Han får inte samma uppmärksamhet som Özil eller Iniesta eftersom att han spelar i City, alla hatar ju dem och detsamma gäller median så man skriver inte så mycket om honom. Jag vågar inte jämföra Iniesta och Silva här eftersom att alla skulle hoppa på mig, men jag kan säga att jag gillar Silvas spelstil mer. Älskar när han viker in från högerkanten och totalt dominerar allt och alla i Premier League. Jag älskar hur han motbevisade alla kritiker när de sa att han vägde för lätt för Premier League. De som såg matchen mot USA, jag kan säga att det verkligen inte är en engångsförteelse, han spelar så vecka ut och vecka in. Han flyter på planen och rör sig helt fritt.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 20:55
Criff

Hur är det relevant till om Iniesta är maräng eller inte? Han är inte maräng idag.
AndreD - Winning!
2011-06-07 20:53
Varför är du så hård mot Silva? Du har säkert aldrig sett honom spela heller. Ta av dina Barcaglasögon någon gång när du skriver, snälla.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-07 20:52
Hetfield, Iniestas föräldrar valde mellan Barca & Real, och var och tittade på båda akademierna. Men dem valde Barcelonas för dem tyckte att Reals låg på ett dåligt område.
Så Iniesta hade lika bra kunnat vara en Madrid spelare.
Culé - Messi
2011-06-07 20:48
BB

Onödigt? Det är vad jag tycker. Varför ska vi köpa han när våra talanger i La Masia kan bli lika bra? Det är ju j*vligt onödigt och slösa x(över 30 milj. euro) på honom. Respektera vad andra tycker...
Barcelona Frodo
2011-06-07 20:32
basaric - Say no to Fabregas!

Har du sett Silva den här säsongen? Du kan ju inte utgå från enbart statistik när du bedömer en spelare. Silva har fullständigt dominerat för City i år och de matcher han har varit skadad/vilat så har City sett helt uddlösa ut med ingen som styr tempot.

Gå in på ett engelskt Cityforum så kan du se vad deras fans tycker om Silva. De klassar honom som den bästa eller näst bästa spelare den här säsongen och de vill bygga laget kring honom.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 20:30
Figeta

Nej, Iniesta har växt upp i La Masia, dessutom är han från Albacete. Han sa det där när han var en liten unge, strax efter att hans lag hade fått stryk av Barcelona ynglingarna. Han var bara sur så han sa det motsatta till Barcelona.

Barcelona Figeta
2011-06-07 20:16
Barcelonistas

Precis som du så vill jag också satsa på Thiago. Men det verkar som att Rosell är sugen på en mittfältsvärvning och då gav jag bara Borja som ett exempel istället för Cesc.

Hetfield

Iniesta har ju varit madridista om jag inte har fel. Till och med sett ett youtube klipp där han säger att han vill spela för real när han var liten.
Barcelonistas
2011-06-07 20:06
Figeta

Vore spännande med Cesc måste jag säga, ser dock hellre att vi satsar på Thiago då denne har stor potential och kommer bli den bästa på sin position i framtiden.
Barcelona Hetfield
2011-06-07 20:05
Borja är en madrista...vettefan.
Barcelonistas
2011-06-07 20:04
Skulle vilja säga att det är samma sak mellan Messi och Ronaldo. Båda två har gjort över 50 mål, men enligt mig är inte det de viktiga. Utan det spelmässiga spelet och vilka matcher du dominerar.
Barcelona Figeta
2011-06-07 20:04
Varför inte Borja Valero?

Den jag helst vill ha är Cesc men om han blir för dyr så skulle jag inte säga till till Borja. Han har styrt hela Villarreals mittfält och är en liten favorit.
Barcelonistas
2011-06-07 19:59
Basaric

Ibland tycker jag statistik är Överskattad. Visst Özil kanske gör många assist men är ljusår ifrån lika bra som Iniesta. I det spelmässiga spelet är det klassskillnad.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-07 19:57
F.C Barcelona No.1

inte för att vara negativ men det klippet på pastore sänkte bara honom i mina ögon,
Jag orkade se klippet i 4 min, sen ville jag inte se mer.
Visst han körde mkt one touch, men många av passningar va dåliga och hans mottagningar va inte dem bästa..
Nää stärkte bara min åsikt om att han är överskattat.

VISCA EL SANCHEZ
Barcelonistas
2011-06-07 19:54
L.A.M

Bra inlägg där håller med allt.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-07 19:53
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Iniesta gjorde flest assist tillsammans med Özil i Champions Leauge anno 10/11 så att han inte gör många assist stämmer ju inte. Han gjorde väl också 12-13 mål den här säsongen som mittfältare.

Silva är inte ens i närheten av Iniesta.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 19:52
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Okej, du får gärna tycka det. Då släpper vi det.
Annons: