/spanien/barcelona/forum/11791.aspx/spanien/barcelona/forum/11791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:35
Jo, men fortfarande 20 miljoner är mycket pengar. Vi tar en risk om vi lånar ut honom. Priset kan sänkas enormt när det väl blir affär
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:34
Det bästa för både oss och honom är att låna ut honom. Tänk om han presterar när han lånas ut då? då kommer alla här skrika efter honom.

1 säsongs utlåning där han får regelbunden speltid och sen tycker jag vi kan avgöra.

Men som 1.70-ligan säger så har vi en hel del intressanta namn (Rafinha och Deulofeu)och det kommer därför bli ännu tuffare för Bojan att ta en plats i framtiden.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:33
Jag håller med Hetfield, man borde acceptera budet. Gärna försöka trissa upp det lite till. Problemet är väl bara Bojan själv som år efter år vill stanna på bänken i Barca.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:30
Bojan är min favorit bland ungdomarna och jag kommer alltid att digga honom, men frågan är om det inte är bäst att ta 20 miljoner euro för honom och låta honom få växa till den spelaren han kan bli. Let's face it, just nu är Afellay före honom och med en värvning av Sanchez/Rossi så är han chanser än mer minimala.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 13:29
Varför ska vi ha cesc ? En penga kåt kille som valde Arsenal.
Thiago däremot har valt att stanna och lyckas i Barca och nu är han nära. Ska då en penga kåt kille som cesc som nu blivit törstig efter titlar komma hit-
Varför värva en svikare som är skadad halva säsongen också...

Hade inte Cesc vart skadad så jävla mycket hade jag förstått att man ville ha han men vafan ska vi med han till...
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:26
Liverpool would consider offering 19M for Bojan and could try to do a double deal involving Barcelona winger Jeffren (23). [daily mail]

Say what?! 19 miljoner är mycket pengar. Rosell bör överväga budet och försöka trissa upp det lite extra. För ärligt talat kommer det att bli svårt för Bojan att lyckas i Barca. Särskilt eftersom det finns två riktigt lovande talanger på gång underifrån också (Rafinha och Deulofeu)
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:19
Thiago kan mycket väl bli världsklass om vi ger honom förtroende nästa säsong. Jag tror på honom och är villig och ge honom rollen som första inhoppare om Xavi/Iniesta skadas eller behöver vilas.

Det finns både för och nackdelar med det jag precis skrev. Men utan förtroende kan man aldrig utvecklas. Värvas Cesc kommer hans utveckling stoppas.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:16
27 miljoner är fortfarande ruskigt mycket pengar för Sanchez, sen får tiden avgöra om han är värd pengarna eller inte.

I en normal värld så skulle Sanchez kosta max 20 miljoner.
Barcelonistas
2011-06-06 13:15
När det gäller värvningar så har rosell gjort det bra. Nu får vi bara hoppas att Thiago stannar, vill inte se att han lämnar bara för att vi köper Cesc.

In Sanchez, ( Thiago ska stanna, ser han som en värvning, då han kan få mycket speltid nästa säsong).
Barcelona Figeta
2011-06-06 13:07
Barcelonistas

Bara det inte blir Thiago så är det en väldigt smart affär av Rosell. Udinese tackade nej till City (35milj euro) och vi är nära att få honom för 27. ROSELL ETT EKONOMISKT SNILLE!!
Barcelona Shanghai
2011-06-06 13:06
Figeta

"kossommak" akta dig, det finns några som vet vad det ordet betyder pöjk.
Barcelonistas
2011-06-06 13:05
Udinese President Franco Soldati reveals “Barcelona are the favourites for Alexis Sanchez, while Juventus are closer to Gokhan Inler.”

“Today is an important day with several meetings planned, not just the one with Juve,” President Soldari told Radio Sportiva.

“We will not define the negotiations today, as there are many clubs interested in our players. What I read in the newspapers is true, as everything revolves around the economic aspect and the players offered in part-exchange.”

“There are also some English sides looking at Sanchez, as Manchester City and United have been tracking him all year. So have Barcelona and at this moment they are the favourites ahead of Juventus
Barcelonistas
2011-06-06 13:03
A deal on Udinese player Alexis Sanchez would be close for a fee of 27M plus a player (possibly Thiago or Jeffren) with buy-back option [as]
Barcelona Sano97
2011-06-06 12:57
Hoppas verkligen att han kommer.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 12:47
Vi har redan 2 Rossi typer.
Villa och Bojan båda två trivs centralt. det gör rossi också jag tycker vi ska värva en spelare som gillar kanten.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 12:45
Den brasilianske forwarden Leandro Damiao sägs vara Zubis "plan B". Det är en stor och stark striker (187cm), men men bra teknik och man har följt honom under en längre period. Han skulle kosta under 20milj euro.

Enligt mig är han ett spännande alternativ som skulle ge barca ytterligare möjligheter i offensiven. Om man insisterar på att ta hit Cesc känns han som kanske det bästa alternativet på forwardsidan. Med priset i åtanke.

Samtidigt ser jag gärna att man ger K9 en ärlig chans, men jag han är nog inte tillräckligt bra för Barca. Damiao känns bättre och mer genomtänkt, då man faktiskt scoutat honom en längre tid.

... vad fan har hänt med K9? För två år sen blev han utsedd till brasilianska ligans bäste spelare och hela Europa var ute efter honom.
Real Madrid RobertHansson16
2011-06-06 12:42
test
Barcelona tikitaka
2011-06-06 12:39
kossommak, hahaha

Culé - Messi
2011-06-06 12:39
Håller med Figeta, kan bara instämma. Som han säger så behöver vi en ytter medans Rossi naturliga position är i mitten, men där lirar Lionel Messi. No chance att han petar Messi... Så om Rossi kommer så kommer han få spela ytterforward och det kommer dessutom ta tid att anpassa sig till vänsterytter/högerytter. Lyckas inte Rossi första säsongen kommer alla säga:'' Sälj Rossi!''

Därför tycker jag att vi borde köpa Alexis Sanchez som lirar ytter och kommer,enligt mig, ha lättare att anpassa
sig till vårt underbara spelfilosofi.
Barcelona Figeta
2011-06-06 12:19
barcarobin

Självklart vet dem bättre men jag skriver vad jag tycker och tror är bäst för klubben. Vad gör man annars på ett forum då? kossommak
Barcelona mbarca
2011-06-06 12:15
Jag skulle vilja se Rossi i barca. Tror att han kommer att klara tiki taka bättre än sanchez. Rossi har bra speed, inte lika snabb som sanchez men tillräckligt för att göra 2-3 grabbar och passa vidare.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-06 12:15
"MotoGP-föraren Valentino Rossi är en legendar i sin sport. I syd-Italien sägs den niofaldiga världsmästaren vara lika stor som påven.

Själv ser han upp till Barcelonas Xavi.

Fotbollsstjärnan var i söndags på plats och kollade på GP-loppet i Montmélo. Efteråt fick han tillfälle att gå in i depån och hälsa på förarna.

När Valentino Rossi fick syn på Xavi satte han sig på knä och kysste hans fötter.

Och Rossi håller inte ens på Barcelona - utan Inter
barcarobin
2011-06-06 12:14
Figeta: ´Inte för att låta som den men tror du inte pep och ledningen vet bättre vad barca behöver än du?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-06 12:14
Om Rosell värvar Rossi för 25-30 Milj Euro så måste han ha mutat lärarna när han läste Ekonomi.
barcarobin
2011-06-06 12:13
Hoppas verkligen på Rossi nu alltsp vore ju grymt!
Barcelona Figeta
2011-06-06 12:04
1,70-ligan

Rossi är en bättre avslutare för han är en anfallare. Sanchez är en ytter och det är precis vad vi söker. Pedro är en ytter och just nu spelar vi med en central anfallare som vänster ytter. Villa har gjort det bra för han spelat där tidigare så kan därför inte klaga. Men att Rossi skulle göra det lika bra som Villa tror jag inte då han inte spelat där lika mycket tidigare.

Alltså är det en YTTER vi behöver och då passar Sanchez bättre in. Har också för mig att han kan spela som både höger- och vänster ytter och offensiv innermittfältare/central anfallare. Han gör det inte lika bra överallt men kan iallafall spela på många olika positioner om det behövs.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 11:57
Figeta

Iofs kan Rossi också göra 2-3 gubbar och är dessutom en bättre avslutare. Tror båda två skulle göra det bra i klubben.

Gillar idén om att ge K9 chansen! Är väl tveksamt om han skulle ta den, men han förtjänar åtminstone chansen att försöka imponera på Pep under försäsongen. Han är ju 183cm och bra i boxen så vill han agera inhoppare och gör det bra nu i sommar, har jag något emot att han stannar.
Barcelona Figeta
2011-06-06 11:54
Fyfan vad sur jag blir ifall det är Rossi som är vår crack värvning. Varför betala 250-300 miljoner för något som vi redan har.

Sanchez erbjuder speed och kan dra 2-3 gubbar enkelt. Han kan bli världsklass om han kommer till rätt lag och vi är det rätta laget.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 11:44
Det ser ut som att Rossi är ytterst nära oss eftersom att Villarreal har börjat leta efter en ersättare redan nu.

F*ck yeah, Rossi! Wohoo.
Barcelona Figeta
2011-06-06 11:41
1.70-ligan

Varför inte ge K9 en chans under försäsongen. Han kan ju överraska oss och är en riktig box player.

Låna ut Bojan och visar han inte framfötterna under säsongen som han lånas ut så har han inget och göra i vår klubb. Jag tror Bojan är rädd för att lånas ut för om han inte lyckas kommer han inte komma tillbaks.
Annons: