/spanien/barcelona/forum/11787.aspx/spanien/barcelona/forum/11787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:22
Sanchez vill till Barca det är ganska så uppenbart, sen kan bittra interfans komma och säga vad de vill.

Därmed inte sagt att Barca blir de som i slutändan värvar honom. Allt handlar om vad respektive klubb är beredd att betala i transfersumma och lön till spelaren.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-07 10:21
Noterat från den spanska pressen imorse:

* SPORT har träffat Afellay. I Intervjun säger holländaren att han trivs utmärkt i Barca och ingenting tyder på att han skulle lämna. Han säger även att han kommer bli bättre nästa år.

* Samma tidning skriver också att Barcas transferbudget kan bli hela 90 milj euro. Men jag tvivlar starkt på att alla de tänkta spelarna blir sålda, så riktigt så mycket pengar lär man inte ha.

* MD hävdar att Barca kommer göra 4 värvningar i sommar: 1 vänsterback, 1 mittfältare och två forwards. Själv tror jag på 3 nyförvärv...

* MARCA skriver att både Pep och Zubi inte har några som helst planer på att inkludera Thiago i en transfer. Gilla!

* I övrigt skriver de flesta tidningarna som vanligt om Sanchez och de lite mindre trevliga ryktena där Thiago används för att få hit Cesc. Men jag hoppas och tror innerst inne att det bara är skitsnack.
Barcelona barca111
2011-06-07 10:19
F_C_B

Häromdagen gick Udineses president ut och sa att Barca hade övertag gentemot alla andra klubbar.
Barcelona barca111
2011-06-07 10:12
Rambla

aha, om Barca ska upp i den summan måste dem sluta med sin gratis verksamhet!
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:11
Sami

Inget är säkert än. I Januari var Inter den som var mest intresserade av att köpa Sanchez. Du kunde läsa Sanchez-Inter från den 1 Januari till den 31 Januari i dom italienska sporttidningarna. Man var mycket nära på att köpa honom, men Pozzo ansåg att Sanchez pris kunde öka fram till Juni(Vilket det har gjort) och vänta istället.

Udineses ägare Pozzo har lovat Inter att igen komma tillbaks i Juni och gett Milanolaget en stor fördel om man nu vill förhandla. Sanchez har också officiellt gått ut och sagt att han vill stanna i Italien framför andra ligor för att vinna titlar.

Inters sportchef Branca och Pozzo är bra vänner om det nu spelar någon roll, men som sagt, Inter har en stor fördel, men samtidigt kanske inte Inter är redo att matcha Barcelonas bud.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:10
barca111

Jo, 45-50m. De 90m du nu läser om är om de spelare som klubben kan tänka sig sälja, verkligen gör det och då läggs de summorna till transferbudgeten. Det sker ju bara om de här spelarna säljs och att man får in de summorna man kalkylerat med. Det är knappast någon garanti.
Barcelona Rambla~
2011-06-07 10:08
En artikel från augusti förra sommaren precis innan ligorna drog igång. Haha, ska man skratta eller gråta? :P
Barcelona barca111
2011-06-07 10:07
enligt sport.es har Barcelona 90 miljoner euro att spendera i sommar, låg inte transfer summan på 45 euro?
,Sami
2011-06-07 10:05
F_C_B
Känns som Barca leder racet mot Inter att värva Sanchez. Jag tror Sanchez blir klar idag.
Barcelona Barca4eva
2011-06-07 10:02
Mascherano

Tror du verkligen han vill ha ALLA?

Snubben...
Barcelona F_C_B
2011-06-07 10:01
Nu säger Pozzo till Moratti att antingen köper du Sanchez eller så säljer vi spelaren till det högsterbjudande laget.

Ska bli intressant det här.
,Sami
2011-06-07 10:01
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Oj oj oj! Känns som han kan bli klar redan idag. Bra nyheter:)
Kan nu se framför mig hur han gör bort Ramos och Arbeloa.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-07 09:57
Besides Alexis Sanchez' agent Fernando Felicevich, the president of Udinese could today also travel to Barcelona to sign the deal. [tv3]

Barcelona will today hold transfer talks with the agent of Udinese attacker Alexis Sanchez (22). Bojan or Jeffren could be included. [cope]

Han verkar vara riktigt nära nu!
Barcelona Mascherano
2011-06-07 09:51
Hetfield
Är det inte du som vill ha alla spelare till Barca? Cavani Pastore Fabregas Kanoute. Hahaha snacka om att spela för mycket Fm. Lägg ner!
AndreD - Winning!
2011-06-07 09:29
Någon som kan översätta detta lite snabbt? Det sista och det första är lätt, men de tre i mitten failar jag och google translate på helt.
Barcelona Gabriel
2011-06-07 06:29
Om det slutar med att vi köper tillbaka Cesc genom att använda Thiago som delbetalning i den affären kommer jag aldrig att förlåta klubben och de ansvariga.

Det var allt jag hade att säga just nu.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-07 01:33
Äsch, nvm.

Godnatt Cules!
Barcelona teddycule
2011-06-07 01:09
Ganska skön video på Sanchez. Han verkar ju inte sakna talang direkt:P
Barcelona M.Y
2011-06-07 01:07
Hetfield

HAHAHAHAHAH bäästa kommentaren på sjuuukt lång tid. Rapportera om att Sanchez använt tandtråd!! Klockren
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-07 01:04
Man kan ju iallafall lägga till Sanchez som en av de spelarna som det ryktas om på bloggen. Så vitt jag vet är han inte ens nämnd där? Inte för att det spelar någon större roll. Alla rykten hamnar ju ändå här för folk att läsa från andra källor.
Barcelona teddycule
2011-06-07 01:04
Hetfield

Så du tycker alltså att ryktena om t.ex. Sanchez och Rossi dom senaste dagarna inte har varit seriösa?
Barcelona emilio___
2011-06-07 01:01
HAHAHAHAHAHAHAH. tandtråd :P
Barcelona Hetfield
2011-06-07 00:59
Vad ska redaktionen göra? Uppdatera bloggen så fort någon rapporterar om att Sanchez har använt tandtråd?

De uppdaterar bara seriösa saker.
Barcelona emilio___
2011-06-07 00:58
Barca kan stänga idag
el fichaje de Alexis Sánchez undertecknandet av Alexis Sanchez,,, FRÅN MARCA.

vi får bara hoppas att det är så :) gillars sandros transfer taktik. han låter tidningarna spekulera. medans han själv gör business i det tysta.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-07 00:57
Hetfield

"Jag får en bisarr känsla att både Rossi och Sanchez kommer att köpas, lägg till Cesc. Jag kan inte förklara det, kalla det för en "feeling" a la Pep. "

Jag håller med dig helt, har samma "feeling" själv.

Känns för övrigt som Barca är den klubb som är mest aktiv på transfermarknaden just nu...Iof är ju det mesta rykten, men som sagt känns så allafall...

Föresten vad tusan har hänt med Man City, är ju helt tyst kring dem? ;)
Barcelona Mascherano
2011-06-07 00:55
teddycule
Jag håller med! Dåligt av Redaktionen att inte uppdatera Sillybloggen. Dåligt!
Barcelona teddycule
2011-06-07 00:39
Inte för att gnälla men Sillybloggen har varit väldigt dåligt uppdaterad på senaste tiden! Det har florerat massa rykten där Barca är inblandade men inget händer på bloggen! Man vill ju inte förlita sig på Aftonbladets blogg hela tiden...
Barcelona F_C_B
2011-06-07 00:39
Sanchez är ruskig bra spelare. Jag förstår inte några som säger att han är vänsterytter när han egentligen är högerytter och har spelat det sen flera år tillbaks? Jag följer Serie A varje helg, och har sett Sanchez i många många matcher. För mig är han en spelare som platsar i vilket lag som helst. Han har tekniken, han har snabbheten, kvickheten, skotten och han jobbar alltid, offensivt som defensivt.

Jag kan säga så här att Sanchez fick högst snittbetyg av alla spelare i Serie a av Gazzetta dello Sport som är Italiens största sporttidning och andra tidningar i landet, Sanchez 6.73 före Eto'os 6.49..

Problemet med Sanchez den här säsongen har varit matcherna i höst. Han har levererat mycket men inte poängmässigt. Många klubbar ville ha spelarens signatur redan i Januari, men Pozzo ansåg att Sanchez värde skulle öka med många miljoner under våren då han trodde att han kunde göra fler poäng, vilket han också gjorde. 12 mål och 7 assist den här säsongen totalt.

Sanchez har spelat i år de flesta matcherna som högerytter men också agerat som prima punta i enstaka matcher.

Personligen förstår jag inte varför Barcelona väljer att lägga ut så mycket pengar på en Sanchez när laget inte behöver förstärkas så pass mycket där uppe. Man har redan Messi i Sanchez position, och sedan har man Pedro som också är mycket bra och jag tycker att det är synd att en spelare som Pedro ska sitta på bänken. Men det är bara jag..
Barcelona Alvés
2011-06-07 00:07
Ett exempel är Fabregas, varje år är han klar..... men ändå inte
Barcelona Hetfield
2011-06-07 00:07
Jag får en bisarr känsla att både Rossi och Sanchez kommer att köpas, lägg till Cesc. Jag kan inte förklara det, kalla det för en "feeling" a la Pep.
Annons: