/spanien/barcelona/forum/11786.aspx/spanien/barcelona/forum/11786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 10:23
Nu sägs Real vara efter Sanchez, haha.. Ett tag trodde man att det nog lär bli Rossi eller Sanchez som går hit, men just nu känns det som att det kan bli vem fan som helst. Inklusive dem två.
Barcelona Figeta
2011-06-08 09:55
Deulofeu

Neymar har jag faktiskt inte sett så mycket utav förutom några landskamper han spelat. Han är en unik spelare som har potential till att bli världens bästa om några år ifall han utvecklas på rätt sätt. Att säga nej till en spelare som har potential till att bli världens bästa spelare går inte och skulle därför välkomna honom med öppna armar.

Men jag föredrar ändå Sanchez före Neymar då han spelat på en högre nivå och har tagit Udinese till en CL-kval plats. Han är född 88 och kan bli en startspelare efter första anpassningsåret. Men den största orsaken till varför jag tar Sanchez före Neymar är för att vi har unika spelare i ungdomsakademin. Jag syftar självklart på Rafinha/Deulofeu som är födda 93/94. Om allt går rätt så kan någon utav dem vara startspelare om 3-4 år och vill därför inte att en spelare som Neymar ska stå i vägen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-08 09:50
Vad gäller matchningen av talanger finns det ingen exakt mall att gå efter.

Det enda som gäller för alla är att ta vara på chansen när den ges, oavsett hur den ges.

Pedro fick alltmer förtroende ju långsammare Henry tenderade att bli.
Han tog chansen med den äran och har lyckats förvalta den, samtidigt som han inte haft supermycket konkurrens på sin plats.

Bojan tog ju chansen redan som 17-åring när Eto´o var skadad, men har sen inte lyckats förvalta den. Skulle han fortsatt matchas hårt efter detta? Barca har alltid haft en crack som nummer 9, och det var svårt för en 17-årig Bojan att fortsätta få förtroende när Eto´o kom tillbaka.

Iniesta matchades tvärtom in rätt så försiktigt med mestadels inhopp under sin första säsong, för att sedan säsongen efter spela flest matcher av alla.

Det finns inget rätt eller fel, det handlar mycket om tillfälligheter och hur man är som person. Vissa tar tjuren vid hornen, andra behöver ledas runt en tid.

Dock kan vi konstatera en sak, och det är att det tar tid att anpassa sig till Barcas nuvaradne spelidé då den är så olik de flesta andra lags dito.

Backarna måste vara bra med fötterna och våga hantera bollen i riskfyllda situationer.
Mittfältarna måste vara konstant rörliga och ha förmågan att släppa bollen på ett tillslag. Dessutom krävs det en bra bedömningsförmåga när det gäller avgörande passningar kontra possessionspel.
Anfallarna måste löpa konstant, och de får sällan bollen i den första rörelsen vilket kan få ovana spelare (läs Zlatan) att stanna upp och sedan stå kvar i sin position i stället för att hitta nya löpvägar.

Det är inte så konstigt att Barca nu är ute efter en löpstarka anfallare som Rossi och Sanchez, en mittfältare med Barca DNA som Cesc och att man hellre tar upp Fontás som mittback än köper en till cementfot (läs Chyg).

Men, för alla, talanger som stjärnor - så gäller det att ta chansen när den ges.
Och förvalta den.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-08 09:18
B-Guden, Iniesta?
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-08 08:45
Var Xabi Alonso kapten igår? Patetiskt.
Barcelona Deulofeu
2011-06-08 08:39
Neymar är åter skillnaden för Brasilien i den riktiga Ronaldos avskedsmatch med en fantastisk framspelning till Fred. Han skulle passa i Barca som supersub men en riktigt dyr sådan. Verkar som Real börjar bli sugna han pryder Marcas framsida och Ronaldo återigen den riktiga har rekommenderat honom till Real samt utnämt honom till sin arvtagare.Stora ord från el rei. Vem minns inte Ronaldos säsong i Barca legendarisk tyvärr blev det bara en säsong. Kommer ihåg att Bobby Robson funderade på vem av honom och Shearer vi skulle värva det blev ganska lyckat ungefär som Beckham kontra Ronaldinho ; )
Barcelona Deulofeu
2011-06-08 08:35
Vilka baljor otroligt nästan identiskt avstånd...Xabis är snäppet vassare.
Barcelona Barca4eva
2011-06-08 02:20
Snygga frisparkar av Xabi och Villa.

Bona nit!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-06-08 02:16
Fan vad besviken man är nu! Om Italien hade vunnit ikväll hade jag varit 3700 kr:- rikare! Lite surt!
Barcelona Shanghai
2011-06-08 01:44
Éluc

"Men något jag gärna vill upplysa är att Thiago endast är 19 år gammal och vid den tidpunkten fick inte Messi heller så där jättemycket speltid."

Låt mig skratta. Att Messi fick inte så mycket speltid när han var 19 år och blev andra bästa spelare efter Kaka 2007 är en gåta. Kan du lista ut det kompis så får du en iphone.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-06-08 01:07
Udineses ägare säger att Sanchez verkar vilja spela för Barcelona och de inte kommer stoppa honom. Dessutom säger han att Barcelona har fått tillåtelse att prata med spelaren och de är redan överens. Men förhandlingarna om affären med klubben kvarstår fortfarande och det blir klart i slutet av Juni.

Jag ser det som en självklarhet att han kommer till Barca efter de kommentarerna. Det är en spelartyp Barca saknar och behöver. Men de 2-3 andra värvningarna är mer intressanta i nuläget. Vissa rykten känns bara förskräckliga.
Barcelona Figeta
2011-06-08 00:50
Blaugrana91

Ingen aning faktiskt men snart är semestern iallafall och den förtjänar dem verkligen efter att ha spelat EM sommaren 08, Confederation cup 09 och VM 2010.

Silly Season har bara börjat kompis ;) det är sånt man får vara beredd på!
Barcelona B-Guden
2011-06-08 00:45
Éluc

Matchades messi in långsamt ? nej det gjorde han inte. Jag hatar folk som tror talanger ska matchas in långsamt det stämmer inte ett piss.

Kolla Pedro fick spela skit mycket och blev skit bra. Samma med Busquet Pique.

Vem fan bli bra att att matchas in långsamt säg nån som blivit det ? och sen vad an har ni fått det ifrån ?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-08 00:41
Haha Sport gör det igen...

Tidigare idag:

"Total agreement with Alexis "

Och nu:

"Cesc preliminary agreement "

"suck" att dem orkar...
Barcelona Blaugrana91
2011-06-08 00:39
Figeta

Nu är jag inte helt 100 men ska dem inte spela en vänskapsmatch mot Italien innan det är semmester för dem? Jag kanske har drömt detta, men har för mig att jag läst det någonstans. :P
Barcelona Figeta
2011-06-08 00:31
Blaugrana91

Tack för svar :) Det är alltid kul när våra spelare gör bra insatser och samtidigt inte åkt på några skador. Nu är det väll vila för spelarna om jag inte har fel och bara hoppas att dem njuter av deras välförtjänta semester och kommer tillbaks 100% friska/motiverade inför nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-08 00:23
Figeta

Jag kollar på matchen nu, den är snart slut, Villa var riiktigt bra men han fick bara spela en halvlek. Pedro har fått spela hela matchen och varit ganska bra. Busquets har varit rätt bra han också. Iniesta var fullt godkänd men fick precis som Villa bara spela en halvlek. Valdes har varit väldigt bra, gjort ett par riktigt bra räddningar!
Barcelona Figeta
2011-06-08 00:17
Efter att ha läst här på Les Rambles vad som skrivits de senaste timmarna så ser man att Sanchez nu inte är så nära som man trodde. Väldigt tråkigt nyheter då jag verkligen vill se honom i Barca tröjan nästa säsong. Hoppas det vänds inom dem närmaste dagarna.

Ser också att Villa och Pedro har nätat för Spanien. Någon här som sett hela matchen och kan kortfattat berätta hur våra spelare har spelat?
Hercules Onur Ultras Inter
2011-06-08 00:02
Kära vänner I Italien är dom ganska övertygad om att Sanchez är Inter spelare snart och Rossi är Barca spelare.Om inte Sanchez väljer oss hoppas han väljer er pga att ni är dunder klubb.Grattis för CL titeln, ni förtjänade allt!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-07 23:59
FCB
Jag hoppas du har lika fel som ett klipp jag såg innan där en blond brud trodde att Paris va ett land..

1.70 ligan
Jag kanske överdrev lite haha men fan jag vill inte se rossi i Barca tröjan..
Barcelona Riiio!!
2011-06-07 23:56
Hahahahahaha
Barcelonistas
2011-06-07 23:53
Vet inte riktigt om det här stämmer men tydligen ska Udinese gett Inter en stor fördel i juni om att förhandla om Sanchez när man misslyckades att köpa honom i Januari fönstret. Sanchez ska även ha gått ut och sakt att han vill stanna i Italien och föredrar den än dom andra ligorna.

Zamorano ( Sanchez idol) sägs även ha snackat med honom och rekomenderat Inter.

F_C-B förklarar det hela bättre.
Barcelona F_C_B
2011-06-07 23:52
Nu vet jag inte hur det slutar, men jag kan skriva det igen för er som inte har läst mitt första inlägg om Sanchez här och ni kanske får en lite klarare bild.

- Inter har en mycket stor fördel här och har alltid varit i pole position för att signera Sanchez. Anledningen till varför Inter och Moratti har en stor fördel är att man försökte köpa Sanchez redan den 1 Januari och visade mest intresse för spelaren av alla lag, man försökte och försökte, men Pozzo ville vänta fram till Juni för att han ansåg att Sanchez värde skulle öka, och därför lovade han Inter att komma igen tillbaks i Juni.

- Pozzo och Inters sportchef Branca är mycket goda vänner vilket kan underlätta affären

- Sanchez agent berättade för någon vecka sedan att Sanchez vill till Italien och Inter

- Sanchez gick ut i median när han var i Chile för någon vecka sedan då hans far gick bort, och sa att han vill stanna i Italien framför alla andra ligor och vill vinna titlar i landet som vilken annan spelare i världen.

- I samma artikel berättar han att Zamorano(som spelat i Inter) är hans stora idol, hur mycket han betyder för honom och att han en dag vill bli lika stor som honom. Han fortsätter med att säga att den Italienska fotbollen är mycket stor i Chile mest pga Zamorano och Salas.

- För två veckor sedan blev Moratti intervjuad där han man frågade chanserna om Sanchez, där han svarade att det finns 40% chans till att han kommer(enligt mig mycket mer)

- Man frågade Moratti igen för några dagar sedan vad chanserna är att Sanchez kommer, och då svarade Moratti med en tillökning på 20%, alltså 60%(Jag tror på 99%)

Jag kan ha mycket fel, men mycket talar för att det är Inter som får Sanchez, och jag är ganska säker på att Barcelona får Rossi, som Juventus också är intresserade av.
Messi._.10
2011-06-07 23:48
Asså jag får rysningar när jag kollar på denna videon och tänker efter att INGEN i hela VÄRLDEN kan spela som vi. vi har ett unikt spelsätt där vi äger alla lag in och ut INGET lag i hela VÄRLDEN kan spela som oss. det e helt sjukt asså.
Tänk er att inga människor i hela världen kan spela som oss förutom våra spelare...
Helt sjukt asså och tro mig massa lag försöker...
Barcelona >The Reporter<
2011-06-07 23:47
Arbeloa och Albiol, hur blev dessa spelare proffs?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-07 23:47
tikitaka-GOOL

"Nää fan, detta tar mer på ens psykiska hälsa än vad el-clasico orgien gjorde"

Pfft, nu ljuger du ;) Själv tar jag det hela med ro. Är väl kul när spelare man gillar ryktas hit. Hela soppan är ganska underhållande! Man får bara ta alla rykten med en rejäl nypa salt.
I slutändan vet man att Barca kanske kommer göra 2-4 värvningar. Och jag är ganska säker på att Zubi, Rosell och Pep vet vad som behövs och kommer göra allt för att truppen ska bli ännu bättre/bredare tills nästa säsong. Det är egentligen det enda som betyder nåt. Sen är det bara skoj att följa alla mer eller mindre galna rykten under sommarens gång. Vissa tänkbara transfers gillar man mer än andra, såklart. Men man får utgå från att de inte blir av så blir man istället glad om de gör det. Så gjorde jag med Afellay i vintras, t.ex :)
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-07 23:45
Eluc

Va snackar du om, när Messi va 19 va han fan kung. Viktigare och bättre än ronaldinho.
Blev 3 bäst i världen efter Ronaldo och kaka som vann
Barcelonistas
2011-06-07 23:44
Aa vi får helt enkelt se vad som händer framöver. Hoppas på att det blir Sanchez tillslut, men tror det blir Rossi vi köper.
Barcelona Éluc
2011-06-07 23:41
Känns faktiskt som att Cesc känns mer given i Barca nästa säsong än Sánchez.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-07 23:41
Fan vad sillyseason suger, känns som media mer och mer för varje år som går skriver allt för att locka läsare. Sen sitter man däri med datorn, eller mobilen o snappar upp nyheten.. Även fast man vet att det är jävla sillyseason, så blir man ändå lite glad, och får förhoppningar.. Förhoppningar som spräcks, för att på nytt byggas upp....
Nää fan, detta tar mer på ens psykiska hälsa än vad el-clasico orgien gjorde.
Annons: