/spanien/barcelona/forum/11785.aspx/spanien/barcelona/forum/11785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-08 14:33
Jag tycker vi klarar oss som vi har det just nu på högerbacken. Dani Alves spelar de flesta matcherna och när han är skadad eller avstängd så byter Adriano kant, och då har vi ändå både Abidal, Maxwell och i värsta fall Puyol som kan spela där.

Jag har tänkt på det lite angående backlinjen. Skulle inte vi klara oss utan en värvning den här sommaren? Det skulle nog gå. Vi har Piqué och Puyol i mitten med Fontás och Abidal som reserver. På kanten har vi Adriano och Alves som startar med Maxwell som reserv. Då många av våra backar kan spela på olika ställen skulle vi nog greja det, Abidal kommer naturligtvis pendla mellan vänster och mitten mycket.

Vad tror ni?
Barcelona Jonken
2011-06-08 14:31
Pique värvades som försteman, vad jag kommer ihåg så spelade han alla träningsmatcher under sitt första år och gavs förtroende direkt. Kommer ihåg hur jag satt och svor i tv-soffan att han hade fått i uppgift att sköta alla uppspel. Jag tyckte han var ovårdad och slarvig men han visade sitt rätta jag rätt så fort :) Grande Piquebauer!
Barcelona Barca4eva
2011-06-08 14:31
Fernando Gago - King Of Barcelona

Aldrig. Men, man märker ju under matchen hur det blir 3-4-3 när Busquets backar hem medan ytterbackarna flyttas fram. Ganska kul :p
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-08 14:29
3-4-3 kommer aldrig någonsin spelas i Barcelona. Glöm det.
Barcelona dios-maradona
2011-06-08 14:29
Pique<3

tror Isla skulle kunna gå för kanske 12-16 milj om inte mindre.
Barcelona Pique<3
2011-06-08 14:24
Vad tror ni isla skulle kosta? kanske ska köpa en högerback istället så kan adriano räknas som vänsterback så har vi backup på båda sidorna. Skulle VI SPELA 3-4-3 nästa år så är han väll van vid de från udinese tiden?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-08 14:09
Ett stort grattis till Javier Mascherano som idag fyller 27! Som han har slitit under säsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-08 14:09
Det tog ju fler år för Iniesta innan han debuterade till att han definitivt blev en startspelare. Jag tycker verkligen man kan säga att han matchades in långsamt.
Dock är det väldigt många som direkt får chansen av formsvackor eller skador. Pedro, Busquets och Piqué är tre som gått den vägen de sista åren.
Messi debuterade som 17-åring och spelade redan säsongen 05-06 väldigt mycket, och då var han alltså bara 18.

Thiago verkar dock vara en sådan som matchas in långsamt. Han är snart 20 och först nu flyttas han upp till förstalaget permanent. Jämför det med Messi t.ex. Det är inget dåligt med det, snarare kan det vara bra att han får spelas in väldigt långsamt. Om några år har vi troligen en världspelare där.

Barcelona LennyRomario
2011-06-08 14:08
http://osynligahanden.blogspot.com/
För er som är intresserade av den mer ekonomiska sidan av fotbollen. En jämförelse mellan Barcelona och Real Madrid.

Notera gärna: "I fallet Barcelona har jag använt Laportas resultaträkning. Anledningen till att jag inte använde den slutgiltiga resultaträkningen var att den nya presidenten Sandro Rossel adderade en mängd engångskostnader, nedskrivningar av intäkter och bokförda värden på tillhgångar som inte ger en rättvisande bild av den dagliga verksamheten."
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-08 12:50
Mojito

Håller med dig till fullo. I stort sett alla spelare i dagens Barcelona var inte ordinarie på en gång utan har fått kämpa sig till den platsen. Valdés hade Rustü framför sig. Piqué hade Márquez. Xavi hade en hel drös av mittfältare. Iniesta hade Deco och Xavi framför sig. Nästan alla fick chansen på grund av skador - och tog vara på den.

Detsamma gäller även Pedro och Messi.
Barcelona Canaletes
2011-06-08 12:48
Intervju med Jeffren om situationen just nu...
Barcelona B-Guden
2011-06-08 12:32
Criff -Llourinho
B-Guden, Iniesta?

Kanske.., men han blev ju faktiskt grym efter att Deco lämnat... han var bra innan också men inte lika
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-06-08 12:21
Hetfield,

Haha jag gillar hur säker du är på att Cesc kommer till oss.
"Ge frisparkarna till Villa, Cesc, Messi och Thiago istället"
Barcelona Hetfield
2011-06-08 12:17
Frisparkarna är lite av Barcelona akilleshäl, även när vi får bra lägen så resulterar det oftast i ingenting. Nu har förvisso Messi tagit steget och blivit en väldigt bra frisparksskytt, men jag vill aldrig mer se Xavi och Alves nära frisparkarna, fyfan vad de är usla. Alves skjuter alltid 100 meter utanför och Xavi skjuter så löst att en målvakt utan ben skulle kunna hinna ta de.

Ge frisparkarna till Villa, Cesc, Messi och Thiago istället.
Barcelona Figeta
2011-06-08 12:12
Hetfield

Kommer Cesc så måste någon mittfältare bort ifall Thiago ska få speltid. Hoppas isåfall det blir Keita.

Många säger att ifall vi säljer Keita så tappar vi styrkan på mittfältet som han kan bidra med om han startar eller byts in. Med Cesc kommer vi också få se styrka och mycket löpningar då han spelat i PL i flera år.

Villa,Messi,Pedro,Sanchez,Kanoute
Xavi,Iniesta,Cesc,Thiago
Busquets,Mascherano

Säger inte att jag vill ha det så här men om man ska utgå från vad rykterna säger vad vi är ute efter så är det dem värvningarna jag helt vill se. För enligt de flesta tidningarna är Rosell ute efter en mittfältare,ytter,anfallare.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-06-08 12:10
Vi kanske borde låta Villa ta några frisparkar han har ett jävligt bra tillslag på bollen faktist...
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 11:53
rambla

Okej! Ja, det låter ju inte särskilt låmngsökt. Särskilt när vi vet hur Rosell jobbar och med tanke på deras presidents tidigare uttalanden. Men vet man säkert att han verkligen har sagt så då? Hans tidigare uttalanden om att barca är närmast Sanchez osv. Kan ju vara medialögner annars
Barcelona F_C_B
2011-06-08 11:48
Gazzetta dello Sport skriver att Barcelona inte har träffat Sanchez agent och att Rosell dessutom är bortrest.
Barcelona Rambla~
2011-06-08 11:44
1.70

Nej, det står i dagens MD. Det verkar dock rimligt. Varför skulle Udineses president först gå ut med uppgifter om att allt är klart mellan spelare och klubb för att sen helt dementera det? Man häver inte ur sig sådana uppgifter utan belägg. I Chile har flera tv-stationer sänt intervjuer med Sanchez där han säger att han gärna går till Barca. Som sagt, italienks press säger en sak, spansk en annan. Vi vet ju att väldigt ofta så är spansk press ute och cyklar, fast ibland är de dock helt rätt ute.

Jag tror inte på någon förrän han blir fotograferad brevid klubbmärket utanför Camp Nou. :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 11:38
rambla

Antar att det inte finns belägg för det du säger, utan det är din egen teori eller? Har också tänkt i de banorna nämligen
Barcelona Rambla~
2011-06-08 11:31
Udineses president dementerar uppgifterna på begäran av Barcelona. De vill sköta förhandlingarna i det tysta och blev inte glada när han gick ut med uppgifter om att allt skulle vara klart med spelaren och Barca. Speciellt inte när det finns spelare som kan bli inblandade i affären(Bojan tex) som fortfarande är igång med säsongen. Klubbarna började de första kontakterna igår via e-mail.

Som sagt, vi får väl snart se vad om gäller.
Barcelona Hetfield
2011-06-08 11:31
Luis Enrique är klar för Roma.

Det gäller två år, så jag tror att vi kan stryka bort honom som Peps ersättare.
Barcelona Hetfield
2011-06-08 11:24
Det ser ut som att Cesc är ytterst nära oss. Wenger har godkänt att Cesc får lämna den här säsongen, nu handlar det bara om priset som ska bli intressant att få se.
Det står även att Chelsea, Man C och Real Madrid ska kämpa om Cesc men att Cesc har sagt att det är bara Barcelona som gäller för honom.

Det står ju: En preliminär överenskommelse. Barcelona och Cesc kommer att träffas på fredag.
AndreD - Winning!
2011-06-08 11:20
Mojito

Mycket bra inlägg.
Real Madrid Plovdiv
2011-06-08 10:38
Börjar också bli ganska trött på turerna fram och tillbaka, och då har inte ens transferfönstret öppnat ännu! Udineses president dementerar nu allt som sagts i Spanien de senaste dagarna....
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-08 10:35
Mojito, Håller med dig, det är upp till var & en. Alltid olika.
Giovani Dos Santos är väl prakt exemplet på en spelare som egentligen behövde mer tid på sig istället för att stressas in. Kolla på honom idag. Sorgligt!
Jag tror nog Pep vet när en spelare är redo & inte, annars hade inte Pedro & Busquets fått sånna raketkarriärer som dem faktiskt fick.
Pedro tror jag överlevde mycket på att även om han inte var så effektiv första säsongen, så stressade han hela tiden & bidrog på det viset. Och konkurrensen.
Busquets är ju bara ett geni i pivote rollen i Barca.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 10:23
Nu sägs Real vara efter Sanchez, haha.. Ett tag trodde man att det nog lär bli Rossi eller Sanchez som går hit, men just nu känns det som att det kan bli vem fan som helst. Inklusive dem två.
Barcelona Figeta
2011-06-08 09:55
Deulofeu

Neymar har jag faktiskt inte sett så mycket utav förutom några landskamper han spelat. Han är en unik spelare som har potential till att bli världens bästa om några år ifall han utvecklas på rätt sätt. Att säga nej till en spelare som har potential till att bli världens bästa spelare går inte och skulle därför välkomna honom med öppna armar.

Men jag föredrar ändå Sanchez före Neymar då han spelat på en högre nivå och har tagit Udinese till en CL-kval plats. Han är född 88 och kan bli en startspelare efter första anpassningsåret. Men den största orsaken till varför jag tar Sanchez före Neymar är för att vi har unika spelare i ungdomsakademin. Jag syftar självklart på Rafinha/Deulofeu som är födda 93/94. Om allt går rätt så kan någon utav dem vara startspelare om 3-4 år och vill därför inte att en spelare som Neymar ska stå i vägen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-08 09:50
Vad gäller matchningen av talanger finns det ingen exakt mall att gå efter.

Det enda som gäller för alla är att ta vara på chansen när den ges, oavsett hur den ges.

Pedro fick alltmer förtroende ju långsammare Henry tenderade att bli.
Han tog chansen med den äran och har lyckats förvalta den, samtidigt som han inte haft supermycket konkurrens på sin plats.

Bojan tog ju chansen redan som 17-åring när Eto´o var skadad, men har sen inte lyckats förvalta den. Skulle han fortsatt matchas hårt efter detta? Barca har alltid haft en crack som nummer 9, och det var svårt för en 17-årig Bojan att fortsätta få förtroende när Eto´o kom tillbaka.

Iniesta matchades tvärtom in rätt så försiktigt med mestadels inhopp under sin första säsong, för att sedan säsongen efter spela flest matcher av alla.

Det finns inget rätt eller fel, det handlar mycket om tillfälligheter och hur man är som person. Vissa tar tjuren vid hornen, andra behöver ledas runt en tid.

Dock kan vi konstatera en sak, och det är att det tar tid att anpassa sig till Barcas nuvaradne spelidé då den är så olik de flesta andra lags dito.

Backarna måste vara bra med fötterna och våga hantera bollen i riskfyllda situationer.
Mittfältarna måste vara konstant rörliga och ha förmågan att släppa bollen på ett tillslag. Dessutom krävs det en bra bedömningsförmåga när det gäller avgörande passningar kontra possessionspel.
Anfallarna måste löpa konstant, och de får sällan bollen i den första rörelsen vilket kan få ovana spelare (läs Zlatan) att stanna upp och sedan stå kvar i sin position i stället för att hitta nya löpvägar.

Det är inte så konstigt att Barca nu är ute efter en löpstarka anfallare som Rossi och Sanchez, en mittfältare med Barca DNA som Cesc och att man hellre tar upp Fontás som mittback än köper en till cementfot (läs Chyg).

Men, för alla, talanger som stjärnor - så gäller det att ta chansen när den ges.
Och förvalta den.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-08 09:18
B-Guden, Iniesta?
Annons: