/spanien/barcelona/forum/11784.aspx/spanien/barcelona/forum/11784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 14:44
Blaugrana91

"Så skulle inte förvåna mig om alla 3 kom... "

Det skulle förvåna mig storligen om Barca köper Cesc, Rossi och Cesc i sommar.
Barcelonistas
2011-06-05 14:42
Fontas, whose contract expires in 2012, rejected offers from Spanish and foreign clubs. Barcelona will soon offer him a renewal. [sport]
Barcelonistas
2011-06-05 14:40
Barcelona doesn't plan any transfers for the defense. Barcelona B centre-back Andreu Fontas (21) will definitely be promoted. [sport]
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-05 14:36
Silly Season var det ja... Hetfield, OM detta skulle stämma så får du ta fram näsduken :P.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
Barças Juvenil-lag spelar i skrivande stund mot Athletic i Copa del Rey och matchen slutade 3-2, vilket även det första mötet gjorde. Så just nu pågår det straffar mellan lagen. Det är kvartsfinal.

Edit: Och där var saken biff. Barça vidare till semifinal via straffar.
Barcelona 1.70-ligan
Nej, Kanoute är mer än en boxspelare. Jag står fast vid att han hade varit en utmärkt spelare att ha i truppen. Hade inte haft något emot om vi värvar honom för kaffepengar bara för att få den där extra dimensionen i anfallet.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-05 14:31
Jag såg i TV-tablån att Canal+ skulle visa Real Madrid All Stars mot Bayern München All Stars ikväll. Vet någon här vad det är för match och vilka spelare som brukar delta?
- - -
Vilken underhållning vi bjöds på av spanjorerna igårkväll. Snacka om ett efterlängtat mål för Torres. Silva och Cazorla var bästa spelarna i gårdagens match. Får Villarreal behålla Cazorla, Valero, Nilmar och Rossi så kan de bli att räkna med i ligan(nja, lite överdrivet kanske, men man skulle inte bli allt för förvånad).
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-05 14:27
Ride_The_Big_One(6)

Läs igenom våra inlägg innan du postar ett. Vem har klagat på hur dom spelade mot oss? Vi tyckte bara att det var lite överdrivet att fira en cup-titel på det sättet dom gjorde.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 14:25
Jag citerar Sevilla redaktionens bedömning som är mycket mer valid än både min och addehs åsikt:

"Nästan spelat offensiv mittfältare hela säsongen mer än anfallare. Skicklig i positionen som fallande anfallare. Duktig på att störa motståndares anfall och som alla vet skicklig på att få bollen i mål. Dock önskar jag att han skulle befinna sig i boxen oftare än han gjort den gångna säsongen. Där inne behövs han!"

Vilket är exakt motsatsen till "addehs" tes.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 14:22
addeh

Har du ens kollat på Sevillas matcher? Kanoute är långt ifrån bara en boxspelare, han har agerat mycket som spelfördelare i år. Han går gärna längre ner i banan, plockar upp bollar och serverar de andra spelarna.
Kanoute är långt ifrån bara en boxspelare, det är en otroligt intelligent spelare som kan spela på hur många olika sätt som helst.

Ride

Äh, vi skojade bara. Jag tyckte det var rätt så patetiskt att fira sådär mycket för en CdR titel.

Vi skojade bara om HUR vi firade. Chill.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-05 14:20
1.70

Det är lite samma sak med Kanouté som Rossi, bara att maliern är än mer fast i sin position. Han är född boxspelare, det är där han hör hemma. Om han bara skulle få speltid när i trånga lägen då vi måste börja slå inlägg kommer han i stort sett aldrig få spela. Å andra sidan utgör inte en spelare i boxen ett så stort hot, det måste finnas fler.

Nej tack till Kanouté.
Barcelona El Soap
2011-06-05 14:13
Intressant att Real vill ha 12 miljoner euro för Gago, där kan vi snacka om överpris.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-05 14:12
el Maestro!

Jag håller med, en titel har en viss betydelse vare sig den är liten eller stor så kvarstår betydelsen.

basaric/Hetfield

Måste de konstanta hånet mot Real forsätta?
Visst spelade de grisfotboll med "schyssta" medel, men detta börjar bli gammalt. Lets move on shall we?
Barcelonistas
2011-06-05 14:12
Dom måste ju få fira herregud. Det är inte så att dom kommer vinna många titlar framöver. Då dom har den svåraste konkurrenten i sin liga ( Barcelona). och Cl finns det Barca,Man United,Chelsea,Bayern, etc där allt kan hända. Men Madrid har kvaliten i laget för och gå till cl final men inte spelet elr taktiken. ( Inte med Mou iallafall)

Nu vann dom en titel och dom lyckades slå oss i finalen.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-05 14:07
Jag börjar tro att det Mundo Deportivo rapporterade igår, dvs att klubben ska köpa Sanchez, Rossi och Cesc kan stämma och det gör mig lite orolig. :P

Sanchez verkar ju enligt dem flesta utländska medierna nästan vara klar för oss, Rossi är ju den som ryktats mest till oss, och han har ju dessutom sagt hur gärna han vill spela här. Och Cesc är ju alltid på Barcas radar...

Så skulle inte förvåna mig om alla 3 kom...
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2011-06-05 14:06
basaric - Say no to Fabregas!
Viste inte att det fanns olika sett att fira.

ett firande är ett firande.

Barcelona el Maestro!
2011-06-05 14:04
basaric - Say no to Fabregas!//

De har ju inte vunnit något på ett tag. Dessutom finns det ingen spelare som har vunnit copan förut i Real Madrid tror jag. Inte ens Zidane som var med och firade i bilden.

Edit: Så jag kan förstå glädjen.
2011-06-05 13:58
el Maestro!

Ja, det är klart. Men om man ser på den videon utan att veta vad dom firar så skulle jag gissa på att dom precis vunnit VM, EM, Champions Leauge, ligan i tre olika länder och Champions Leauge i basket, och handboll.
Barcelona el Maestro!
2011-06-05 13:54
En titel är en titlel oavsett.
Men det som jag forfarande inte har fattat är hur han ställde upp sitt lag i första matchen i Champions League i Madrid efter att ha vunnit cupen. Han vägrade att spela fotboll genom att bänka alla anfallare.
Jag tror att Mourinho var delvis nöjd med den vunna titleln. Säsongen var räddad för hans del.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-05 13:50
En anonym Real Madrid-källa som har talat ut till The Sun? Tillåt mig tvivla.
2011-06-05 13:48
Hetfield

Ja, pussa klubbmärket och hela köret. Att en spelare som Marcelo rankas som den tredje kaptenen i Real Madrid säger en hel del om den klubben.

Men seriöst.. var vi ens så glada då vi vann CL och ligan?
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:45
basaric

Haha kolla på Marcelo, han firar som att han har vunnit VM. Snacka om douchebag.

Det är roligt hur folket i Madrid firar titeln, det är inte ens så mycket firande när vi vinner CL längre :P Snacka om att vara törstiga efter titlar.
2011-06-05 13:43
Hetfield

Haha, det är så roligt o se Mourinho posa med bucklan. Han ser så nöjd ut. Men jag kan förstå vissa Real Madrid spelare, dom har inte firat på flera år.. jag menar tom Abidals döttrar har varit med o firat fler tittlar än dom..
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 13:41
Jo jag vet, aldrig att Cesc hamnar i Real. Det är ungefär lika troligt som att Messi gör det :P Nästan alla fall
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:41
basaric

Haha! Tack för det klippet, det är nästan lustigt hur mycket man kan fira för Kalle Anka cupen.

Audi cup måste väl vara CL för marängerna :P
2011-06-05 13:38
Hahahaha, stackars Real Madrid.. hur kan man fira så här när man endast vunnit den spanska cupen?
Barcelona Hetfield
2011-06-05 13:33
1.70-ligan

The Sun är samma skittidning som förfalskade allt Xavi sa och citerade hela saken fel för att sälja tidningar. The Sun = Aftonbladet = Nonsens
Barcelonistas
2011-06-05 13:31
President Rosell could have met in Barcelona with Gino Pozzo, the son of Udinese's owner, to discuss the transfer of Alexis Sanchez. [el9]
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 13:30
Real Madrid source: "President Florentino Perez has identified Fabregas as the one signing above all others to hurt Barcelona." [the sun]

Real Madrid source: "He believes signing Fabregas would be a real statement. He will do whatever is needed to put the club back above Barca"
Barcelonistas
2011-06-05 13:30
Real Madrid source: "President Florentino Perez has identified Fabregas as the one signing above all others to hurt Barcelona." [the sun]
Annons: