/spanien/barcelona/forum/11783.aspx/spanien/barcelona/forum/11783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-06-08 23:15
Blaugrana91

Antingen ljuger någon eller så raderade han helt enkelt inlägget :p
Barcelona Blaugrana91
2011-06-08 23:12
1.70-ligan

Jo det kan mycket väl vara så, men jag tror inte det gäller samtliga utlånade. Aja vi får se.:P

Funderade dock på en grej, läste lite kommentarer på Sport och någon skrev att dem trodde det kunde vara en strategi från klubbens sida att gå ut och säga att det finns €45 miljoner till värvningar fast sanningen kanske är lite anorlunda. Jag menar om du går ut och säger att vi har 1 miljard att handla för så kommer ju dem mindre klubbarna tänka "aha den här klubben kan erbjuda mycket då pressar vi dem ordentligt på pengar", om man då istället säger att det finns lite mindre så kan ju det kanske vara en fördel. Eller vad vet jag? Men tanken slog mig allafall. :P
Dessutom den här nya ledningen vi har verkar ju vilja jobba på ett ganska anorlunda sett, det har vi ju inte minst sett gällande värvningar, då man ofta vill att det ska vara tyst kring spelarna man vill värva.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Kan det varit så att Barcelona fick reda på att Pique skrev det där och bad han ta bort det? Man vill ju som sagt inte att något ska läcka ut innan det är klart gällande värvningar.

Barcelona Rambla~
2011-06-08 23:08
Om nu Marcelino vill ha Henrique med sig till Sevilla, se då till att ta betalt den här gången. Inga fler lån på dessa spelare. :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-08 23:04
Barca4eva

Orkade verkligen inte googla namnet haha, äter samtidigt som jag läser/skriver då borde man få en pass.

:P
2011-06-08 23:03
1.70-ligan

Hemsk tanke då det verkligen kan inträffa.
Barcelona Barca4eva
2011-06-08 23:01
Ride_The_Big_One(6)

Valladolid heh :p

Afellay lär bli bättre med tiden. Han verkar inte våga så mycket just nu, men det är väl normalt när man spelar i ett lag som Barca.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 23:00
För övrigt tror jag Sanchez går till Real. Det är en känsla jag har bara. Han ryktas ju även dit nu och Real lär inte ha något emot att punga ut en jättesumma på honom. Särskilt inte när Barca sägs ha velat ha honom.
2011-06-08 22:57
Hetfield

Goitom borde ha fått chansen när han hade en okej säsong med Vallolid(stavning), nu spelar han inte ens så ganska irrelevant även om du bara tog upp han som ett exempel. Killen borde dra till den holländska ligan och jump starta sin karriär för just nu ruttnar han på bänken.

Frågan är varför inte Ekdal får spela som gång på gång får speltid i italien, som fått ögonen på sig ifrån Dortmund. Lagerbäck anda sitter väl kvar trots allt när en soppa som wilhelmsson är i truppen dessutom.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 22:49
Blaugrana91

Det stämmer, men eftersom Caceres såldes häromdan antar jag att det gäller samma princip med övriga utlånade spelare.

För övrigt har Mino Raiola sagt att Maxwell stannar. Hoppas inte det stämmer. Ser mycket hellre att man satsar på att köpa hit en yngre back.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-08 22:47
1.70-ligan

Fast nu stod det väl inte att det gällde samtliga utlånade spelare utan det gällde väl enbart Ztatyn och Caceres? Eller är jag ute och cyklar?
2011-06-08 22:41
Bara jag som ser likheten mellan Lustig och Halvdan från hem till Midgård?
2011-06-08 22:36
1.70-ligan

Gillar Afellay med, han verkar vara sympatisk. Och ja, han hittade nog på det :P Kollade både Piques twitter och barcastuff, stod inget sådant där.
Barcelona 1.70-ligan
Blaugrana91

Jo, men det stod ju också att försäljningen av Ibra, Caceres och ev de övriga utlånade spelare inte kommer läggas till i budgeten, vilket det har spekulerats om att det skulle. Men jag är nöjd! vi kanske får runt 50-60milj euro att shoppa för. Det räcker mer än väl för att stärka truppen ytterligare, om man värvar smart och förhandlar bra :)
Barcelona B-Guden
Éluc

kan ju säga att Cesc kommer inte Wenger släppa förens han själv går ut och säger klart och tydligt jag vill lämna
Barcelona Éluc
2011-06-08 22:34
Det ser minsann ut som att Cesc kan bli vår första värvning om bara några dagar. Men som sagt svänger det snabbt under Silly Season.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 22:34
elbraco

Jag är glad att vi har Afellay. Det är en fantastiskt bra spelare som vi säkert kommer ha stor nytta av i framtiden, om han nu bara inte ingår i nån jävla deal. Gillar han både som person och spelare.

----------

Antar att Éluc bara hittade på det där ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-06-08 22:33
1.70-ligan

Vi har ju vetat hela tiden att budgeten ligger mellan €45-50 miljoner+ev. försäljningar. Så knappast något nytt. :P
Det är knappast omöjligt att värva dem spelarna det snackas om, allt beror ju på hur mycket vi får för spelarna vi säljer. Dessutom stod det även i artikeln att budgeten kan öka på ytterliggare ett sätt, förstod dock inte vad man menade då översättningen var rätt dålig.

"or, if from the policy is approved a major investment if it is deemed so exceptional need."

Aja det återstår att se vilka vi värvar.
2011-06-08 22:32
Cesc is willing to join Barcelona for a salary that is a lot less than what he's being offered by Man City, Chelsea and Real Madrid. [sport]

Grattis Mascherano på födelsedagen.
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-08 22:31
Jag har nu inte så bra kolla på Leandro. Det lilla jag vet har jag sett på youtube klipp. Även om det är lite dumt att döma enbart på det så var jag ändå inte direkt imponerad. Killen är lång men såg han inte göra mycket mål på huvudet eller ens vara en direkt fara i luftrummet. Men som sagt så var det från klipp jag såg.

Ni som vill ha honom kan ni beskriva honom lite utförligare om ni har bra koll? Styrkor, svagheter, meriter o.s.v. Vad lär priset ligga på. Vet förövrigt att Tottenham jagar honom.

Väl mött
2011-06-08 22:30
LOL!?

Arsenalfansen lär ju flippa på det...
Barcelona Éluc
2011-06-08 22:28
"Tw Pique: "For those who don't know it yet, on Friday my brother Cesc can be part of the team, Ohhhhhh moc moc!! Congratulations!" #fcblive"
2011-06-08 22:17
1 -1, De Jong (eller Kuyt, vettefan).

Afellay har utmanat bra på kanten när han använder sin speed. Centralt är han sämre, håller i bollen lite för länge och när han väl passar är det en enkel sidledare.
Många bra inlägg dock från kanten som sagt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-08 22:14
Goitom är inte medioker i la liga, han är helt värdelös..
Barcelona Hetfield
2011-06-08 22:10
Då resonerar du och jag olika, jag anser att det är bättre att vara medioker i en av toppligorna än att briljera i en skitliga som Allsvenskan.

Om du tycker något annat så fair enough och väl mött.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-08 22:09
Varför då? Skillnaden är att Hysén gör mål hela tiden. Goitom gör ingenting, bara för att man får speltid i La Liga är man inte direkt bra. Alla spelare i La Liga är inte fantastiska spelare.

Bättre att faktiskt spela riktigt bra i allsvenskan än att vara sämst på plan match efter match i La Liga. Så resonerar jag.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-08 22:08
Barcadinho

Bra skrivet, men jag tycker ju att Anders Svensson är mer förtjänt av sin plats än vad Hysén skulle vara. Nu är den senare iofs inte ordinarie så det går ju inte riktig att jämföra.
Anders vs Kim är ett minne blott då de numera huserar tillsammans på mittfältet. Och ärligt talat är det nog Kims plats som är minst säker eftersom det finns mer aspiranter på den offensiva mittfältspositionen än på den defensiva. Där är Anders ganska given - och han gör det riktigt bra. Problemet kommer uppstå den dagen han lägger av och vi ska hitta en ny spelare som ska göra det lika bra. Först då kommer kanske alla förstå Svenssons storhet.

--------------

Nu till något som rör Barca.

Jag tror vi kan glömma 2 crack i sommar. Förmodligen blir det EN crack (Cesc eller en forward) plus två lite billigare värvningar. Budgeten ligger ju på 45milj euro (plus ev försäljningar). Det är alltså omöjligt att värva så som tidningarna spekulerar om.
Så man kanske köper en stjärna för max 30milj, José Angel för 5 milj och ytterligare en spelare för de pengar man har över. Jag hoppas det räcker för att få hit Leandro Damiao. Det hade varit utmärkta förstärkningar, samtidigt som Thiago/Fontas flyttas upp.
Barcelona Hetfield
2011-06-08 22:07
Jag skyddar inte Goitom, jag tycker bara att om en gammal medelmåtta som Hysen får speltid i landslaget så måste väl en spelare som spelar i la liga få en chans? Sounds fair?

Jag kan väl använda samma korkade logik, varför skyddar du Hysén som är rätt så gammal och medioker? Hur rättfärdigar man hans plats i landslaget är en gåta, för mig iaf.

elbraco

Cavani är kung. Period.
Barcelona Antonio Puerta
Luiz Suarez ! 1-0 Cavanis Mååål
Hetfield

Yes, ordinare lag i princip. Robben och Stekelenburg är bänkade. Krul spelar i mål och vem som ersätter Robben vet jag inte riktigt.
Forlan klev just av, såg ej vem som kom in.

Spelare som jag har sett för Holland:
Krul, Mathijsen, Bruma, Bouhlarouz, Huntelaar, RvP, Kuyt, Afellay, Maduro, De Jong.
Uruguay: Caceres, Suarez, Cavani, Forlan, Pereira.

GOOOOOOOL! Cavani gjorde just en grym löpning och serverade Suarez :D
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-08 22:05
Jag skyddar Hysén för han har presterat i allsvenskan och varit den seriens bästa spelare 3 år i rad. Varför du skyddar Goitom vet jag inte. Antagligen för att ingen annan gör det och du har ett behov av att ha anti-konformistiska åsikter och ge sken av att tänka fritt och utanför boxen. Och då ger du dig fan på att ha sådana åsikter bara för sakens skull.

Tycker inte ens Goitom har presterat för att ge honom chansen. han är alltid sämst på plan när jag ser Almeria och förstår inte tjusningen med honom.

Men då du tar och använder dig att antaganden och påståenden gällande dom du argumenterar men och egentligen inte ens är kapabel till att resonera alls så är ingen diskussion nödvändig nej.
Annons: