/spanien/barcelona/forum/11782.aspx/spanien/barcelona/forum/11782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 13:42
Canaletes

Trisst att man inte kan spanska/katalanska..
Barcelona Canaletes
2011-06-09 13:40
Intervju med Rafinha.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-09 13:13
Själv kände jag direkt efter att Uniteds press hade avtagit att vi skulle vinna matchen, Pedros mål var spiken i kistan. United var aldrig ens nära och även när Rooney hade kvitterat så kände man att det bara var en tidsfråga innan vi skulle ta ledningen. Vi spelade riktigt bra och det var nog förmodligen vår tredje bästa match under Pep(två utclassicos är ette och tvåa).
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-09 13:08
L.A.M. Jag är inne på samma spår. Jag tycker att vi var mer överlägsna denna final. Kom till fler lägen och vi var klockrena defensivt. Förutom då vid offside-målet.

Det bara kändes från Pedros mål att vi skulle vinna matchen. Till och med några minuter efter att Rooney gjorde mål.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-09 12:58
Vi var betydligt mer överlägsna i år än 2009.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-09 12:57
Jag tycker den här matchen var betydligt bättre fårn vår sida. 2009 kanske den inte var jämn men vi spelade inte ut dem så som vi verkligen gjorde den här gången. Det här året tror jag vi kom till fler lägen medan United kom till färre, man ska komma ihåg att de hade riktigt farliga chanser de första minutrarna 2009 medan de den här gången visserligen pressade oss, men skapade ändå ingenting första 10.

För mig är denna CLfinal bättre, utan tvekan.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 12:54
pep el mister

Haha det är silly i ett nötskal de här..

Man ska nog inte tro på något förräns de står OFFICIAL
Barcelona Figeta
2011-06-09 12:53
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Som du skriver så borde vi bredda truppen och då väljer jag Cesc och Sanchez. Problemet är bara de yngre spelarna som Thiago och vad händer med Afellay.
2011-06-09 12:52
Hade en diskussion med några i går. Det var de som tyckte (icke Barcelonasupportrar) att vi såg mer överlägsna ut och spelade bättre finalen 2009 mot United än den vinsten nu 2011.

Vad tycker ni?
2011-06-09 12:39
Rossi är nog lösningen om Alexis Sanchez inte kommer den här sommaren.

Jag är för en värvning av Cesc och Rossi/Sanchez.

Kommer ni ihåg när förra säsongen startade och flera spelare spelade i VM-slutspelet? Flera av spelarna var trötta. Xavi var skadad i början av säsongen, Puyol har varit skadad väldigt länge. Vi var utmattade att vi lyckades ta en dubbel gör det hela ännu skönare.

Nu i sommar ska Messi, Mascherano, Milito, Adriano och Dani Alves spela Copa Ameria, nästa säsong ska flera spelare kvala till EM-slutspelet - vi behöver en bred trupp den här gången för att hålla samma standard. Klarar vi oss på det vi har nu? Jag tvivlar.
Barcelona Pep - El Míster
2011-06-09 12:39
Jaha, så nu är det alltså inte sant de Pique skrev? Fan va dåliga folk är på källor!
Barcelona Barca4eva
2011-06-09 12:20
David Villa #7

Precis det jag tänkte.
David Villa #7
2011-06-09 12:16
Pique's tweet var falsk.

Det var någon som hade namnet @3gerardpiquee som skrev det där.
Barcelona Hetfield
2011-06-09 12:04
Rossi har setts i Barcelonas flygplats, men man ska kanske ta det med en nypa salt.

Cesc har tydligen fått erbjudande från Arsenal att få 2 miljoner mer i lön, men han är villig att gå ner i lön för att få komma till Barcelona. Grande Cesc, välkommen hem den förlorade sonen!
Barcelona Hetfield
2011-06-09 12:00
Det Pique sa var sant, Cesc och Barcelona ska prata på fredag och försöka avsluta en deal.

Jag vet inte vart priset lär hamna, men det är den mest intressanta aspekten just nu.
Barcelona Koeman_4
2011-06-09 11:45
http://tieba.baidu.com/f?kz=1103591944

här nämns åxå piques twittrande, men behärskar inte resterande språket på sidan så bra :P

Edit, bommade att klicka i länken på rätt ställe.
Spanien Dragon Blood
2011-06-09 11:42
Det är väldigt mycket som talar för en flytt till Barca för Cesc, känns det som.

Det enda som talar emot är ju Wenger's uttalande i fransk radio för någon vecka sedan, som jag inte hittar någon länk till, där han sa att Cesc inte skulle lämna nu i sommar eller något i den stilen.

Personligen tror jag Cesc lämnar Arsenal snarast.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 11:24
Pep el mister.

Han tog bort det sen, kolla en eller 2 sidor bak. Det diskuterades här igår.

Friläge
Enligt goal.com är Barca nära real zaragozas 17 årige mittfältstalang Joel valencia, förmodligen till b-laget då.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 11:19
Udinese asked to include Bojan Krkic in the deal on Chilean attacker Alexis Sanchez (22), but the forward doesn't want to join Udinese. [md]
Gott Bojan!

Om det här med Piques twitter: Det borde gå att få en cachad hemsida - alltså en sparad sida av hur den sidan såg ut vid det tillfället...
Barcelona Katalano
2011-06-09 11:18
Pep - El Míster

Det togs tydligen bort ganska snabbt. Jag läste det inte själv så jag vet inte om det stämmer att det stod, om det är påhittat eller om Barca kanske sa åt Pique att ta bort inlägget.
2011-06-09 11:12
Men på Piques twitter hittar jag inte det han skrev? Känns påhittat, eller vad är din källa!
Barcelona Deulofeu
2011-06-09 11:11
Barca är omåttligt populära runt om i världen alla vill kopiera la masia och nu är även Roma nära att värva nästa Pep. Vad mer kan man säga att man är stolt. Ska bli oerhört intressant att se vad som händer med vårt b-lag många rutinerade spelare försvinner som Soriano och hans 30+ mål och Nolito inga dussinlirare precis.Ersättare verkar bli ynglingarna från juvenil a Rafa,Deulofeu och mittbacken Sergi Gomez som alla sägs ska ta steget upp till b-laget.Något som hört något mer om vilka spelare som är aktuella för b-laget? Vi har väl dessutom värvat en ny målvakt Andrade från Argentina och är sugna på Bocas talang Araju.Frågan är vem som får nummer 9 nästa säsong...
The Special Five
2011-06-09 10:48
Till och med De La Red (som är välidgt uppskattad av Real Madrid fansen) fördömer den patetiska nollan
Barcelona Katalano
2011-06-09 10:38
Namn: Éluc
Sänt: 2011-06-08 22:28

"Tw Pique: "For those who don't know it yet, on Friday my brother Cesc can be part of the team, Ohhhhhh moc moc!! Congratulations!" #fcblive"

Orkade inte skriva själv så klippte in ist :)
2011-06-09 10:29
Vad lade han ut på sin twitter?!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 09:59
Har en stark känsla av att det pique la ut på sin twitter igår kan vara sant!
Wenger sägs ha gett sitt godkännande och det är fan på tiden!? Välkommen fabregas
2011-06-09 09:49
Men snälla, här inne ska vi väl för fan inte diskutera svenska landslaget? Byt till något intressant som berör Barça!
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-09 09:06
Intressant diskussion igår angående landslaget. Det är klart landslaget behöver en generationsväxling. Nu tror jag iförsig att killar som Anders Svensson, Majstorovic och Mellberg kommer spela EM om vi tar oss dit, men efter det lär de väl sluta i landslaget, då är det dags för killar som Guidetti, Ekdal, Armenteros att ta över. Jag håller med Albin om att det känns som att man måste vara typ minst 25 år för att ens vara med i diskussionerna. Guidetti sa det bra: "Ekdal spelar i en av världens bästa ligor vecka ut och vecka in, det är klart man ska spela i svenska A-landslaget då".
Sen att visa klagar på Svensson tycker jag är helt fel då han fortfarande håller "landslagsklass", och jag är inte Elfsborgare. Sålänge man har motivation och är tillräckligt bra ska man få spela, oavsett ålder.
Även Hysén tycker jag ska få vara med, iallafall som det ser ut nu. Ifall Rosenberg skulle tackat ja till senaste landslagssamlingen och Berg skulle varit i form, platsar inte Hysén, that´s it!
Sen håller jag inte med Hetfield om att hellre vara värdelös i La Liga än bäst i Allsvenskan. Det spelar varken roll i vilken liga eller klubb du spelar i, det är klassen på spelaren som avgör. Kolla på Marco Di Vaio i Bologna, han spelar i ett bottenlag i Italien, men ändå så är han en fantastisk spelare som år efter år är med i skytteligatoppen.
AndreD - Winning!
2011-06-09 08:53
Barca4eva

Han blev nog beordrad av klubben att ta bort det :P
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-09 02:19
"Hur kan man säga att Luis Enrique inte var en fantastisk fotbollsspelare för att sedan säga att Vucinic är det."

Citerat John Guidetti till Kristian Borell i dagens Euro Talk. Fruktansvärt bra och sevärt program för övrigt, förmodligen det bästa jag sett. Både Guidetti och Ekdal två sköna snubbar.
Annons: