/spanien/barcelona/forum/11781.aspx/spanien/barcelona/forum/11781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-06-09 16:06
"Faus: "In 2-3 years, Barcelona will be the most solvent, the economically most solid club in the world and we'll have 100M for transfers."

Låter bra det!

Sa det igår men det är ganska imponerande att den nya ledningen på så kort tid ändå fått ekonomin att gå åt rätt håll.

Jag menar på mindre än ett år har skulderna sänkts med nästan 1 Miljard (!), från att förra året legat på €431 Miljoner till att idag vara på €364 Miljoner, då får vi också tänka på att Qatar Foundation inte esn börjat betala ut maximallt med pengar till oss, vi fick väl €15 Miljoner den här säongen som ett förskott. I vanliga fall ska vi få €30 Miljoner.

Dessutom ökade intäkerna jämfört med förra året, €420 Miljoner landade det på, utgifterna minskade och landade på €431 Miljoner. Klubben gör ju en förlust på €21 Miljoner men det får man väl säga är ganska lite ändå om man tänker på att vi förra året gick €83 Miljoner back.

Så det känns som ekonomin är på väg år rätt håll! :)

Vill man läsa mer om det så kolla länktips.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 15:15
Jag läste på någon italiensk sida att Udinese inte alls har fått något €35m bud på Sanchez som de sedan ska ha nekat, inte ens från City. Allt verkar handla om att de försöker auktionera ut honom till högst bjudande. Inter tex har endast bjudit 15m + några spelare som förmodligen övergår till något slags halvt delägaarskap som är så vanligt i Italien. Udinese hade väntat sig att klubbarna skulle vara hetare på att värva Sanchez, eller åtminstone bjuda mycket högre.

Jag tror inte att det går att lita på¨något som skrivs om den här affären varken från italienskt eller spanskt håll.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-09 15:14
Man skulle ju definitivt vilja låna ut Bojan för att få ner priset på Sánchez men om det nu är ett kontrakt han ska få med Udinese så förstår man att serbspanjoren tackar nej. Men som sagt, för mig skulle en utlåning av Bojan plus 20-25 miljoner vara bra.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-09 15:02
Udinese asked to include Bojan Krkic in the deal on Chilean attacker Alexis Sanchez (22), but the forward doesn't want to join Udinese. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-06-09 14:53
"Barcelona yesterday made a first 25M (+5M incentives) offer for Udinese player Alexis Sanchez, who told his club he prefers Barcelona. [md]"
Barcelona Hetfield
2011-06-09 14:46
Rambla

Jo, men han är cynisk som person. Det är hans personlighet, han föredrar smutsiga idioter än att man spelar fair.

Men att Italien är korrupt är ju något som är sant, sen hur mycket fotbollen är korrupt är något som vi inte vet än.
2011-06-09 14:44
Det är väl helt sjukt i så fall att det ska vara en del av fotbollen i Italien. Håller verkligen med Fjäll i programmet att all charm förstörs med fotboll och man måste ju göra något åt det. Man kan ju inte som Borell sitta och på något sätt gilla det, tycka att det ska vara så i Italien.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 14:37
Hetfield

Jo men han sitter ju och tycker det är häftigt. Precis som han beundrar personer som Mourinho och Raiola som trots att de beter sig som svin så tycker han de är sååå fantastiska. För honom är det som ärligt och helylle bara fånigt och töntigt. Varför tror du han stör sig så på Barcelona tex? Ingen spelare eller ingen tränare från Barca kan enligt honom vara bra.

Usch, jag kan verkligen inte med sådana personer som hela tiden ska hylla de kontroversiella, de som spelar apa, de som skriker högst och bråkar mest.
Barcelona Hetfield
2011-06-09 14:30
L.A.M

Borell skyddar inte mutning, han är bara realistiskt. Italien är ett land där korruption är något som är vanligt, där maffian styr och ställer bakom kulisserna och politikerna är bara dockor. När man har en pedofil som ledare i landet (Berlusconi) som kommer med rasistiska skämt och som har haft mer sex än Mick Jagger så är det väl inte så förvånande att det även smittar av sig till fotbollen. Jag säger inte heller att det är rätt, men det är sanningen.

Polisen i Italien måste vara bland det mest bisarra jag har sett, de går bara runt och flörtar med damer.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 14:26
L.A.M

Jag kan till viss del förstå Borell. Mutning och "svarta affärer" är Serie A through and through, så är det bara. Det är en del av ligans personlighet.
Fotboll är mer än bara det som händer på plan, det är business och hobby i ett. Nu kanske inte all business är bra men jag kan också tycka att det är en del av charmen...vet inte hur jag ska förklara bättre :P
2011-06-09 14:17
Det är ju sjukt hur Borell sitter och försvarar mutning i Italien. Han säger ju typ att det på något sätt ska vara så och att det är en del av fotbollen.

Men som alla redan har sagt, fyfan vad grymt det blev med både Ekdal och Guidetti i studion, snacka om att hela programmet växte. David Fjäll är ju bara kung, så jävla skön.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-09 14:06
Hahaha fan vad grym John Guidetti är och jag gillade hans diss mot tjockisen borrel. Hur kan man säga att Vuccinic är fantastiskt men inte Luis Enrique?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-09 14:01
Lite intressant att Uniteds offsidemål inte fick mer plats i nyheterna. Det var trots allt i en CL-final och en kvittering.
Barcelona F_C_B
2011-06-09 13:49
Basketspelaren Xavi Rabasada bekräftar genom sin twitter även han att han har sett Rossi på flygplatsen i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-06-09 13:47
Hetfield

Rossi mellanlandade bara på El Prat för att ta flyget till USA. Han ska iväg på sin semester. Du kan andas ut. :P

Intressanta synpunkter från Sky Sports expert i Spanien Graham Hunter, brukar alltid vara med i Revista de la Liga. Han snackar om Cesc och en möjlig övergång. Ni får alltså lyssna.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 13:42
Canaletes

Trisst att man inte kan spanska/katalanska..
Barcelona Canaletes
2011-06-09 13:40
Intervju med Rafinha.
2011-06-09 13:13
Själv kände jag direkt efter att Uniteds press hade avtagit att vi skulle vinna matchen, Pedros mål var spiken i kistan. United var aldrig ens nära och även när Rooney hade kvitterat så kände man att det bara var en tidsfråga innan vi skulle ta ledningen. Vi spelade riktigt bra och det var nog förmodligen vår tredje bästa match under Pep(två utclassicos är ette och tvåa).
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-09 13:08
L.A.M. Jag är inne på samma spår. Jag tycker att vi var mer överlägsna denna final. Kom till fler lägen och vi var klockrena defensivt. Förutom då vid offside-målet.

Det bara kändes från Pedros mål att vi skulle vinna matchen. Till och med några minuter efter att Rooney gjorde mål.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-09 12:58
Vi var betydligt mer överlägsna i år än 2009.
2011-06-09 12:57
Jag tycker den här matchen var betydligt bättre fårn vår sida. 2009 kanske den inte var jämn men vi spelade inte ut dem så som vi verkligen gjorde den här gången. Det här året tror jag vi kom till fler lägen medan United kom till färre, man ska komma ihåg att de hade riktigt farliga chanser de första minutrarna 2009 medan de den här gången visserligen pressade oss, men skapade ändå ingenting första 10.

För mig är denna CLfinal bättre, utan tvekan.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-09 12:54
pep el mister

Haha det är silly i ett nötskal de här..

Man ska nog inte tro på något förräns de står OFFICIAL
Barcelona Figeta
2011-06-09 12:53
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Som du skriver så borde vi bredda truppen och då väljer jag Cesc och Sanchez. Problemet är bara de yngre spelarna som Thiago och vad händer med Afellay.
2011-06-09 12:52
Hade en diskussion med några i går. Det var de som tyckte (icke Barcelonasupportrar) att vi såg mer överlägsna ut och spelade bättre finalen 2009 mot United än den vinsten nu 2011.

Vad tycker ni?
2011-06-09 12:39
Rossi är nog lösningen om Alexis Sanchez inte kommer den här sommaren.

Jag är för en värvning av Cesc och Rossi/Sanchez.

Kommer ni ihåg när förra säsongen startade och flera spelare spelade i VM-slutspelet? Flera av spelarna var trötta. Xavi var skadad i början av säsongen, Puyol har varit skadad väldigt länge. Vi var utmattade att vi lyckades ta en dubbel gör det hela ännu skönare.

Nu i sommar ska Messi, Mascherano, Milito, Adriano och Dani Alves spela Copa Ameria, nästa säsong ska flera spelare kvala till EM-slutspelet - vi behöver en bred trupp den här gången för att hålla samma standard. Klarar vi oss på det vi har nu? Jag tvivlar.
Barcelona Pep - El Míster
2011-06-09 12:39
Jaha, så nu är det alltså inte sant de Pique skrev? Fan va dåliga folk är på källor!
Barcelona Barca4eva
2011-06-09 12:20
David Villa #7

Precis det jag tänkte.
David Villa #7
2011-06-09 12:16
Pique's tweet var falsk.

Det var någon som hade namnet @3gerardpiquee som skrev det där.
Barcelona Hetfield
2011-06-09 12:04
Rossi har setts i Barcelonas flygplats, men man ska kanske ta det med en nypa salt.

Cesc har tydligen fått erbjudande från Arsenal att få 2 miljoner mer i lön, men han är villig att gå ner i lön för att få komma till Barcelona. Grande Cesc, välkommen hem den förlorade sonen!
Barcelona Hetfield
2011-06-09 12:00
Det Pique sa var sant, Cesc och Barcelona ska prata på fredag och försöka avsluta en deal.

Jag vet inte vart priset lär hamna, men det är den mest intressanta aspekten just nu.
Annons: