/spanien/barcelona/forum/11778.aspx/spanien/barcelona/forum/11778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-06-10 12:24
dios-maradona

Antar att du läser Aftonbladet också?

This is why media sucks.
Barcelona Frodo
2011-06-10 12:22
dios-maradona

Varför är det Bojan säger fel? Det är knappast så att han grinat i media som du påstår. Det enda han säger är att han vill vara kvar i Barcelona vilket inte bör ses som något elakt från hans sida. Han brinner för Barcelona och vill lyckas här till varje pris. Det är knappast nåt man kan säga om alla spelare va?

Och vad har försäljningen av Eto´o med Bojan att göra?
Real Madrid pppuyol
2011-06-10 12:20
Jag vet inte om jag håller med Andres...
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 12:16
dios-maradona

Jag älskar Etoo och hade gärna haft kvar honom. Men nu har vi Villa som jag tycker passar in minst lika bra i laget. Han kanske inte gjorde mer mål än Etoo i år, men han bidrog med mycket annat. Och nästa år är jag säker på att hans målskytte förbättras det också. Villa är en klinisk avslutare när han känner sig helt hemma i sitt lag.

För övrigt tror jag det hade blivit mer mål med Pedro i startelvan en Sanchez. Därmed inte sagt att chilenaren inte är välkommen. Han har många andra fantastiska egenskaper. Och jag vill ha bredd och rotation.
Barcelona B-Guden
2011-06-10 12:14
dios-maradona

Bojan har sagt så länge klubben inte ber mig lämna tänker jag vara kvar men jag tänker inte va nån valuta för Barca.
Barcelona dios-maradona
2011-06-10 12:12
Jag blir så irriterad på Bojan som vägrar bli såld eller utlånad, går ut i media och säger hur arg och ledsen han blir, som ett barn. Han har haft sina chanser, han borde vara smart nog att försöka utvecklas istället och den chansen får han nog inte mer i Barca.

Tänk att Pep gjorde sig av med Etoó före honom. Som förmodligen är det största misstaget då ingen striker någonsin skulle behövas så länge han vart kvar i klubben. Eto - Messi - Sanchez, jävlar vad mål det hade blivit.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 12:09
Jag tror knappast Fabregas aldrig kommer kunna nå upp till den nivån han hade 09/10 igen. Bara för att han var sämre i år betyder inte det att han tappat sina kvalitéer. Skadorna förstörde säsongen för honom, men i Barca skulle han förmodligen hålla sig betydligt helare och då kunna glänsa fullt ut igen. Kanske t.o.m ännu mer, med bättre medspelare omkring sig.

Killen är född 87 och har många år kvar. Han har haft en lite sämre säsong, utan att den har varit dålig på något sätt... men han har fortfarande typ 10 år kvar som fotbollsspelare på absolut toppnivå och jag tvivlar på att vi har sett det bästa av han än.
Däremot är det farligt för honom att vistas i Arsenal för länge. Laget med världens sämsta läkarteam :P
Barcelona Hetfield
2011-06-10 12:07
Cesc säsong är varit mediokert pga. skador, men det beror på att han matchas för hårt av Wenger och att han spelar i en tuff miljö. Han kommer knappast att besväras av skador om han får rotera mer och spela i en behagligare liga som la liga. Trots hans skador i år så har han fortfarande varit viktig. Lägg till att han är 24 år, han är långt ifrån "primen" så vi kommer att se en bättre Cesc om han får utvecklas rätt, vilket jag tror och litar på att han gör.

Jag hoppas bara att Pep slutar ge speltid till Keita och låter Cesc och Thiago få glänsa lite. We get it, Keita är bra på att ta bort smutsfläckar.

Hyfsat mål 1:10.
Barcelona Barca4eva
2011-06-10 12:04
Tungt mittfält vi kan ha till nästa säsong.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-10 12:02
Fabregas gjorde dock nära på 30p även i år. Trots en sämre säsong.

Och Thiago är inte redo att spela i tunga matcher om Xavi/Iniesta är borta i en CL match eller el clasico eller dylikt.
Barcelona Barca4eva
2011-06-10 12:02
Hetfield

Håller med.
Skön toppkommentar btw :D

"Two thing I learned in this video.

1. Fabregas? is amazing at passing.

2. Arsenal can't finish."
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 12:01
Thiago: "I have a contract for 2 more years. I'm honoured clubs ask for me, but I want to stay and the club has said they count on me" [ser]

Thiago: "I'm at the biggest club in the world, it's wonderful to share a dressing-room with Messi, Xavi, Iniesta... I just watch and listen"

... detta var precis det jag ville höra för att fullt ut kunna välkomna Cesc om han nu kommer hit i sommar. Lovely! Bara Pep spelar sina kort rätt kommer den bredd vi får på mittfältet bara vara en enorm fördel för oss. Snacka om klass.

Mittfält nr 1:

Xavi-Iniesta
-Busquets-

Mittfält nr 2:

Thiago-Fabregas
--Mascherano--

Och dessutom finns spelare som Keita, Afellay och Oriol Romeu som skulle kunna bilda en tredje mittfältsformation av bra klass.
Barcelona B-Guden
2011-06-10 11:59
Hetfield

Cscs är inte i nörheten av så där bra längre. Sen är han skadad hela tiden varför tror ni wenger släpper honom. jo för han är skadad för ofta.
Ser hellre Thiago hoppas Cesc inte värvas
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 11:53
Okej, intressant. Hoppas han pratade med Leandro Damiao under sin vistelse i Brasilien. Han och Cesc är två fullt realistiska värvningar i sommar. Vore grymma förstärkningar. Nästan perfekt, så när som på en back till, för det tycker jag behövs.
Barcelona Hetfield
2011-06-10 11:52
Xavis arvtagare, jo tack. Synd att Arsenal spelar utan en vettig anfallare med tanke på hur bra han serverar gång efter gång.
Barcelona Hetfield
2011-06-10 11:48
Åh jag ryser, äntligen får vi en spelare som vet hur man går på djupled och som vågar skjuta. Snacka om att vi får ytterligare en dimension i laget om Cesc kommer till oss.

1.70-ligan

Rosell är tydligen tillbaka från Brasilien och ska börja förhandla med Arsenal idag.

El Kaiser

Det finns inte så mycket han kan göra, Cesc har bestämt sig, han har redan tackat nej till alla andra klubbarna. Jag tror inte att priset kommer att hamna där heller, tror att det blir 30 miljoner + Montoya inklusive klausuler ifall vi vinner olika saker.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-10 11:47
Jag undrar verkligen om det stämmer att Wenger nöjer sig med €40m för Cesc. Känns som den gode Arsene skulle fajtas med näbbar och klor och begära €70-80m för att hålla kvar Cesc.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 11:44
Åh vilken underbar morgon. Inte fysiskt, men psykiskt mår man som en kung (tog studenten igår!!). Har av förståerliga skäl inte följt med vad som skett kring silly season det senaste dygnet, men ser att Cesc verkar vara nära. Ska de börja förhandla idag eller är det bara SPORT som spekulerar?
Barcelona Riiio!!
2011-06-10 11:38
fattar inte vad Rosell gör i Brasilien.... åk hem för fan och förhandla med Fabregas istället för o käka tapas med Neymar och hans agent!

Får sååå mycket mer variation med en Fabregas i laget.... ooooohh moc moc!!
Barcelona Rambla~
2011-06-10 11:20
Vaka vaka vaka :P
Barcelona Hetfield
2011-06-10 11:19
Det står just nu att det som skiljer Cesc från att bli klar är 10 miljoner. Wenger vill ha 40 miljoner men Sandro vill ge 30 miljoner. Det pratades mycket om Thiago skulle ingå i affären, men den stämmer inte, utan just nu handlar det om att Montoya ska inkluderas i bytet, spännande.

Detta kommer att bli spännande att följa, de ska prata idag. Sandro kommer att börja förhandla idag och källor kring affären säger att det ser positivt ut. Wenger har tydligen sagt att Cesc får lämna så länge det inte handlar om andra PL lag, han vill inte förstärka konkurrenterna.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-10 08:45
Jag blir nöjd vem det än blir mellan Sánchez och Neymar. Bara priset inte blir för högt så hade jag blivit jätteglad om en av dem kom till Barca.

Min favorit är Sánchez då han är en etablerad spelare och man vet vad man får ut av honom. Han skulle direkt komma in och tillföra laget extra kvalité och bredd, vilket vi behöver nästa år till anfallet. Neymar skulle absolut kunna utvecklas till en världens bästa spelare, men det kan gå lite hur som helst första året och han måste nog anpassa sig till Europa.

Sen kan det ju också bli en lite äldre anfallare som klarar bänken och presterar när tillfällen ges. Då snckar jag om spelare som Kanouté och Forlán, och där är uruguayanane min favorit då han är komplett och kan spela både på kanten och i mitten.
Barcelona petersays
2011-06-10 08:41
Drömscenario just nu. Drogba lämnar Chelsea. David Luiz blir osams med ledningen. Zlatan vill lämna Milan. Vi byter Zlatan mot David Luiz rakt av.

David Luiz och Eden Hazard är två värvningar jag gärna skulle se i sommar.
Barcelona Mch
2011-06-10 00:50
Angående Bojans vara eller ickevara i Barca är jag rädd för att hans chanser att ta en startplats är ytterst små i.o.m. Messis nya position som "falsk nia". Bojan lämpar sig inte på kanten såsom Villa eller Pedro utan han måste vara spetsen i laget för att få ut så mycket som möjligt av sina kvalitéer. Därför tror jag att Bojan på sin topp endast blir en truppspelare i Barcas A-lag som gör några inhopp då och då.
Barcelona B-Guden
2011-06-10 00:48
Hetfield

Anledningen till att Neymar är dyrare är väl för att han är unik kan bli unik, spelare som Rossi finns lite över allt.
Neymar kan bli en ny Ronaldinho.
Barcelona Hetfield
2011-06-10 00:35
Jag är tyvärr inte Sandros bastupolare, så jag har ingen aning om hur mycket han lär vilja betala. Men jag kan säga detta, om Barcelona är snåla med att betala 30 miljoner för euro för en etablerad stjärna som Rossi så lär han inte betala samma summa för Neymar.

Det är mycket möjligt att man ger K9 till Santos för att sänka priset på Neymar.

Barcelona Napao
2011-06-10 00:34
Hetfield vad kostar Neymar?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-10 00:27
Barca4eva

Det är det priset jag hört. :P

Hetfield

Visst möjligt att Neymar skulle tacka ja om Rosell kom med ett erbjudande, men Santos lär ändå kräva rätt mycket tror jag. Dessutom verkar Pep inte vilja ha Neymar då han tror att hans attityd kan bli ett "problem" i en klubb som Barcelona.

Barcelona Hetfield
2011-06-10 00:04
Nej, det kommer inte att kosta så mycket, det är bara Santos som vill trissa upp priset. Chelsea kom med ett rätt så högt bud som Santos och Neymar tackade nej, tror inte att Neymar tackar nej till Rosell som dessutom har jobbat i Brasilien och har bra kontakt med Santos.

Tror ni på allvar att Rosell skulle förhandla med Santos om Neymars pris låg på 40 miljoner när han inte ens betalar så mycket för Cesc? Det är inte ens logiskt.
Barcelona Barca4eva
2011-06-09 23:58
Blaugrana91

"Du vet att Neymar kostar typ €45 Miljoner va?"

Är du hög eller? :D
Annons: