/spanien/barcelona/forum/11775.aspx/spanien/barcelona/forum/11775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-06-23 16:25
Barcelonistas

Varför använder du alltid hyperboler? Hur vet du att han "lätt kommer att bli topp 3 i världen"? Det finns inga garantier alls på det. Dessutom kommer Messi och Iniesta vara topp 2 ett bra tag framöver.

Ifall Villa blir mätt? Man kan inte alltid tänka "om". Sanchez är inte värd de summorna det talas om. Kommer han för ansenlig summa så vore det bra då han kan avlasta Pedro och Villa men att betala ca 40 miljoner för honom är ett epic fail i dagsläget.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-23 16:23
Barcelona have offered French defender Eric Abidal (31) to renew his contract, that expires in 2012, until 2014.

Låter bra
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 16:19
Har absolut inget emot Sanchez värvningen tror han blir jätte bra men isåfall ska barca göra det för rätta summa och helst inkludera en spelare för att slippa betala för mkt
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 16:18
Okej så vi ska köpa Sanchez för 50m Bara ifall att Villa skulle bli mätt? Tänk efter lite inte ens Villa är värd 50m ska vi då gå och köpa en ersättare till honom för den summan?
,Sami
2011-06-23 16:17
Alexis could be culé today – all of the parts of the signing seem to be finished.

Enligt Sport då. Så tro inte på något:)

Barcelonistas
2011-06-23 16:16
Hola Cules

Snälla konceptet kommer knappast ändras bara för man ersätter en VF. Ta tex Henrys sista säsong i Barca där han var fullständig iskall och mätt, vem ersatte hans plats? Säg mig vem vi har i dagsläget som kan ta över Villas position om någon några säsonger?

Vi måste värva smart nu,
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 16:15
Deulofeu

Absolut Sakho är väldigt inressant och det är även en spelare som vi kan få för en billig slant,
Barcelonistas
2011-06-23 16:12
Ja men vad händer när Villa blir mätt och inte längre presterar? Är det inte bra då att ersätta han med en bra spelare som Sanchez, som för övrigt lätt kommer bli topp 3 i världen?
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 16:07
När man har ett vinnande lag som dagens Barca så ska vi endast stärka truppen med spelare som är duktiga men inte för dyra för klubben. Man ska aldrig ändra för mycket i ett vinnande lag speciellt när man har så många duktiga från ens egna akademi. Vi har inte pusselbit som saknas. Alla bitar är på plats men vi måste kunna ersätta en pussebit ifall en annan skulle försvinna på ett enkelt och smart sätt
Barcelona Deulofeu
2011-06-23 16:03
Jag tycker vi ska smyga iväg ett but till Psg att vi vill köpa Sakho deras kapten...Han har redan gjort 98 matcher och 5 mål och nyligen fyllda 21 år han är dessutom kapten och vänsterfotad.Av de matcher jag sett verkar han likna Thuram en del ett riktigt monster.Vilken vägg vi skulle ha med honom och Pique.Jag ska bara säga det att jag är ett stort fan av Fontas men tycker han fått på tok för lite speltid vet inte riktigt varför han gör sig definitivt bäst som mittback.

Men en värvning av Sakho skulle smaka mumma en bra chans borde vi ha när det gått så bra för Abidal i Barca.Det skulle dessutom ge Arsenal en knäpp på näsan de har visat en del ointresse för honom. Jag tror han och Madrids nya back snart kamperar ihop i a-laget tillsammans med Abidal då.

Köper vi honom har vi god täckning där bak.Mittfältet ska vi satsa på Thiago han har verkligen visat i u-21 att han kan dominera matcher och blir ju ännu bättre i barca med bättre anfallare än i u-21.Där framme är det bara två eller kanske tre spelare som skulle göra oss bättre Neymar,Kun eller A.Sanchez...Nu får det fan hända något snart.Alla rustar förutom Barca som passar på att pissa på la masia...jag vet det är lite dubbelmoral med Sakho vi har faktiskt både Muniesa samt Fontas men Sakho är ett sådant monster vi skulle bli omöjliga att göra mål på Ronaldo skulle gråta ännu mer.
Barcelona Frodo
2011-06-23 16:02
Barcelonistas

Saknade pusselbiten? Vi vann precis ligan och CL. Att betala fantasisummor för spelare som kommer att vara backup nästa år är korkat. Står vi inte på oss kommer alla förstå att det är öppen gata med Rosell precis som det var med Laporta. Jag har inget emot Sanchez men jag vill inte att Barca ska betala någon megasumma för honom.
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 15:59
Barcelonistas

Precis därför säger jag att han inte är värd den summan för barca, vi har spelare. Men tycker inte att Sanchez är värd 50m. Det är överdrivet och det vet idiot pozzo om men han kör på för att man city även är väldigt sugna på Sanchez
Atlético addeh
2011-06-23 15:57
Hetfield

Jag hoppas du förstod ironin i mitt förra inlägg. Jag jämför inte Borja Valero med Cesc och placerar inte dem i samma fack, men faktum kvarstår att Fábregas inte bevisat särskilt mycket. I CL-finalen 2006 var han knappast den stora stjärnan eller den som tog Arsenal dit. I EM gjorde han bra ifrån sig, i VM fick han bara göra korta inhopp och gjorde inga större avtryck.

Lika mycket som Thiago kommer ta över efter Xavi i Barcelona kommer han ta över efter honom i landslaget.

För övrigt var inte den gångna säsongen den enda bra som Valero gjort. Det var väl knappast tur att han blev utsedd till bästa spanska spelare 2009/10 då han spelade i Mallorca.
Barcelonistas
2011-06-23 15:56
Mascherano

Cesc är enligt mig värd 40M men vill fortfarande inte ha honom i Barca. Vi måste ha tålamod så kommer vi få se Thiago eran.
Barcelonistas
2011-06-23 15:53
Sanchez är enligt mig värd vart enda öre. Det är enligt mig den saknade pyssel biten i vårt vinnande koncept. Lägg därtill att han är ung och kan om någon säsong ta över Villas position.
Barcelona B-Guden
2011-06-23 15:50
Frodo

Ja men nu är ju Sanchez ingen rotationspelare i nåt annat lag.
Barcelona Frodo
2011-06-23 15:44
Någon som vet om Napolis president är tokig? Den anfallare jag helst ser att Barca köper är Lavezzi då jag antar att priset och lönen lär vara lägre än många av de andra anfallarna som ryktas till oss. Ruskigt snabb, kan spela på båda kanterna, har ett bra samarbete med Messi, vet hur han ska agera andrafiol till Messi, jobbar stenhårt och är väldigt talangfull. Nu har han inte ens varit på tal men han har rätt profil.

Om Udineses president ska hålla på och jävlas är det bara att backa ur innan klubben gör bort sig. Ca 40-50 miljoner för en spelare som är värd 20-25? Galenskap!

Det är helt sanslöst hur dåliga vi är på att förhandla. Vi har precis vunnit dubbeln, radat upp titlar de senaste åren och blivit överösta med beröm. Vi ska hålla i trådarna och inte tvärtom där mindre klubbar ständigt kör med oss och får fantasisummor för rotationsspelare.
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 15:40
Gio Style

Tror inte du läste direkt va jag skrev, Pozzo vill ha 50m för honom och du själv säger att han är värd ca 30 är inte Jeffren värd 15 då? alltså hälften.. Det var därför jag sa om Sanchez är värd 50 så är Jeffren värd 25 bägge summorna är felaktiga och för höga! Sanchez är inte värd 50 och Jeffren är inte värd 25.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-23 15:34
addeh

Wow, vilket korkat argument. Cesc har trots att han har varit småskadad hela säsongen gett Arsenal en hel del poäng.

Hur kan du ens nämna Valero i samma mening som Cesc. Cesc är Xavis arvtagare i landslaget, han har spelat i CL-final med Arsenal, han har vunnit EM/VM, det var han som slog passningen till Iniestas mål i VM-finalen, han snittar typ 30 p per säsong i Arsenal i antalet poäng han har gjort för Arsenal, han är lagkapten i Arsenal.
Lägg till att Arsenal är betydligt större än Villarreal, de spelar i CL år efter år.
Man kan inte jämföras med Cesc pga. en bra säsong.

Om Sanchez värderas till 30-40 miljoner så är Cesc värd 40 miljoner. Period.
Barcelona Gio Style
2011-06-23 15:32
Hola Culés/
Nu överskattar du Jeffren något enorm, tyvärr.
Sanchez briljerar i Serie A och med landslaget regelbundet, man blir så att säga missnöjd om han missar en enkel pass alt. inte lyckas med en dribbling.
Jeffren kommer in och är en direkt besvikelse i en u21-match mot vitryssland bortsett från ett fint mål.
Jeffren är inte minst värd 25 ifall sanchez är värd 50 (vilket även Sanchez inte är).
Rätt skulle väl vara 30-35 för Sanchez (ja sett till vad klubbar faktiskt vill betala för honom) och Jeffren någonstans runt 10, om ens det. Får man ut mer så är det ett fint överpris.
Barcelona Rambla~
2011-06-23 15:30
addeh

Tyvärr, men Jeffren värderas till ca €4m i den här affären. Varför tror du att det finns med så många extra klausuler dessutom?

Så enligt Sport behöver Barca lägga upp de saknade 4m ur egen ficka om Jeffren vägrar ingå i affären. Fast, nu är det ju Sport alltså. :P
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 15:30
westinho

Ditt inlägg gillas starkt äntligen någon som kan!
Barcelona westinho
2011-06-23 15:28
teddycule

"Om"...så trött på det ordet. Och JA, Keita och Thiago kan ta hand om mittfältet. Det är inga dussinlirare, Keita hade startat i de flesta storklubbar och Thiago kan bli världens bästa mittfältare om ett par år.

En värvning av Cesc Fábregas är onödig, det är fakta. Sen om det hade varit trevligt att få tillbaka honom till Barcelona, och att han hade gjort laget ännu starkare är en annan femma. Thiago ÄR tillräckligt bra nu, han är inte för ung eller orutinerad.
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 15:27
teddycule

Du tycker barca ska lägga 40m på fabregas ifall att xavi och iniesta skadar sig för vi har inte tillräckligt med mittfältare? Är keita dålig och kan inte Busquets spela fotboll längre när mascrano kan gå ner på deff mitt ?
Barcelona Mascherano
2011-06-23 15:27
addeh
Arsenal rejected Barcelona's 30M bid for Cesc Fabregas. The asking price is 40M, no players will be accepted in the deal. [el confidencial]
Ska Arsenal ha 40M för Fabregas skojar dom eller? Aldrig att Fabregas är värd 40M! Nä jag hoppas Fabregas stannar i Arsenal och ruttnar.

Barcelona Alvés
2011-06-23 15:26
Keita for life
Barcelona teddycule
2011-06-23 15:23
Hola culès

Om iniesta och/eller Xavi går sönder då? Ska Keita och Thiago ta hand om mittfältet då eller?
Real Madrid drutten
2011-06-23 15:19
Helt rätt inställning från den här unge belgaren...
Atlético addeh
2011-06-23 15:17
För övrigt vore det grymt att möta Santos i klubblags-VM-finalen i december. Verkar bli ett starkt startfält i år. Monterrey har redan kvalat in också.
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 15:16
Problemet med alla stora summor är att äckliga real madrid köpte c.ronaldo för en cp summa och nu ska alla klubbar övedriva med sina spelare bara för att c.ronaldo gick så dyrt
Annons: