/spanien/barcelona/forum/11774.aspx/spanien/barcelona/forum/11774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-06-10 23:19
Den här sommarens silly season för Barças del kan än så länge sammanfattas som ologiskt och obegripligt. För någon dag sedan gick vicepresidenten Faus ut och påpekade ännu en gång att klubben endast har 45 miljoner att handla för, plus eventuella försäljningar. Varför insisterar tidningarna i Katalonien i såna fall med att försöka sälja idén att man kommer värva in två cracks av Cesc, Rossi och Alexis Sánchez? Ekvationen går inte jämt ut. Inte ens om man lyckas sälja de spelarna Pep inte räknar med nästa säsong tror jag att man kommer kunna hålla sig till sin trafersbudget.

Silly season är och förblir det riktigt stora nackdelen med sommaren, tillsammans med pollen.
Barcelona Afellay_20
2011-06-10 23:17
Vi går mot en säsong med massor av möjligheter till nya tunga titlar. Iniesta hyllade Josep Guardiola långt upp bland molnen. Jag hoppas han verkligen stannar i många. Han menar att om han hade spelat i Barca B hade hellre spelat få minuter i A laget och stannat än dra i väg på äventyr. SPORT.ES
Barcelona F_C_B
2011-06-10 23:13
Blaugrana91

Aguero sa även idag " Alla vet var jag ska spela nästa år". Real Madrid eller Barcelona? Hmm
Barcelona Blaugrana91
2011-06-10 23:09
"Aguero (Atletico): "Leo asks me the whole time: which club will you go to, you'll tell me first, right? I say that if I know, he'll know."

Intressant uttalande av Kun. ;)
Real Madrid Raul - The living 7
2011-06-10 23:01
Skövde AIK?
Är du hundra på det, vet nämligen att Skövde inte hade match idag? :D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-10 22:47
Figeta

Misstänkte att det var div 1. Lycka till.
:P
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-10 22:45
Figeta

Skövde AIK, där ser man. Bor själv nån mil utanför Skövde. Trevligt med folk i närheten!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 22:25
Figeta

Haha, härlig iaktagelse!
Barcelona Figeta
2011-06-10 22:18
Ride_The_Big_One(6)

Spelar i Skövde AIK div 1. Just nu är jag bänkspelare men jag är ung och hoppas på en startplats snart :)
2011-06-10 22:03
Figeta

"Barcelona" laget alla försöker ta efter.
Vilken div pratar vi om?

Barcelona Figeta
2011-06-10 21:56
Kom precis hem från en match (förlust med 4-0) och mötte ett mittfält som påminner mig om Barca. Dem hade en kort Xavi som styrde tempot, en kvick Iniesta som bara gled förbi oss och den jobbigaste av alla, en lång smal Busquets.

Nu kan jag tänka mig hur jobbigt det är och möta Busquets för alla topplag då hans långa ben och konstiga kroppsfinter gör att man aldrig kan ta bollen ifrån honom. Om ett mirakel sker och man tar bollen från Busquets så tar han tillbaks den lika snabbt med sina långa ben. Riktig mardröm!
Barcelona Afellay_20
2011-06-10 21:54
XIM är ett tillstånd som man riskerar när man möter Xavi, Iniesta och Messi på spelhumör. Symptomen är handlingsförlamning och en känska av underlägsenhet. En kortsiktig botmedel är aggresivt uppförande som har dock allvarliga biverkningen utvisning och läget försämras avsevärt.
2011-06-10 21:39
En fråga till samtliga, har ni planer på att åka till Barcelona innan årsskiftet?
Gör min första Barcelona resa i år nämligen. Kan knappt vänta.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 21:03
Det känns onekligen som att någon av Cesc, Pastore, Sanchez eller Rossi kommer att komma hit i sommar. Man ska heller inte helt utesluta Aguero då Messi verkar vara väldigt sugen på att få hit ännu en landsman.

Cesc känns väl närmast, men jag gillar Pastore alldeles för mycket för att vilja se honom i Reals tröja - där han troligen hamnar om inte vi köper honom. Undrar om Palermo verkligen kan begära sådana stora summor för honom. Om de inte kan det hoppas jag Rosell kniper honom på Messis begäran :P
2011-06-10 20:12
Hetfield & elbraco

Gammal eller inte, jag läste det nu och visste inte att det hade postats eller pratats om här inne tidigare. Tyckte ändå det var intressant.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-10 20:08
addeh

Precis som Hetfield sa, hyfsat gamla nyheter. Såg någon som citerade samma sak på engelska här på forumet för 1-2 veckor sedan. Inte för att det påverkar betydelsen av vad han gjorde men ändå. Lite udda.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-10 20:08
tikitaka-GOOL

Man pratar ju spanska i Chile så jag antar det:)
Barcelona Myrran
2011-06-10 20:06
tikitaka-GOOL

Officiellt språk i Chile är spanska, och jag vet inte om någon förändring i språket likt brasilinansk-portugiska som dem använder så borde vara samma språk.
Barcelona Hetfield
2011-06-10 20:04
addeh

Den är rätt så gammal, Rosell började förhandlingarna med Cesc idag.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-10 20:02
Någon som vet om chilenare förstår spanska? Om språket är någorlunda likt?
2011-06-10 20:02
Innan vi gick på semester gav Fabregas oss alla varsin liten present. Jag frågade honom ”Vad är det här för något, en avskedsgåva?”. Han svarade mig inte, och kanske ligger något bakom hans tystnad, säger Arsjavin till ESPN.

Stämmer det där så är det ju i alla fall något lurt på gång. Han må vara kapten, men varför helt plötsligt dela ut presenter? Vad jag har förstått det har han aldrig gjort det förut.

Nåja, tidningarna skriver all möjlig smörja för att sälja men stämmer det känns det som Arshavin uttryckte det, lite som en avskedspresent. Time will tell..
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 19:50
LAM nr 10

Haha, verkligen! Man njöt. Sen dess har jag gillat Keita ännu mer. Och det är bara att inse fakta - vi behöver fysiska spelare också. Så som truppen ser ut nu är det i underkant OK med fysik. Lämnar Keita blir det underkänt.
Barcelona Barcadinho.
2011-06-10 19:43
Jaha, ska ni kolla på antal matcher som Keita var närvarande?
Det är snarare antal spelminuter som är relevant.
Båda Masch, Busquets och så klart Messi med flera har fått fler spel minuter.
Tom Abidal som var borta i flera månader, hunnit spela flera minuter.

Truppen kan inte innehålla bara muskellösa spelare.

Det handlar i o f sig inte bara om muskelmassan, utan också om spelstilen. En del spelare som Mascherano är tillräckligt tuffa och aggressiva för att stå emot.
Thiago tar knappt några närkamper.
2011-06-10 19:43
1.70-ligan

Haha, nä. Fyfan vad kul det var att se Keita vinna dueller mot Pepe. Portugisen är lagom kaxig när det gäller att tackla ner småkillar som Messi, Pedro och Iniesta men när han möter spelare i sin egen storlek har han inte mycket att komma med. Även Piqué kommer jag ihåg vann några närkamper mot Pepe.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 19:35
Lam nr 10

Vi får väl se hur hans utveckling ser ut först, men visst är det ett tänkbart scenario. Dock är inte väl kanske inte Roberto någon som jag kan se neutralisera Pepes fysik direkt...
2011-06-10 19:29
1.70-ligan

Sergi Roberto är rätt lik Keita i sin spelstil så dagen Keita lämnar får spanjoren ersätta honom som truppspelare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 19:20
LAM nr 10

"Det är bara och inse att Keita är väldigt nyttig i vissa typer av matcher.
T.ex första semifinalen på Bernabéu. Iniesta är skadad och vi behöver inte nödvändigtvis vinna matchen, utan oavgjort är rätt okej. Keita går in och vinner i stort sett alla närkamper och gör en jättematch. Det är det Keita är bra för, och det är därför han ska stanna i truppen. "

Bra skrivet! Co-signar hela det där. Oavsett om Fabregas kommer eller ej behöver vi en spelare som Keita. Inte för att han är bättre på att lira tika taka än någon av våra kreativa mittfältare, men han har andra egenskaper som ingen av dessa har. Alla verkar inte förstå det men: Vi kan nämligen inte bara ha små lirare på mitten utan behöver faktiskt en spelare som kan gå in och spela fysiskt också när det behövs. Jag skulle vilja säga att Keita var ovärderlig i årets Barcatrupp, just pga dessa egenskaper.

... och jag bävar faktiskt för den dagen Keite inte längre kommer vara kvar. För han har nog inte så värst många år kvar, med tanke på hans ålder. Då måste vi hitta en ny slitvarg. Och de växer inte på träd - även om Keita rent kvalitetsmässigt inte är oersättlig är det inte helt enkelt att hitta en spelare som kan faktiskt passar så utmärkt in i den roll han har i laget.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-10 19:12
Malaga har lyckats köpa Monreal alltså. Bra köp!

Barcelona Éluc
2011-06-10 19:02
Hetfield

Frågan är nu om även Jeffren lämnar Barca, för isåfall behöver vi 2 anfallare till om nu ska sälja Keita ifall Cesc kommer.
AndreD - Winning!
2011-06-10 18:53
Eluc

Det borde heta u-23 em egentligen. Alla spelare som fyllt 23 eller ska fylla 23 detta året får vara med.

Myrran

Ja, exakt.
Annons: