/spanien/barcelona/forum/11772.aspx/spanien/barcelona/forum/11772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-11 12:15
Hetfield

Sport anger ju Daily Mail som källa. De bara rapporterar deras uppgifter och inte huruvida det ligger någonting i det eller inte.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 12:14
1.70

Du nog vara lugn, han har flera gånger nobbat Arsenal och lär förhoppningsvis göra det igen. De borde lämna honom ifred nu.
Barcelona Hetfield
2011-06-11 12:14
Det är inte bara Sport som rapporterar om det, när de engelska tidningarna kommer ut med samma nyhet så ligger det sanning i det, särskilt med tanke på vad Arsenal har försökt med tidigare.

Seriöst, skaffa egna talanger. Jag vill inte spotta på Arsenal, jag spottar på Wenger. Jag hoppas att de inte vinner något så att han kan få sparken.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 12:09
Arsenal will try to sign Juvenil A winger Gerard Deulofeu (17) before his 18th birthday next March. [daily mail]

Om detta stämmer så är det nog nu. Dra åt h*lvete!
Barcelona Rambla~
2011-06-11 12:05
Dragon Blood

Det är en illa översatt text från en Barcelona-tidning. De tror sig veta att Wenger nog har ett intresse i Thiago oavsett Cesc eller inte.
Spanien Dragon Blood
2011-06-11 12:02
Afellay_20

"Vi vet alla att Wenger är villig att ta i mot Thiago"

Vad grundar du det på?

Ändrad: Eller är det där taget från Sport.es?
The Special Five
2011-06-11 12:01
Det ryktas att Real Madrid har lagt ett bud på 400 miljoner på Sanchez för att förstöra för Barca och därmed trissa upp priset, hahahaha är de Mourinho som är i farten igen månne? Helt otroligt vilken tragisk människa och patetisk liten klubb om detta nu är sant
Barcelona Hetfield
2011-06-11 11:59
Jag vill inte kalla Wenger för en pedofil, men symptomen är rätt så klara. Gömmer sig bland buskarna och flörtar med pojkarna i la masia.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 11:55
Det räcker tydigen inte att de har snott åt sig Toral och Bellerin den här sommaren. Visst, vill dess talanger dra är det inte så mycket man kan göra åt det dessvärre. Fast att de måste fortsätta att terrorisera Deulofeu gör mig riktigt förbannad. Han har fyllt 17, skrivit på för Barca och nobbat Arsenal och flera andra klubbar. Varför kan de inte respektera det och låta honom vara ifred? Avskyn mot den klubben blir bara större för varje gång.
Barcelona Afellay_20
2011-06-11 11:53
Till slut har nu förhandlingar mellan FC Barcelona och Arsernal kommit i gång. Arsernal har slutligen insett att det inte går neka och förhala situationen längre. Arsernal är livrädda för att förlora sin lagkapten men börjar också inse fakta att slaget till slut är förlorat och Cesc flyttar till Barcelona och FC Barcelona. Det kommer bli en helvetiskt svår resa och hinder kommer vara ett dagligt aber det vet FC Barcelona och det vet Cesc. Det är exakt samma uppfattning som Darren Dein har och det är inte ett helt gott tecken så att säga. Och det kommer bli många och långa och sega förhandlingar före Cesc får sin mycket långa längtan mycket väl uppfylld i den längtan ingår att få spela under Josep Guardiola.

FC Barcelona är väl informerat om alla krav som Wenger har och alla dessa tusen och åter tusen detaljer som måste lösas oavsett om det är möjligt eller inte vilket i och för sig inte hör hit allt måste lösas och allt går att lösa. Det är inte bara alla detaljer och personliga kontrakt det finns en prislapp som måste betalas motsvarande 348 miljoner kronor uppges vara Arsernal krav. Medans FC Barcelona menar att priset borde ligga på motsvarande 261 svenska kronor en nätt skillnad på 87 miljoner svenska kronor.

Det är en skillnad på bara 87 miljoner och vi menar bara ty det har varit betydligt värre. Bland många av krav från Wenger och Arsernal är kontanter på bordet inga avbetalningar pengar eller ingen affär. Det råder inte minsta tvivel om att Arsernal kommer bli av med flera tunga namn och måste ta in massor för att kunna köpa in nytt.

Det finns om en mycket försiktigt optimistiska tankar och funderingar på kontoren inne i Camp Nou. Det har inte på ett tag varit några riktiga förhandlingar och nu finns de på riktigt. Det finns hopp betydligt större hopp än vi sett förr att FC Barcelona att värva Cesc Fabregas.

Det har varit lite olika budskap runt Cesc och hur det har pratats med pressen. Plötsligt öppnades dörrar mot hela världen av Arsernal och plötsligt gick Cesc ut och sa jag ska inte till Real Madrid. Det är nu öppna och väl medvet sagda saker det är vad som kallas en välregisserad föreställning inför media. Det finns en möjlighet och funkar den inte blir Cesc lidande i helvetet under lång tid mycket lång tid.

Laporta och Darren har en mycket god relation sedan länge och några oklarheter sedan tidigare är inte troligt att det finns liggande. Fredagen var en stilla dag och i dag lördag förväntas förhandlingar återupptas i och med att Sandro Rosell i dag kommer hem från Brasilien.

Förhandlingar är i ett mycket tidigt stadium och FC Barcelona har inte glidit in på djupet för att kolla vidare. FC Barcelona har som vanligt taktik att bit för bit glida allt djupare in för att vid rätt läge explodera vilt och famntaga motparten i en extatisk avslutning där motparten lämnas utpumpad men otillfredsställd och undrar vad det var som hände och då är det för sent. Då är motparten lämnad åt sitt öde och får sköta sitt på egen hand. Då är Cesc Fabregas i Barcelona hos FC Barcelona.

Vi vet alla att Wenger är villig att ta i mot Thiago exempelvis men vi vill mena att Josep Guardiola har gjort tydligt att spelare inte kommer bli handelsvaror vid bytesaffärer. Det är gott att kunna konstatera att moral vett och etikett finns och fungerar i FC Barcelona. Det är en schack matt matchs som kommer bli en utmattningsmatch där de skarpaste hjärnorna kommer att vinna. En av de enklare uppgifterna kommer att bli att lösa situationen om de 87 miljoner som skiljer klubbarna åt. Det torde säga väldigt mycket om vad klubbarna är förberedda för och vad som väntar FC Barcelona och Arsernal under de kommande veckorna. SPORT.ES
Barcelona Afellay_20
2011-06-11 11:46
är det har ett skämt eller? pedofilen måste sluta jaga underbarn och satsa ställlet färdiga spelare
Barcelona Rambla~
2011-06-11 11:46
Jag tror inte Pep vill ha någon ny mittback även om Milito försvinner. Han vet nu att om det krisar, så kan han alltid plocka ner Mascherano som mittback. Ja tom Busquets i värsta fall.
Barcelona Hetfield
2011-06-11 11:27
Det ser ut som att årets värvningar blir Cesc och Sanchez. Frågan är då: Vad händer med Bojan?

Efter de här värvningar så måste allt fokus ligga på att bli av med spelarna som är kvar på lån och att försöka få så mycket pengar det går samtidigt som Milito försvinner, då behöver vi satsa på en mittback.

Lag nr.1: Valdes-Alves-Puyol-Pique-Abidal-Busquets-Xavi-Iniesta-Villa-Messi-Pedro

Lag nr.2 (rotation): Valdes-Adriano-Botia-Fontas-Maxwell (eller hans ersättare)-Mascherano-Cesc-Thiago-Sanchez-Bojan (om han är kvar)-Afellay

Wow, snacka om bredd.
Culé - Messi
2011-06-11 11:15
Både SPORT.es och El Mundo Deportivo skriver idag att förhandlingarna kan bli klara på tisdag. Med Barcelona och Udinese alltså.
Hoppas det sker! :)
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-06-11 11:13
Att Hazard lämnar Lille redan i sommar tror jag inte. Jag tror han vill spela CL med sitt kära LOSC och inte behöva kämpa om speltid
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-11 11:07
Rambla~

Knas fan.
Att de ens finns sådana regler som gör att Arsenal (och andra lag i England) kan skriva kontrakt med spelare under 18 samtidigt som man inte kan göra det i Spanien.

"Just last month Hector Bellerin and Jon Miguel Toral Harper, both 16, joined the Gunners from Barca’s La Masia academy."

Lol..
Barcelona Rambla~
2011-06-11 10:58
Vilka as.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-11 10:57
Tung Abidal är :)
Barcelona el Flaco
2011-06-11 10:47
Vet inte om detta har nämnts tidigare, men i en intervju för några dagar sen med MD avslöjade Abidal att han inte kommer ta semester under sommaren. Istället kommer han fokusera på att återhämta sin muskelmassa till vad den var innan operationen och komma tillbaks i god form. "Jag kan inte tillåta mig själv ta semester. Jag gör det här för Barça och för folket", förklarade fransmannen. Fan va stor han är!
Barcelona Riiio!!
2011-06-11 10:44
1.70-ligan

Hazard ger mig gåååshud så bra killen är!

Angående spelare med utgående kontrakt så är tydligen Gael Clichy till salu för max 70,80 mille eftersom hans kontrakt går ut om ett år eller så... inte för att vi behöver honom men ändå. Finns alltid spelare att fynda =)
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 09:50
MD skriver att Barcas plan B, om Rossi/Sanchez inte kommer är Pastore eller Eden Hazard. Jag gillar nästan plan B mer än plan A, men ställer mig fortfarande ytterst tveksam till sanningshalten i dessa ryktena. Köper vi Cesc har vi nog inte råd med någon mer crack... isåfall måste Rosell göra en jättedeal.

Skulle inte förvåna mig om man, utöver Cesc/vem det nu blir, fyndar några bra spelare med utgående kontrakt. Som med Ibi i vintras!
Barcelona Barcadinho.
2011-06-11 09:00
Ang Faus.

Detta som nämns här och lite mer gick och läsa för tre dagar sen på den officiella sidan.
Märklig notering är också det att vinsten mot United gav en total minus på 4 milj euro pga variablerna som olika spela hade i sitt kontrakt ifall Barca vinner CL.

Men det är dock rätt svårt att kalkylera alla faktorer. Kortsiktigt gav CL-vinsten en förlust, men den mediala vinsten är stor och svårt att få in i euros.
Jag menar, klubben får mer uppmärksamhet runt om i världen i med titlar och bra fotboll och det kan i längden leda till bättre betalt av sponsorer och tv-rättigheter med mera. Vi växer i den mediala världen.

Notera också att den totala skulden ligger på runt 500 milj euro (5 miljarder kronor). Ett skuldberg som finns kvar efter många år av misskötsel.

(ha en bra dag).
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-11 08:37
Skönt skratt såhär på morgonkvisten :P
Barcelona Canaletes
2011-06-11 05:43
VI kommer ha värsta truppen om nu Sanchez och Cesc kommer + nån till.

Tror iaf Cesc kommer. Hermel sa redan det i vintras och han har bra kontakter i Frankrike som har bra kontakt med Wenger.
Inte säkraste källan men tror iaf han talar sanning denna gång.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-11 04:30
För er som fortfarande är vakna ;)

Enligt Sport kan Alexis Sanchez vara klar för Barcelona på tisdag!!

Hoppas det stämmer, Sport kan ju ibland ha tendensen att hitta på...Men som sagt hoppas det stämmer!

God natt/God Morgon på er.
Barcelona Canaletes
2011-06-11 03:50
Piqué på sin Twitter xD hahaha

You are looking great @WayneRooney! I hope to see u like @Carles5puyol in the future! #hairwego!

Barcelona Barca4eva
2011-06-11 03:12
Är det någon som vet vilken sida vissa använder sig av när de har "polls" till ett arbete? Det finns en speciell sådan som många använder.

Tack på förhand.
Barcelona Barca4eva
2011-06-11 02:12
el_triple

Varenda spelare som kommer hit gör det.
Barcelona el_triple
2011-06-11 02:11
hoppas att inte neymar kmr då denna spelare är för mkt bollkär jag tycker att han borde lära sig att fotboll är ett lag spel innan han anländer i vår vackra klubb.Visca Barca.
Barcelona Figeta
2011-06-11 02:00
Raul - The living 7

A-laget hade ej match idag. Eftersom Junior laget hade DM-match så spelar man ju med bästa möjliga juniorer och därför spelade jag. Nu tog 92:orna studenten och det kan vara orsaken till 4-0 förlusten :P Men nu ska vi inte gå in djupt i detta då detta är ett barca forum och här diskuteras barca ;)

Addeh

Kul att man har folk här på forumet som bor nära en. Själv bor jag i Skara ;) ca 20 min ifrån Skövde med bil.
Annons: