/spanien/barcelona/forum/11771.aspx/spanien/barcelona/forum/11771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-06-11 13:50
kloker

Historian som säger att vi har vunnit den största europeiska cupen förut och inte ni?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-11 13:50
kloker

Ehm, 2005-
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-11 13:41
kloker

Vad fan vill du? Ska du få oss att tro att Arsenal har något stort på gång och att alla spelare där vill stanna så kan du nog ge upp redan nu. Faktum är att spelare inte ser Arsenal som den riktiga toppen även om fans kanske tror det. Barcelona, Real Madrid, Manchester United framförallt är klubbar där man inte når längre, och Arsenal med flera ses som språngbrädor dit.

Tack och hej!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 13:40
Det är flera chilenska tidningar som skriver att presidenten har sagt så ang. Sanchez. Men jag tvivlar starkt på att ryktena stämmer eftersom han häromdan förnekade allt.
Culé - Messi
2011-06-11 13:36
H. Alavi - Magico!

''Skrivande stund rapporterar flera medier att Alexis Sanchez är nära Barcelona. Det är Udineses president som går ut med uppgifterna. Samtidigt skrivs det också att Fabregas är på väg in.''

Länk? :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-11 13:19
kloker

Ska du vara här inne så råder jag dig att försöka hålla en god nivå. Annars kan du sticka härifrån.

Är det bara jag som tycker att de flesta Arsenal-fans (finns några som kan hålla en god diskussion) har blivit värre än madridistas? Nästan så att man vill bjuda madridistas på te och kakor.

----

I skrivande stund rapporterar flera medier att Alexis Sanchez är nära Barcelona. Det är Udineses president som går ut med uppgifterna. Samtidigt skrivs det också att Fabregas är på väg in.

Ska bli intressant att se om Barcelona värvar in bägge två och hur mycket summan hamnar på. Sammanlagt.

I Chile har de tagit ut övergången i förskott och har börjat trycka namnet Sanchez på Barca-tröjor.
Barcelona Frodo
2011-06-11 13:19
Henry, Hleb, Kolo Toure, Adebayor och Flamini. Eventuellt Cesc och Nasri nu i sommar. Två spelare som Diaby och Bendtner säger att de drömmer om att spela i Barca en vacker. Det säger ganska mycket om vad spelarna själva anser om Arsenal och deras "projekt".
Barcelona Barca4eva
2011-06-11 13:10
Snacka om att folk överdriver.

Återkommer när diskussionerna har dött.
Spanien Dragon Blood
2011-06-11 13:08
Hetfield

Du nämner en konfirmerad och två eventuella. Starkt.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-11 13:07
Cesc vill nog inte lämna enbart för titlar. Han har hela sin släkt i Barcelona, sina bästa vänner och vill säkerligen till ett varmare klimat också.
Barcelona Hetfield
2011-06-11 13:05
Cesc (lagkapten), Nasri, Henry (lagkapten), Clichy osv. är väl exempel på spelare som vill/har lämnat för titlar.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 12:56
Oh, det här är stort. Baresi och Massaro besöker muset på Camp Nou. Två milanlegender.
Barcelonistas
2011-06-11 12:51
Ganska roligt klipp med Zlatan.
Barcelona Hetfield
2011-06-11 12:50
Rambla

Problemet är att Arsenal har blivit lite av en dagis, så fort barnen blir tillräckligt gamla så försvinner de till skolor.

Arsenal har blivit språngbrädan för talanger, de flesta talangerna vet att Wenger satsar på unga spelare så att slå sig igenom i Arsenal är lättare, men när de väl har blivit stjärnor så vill de direkt hoppa vidare till de stora lagen som vinner titlar. Så, i längden så är det bara korkat av Wenger, han må forma talanger men talangerna har noll klubbkärlek.
Förövrigt så kan Arsenal möta t.ex: Villarreal i kvalet till CL. Hehe.
2011-06-11 12:49
Hehe, de har börjat sälja Barçatröjor med Sanchez #7 i Chile redan. Lite fail dock med tanke på att sju är ett upptaget nummer och något han, i alla fall inte än, kommer få. :P

För övrigt så kommer Arsenal inte nå CL-plats nästa säsong och Wenger lär skickas långt bort. Fast det är nog bara till klubbens fördel på sikt.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-06-11 12:48
Frodo

Haha gillar kommentaren längre ner på din länk. '' Jack Wilshere wasn't born then...''.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 12:46
Hetfield

Självklart hade han inte varit kvar. Till en viss del så tycker jag Wengers filosofi är hedervärd men han har taigt den alldeles för långt. Han jagar enligt mig för mycket talanger. Det är som om han fått för sig att alla världens talanger måste spela i Arsenal. När andra klubbar har gjort grovjobbet, utvecklat och gett dem en bra utbildning, vill han sen ta över och forma slutprodukten. Folk luras av att alla ungdomar vill spela för Arsenal. Eh, är det så konstigt när de får sådana löner i så ung ålder? Samtidigt som det är kännt att gör man framsteg så får man också chansen i Arsenal. Klart att många nappar på detta.

Det som det inte skrivs så mycket om är alla de talanger som aldrig blir något i Arsenal. De som försvinner genom bakdörren och hamnar i mindre klubbar.
Barcelona Frodo
2011-06-11 12:40
Passar på att länka den här.

Barcelona Hetfield
2011-06-11 12:40
Rambla

Svaret är enkelt, och jag ska ge dig den. Wenger har lyckats att klamra sig fast pga. hela "vi har en bra ekonomi" argumentet. Det är hans enda sätt att försöka köpa tid, varje gång Arsenal misslyckas med en titel så är det direkt "Ja, men vi har bra ekonomi". Om han ska börja värva storstjärnor och ge stora löner så går ekonomin direkt ner i s*iten.
Simple as that.

Tror du att Wenger hade varit kvar om han hade köpt spelare för miljarder och misslyckats? Knappast.
Barcelona Frodo
2011-06-11 12:37
Rambla~

Arsenals lönepolicy är suspekt. De lockar ungdomar med feta löner men förväntar sig att samma ungdomar ska stanna kvar av kärlek när de blir världsklass. Det är den taktiken Wenger kör på. Han försöker framkalla skuldkänslor hos spelarna som försöker lämna. Man kan exempelvis se flera medelmåttor i a-laget inte tjäna långtifrån stjärnorna just pga hög "ingångslön" när de kom till klubben.
Spanien Dragon Blood
2011-06-11 12:36
Alla som skriver något ont om Arsenal är trovärdiga och de som skriver något ont om Barcelona hittar på allt. Fakta.
Culé - Messi
2011-06-11 12:34
EMD och SPORT.es. Vilken är trovärdigast?
Spanien Dragon Blood
2011-06-11 12:33
Jag har också hört att Wenger är en pedofil.
Culé - Messi
2011-06-11 12:33
Snälla skriv inte Wenger. Läser jag honoms namn så spyr jag....
2011-06-11 12:31
Jag kan bara skratta åt Wenger. Vilket svin.
Barcelona Rambla~
2011-06-11 12:31
Hetfield

Det är sant.

Jag tänkte på en sak, eller rättare sagt på flera saker. Om nu Arsenal betalar så mycket som €300,000 per säsong för en 16 åring som Toral (30ggr högre lön än vad ungdomar i Barca erbjuds) är det ju inte så konstigt att vissa talanger nappar. Det blir dock komiskt för Arsenals del när de har en lönepolicy i sin a-trupp att spelare som Nasri och Clichy tjafsar om att få bättre betalt. Borde de inte se till att säkra så att deras etablerade spelare stannar kvar i klubben? Hur fan resonerar de? De är den klubb i världen som betalar högst löner för ungdomar men deras a-lagspelare anser att de tjänar för dåligt och vill inte förlänga sina kontrakt.

En annan sak. Varför inser inte den spanska staten och förbundet att de måste göra någonting åt detta? Spanska klubbar får knappt någon ersättning för sina talangfulla spelare tack vare det här med kontrakten. Det klagas på dålig ekonomi hos så många klubbar. Ja det är väl inte så konstigt när de inte får ta betalt för sina lovande spelare och tvingas se de lämna för peanuts till framför allt engelska klubbar. Inte är det precis förvånande att dessa klubbar då fiskar i Spanien med tanke på att de måste betala miljontals pund för engelska talanger.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-11 12:25
Wenger är pedofil på riktigt, det finns en anledning till varför United-fansen kallar honom för det och jag håller med de!
Barcelona Hetfield
2011-06-11 12:21
Rambla

Jag syftar mer på att vissa Arsenalsupportrar försöker vifta bort det pga. att vi culés länkar sport, och jag menar att de engelska tidningar rapporterar också det, så det är knappast partiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-11 12:17
Usch, jag önskar att klubben Arsenal bara går i konkurs eller något. Jävla äcklig klubb med en äcklig tränare. Får inte fram någon talang själva utan måste sno andras och verkligen utnyttja den där patetiska regeln om att man inte får skriva kontrakt under 18. Wenger kan dra åt helvete.
Barcelona Frodo
2011-06-11 12:16
Man blir bara äcklad av Arsenals beteende. Frågan är om deras scouter bor i Barcelona för att vara så nära La Masia som möjligt. När ska det vara nog? Ska de plocka och äta alla frukterna som Barca skördar?
Annons: