/spanien/barcelona/forum/1177.aspx/spanien/barcelona/forum/1177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavia
2016-02-17 09:20
neymar JR

Att Cristiano enbart lever på hårt arbete stämmer inte riktigt, annars hade väl alla varit bland en av världens bästa anfallare. Lika dumt som att Messi enbart lever på sin talang när argentinaren i själva verket lagt ner tusentals och åter tusentals träningstimmar för att nå dit där han är idag.
Barcelona neymar JR
2016-02-17 09:16
Nadal (tennis player): "Winners work hard but you also need to have a special gift. You can't become Messi or Maradona just by working hard" Pik mot Ronaldo? Haha!
Postat via SvenskaFans-appen
Flavia
2016-02-17 08:03
@Davids3:

Cristiano har faktiskt rätt.

Ända sedan han skrev på för Real Madrid, har portugisen gjort 105 bortamål i La Liga medan motsvarande siffra hos Messi är "bara" 102 gjorda bortamål i ligan.

https://www.whoscored.com/Players/11119/History/Lionel-Messi
https://www.whoscored.com/Players/5583/History/Cristiano-Ronaldo

Om man räknar in Champions League, så har Cristiano gjort 141 bortamål medan Messi har endast gjort 128 bortamål.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-02-17 07:51
Tänker er om Pique hade sagt nåt liknande om nån Madrid-spelare?
Barcelona Deulofeu
2016-02-17 01:03
Cristiano Ronaldo: ''Jag vet varför Leo (Messi) tog den där straffen sådär. Och jag säger inget mer. Tro vad ni vill''.

Jag personligen tror att han bara vill trycka ned Messi och menar således att hade Messi skjutit så hade han missat straffen och väljer istället att passa den.

När man kollat klippet på intervjun där Ronaldo väljer att lämna presskonferensen efter att ha sagt att det var han och ingen annan som gjort mest bortamål i la liga sedan han kom är ju fantastiskt roligt.

Speciellt när man ser kameran filma Zidane som bara garvar förmodligen åt Ronaldos sätt att hantera det på att fly likt en treåring... Man upphörs aldrig att förvånas av den personen han säger att relationen är bättre med Messi än någonsin men han verkar fortfarande ha sjuka issues alltså.

Oj vad man ser fram emot matchen i morgon då man får se vad Halilovic kan göra mot oss, något sådant skulle ju aldrig ske med en Madridspelare de är ju rädda för sina egna spelare...Trots att de inte ens platsar i deras lag.

Kul match efter också, synd att Real ska möta ett lag som är hela 10 poäng efter serieledarna i Italien och det laget som tog minst poäng i gruppspelet för givetvis lottades de mot dem...
Barcelona Davids3
2016-02-16 23:45
@*hjärta* el Jefecitos hesa röst :

Tack för att du kollade upp det!
Ja som du säger kan det vara roligt att jämföra siffror, men det säger knappt halva sanningen. Lite mindre än hälften av alla mål som cr gjort denna säsong har varit mot Espanyol och Mff :)
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-16 23:41
@Davids3:
Det hittar jag ingen bra källa på faktiskt. Men när jag räknar med hjälp av denna sidan så får jag det till 120 bortamål på 146 matcher för Messi (alla officiella tävlingsmatcher för klubb) cristiano hamnar på 113 mål på 121 matcher vilket är färre mål men med bättre snitt. Nu är jag inte helt 100% för jag räknade bara en gång, men blev lite förvånad att Messi hamna på så många fler matcher jmf med cris då Messi gått skadad en hel del. Men sen har hann ju kvalificerat sig för fler tävlingar också. Så summa sumarum Totalt sett över alla tävlingar så är det Messi som har gjort flest bortamål sedan cristiano kom till ligan. dock har cris ett bättre snitt Men oavsett vilket är detta bara siffror och även om dessa är roliga att jämföra så säger det bara halva sanningen. Vi som ser matcherna vet vilken skillnad det är på världens bästa genom tiderna och en målgörare av högsta rang (efter Messi självklart). EDIT: Min personliga åsikt kring det hela är att det är väldigt ironiskt hur cris sitter på alla denna info (även om det denna gången går att debattera kring det). Han måste ha någon som verkligen sitter och har stenkoll på alla mål gjorde av både cris O C H alla andra spelare. haha kommer ni ihåg den där latino låten "obsesion".
Barcelona enkos
2016-02-16 23:28
Kanske varit uppe men spanska medier skriver om att Simone har kommit överens med Chelsea att ta över klubben i somras och tjäna 12 miljoner euro per år något är dubbelt så mer än han gör det idag. Unai Energi går istället till Atletico. .
Shevchenko gör som Pep och LE och börjar sin tränar karriär i unga dagar, han blev nu assisterande tränare för Ukraina .
Barcelona Smogen
2016-02-16 23:25
Läste ni denna då? Messi borde be om ursäkt för straffen och Lucho borde straffa honom. Dessutom ""It totally lacked class,None of the great players of the past would’ve ever dreamt of doing anything like that"

Waow....fast det är klart, det är en före detta irländsk landslagsspelare som säger det, och frågar man tillräckligt många människor samma sak så lär man ju till slut hitta ett gäng urbota korkade svar.
Barcelona Fuerza
2016-02-16 23:10
@Rambla~:

Ingen logik i världen talar för att Neymar säljs. Han stormtrivs i klubben och klubben/supportrarna älskar honom.

Vissa borde sluta svälja alla spekulationer med hull och hår. Det börjar med oss culés först och främst.
Barcelona Rambla~
2016-02-16 23:09
Ronaldo, butt hurt? Ok, man kan tycka vad man vill om MSN och deras påstådda vänskap utanför plan men det är ju mer media som vill trycka på det (speciellt katalansk) men varför måste man uttala sig så negativt om det? Stör det så jävla mycket?
Barcelona Davids3
2016-02-16 23:03
@*hjärta* el Jefecitos hesa röst :

Jag uppfattade det som han syftade på antalet mål under hela perioden sedan han gick till Real. Stämmer hans påstående isåfall ?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-16 23:00
Gött med mycket fotboll i mon. Först Sporting - Barca sen har vi Cl igen!
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:59
Nemesis 10 Säg det till vissa engelska "pundits". De uttalar sig nästan som om Messi har mördat någon. Fattar inte hur det kan finnas så trångsynta och cyniska människor.
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-16 22:54
Cristiano Ronaldo: ''Jag vet varför Leo (Messi) tog den där straffen sådär. Och jag säger inget mer. Tro vad ni vill''. ''MSN? De små måltiderna, små kramarna och små kyssarna är värdelösa. Det viktiga är vad som händer på planen.'' (SPORT)
Barcelona wallmannen
2016-02-16 22:52
Instämmer.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-16 22:52
Jag gör ett snabbt besök här när jag undrar vad f** cristiano snackar om i den här intervjun när det är Messi som har rekordet med 24 mål gjorda på 19 bortmatcher säsongen 12/13. se länkar

Fan va synd att inte reporten svarade Messi på cristianos fråga haha

https://en.wikipedia.org/wiki/Football_records_in_Spain

"Most league away goals in a season (38 games, 19 away games): 24, Lionel Messi (2012–13)[68]"

ursprungskällan.
http://www.elcomercio.com/deportes/futbol/messi-bate-record-de-goles.html
Barcelona Nemesis 10
2016-02-16 22:46
Legenden Johan Cruyff har uttalat sig om Messis straff och matchen i söndags. Legenden kunde inte ha sagt det bättre, fotboll är underhållning för publiken. Under hans tid så hyllades sånna typ av grejer, har man skills är det klart att man ska få utnyttja det!
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:44
Vampíro Gudarna ska veta att tvivlet och oron gror även inom mig. Tar fan inget för givet med denna ledning.
Barcelona Katalano
2016-02-16 22:42
@Liunil Masse:

Eh, Idag spelade han ytterback och jag tyckte inte han var bra heller. Massor med felbedömningar och misstag. Av dagens match att döma så skulle jag inte velat se honom i Barca, men jag vet att han kan bättre.
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:42
Äsch, betala Laportes klausul dag ett på transferfönstret så är det avklarat en gång för alla. Visa handlingskraft för en gång skull. Då slipper vi dessutom långdragen historia under hela sommaren där det slutar med att vi värvar Demichelis eller Mertesacker sista dagen. Orkar inte med en sån sommar till. :P
Barcelona Vampíro
2016-02-16 22:41
Jag ser det inte som omöjligt att de väljer att casha in på någon av de tre. Tror Neymar är den som kan 'tänka' sig att lämna om det skulle gå så långt speciellt med hans farsa vid sin sida. Kanske är det min pessimistiska sida men just nu känns det nästan för bra för att vara sant med vår trio. Hoppas självklart att alla stannar men med dessa höjda löner och vår relativt skakiga ekonomi så lär det bli svårt att hålla på så här. Time will tell men med Barto så känner jag mig inte särskilt säker.
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:37
Du tror verkligen de säljer Neymar? Kom igen, efter allt de behövt gå igenom för att värva honom för att inte glömma allt strul efter att värvning gick igenom? Det vore ju att skjuta sig själv i foten och då kan Bartomeu likväl avgå dagen efter Neymar säljs.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-16 22:34
[QUOTE=Barca4life98]Marquinhos borde vi gå all in för. Mycket bättre än Laporte. [/QUOTE] Vi har redan gått all in på honom två gånger innan. Slutat med att det dragit ut på tiden o vi har slutat utan en back-värvning. Nog med Marquinhos och PSG. Trött på de!
Barcelona Vampíro
2016-02-16 22:31
[QUOTE=Blaugrana91]Vad pratar du om? Neymar är på gång att förlänga sitt kontrakt.... [/QUOTE] Yeah buddy.
Barcelona wallmannen
2016-02-16 22:31
Ja, psg bör väl klara det.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:30
Fan Zlarre, den borde du satt.
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:29
wallmannen Nja, Chelsea är odugliga på att föra matcher hemma mot lag som tex PSG. Speciellt när PSG är bra på att ställa om. Förutsatt att det här resultatet står sig. Minns förra säsongen, då hade Chelsea 1-1 men åkte ut mot PSG som slutade matchen med 10 man. Då var inte ens Zlatan med.
Barcelona Blaugrana91
2016-02-16 22:27
[QUOTE=Vampíro]Come on vi vet att det kommer hända. Barto har fuckat oss, lika bra att vänja sig vid tanken. Njut av Neymar sen får vi se honom i Paris eller nått... typ. [/QUOTE] Vad pratar du om? Neymar är på gång att förlänga sitt kontrakt....
Barcelona Rambla~
2016-02-16 22:26
Tyvärr men shejken säljer inte oavsett pris och speciellt inte till klubbar som Barca. Han kommer kräva Neymar i utbyte.
Annons: