/spanien/barcelona/forum/11768.aspx/spanien/barcelona/forum/11768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-13 14:31
Ja, Pastores agent ska till Barcelona för att träffa Espanyols ledning. Han har faktiskt andra klienter än Pastore.
Barcelona Hetfield
2011-06-13 14:27
Haha, står att representanter till Pastore ska till Barcelona på onsdag.

1.70-ligan lär antagligen vara glad :P

Rambla

Damn it man, kan du inte låta 1.70-ligan få vara glad för stunden :P. C*ckblocker.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-13 14:26
Cataloniaboy

Av nyfikenhet, hur känner du José Morais? Jobbar du med fotboll?
Barcelona Cuule
2011-06-13 14:24
Kommer Pastore ?

Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-13 13:52
32 mål till och med. ;-)

Villa: "The hardest thing were the defensive guidelines: when starting to put pressure, when closing down spaces. I watched Pedro to learn."

Det där är stort sagt av Villa. Så där skulle exempelvis inte Ibra komma på tanken att säga. Villa har verkligen anammat och förstått vad det innebär att spela i FC Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-06-13 13:47
"31 mål i Segundan kan knappast undgått Pep"

Det är fortfarande 32 mål. :P

Jag hoppas verkigen att det blir så men jag har tyvärr svårt och se det ske.
Barcelona Hetfield
2011-06-13 13:47
el Flaco

Hela det här med att ha begränsningar när det gäller medlemmar är nog ett problem som vi "utomstående" känner starkt för, men ingen i Barcelona reagerade ens på det (om man utgår från tidningarna och folket).
Fel för oss, rätt för katalanerna.

Jag tycker att det var bra att inte rösta "ja", det visar väl att han inte är så småsint. Det skadar väl mer att rösta "ja" och dra upp gamla sår, släpp skitet och gå vidare. Laporta må ha varit dålig med ekonomin, men han är förlåten pga. alla titlar osv. Vi har redan "Uefalona" som hänger, jag orkar inte med "korrupta med pengarlona" :P
Barcelona el Flaco
2011-06-13 13:38
Även om utnämningen av Zubizarreta som sportchef har ifrågasatts tycker jag det var klokt av Rosell att dela upp ansvarsområdena kring fotbollssektionen på två fronter; Zubi och Narcís Julià sköter hand om A-laget, Barça B och Juvenil A, medan Guillermo Amor och Albert Puig tar hand om resten av ungdomslagen i La Masia, Juvenil B ända ner till Prebenjamín, 8-åringar. Detta samt att erbjuda ungdomstränare längre kontrakter och anställa de på heltid har gjort att det har blivit mer professionellt inom de lägre leden.

Att styrelsen sen valde att begränsa medlemantalet är oförlåtligt och står emot allt som klubben tidigare stått för. Jag tolkade det beslutet som ett sätt för Rosell att tillfredsställa de som redan är medlemmar och deras önskan att få ett permanent sittplats på Camp Nou. Som läget ser ut just nu måste man vänta i över 40 år innan det blir ens tur. Rosell försöker nog stärka sitt position bland de som redan är röstberättigade för att på så sätt garantera sin fortsättning i mer än sex år.

Sen är det en sak till som jag har stört mig på. Den dagen då medlemsförsamlingen skulle rösta om huruvida man skulle ställa Laporta och den forna styrelsen till ansvar för den usla skötseln av ekonomin sa Rosell innan att detta var den viktigaste omröstningen i klubbens historia. Men när det kom till kritan röstade den nye presidenten blankt, tillsammans med ett par av hans styrelsemedlemmar. Jag tycker det var lågt av Rosell. Han borde ha visat cojones och vågat att stå för sin åsikt. Det var ingen överraskning att han ville ställa Laporta mot väggen offentligt för hur klubbens ekonomiska situation såg ut. Knappast att någon hade blivit förvånad eller chockad om Rosell hade röstat "Ja" i den frågan.

Jag gillade Laporta, men anser ändå att man borde ha undersökt djupare vart alla pengar tog vägen och hur skulden hade kunnat ökat som de gjorde under de sista åren av hans mandatperiod. Nu ska man komma ihåg att det var medlemmarna närvarande på församlingsrådet som röstade för att agera, inte Rosell.

Sen har vi temat kring Qatar Foundation som delade anhängare i två lägren när det beslutet först blev offentligt. Även om jag inte var förtjust med idén från början har jag börjat accepterat att detta var nog den enda utvägen för att få ekonomin på rätt köl igen. Dessutom har styrelsen sagt att om ekonomin ser bra ut när kontraktet med Qatar Foundation går ut kan man komma att gå tillbaks till att inte ha reklam på tröjan. Får hoppas att det blir så.
2011-06-13 13:32
If Bojan leaves and Barcelona can't sign Villarreal forward Rossi, it's not excluded that B forward Jonathan Soriano will be promoted. [md]

31 mål i Segundan kan knappast undgått Pep.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-13 13:30
Jag håller med både Hetfield och addeh till punkt och pricka. Den där nya regeln om att bli medlem tycker jag är idiotisk. Varför skulle inte en svensk brinna lika mycket för klubben som en katalan? Vad jag har förstått kan bara katalaner och spanjorer bli medlem numera. Sant?
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-13 13:27
addeh
Det är klart att jag hellre hade haft en signerad Barcelona- än en Real-tröja. Jag tror dock att få här skulle tacka nej eller bränna upp den. Tror dock det är svårt att sälja den, vem kommer tro att den är äkta?
2011-06-13 13:18
Cataloniaboy

Jag hade aldrig behållit den tröjan. Antingen sålt den dyrt eller bränt upp den. Hade nog övervägt det förstnämnde ändå, pengar smakar alltid gott.

el Flaco

Håller med Hetfield angående det dåliga, Zubizarreta känns inte som en ultimat sportchef och än så länge har han inte skött sitt jobb lika bra som Txiki gjorde. Nu verkar Andrara-affären gått i kras vilket vore väldigt tråkigt.

Begränsningarna kring medlemsskapen är bara helt absurt. Hade han inte infört det hade han fått ett högt betyg, detta sänker det avsevärt. Jag kan till viss del förstå hans tankegång att han vill ha en majoritet av katalaner som styr klubben och folk som bor i närheten, men för oss här uppe i norr är det så klart tragiskt.

Han har inte alltid åkt med till alla bortamatcher vilket är lite synd, sånt anser jag att en president bör göra oavsett vad som står på spel.

Annars har han skött sig bra, finns inte så många stora grejer att klaga på.
The Special Five
2011-06-13 13:06
Catalanioboy

Lägg ut den på tradera/ebay, sälj skiten och spotta på Mourinhos signatur:)
Barcelona Hetfield
2011-06-13 13:03
Bra:

Ekonomin : Han kanske överdrev om siffrorna, men han har lyckats vända på det hela till det positiva.

Bra spelarköp : Mascherano, Afellay och Adriano. Enough said.

Bra pondus : Diggar starkt att han skällde ut Arsenal och att han visade att han bestämde genom att ta bort Cryff (med all respekt).

Håller sig i bakgrunden : Går inte ut i media och skryter om dittan och dattan, gjorde väl det en gång men bad om ursäkt snabbt.

Bra sätt att förhandla : Ingen vet vad som pågår förrän i slutskedet av förhandlingarna. Bra.

Mindre drama kring klubben : Vi slipper en massa tjafs med agenter och drama kring klubben.

Dåligt:

Valet av sportchefen kändes mer för att göra Pep glad än att gå efter en skicklig sådan.

Sätta begränsningar och regler kring vem som får bli medlem
Barcelona el Flaco
2011-06-13 13:01
Förresten, idag är det exakt ett år sedan Rosell vann presidentvalet. Hur tycker ni han har skött sig? Vad har han gjort bra, respektive dåligt?
AndreD - Winning!
2011-06-13 13:00
Cataloniaboy

Bränn gärna upp tröjan och filma :)
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-13 12:58
addeh
Eller skicka tillbaka den...
Fick även Mourinhos... Jag känner igen handstilen, exakt samma som vi är vana vid att se när han lämnar över små lappar från läktaren till avbytarna :P
Barcelona Magicman
2011-06-13 12:58
Hazard har gjort 108 matcher och nio mål för den franska klubben Lille.

haha bra facit ?
Barcelona el Flaco
2011-06-13 12:54
Culé - Messi: "Gago fick säkert inte ens skriva sin signatur. Han fick säkert sitta på läktaren när alla skrev sin signatur".

Lol! Klockrent.
Barcelona Hetfield
2011-06-13 12:52
Pepe ristade säkert in sitt namn med en kniv. Psykfall....

addeh

Jag tror inte att Keita kommer att stanna kvar nästa säsong, vi kan nog (tyvärr) räkna med att Guardiola lämnar, då kan inte Keita längre lita på att han får speltid.
2011-06-13 12:52
Hetfield

Jag tror också Thiago stannar även om Cesc kommer, men om så blir fallet samtidigt som Keita stannar, skulle inte du förstå om både Thiago själv och Mazinho skulle vilja lyssna på vad andra klubbar kan erbjuda?

Värvas Fábregas är det enligt mig tydliga signaler att klubben inte tror hundra procent på Thiago. Man kan inte värva en spelare enbart för moralen. Piqué & Co har klarat sig bra utan Cesc hittills och skulle nog göra det i framtiden också.

Cataloniaboy

Klipp ut Gagos autograf, rama in den och sätt upp på väggen.
Culé - Messi
2011-06-13 12:46
Cataloniaboy

Pepe? Lass?
Culé - Messi
2011-06-13 12:44
Hetfield

Gago fick säkert inte ens skriva sin signatur. Han fick säkert sitta på läktaren när alla skrev sin signatur. :P
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-13 12:44
Hetfield
Han finns också med! Funderar på att skicka en hälsning till honom som tack för all hjälp vi har fått :P Gissa vem som har finast handstil.

Culé - Messi
Hahaha, eller hur. Han är bättre på att skriva än på att spela fotboll...
Som sagt, alla 22 A-lagsspelare är med, även vattenflaskshämtarna Canales, Léon och Gago.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-13 12:42
Culé - Messi
Jag känner Reals assisterande tränare, José Morais. Jag frågade honom om han kunde fixa en tröja signerad av hela laget och han sa att han skulle försöka. Det var lite besvär med att skicka den hit men nu har jag den. Han sa lite skämtsamt till mig att jag nu måste byta lag. :P
Barcelona Hetfield
2011-06-13 12:41
Cataloniaboy

Gago då?
Culé - Messi
2011-06-13 12:38
Cataloniaboy

Hur fick du den? Släng den för fan. Skämt åsido. :P
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-13 12:36
Känns lite konstigt att få en signerad Real-tröja hem av Ronaldo, Özil, Alonso, Casillas och grabbarna...
Barcelona Hetfield
2011-06-13 12:29
Sluta med dumheterna. Hans pappa har gått ut och sagt att Thiago kommer att stanna oavsett vad som händer.
Barcelona Mascherano
2011-06-13 12:24
Kommer Fabregas då kommer Thiago lämna.
Annons: